abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98261091
Ik zit met een probleem, waardoor ik me vaak erg rot en eenzaam voel.
ik woon in een klein stadje, s-Heerenberg, iedereen kent elkaar hier.
sinds ik van de middelbare school af ben, ben ik mijn vriendinnen van die tijd uit het oog verloren.
ik heb op het MBO wel hele leuke meiden leren kennen, waar ik later ook bevriend mee werd.
we deden veel leuke dingen samen, ook na schooltijd of in het weekend. Vaak gingen we stappen zaterdags en we spraken elkaar elke dag op hyves of msn.
maar nu ben ik sinds vorig jaar van het MBO af, ik moest stoppen met de opleiding.
en ik merk dat ik nu al mijn vriendinnen kwijt raak.
ik weet niet waardoor het komt, maar ineens heeft niemand meer tijd. terwijl ik wel op hyves zie dat ze met anderen afspreken. ik probeer altijd contact te zoeken, door te praten op msn of ping. maar vaak komt alles alleen van mijn kant.
ik heb nu nog maar 2 echte vriendinnen. en ik hou heel veel van ze.
maar het zijn 2 meiden die niet echt van het uitgaan zijn enzo. waardoor ik dus vaak op zaterdagavond voor de tv zit.
ik heb wel een vriend, maar om nou elke keer alleen met de jongens te gaan stappen, vind ik ook weer zo raar.
soms voel ik me heel erg eenzaam en denk ik dat niemand mij mag ofzo.
dan wil ik proberen nieuwe mensen te leren kennen, maar dan weet ik niet hoe.
soms voel ik me zo alleen op de wereld, en ik denk vaak dat ik de enige ben met dit probleem.
zijn er nog meer mensen die met het zelfde probleem zitten?
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:19:11 #2
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_98261478
Ga een (team)sport of hobby doen die je leuk lijkt. Dan ontmoet je vanzelf nieuwe mensen. En werken of terug naar school helpt ook ;)
pi_98261558
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:19 schreef Vandaag... het volgende:
Ga een (team)sport of hobby doen die je leuk lijkt. Dan ontmoet je vanzelf nieuwe mensen. En werken of terug naar school helpt ook ;)
ik werk momenteel in een fabriek. maar daar werken niet echt meiden van mijn leeftijd
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:25:10 #4
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_98261728
Vertel dit alles ook eens aan je vriend, dan voel je je al minder alleen!

Verder moet je uit je comfort zone gaan. Ga iets nieuws, iets leuks doen! Ga bij een nieuwe vereniging, ga een sport doen, zoek een nieuwe hobby, een nieuwe uitdaging!

Verder zijn er heel veel mensen die zich alleen voelen, en ik denk dat bijna iedereen zich wel eens alleen voelt. Dat is dus niets om je voor te schamen!
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
pi_98261732
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:21 schreef joellexx het volgende:

[..]

ik werk momenteel in een fabriek. maar daar werken niet echt meiden van mijn leeftijd
Gewoon bij MVR gaan voetballen ofzo, of een andere sport.. komt vanzelf goed.
Je kan trouwens ook die 2 vriendinnen overtuigen om iets vaker de hort op te gaan, is gezellig en je komt dan ook weer nieuwe mensen tegen natuurlijk.
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:25:34 #6
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_98261748
Wees jezelf. Ga dingen doen die jij leuk vindt en je komt vanzelf mensen tegen die gelijkgestemd zijn :)
(Un)masking for the greater good.
pi_98261833
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:25 schreef Natalie het volgende:
Wees jezelf. Ga dingen doen die jij leuk vindt en je komt vanzelf mensen tegen die gelijkgestemd zijn :)
Dit, en je kan nog proberen weer een studie op te pikken of ander werk te vinden :) Vrijwilligerswerk gaan doen is ook leuk, en daar ontmoet je vaak ook leuke mensen!
I lost my glasses again
pi_98262161
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:27 schreef Velma het volgende:

[..]

Dit, en je kan nog proberen weer een studie op te pikken of ander werk te vinden :) Vrijwilligerswerk gaan doen is ook leuk, en daar ontmoet je vaak ook leuke mensen!
Dit.. focus op studie lijkt me wel het belangrijkste, maar wie weet gaat dat niet wegens omstandigheden ;) Probeer het iig wel!
pi_98290574
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde
pi_98291620
Ik herken het wel, toen ik van de middelbare school naar de MBO ging had ik veel vrienden, daarna nog maar een enkeling een paar keer gezien. Na de MBO HBO gaan doen, op het MBO 1 vriend overgehouden (nu deed ik SPW, dus niet al te veel keus uit het aanbod van mannen). Op mijn is werk nog wel eens vriendschappen gesloten, maar die gaan vaak ook weer voorbij wanneer je of de ander iets anders gaat doen.

Ik heb nog altijd niet veel veel vrienden, die hoef ik ook niet perse. er is er 1 die ik zie als echte vriend eigenlijk. Alle andere zijn gezellige lui om lol mee te maken, maar als mijn relatie morgen uit zou gaan zou ik hen niet direct bellen.

Ik heb de kennissen met vrienschapsaspiraties heb ik op gedaan via mijn hobby's. Ik fiets en fotografeer. via internet fora heb ik zo veel contacten opgedaan, en daaruit zijn dan een aantal mensen die aansluiten bij mijn interesses en zo.

Veel vriendschappen hebben een begin en een eind, en zijn gericht op het gezamelijke doel dat je hebt, wanneer dit doel wegvalt is de vriendschap dan ook snel over. Denk er bij nieuwe vrienden dan ook aan waar je het over hebt, heb je het met klasgenoten alleen over school, dan zal die relatie overgaan wanneer de school ophoudt.

Mijn vriendin kwam 10 jaar geleden vanuit limburg naar Utrecht, omdat ze hier helemaal niemand kende is ze bij een studentenvereniging gegaan, geen koor ballen, maar een vrij relaxte vereniging. Hier heeft ze veel contacten opgedaan, de vereniging maakte reizen door Europa. Ze heeft zo veel gezien met haar toen nieuwe contacten. Uit de eerste dag waarbij ze ingroepen werden ingedeeld in groepjes is naar haar vriendinnen groep gevormd, daar zijn nog 2 meiden aan toegevoegd. Doordat ze zo bij elkaar werden gezet, en samen dingen moesten doen (soort van ontgroening, wat inhield gezellige actieviteiten doen, en wijntjes drinken) kwamen ze dichter bij elkaar, als je de groep zo bekijkt is het onbegrijpelijk, het zijn 6 totaal verschillende vrouwen, die in sommige gevallen echt water en vuur zijn. Maar goed het werkt, en ze hebben lol.

Dus met andere woorden, ga iets doen wat je leuk lijkt waar je mensen ontmoet, doe dan iets waar je nog niemand kent.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:55:27 #11
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98291799
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:11 schreef joellexx het volgende:

maar nu ben ik sinds vorig jaar van het MBO af, ik moest stoppen met de opleiding.
Kappersopleiding? Waarom moest je stoppen?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:21 schreef joellexx het volgende:

[..]

Waarom werk je in een fabriek? Je bent toch kapster van beroep. Niet? Je kunt beter proberen alsnog je opleiding af te maken en ergens kapster worden. Dan heb je collega's die beter bij je passen.
The view from nowhere.
pi_98298706
Vriendschappen blijven op die leeftijd gemakkelijk in stand doordat er een verbindende factor is. Meestal is dat school, studie, werk of sport waar je elkaar sowieso regelmatig aantreft. Nu je gestopt bent met je opleiding ben je als het ware buiten de groep gevallen. Die meiden van toen gaan nog vast met elkaar om en hebben het als vanouds goed met elkaar. Jij daarentegen moet elke keer van buitenaf er tussen komen. Daar waar zij op hun opleiding meer spontane plannen maken om wat gezelligs met elkaar te gaan doen.

Je kan er nu voor zorgen dat je óf weer in zo'n groep terecht komt óf je plannen om iets te gaan doen moeten zo leuk zijn dat je die vriendinnen weet te overtuigen met jou mee te gaan. Als ik ergens word uitgenodigd weet ik vaak zeker dat mijn aanwezigheid zo op prijs wordt gesteld dat ik een volgende keer weer wordt uitgenodigd. Daar zal je aan moeten werken. Ook is het handig om mensen van die groep te vertellen dat je graag weer wordt uitgenodigd als ze wat leuks gaan doen. Doordat je nu buiten de groep ligt denken ze gewoon niet meer aan je. Zorg dat ze daar in het vervolg wel doen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:54:52 #13
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_98301436
Waarom is het raar om met alleen mannen op stap te gaan?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_98345136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:54 schreef MeraViglioSa het volgende:
Waarom is het raar om met alleen mannen op stap te gaan?
Mannenavonden waarbij één iemand zijn vriendin meeneemt zijn kut. Niet aan beginnen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 19 juni 2011 @ 22:54:57 #15
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_98392041
Heel herkenbaar. Heb op dit moment eigenlijk maar 1 vriendin die ik al sinds groep twee ken. Sinds de middebare zaten we al op verschillende scholen maar we hebben altijd contact gehouden.
Op de middelbare heb had ik ook een goede vriendin, die ik ook nog het eerste jaar daarna nog vaak zag. Maar het jaar daarna ben ik ook moeten stoppen met mijn studie en nu hebben we al bijna een jaar niets meer afgesproken. Ik heb haar nog gezien tijdens carnaval, toen zei ze nog dat we moesten afspreken.
Voor mijn gevoel komt het doordat ik niet meer naar school ga, ik krijg om een of andere reden het idee dat ze mij nu minder vindt. Puur omdat ik nu werk en zij studeert aan de uni, zit bij een dispuut etc.

Daarnaast heb ik wel nog vrienden van de middelbare, maar dat zijn allemaal jongens en om iedere week als enig meisje daartussen te zitten heb ik soms het idee dat ik hen tot last ben. Het is volgens hen niet zo, en ik weet ook dat ze zich echt niet inhouden of wat dan ook omdat ik erbij heb, maar zo voelt het voor mij.

Ben blij dat ik een vriend heb, en gelukkig kan ik het ook heel goed vinden met zijn vrienden maar ik woon weer terug bij mijn ouders dus waar mijn vriend woont is niet direct in de buurt dat ik met hen om kan gaan.

Het geeft mijn soms echt een kutgevoel en ben blij dat ik veel uren maak (ook op zaterdag) zodat ik niet tevee alleen thuis zit.
吴 曼 迪
pi_98478552
Door de weeks, bijvoorbeeld op een donderdag naar een plaatselijke kroeg gaan met de vriendinnen van je! Aangezien ze niet vaak stappen zullen ze toch wel af en toe een lekker drankje lusten en bij willen kletsen met de anderen.. daarbij kom je in de kroeg alsnog anderen tegen die je kende of oppervlakkig kende oid.. :) kom je daarmee ook in aanraking! Echt, dat heb ik zelf ook. Omdat laatste tijd ik heel druk was met werk en studie en ook nog een vriendje heb die ik graag wil zien probeer ik het zo af te wisselen.. :)
En af en toe bank hangen met je vriend kan ook geen kwaad, daar verlang ik juist naar! Ben te druk met mijn werk in het weekend dat dat vaak niet door gaat..
Maar stay positive! Ga bijvoorbeeld ander werk zoeken waar meer mensen van jouw leeftijd werken! Dat wil vaak ook helpen.. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')