Ik herken het wel, toen ik van de middelbare school naar de MBO ging had ik veel vrienden, daarna nog maar een enkeling een paar keer gezien. Na de MBO HBO gaan doen, op het MBO 1 vriend overgehouden (nu deed ik SPW, dus niet al te veel keus uit het aanbod van mannen). Op mijn is werk nog wel eens vriendschappen gesloten, maar die gaan vaak ook weer voorbij wanneer je of de ander iets anders gaat doen.
Ik heb nog altijd niet veel veel vrienden, die hoef ik ook niet perse. er is er 1 die ik zie als echte vriend eigenlijk. Alle andere zijn gezellige lui om lol mee te maken, maar als mijn relatie morgen uit zou gaan zou ik hen niet direct bellen.
Ik heb de kennissen met vrienschapsaspiraties heb ik op gedaan via mijn hobby's. Ik fiets en fotografeer. via internet fora heb ik zo veel contacten opgedaan, en daaruit zijn dan een aantal mensen die aansluiten bij mijn interesses en zo.
Veel vriendschappen hebben een begin en een eind, en zijn gericht op het gezamelijke doel dat je hebt, wanneer dit doel wegvalt is de vriendschap dan ook snel over. Denk er bij nieuwe vrienden dan ook aan waar je het over hebt, heb je het met klasgenoten alleen over school, dan zal die relatie overgaan wanneer de school ophoudt.
Mijn vriendin kwam 10 jaar geleden vanuit limburg naar Utrecht, omdat ze hier helemaal niemand kende is ze bij een studentenvereniging gegaan, geen koor ballen, maar een vrij relaxte vereniging. Hier heeft ze veel contacten opgedaan, de vereniging maakte reizen door Europa. Ze heeft zo veel gezien met haar toen nieuwe contacten. Uit de eerste dag waarbij ze ingroepen werden ingedeeld in groepjes is naar haar vriendinnen groep gevormd, daar zijn nog 2 meiden aan toegevoegd. Doordat ze zo bij elkaar werden gezet, en samen dingen moesten doen (soort van ontgroening, wat inhield gezellige actieviteiten doen, en wijntjes drinken) kwamen ze dichter bij elkaar, als je de groep zo bekijkt is het onbegrijpelijk, het zijn 6 totaal verschillende vrouwen, die in sommige gevallen echt water en vuur zijn. Maar goed het werkt, en ze hebben lol.
Dus met andere woorden, ga iets doen wat je leuk lijkt waar je mensen ontmoet, doe dan iets waar je nog niemand kent.