abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98310171
Bij gebrek aan een beter woord heb ik voor de TT gekozen voor 'plakkerig'. Mijn probleem is namelijk het volgende:

Een vriendin waar ik het veel jaren heel goed mee kon vinden is de laatste tijd heel erg 'plakkerig' geworden. Ze loopt constant achter me aan, wil constant aandacht en verwacht dat ik mijn doen en laten aan haar wensen aanpas.

Zij is een erg (selectief) onzeker meisje en ik ben een van haar enige vrienden. Dat is jaren lang goed gegaan omdat ik het goed met haar kon vinden, alleen zijn wij in het laatste jaar erg uit elkaar gegroeid.

Een maand terug werd zij heel boos op mij, omdat zij - zoals ik het begreep - van mij als vriendin verwacht dat elke dag bereid ben naar haar te luisteren terwijl ze over alle verdrietige zaken in haar leven vertelt om vervolgens haar maar een knuffel te geven en te zeggen dat alles wel goed komt. Één probleem: Zo zit ik totaal niet in elkaar. Haar antwoord daarop: Ik heb me ook aangepast voor jou, dus jij moet dat ook maar veranderen omwille van onze vriendschap.

Ik heb haar jaren lang gesteund, maar dit laatste ben ik simpelweg niet bereid te doen. Na deze ruzie heb ik er ook een punt achter gezet. Het hoeft van mij niet meer. Zij echter kan dat niet hebben, vandaar haar gedrag zoals hierboven beschreven.

Mijn vraag aan jullie: Hoe maak ik het duidelijk aan haar dat haar gedrag mij ergert zonder dat ik haar te veel pijn doe.
pi_98310616
het duidelijk maken is simpel zat.

Het geen pijn laten doen is gezien haar persoonlijkheid/gedrag onmogelijk.

Wat je ook zegt ze zal het persoonlijk opvatten.
Dan kun je maar beter het zo simpel en recht voor z'n raap zeggen.

Vooral als je er ook geen zin meer in hebt om haar als vriendin te behouden (she's not gonna change anyway.. ja als ze 40 is ofzo en zelfs dan nog niet misschien)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 21:42:42 #3
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_98310796
Mijn vriendin is ook weleens plakkerig, niks mis mee.`

Ow wacht, dit is geen ONZ :')

[ Bericht 29% gewijzigd door Joran-Joran op 17-06-2011 21:43:19 (:')) ]
pi_98310853
gewoon duidelijk zijn.
ik had ook een 'vriendin'' die bijna ging stampvoeten als ze niet in het middelpunt stond...
al die drama verhalen elke keer... ik was gewoon bang om haar te zien omdat ik wist dat er weer gezeik aan kwam.
ze was ook een onzeker type, zodra er een man was die interesse in haar toonde ging ze daar meteen op in en na 2 weken was het weer janken omdat ze gedumpt was :{
altijd zeikverhalen over dr werk, over dr ouders, dr ex, over dr hond, over dr auto, maandelijkse rekeningen,over dr zielige eenzame leven... op ALLE onderwerpen die er voorvielen wist ze de verhalen zo naar zich toe te trekken dat het uiteindelijk weer over haar ging.
2,5jaar geleden met kerst zouden we uit eten gaan met de vriendinnen groep, ik had bijna iedereen al gezien behalve haar..
toen ze er achter kwam dat zij een van de laatste was waar nog datum/tijd mee moest worden besproken kreeg ik een sms met het verhaal dat we stiekem zonder haar wilden afspreken ect ect.. ik terug gesmst dat er niks aan de hand was en dat we nog onderling een vaste datum moesten afspreken en dat verdraaide zij weer zo dat ze achtergesteld was blabla.
ik kreeg zo;n koppijn van haar, ineens drong het tot me door dat ze al die jaren altijd al zo was..
ik heb een berichtje gestuurd in de zin van: dat ze dr bek moest houden en zich niet zo moest aanstellen, en dat ze 1 dag de tijd kreeg om te bedenken wat voor waanzin ze sprak...
darana niks meer gehoord, op internet had ze me geblokt.. eerlijk gezegt was ik opgelucht _O-
heb haar nog 1x in levende lijve gezien een jaar geleden,
toen was een van mijn vriendinnen zwanger en dat gingen we vieren in de kroeg toen kwam ''zij'' ook ineens langs.. de zwangere vriendin vertelde dat ze dus zwanger is tegen die zeikmuts..
wat zegt zij... ''oh leuk hey ik zag me ex net weer wat een kloo..bladieblaat""

dat soort mensen veranderen nooit :')
pi_98311273
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:43 schreef deadly_kiss het volgende:
gewoon duidelijk zijn.
ik had ook een 'vriendin'' die bijna ging stampvoeten als ze niet in het middelpunt stond...
al die drama verhalen elke keer... ik was gewoon bang om haar te zien omdat ik wist dat er weer gezeik aan kwam.
ze was ook een onzeker type, zodra er een man was die interesse in haar toonde ging ze daar meteen op in en na 2 weken was het weer janken omdat ze gedumpt was :{
altijd zeikverhalen over dr werk, over dr ouders, dr ex, over dr hond, over dr auto, maandelijkse rekeningen,over dr zielige eenzame leven... op ALLE onderwerpen die er voorvielen wist ze de verhalen zo naar zich toe te trekken dat het uiteindelijk weer over haar ging.
2,5jaar geleden met kerst zouden we uit eten gaan met de vriendinnen groep, ik had bijna iedereen al gezien behalve haar..
toen ze er achter kwam dat zij een van de laatste was waar nog datum/tijd mee moest worden besproken kreeg ik een sms met het verhaal dat we stiekem zonder haar wilden afspreken ect ect.. ik terug gesmst dat er niks aan de hand was en dat we nog onderling een vaste datum moesten afspreken en dat verdraaide zij weer zo dat ze achtergesteld was blabla.
ik kreeg zo;n koppijn van haar, ineens drong het tot me door dat ze al die jaren altijd al zo was..
ik heb een berichtje gestuurd in de zin van: dat ze dr bek moest houden en zich niet zo moest aanstellen, en dat ze 1 dag de tijd kreeg om te bedenken wat voor waanzin ze sprak...
darana niks meer gehoord, op internet had ze me geblokt.. eerlijk gezegt was ik opgelucht _O-
heb haar nog 1x in levende lijve gezien een jaar geleden,
toen was een van mijn vriendinnen zwanger en dat gingen we vieren in de kroeg toen kwam ''zij'' ook ineens langs.. de zwangere vriendin vertelde dat ze dus zwanger is tegen die zeikmuts..
wat zegt zij... ''oh leuk hey ik zag me ex net weer wat een kloo..bladieblaat""

dat soort mensen veranderen nooit :')
Oh. Mijn. God. _O- Ik herken echt precies een oude vriendin van mij hierin. Het moest ook altijd over haar gaan en elk gespreksonderwerp werd door haar wel verdraaid zodat het over haar kon gaan. Nu begreep ik dat op zich wel, thuis kreeg ze bijna geen aandacht. Heb het contact laten verwateren nadat ze me op haar verjaardag had uitgenodigd. Ze was alleen niet plakkerig. ^O^
The meaning of life is to give life meaning.
pi_98311970
we hebben het toch niet over dezelfde hea? _O-
pi_98313329
Gewoon je eigen plan trekken. Je hebt vast andere mensen waar je ook tijd voor vrij wilt maken, inclusief voor jezelf. Zij kan jouw leven niet beheersen.
pi_98314079
Zou het contact verbreken, wil niet dat vrienden zo zijn.
Ben relaxt of zout op
pi_98321134
verbreken en eerlijk zeggen
pi_98347200
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:42 schreef Joran-Joran het volgende:
Mijn vriendin is ook weleens plakkerig, niks mis mee.`

Ow wacht, dit is geen ONZ :')
Dat zou het wel een stuk leuker maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: