Hoeveel dikte houd je dan nog over? I.i.g. overleg met de VVE.quote:Op donderdag 16 juni 2011 06:41 schreef peterselieplukkker het volgende:
Voor mn appartement wil ik leidingen en een afvoer in de muur plaatsen. ik schat zo`n 5cm diep voor de afvoer van enkel de wastafel.
Geldt dat alleen bij appartementen of ook bij duizend onder een kap woningen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 06:51 schreef Stokstaart het volgende:
frezen in woningscheidende wanden mag niet
Er zitten daar toch ook stopcontactenquote:Op donderdag 16 juni 2011 06:51 schreef Stokstaart het volgende:
frezen in woningscheidende wanden mag niet
wel eens van inbouwstopcontact gehoord?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:15 schreef ComplexGuy het volgende:
Stopcontacten lijkt me geen probleem (diepte sleuf 2cm?)
Een afvoer is duidelijk dikker en heeft een stuk meer ruimte nodig. Als 't een 'gewoon' halfsteens dragende muur is (11cm) dan hou je met een sleuf van 5 cm niet erg veel over...
Bedoel je dan tikkende leidingen, als de warmwater kraan wordt opengezet?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:20 schreef blomke het volgende:
Er zijn onderzoeken geweest in het verleden en aan de hand van de rapporten wordt geadviseerd om de waterleiding niet in de woningscheidende wand te plaatsen, i.v.m. geluidsoverdracht. Tenzij de wand niet aan een verblijfsruimte als zijnde slaap- of woonvertrek grenst. Badkamer aan badkamer dan mag het dus wel.
Maar het punt is dus de geluidsoverdracht van je waterleiding en afvoerbuis naar de buren. Dus in principe NIET DOEN!!
Ik hoop maar dat de buren niet gaan klagen over het geluid van de electronenstroom door de draden naar je stopcontact.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:31 schreef peterselieplukkker het volgende:
In de huidige situatie zijn er wel aan dezelfde wand inbouwstopcontacten aanwezig. Zijn wel een stuk minder diep dan de afvoer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |