abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98307189
Ik weet niet meer wat voor nut het nog heeft om te leven.
Ik was vol goede moed begonnen met mijn studie. Dit is nou al de zowat de 4de studiekeuze en weer raak ik gedemotiveerd. Ik kan gewoon niks. Ik ben nergens goed in.Ik ben het vertrouwen in mezelf compleet verloren..

Ik heb intussen al hulp gezocht bij de psycholoog. Hij probeert me moed aan te spreken door te zeggen dat hij wel het idee heeft dat ik heus wel het aan kan, maar dat geeft me alleen maar nog meer een rotgevoel omdat ik het idee heb dat ik er helemaal niks van kan.

Iemand hier ervaring ermee en hoe ga jij er mee om?

serieuze reacties graag.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:32:35 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98307370
wat voor studies waren het?
pi_98307429
Ga je werken.
pi_98307436
Ga je toch gewoon werken.. ?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:34:45 #5
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_98307472
Gewoon gaan werken, studeren is niet voor iedereen.
pi_98307618
Dit is het punt waar ik me ook aan erger, studeren en een diploma behalen is niet voor iedereen weggelegd en als je dan geen diploma hebt of kunt halen moet je gaan werken waardoor je heel laag in de ladder terecht komt en uiteindelijk nooit haar het (hoge) punt waar je naar toe wilt kunt komen.
If not now, then when.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:51:24 #7
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_98308231
Niet zo zeuren.

Geef eerst eens wat meer context, ben je aan het STUDEREN óf ben je vooral STUDENT...?

In dat laatste geval kan het wel eens zijn dat je gewoon te lui bent om het te halen, maar wederom, zonder verdere context kan ik weinig nuttigs zeggen.

@Yuri_Boyka
Mensen zijn niet gelijk, leer ermee leven. Bovendien ga je enorm kort door de bocht. Als je iets écht heel graag wil dan kun je er doorgaans OOK zonder papiertje komen. Soms juist zelfs SNELLER. Het kan enorm lullig zijn wanneer je startpunt een stuk ongunstiger is dan die van een ander, maar ook dat is gewoon de realiteit. Je ergernis verandert er niks aan, ookal lijkt het geheel behoorlijk oneerlijk te zijn.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:53:55 #8
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_98308351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit is het punt waar ik me ook aan erger, studeren en een diploma behalen is niet voor iedereen weggelegd en als je dan geen diploma hebt of kunt halen moet je gaan werken waardoor je heel laag in de ladder terecht komt en uiteindelijk nooit haar het (hoge) punt waar je naar toe wilt kunt komen.
Ik was graag topatleet geweest maar helaas, we worden niet allemaal gelijk geboren. Als je over ambitie, werkethiek en de juiste capaciteiten beschikt kun je ook zonder papiertje jezelf ( en eventueel gezin ) prima bedruipen.
pi_98309487
Dit ga ik even volgen :).
pi_98310782
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:51 schreef EviL_AleX het volgende:
Niet zo zeuren.

Geef eerst eens wat meer context, ben je aan het STUDEREN óf ben je vooral STUDENT...?

In dat laatste geval kan het wel eens zijn dat je gewoon te lui bent om het te halen, maar wederom, zonder verdere context kan ik weinig nuttigs zeggen.

@Yuri_Boyka
Mensen zijn niet gelijk, leer ermee leven. Bovendien ga je enorm kort door de bocht. Als je iets écht heel graag wil dan kun je er doorgaans OOK zonder papiertje komen. Soms juist zelfs SNELLER. Het kan enorm lullig zijn wanneer je startpunt een stuk ongunstiger is dan die van een ander, maar ook dat is gewoon de realiteit. Je ergernis verandert er niks aan, ookal lijkt het geheel behoorlijk oneerlijk te zijn.
Ik ben aan het studeren.. en ik had gevraagd om serieuze reacties. Niet reacties waarbij je jezelf kan aftrekken omdat je je geroepen voelt enkel neer te kijken op anderen omdat jij wel zorgeloos een opleiding kan afronden. Dat een mens studeert of heeft gestudeerd, zegt nog helemaal niks over de sociale intelligentie.

Dit topic gaat niet of ik wel of niet mijn best doe met mijn studie, maar om mijn neerslachtigheid.

Maar goed om toch inhoudelijk in te gaan op wat je beschrijft.. Aan de ene kant geeft het me wel stof tot nadenken. Ik wil later muziekles geven met een eigen bedrijf. Maar aan de andere kant denk ik gelijk weer van "kan ik dat wel?" "heb ik wel genoeg kansen daarvoor zonder een opleiding te hebben afgemaakt?" En als ik het initiatief neem, wordt ik dan niet gelijk verhinderd of gedemotiveerd door mensen zoals jij, die constant naar me neerkijken en me constant vooraf al onderschatten?

Soms denk ik inderdaad wel eens van 'fuck it, ik doe het gewoon, ongeacht ik onopgeleid ben' maar tegelijkertijd heb ik dan het idee dat ik dan altijd voor de rest van mijn leven nooit erkend zal worden om de capaciteiten die ik welzeker bezit omdat ik gewoonweg nooit de kans krijgt om ze waar te maken doordat ik constant onderschat wordt.

edit: en daarnaast, ZELFS ALS ik iets zou kunnen bereiken zonder een papiertje, wat voor waarde heeft datgene dan wat ik wel heb bereikt als ik door mensen als jou gelijk wordt onder geclassificeerd als minderwaardig en niet gelijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door ScreamforyourCream op 17-06-2011 21:50:49 ]
pi_98311310
Wat voor opleiding volg je dan als je muziekles wil gaan geven in eigen beheer..
Klinkt wat vaag opzich
maar als je dit wilt laat je vooral niet tegen houden door mensen met een andere mening
pi_98311774
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:42 schreef ScreamforyourCream het volgende:

[..]

Ik ben aan het studeren.. en ik had gevraagd om serieuze reacties. Niet reacties waarbij je jezelf kan aftrekken omdat je je geroepen voelt enkel neer te kijken op anderen omdat jij wel zorgeloos een opleiding kan afronden. Dat een mens studeert of heeft gestudeerd, zegt nog helemaal niks over de sociale intelligentie.
Waarom reageer je nou zo heftig? Ik vind de quote die je aanhaalt geenszins aanvallend.

quote:
Dit topic gaat niet of ik wel of niet mijn best doe met mijn studie, maar om mijn neerslachtigheid.

Maar goed om toch inhoudelijk in te gaan op wat je beschrijft.. Aan de ene kant geeft het me wel stof tot nadenken. Ik wil later muziekles geven met een eigen bedrijf. Maar aan de andere kant denk ik gelijk weer van "kan ik dat wel?" "heb ik wel genoeg kansen daarvoor zonder een opleiding te hebben afgemaakt?" En als ik het initiatief neem, wordt ik dan niet gelijk verhinderd of gedemotiveerd door mensen zoals jij, die constant naar me neerkijken en me constant vooraf al onderschatten?
Als jouw motivatie afhankelijk is van hoe anderen op jouw keuzes reageren, ga je niet ver komen. Je doet het toch voor jezelf? De overtuiging moet ook uit jezelf komen, evenals je vastberadenheid.

quote:
Soms denk ik inderdaad wel eens van 'fuck it, ik doe het gewoon, ongeacht ik onopgeleid ben' maar tegelijkertijd heb ik dan het idee dat ik dan altijd voor de rest van mijn leven nooit erkend zal worden om de capaciteiten die ik welzeker bezit omdat ik gewoonweg nooit de kans krijgt om ze waar te maken doordat ik constant onderschat wordt.
Als jij denkt dat je de capaciteiten wel bezit, waarom zou je je dan laten tegenhouden door anderen? En waarom is die erkenning zo belangrijk voor je?

quote:
edit: en daarnaast, ZELFS ALS ik iets zou kunnen bereiken zonder een papiertje, wat voor waarde heeft datgene dan wat ik wel heb bereikt als ik door mensen als jou gelijk wordt onder geclassificeerd als minderwaardig en niet gelijk?
Je zit enorm te projecteren. Het is jouw eigen minderwaardigheidsgevoel wat jou hier belemmert. Ga ergens voor, of ga niet ergens voor maar leg de verantwoordelijkheid daarvoor niet neer bij anderen. Het is jouw leven en jij moet het doen.
pi_98311895
1 tip: als je iets wilt bereiken in deze wereld zul je echt oeten doorbijten. DOor die zure appel heen dus. Je zult je zo goed voelen.
Whatever...
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:06:58 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_98312025
Ga een niveau lager studeren. Heb ik ook gedaan en dan merk je dat je wel ergens goed in bent!
pi_98313400
Of zoek voor de komende tijd een baan. Je leert dan vanzelf dingen waar je, doordat je het vaak doet, goed in gaat worden. Dat zal een fijn gevoel geven denk ik. Probeer wat te sparen, zodat je eerst in een ruimte muziekles kan geven. Dit kun je dan bijvoorbeeld in de avonduren naast je werk doen. Als je merkt dat men het leuk vindt en je krijgt meer vraag, kun je het uitbreiden door een dag minder te gaan werken en deze dag met muziekles in te gaan plannen. Mocht het toch niet goed uitpakken, heb je altijd je werk om op terug te vallen en kun je rustig uitkijken naar iets anders ;)
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_98313549
Waarom niet gewoon jezelf een schop onder de reet geven en doorbikkelen. Lijkt me sterk dat je het niveau echt niet aan kan. Als je niet na je studie nog 4 uur studeert per dag kun je gewoon doorzetten.
Whatever...
pi_98314271
Omdat je je studie niet haalt zie je geen nut meer om te leven??
Dat is wel een beetje heel zwaar aan een opleiding tillen lijkt me.
Als je ergens goed in bent en dit kan bewijzen hoef je niet altijd een papiertje te hebben.
Laat je kwaliteiten zien EN GELOOF ER IN
pi_98314359
Begin alvast met een klantenkring opbouwen voor je muziekles..
Je zal er heel wat moeten hebben als je dat voor je brood wil doen
pi_98315375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:42 schreef ScreamforyourCream het volgende:

Wat zijn precies de capaciteiten die je bezit waarvoor je erkenning verwacht?
Je hebt het in dit topic over je 4e studiekeuze en dat je denkt niks te kunnen? Maar aan de andere kant verwacht je wel dat mensen je capaciteiten op waarde schatten?

Als je beroepsmatig of met een vaardigheid erkenning en waardering wil dan is het simpelweg echt onrealistisch en wat mij betreft ook oneerlijk om van mensen te verwachten je zo maar allerlei waardering te geven. Bij mij ben je dan ook echt aan het verkeerde adres. Een ander werkt er ook hard voor om wat te bereiken.

Dat je van mensen wel mag verwachten dat ze op een normale (niet neerbuigende manier) met je omgaan...sociaal gezien. Dat is natuurlijk wat anders. Maar dat heeft minder te maken met wat je bereikt hebt of kunt en meer met hoe jij jezelf presenteert in de omgang met anderen. Dat is meer een kwestie van assertiviteit.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:18:40 #20
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_98315675
Met deze context kan ik wel wat.

Jouw probleem lijkt zelfvertrouwen te zijn.

Een diploma is een getuigschrift. Zoals het woord doet vermoeden, dient het schriftelijk te getuigen van capaciteiten en kennis die je bezit. Maar ook andere dingen kunnen dat getuigen, zoals reputatie en behaalde resultaten uit de praktijk. Dat je een eigen bedrijf wil beginnen helpt al een hoop. Aan de slag gaan als werknemer is zeker moeilijker zonder een papiertje dat zegt dat je kunt wat je moet kunnen voor die baan. Maar als eigen baas heb je daar een stuk minder last van. Zeker binnen de muziek kun je ver komen wanneer je er een passie voor hebt.

MAAR: Het ondernemerschap is ook hard, besef dat goed. Je kan niet bij de pakken neer gaan zitten wanneer je geen vliegende start maakt. Het is eerder regel dan uitzondering dat bedrijven in het begin(denk in jaren, niet weken) verlies draaien. Dat zijn opstartkosten, en het vergaren van een klantenkring om een reputatie bij op te bouwen.

Gelukkig ben je nu student, wat al betekent dat je een beurs krijgt. Dat betekent dat je relatief goedkoop geld hebt om in je eigen bedrijfje te steken. Maar bouw het lekker rustig op, ga eens les geven, als je dat niet al doet. Kleine stapjes, en haal daar ook voldoening uit! Je merkt dan vanzelf wel of het wel of niet lukt, en of je wil doorzetten of niet.

De centrale boodschap blijft wel: Geloof in jezelf! Ik zal niet doen alsof het makkelijk is om vanuit jouw staat van zijn(lage zelfwaarde is een bitch, I know) ineens een onaantastbaar zelfvertrouwen te ontwikkelen, maar het kan zeker wel, dus zet die stappen. Ik wens je succes en gun het je van harte, voor zover dat relevant zou zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door EviL_AleX op 17-06-2011 23:24:46 ]
pi_98317020
TS, ik zelf ben niet echt spititueel ofzo. Maar ik geloof niet in nutteloze mensen. Iedereen heeft wel een x-factor. Hetgene wat dit meestal verbergd voor andere mensen zijn je blinde plekken. Dingen die andere mensen wel zien maar jij niet. Daardoor crieer je een horn effect waardoor mensen je negatieve kant eerder zien.
UITGESCHREVEN
pi_98320903
ja als je iets wilt bereiken zal je er vrijwel altijd voor moeten vechten, als het allemaal zo makkelijk was dan zou iedereen er allemaal wel in slagen, maarja is niet zo
pi_98323486
quote:
Precies ja, als het alleen om een studie gaat snap ik niet dat je je afvraagt of het nog nut heeft om te leven. Je staat voor wat moeilijke keuzes, maar veel meer is het niet. Doe eens gewoon wat je leuk vindt, en als je onzeker bent of je er wel komt zonder papiertje: haal dan in ieder geval een papiertje. Als je steeds faalt, doe inderdaad 'n niveautje lager. Je kunt altijd dan nog naast je werk met verdiend geld een muziekclubje opstarten. Er zijn talloze mogelijkheden, je moet gewoon wat verder denken dan je in je hoofd had zitten, en ook dingen durven loslaten. Kill your darlings. Dan heb je eerst maar een suffe bijbaan.
pi_98347114
Krijg een goed idee,
Word ondernemer ^O^
pi_98558493
Jemig zeg... helemaal in de put omdat een STUDIE niet lekker loopt.
Wacht maar tot je wat ouder ben en je hebt bijvoorbeeld kids (6)
pi_98564718
Zeg TS, heb je nog iets te zeggen op de zorgvuldige reacties die er tussen zitten?
pi_98569857
Ts misschien moet er effe een naakte vrouw op je hoofd zitten. Heb je het zo weer terug!
UITGESCHREVEN
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:48:33 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98571751
TS verwacht je medelijden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:58:28 #30
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_98572364
Er zitten weer behoorlijk wat lompe reacties tussen.

Ik zou inderdaad een niveau lager gaan studeren. Dan krijg je toch je diploma, ook al kun je er misschien niet alles mee.
Dan kun je eventueel een tijd later, als je wat beter in je vel zit, jezelf laten bijscholen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_98576112
Ik zit aan de paddo's en jullie lekker niehiet~~!

Volgens mij valt het allemaal best mee
pi_98579574
Vraag me toch af of de mensen die hier zo luchtig kunnen zeggen "Dan ga je toch werken/Studeren op een lager niveau", hetzelfde zeggen als het henzelf overkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnSpek op 23-06-2011 23:39:10 ]
pi_98585456
Zeggen tegen je psych dat je denkt dat je het NIET aankan.
Echt zolang je dat niet zegt blijft het zo dat je niks aan die gesprekken hebt
Voor jezelf opkomen en zeggen hoe JIJ het ervaart
Heel veel succes...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 03:42:19 #34
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_98592283
Wacht even ....

quote:
geboortedatum: 17-07-1998
:{
There's a lesson that you always have to learn