quote:De etappe, een eerbetoon aan de verbintenis tussen de Tour en de landstreek Vendée, start op de verraderlijke Passage du Gois. De weg leidt van het Noirtmoutier-eiland naar het Franse vasteland. Bij vloed staat de straat in de Atlantische Oceaan blank, dus zal het ‘Grand Départ’ bij eb plaatsvinden. In de Tour van ‘99 glibberde het peloton voor het laatst over de weg, waar favoriet Alex Zülle destijds zijn Tourdroom in rook zag opgaan door een val. Twaalf jaar later zal de karavaan echter niet in volle vaart de strook opdraaien, maar wordt ‘Du Gois’ in de ‘veilige’ neutralisatie afgewerkt. In de jacht op de eerste gele trui lijken sprinters die bergop uit de voeten kunnen over de beste papieren te beschikken. De aankomst op Mont des Alouettes leent zich uitstekend voor types als Oscar Freire en Philippe Gilbert. Wie pakt de eerste gele trui?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:45 schreef Mr_DG het volgende:
dat zal wel een leuk gezicht worden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me een te zware aankomst voor hem.quote:
Ik denk dat ze bij HTC gewoon voor Goss gaan deze etappe. Cavendish krijgt nog genoeg kansen en groen zal hij toch wel niet pakken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:56 schreef Waaghals het volgende:
dit lukt hem nog wel denk ik
de Mur Bretagne wordt wel voor Gilbert
Ik denk dat het ook te zwaar voor Goss gaat zijn. Hij zal zich wel kunnen handhaven, maar er dan op 5% stijging nog gaan winnen lijkt me wat te zwaar. Ze hebben al verkend met een paar renners en Tony Martin geeft al aan dat hij hier al kansen ziet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij HTC gewoon voor Goss gaan deze etappe. Cavendish krijgt nog genoeg kansen en groen zal hij toch wel niet pakken.
Ik denk niet dat hij hier Gilbert in een sprint zou kunnen verslaan. Het is toch iets te zwaar voor hem lijkt me.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:27 schreef sportfreak het volgende:
Jammer dat Freire niet meegaan, was een ideale aankomst voor hem geweest.
Was dat ook niet de snelste etappe allertijde in de tour?quote:
Sowieso, starten met een rit in lijn ...en dan ook nog eens over zo'n parcours. Dan vraag je als organisatie eigenlijk om een massa valpartijen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:00 schreef wimderon het volgende:
De laatste kilometers met verder weinig obstakels ofzo![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |