Ik ben benieuwd. Artsen willen mij voor 100% af laten keuren (IVA) en willen ook niet wachten tot het eind van de 2 jaar ziektewet. Kijken binnenkort wat de keuringsarts hiervan vindt.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:52 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik las in het FES magazine over een man die na 2 jaar in de ziektewet te hebben gezeten een keuring kreeg bij het UWV. Dokters hadden vastgesteld dat hij maximaal 20 uur per week kon werken, maar de keuringsarts trok zich hier niks van aan en stelde vast dat deze persoon gewoon 40 uur per week kon werken.
Tot zover het je makkelijk af laten keuren.
Wat is IVA ?quote:Op maandag 27 juni 2011 10:19 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Artsen willen mij voor 100% af laten keuren (IVA) en willen ook niet wachten tot het eind van de 2 jaar ziektewet. Kijken binnenkort wat de keuringsarts hiervan vindt.
De IVA nog wel. Dat komt geloof ik niet vaak voor.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:19 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Artsen willen mij voor 100% af laten keuren (IVA) en willen ook niet wachten tot het eind van de 2 jaar ziektewet. Kijken binnenkort wat de keuringsarts hiervan vindt.
Een subdeel van de WIA. Net als de WGA.quote:
Ik geloof er ook niet zo in, Ik ben niet terminaal ziek of zo. Maar de artsen willen zich er wel voor inzetten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:30 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
De IVA nog wel. Dat komt geloof ik niet vaak voor.
[..]
maare wat wil jij dan? en wat kun jij dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:11 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik geloof er ook niet zo in, Ik ben niet terminaal ziek of zo. Maar de artsen willen zich er wel voor inzetten.
Je hoeft er ook niet terminaal ziek voor te zijn. Als je door een ongeval voor een groot deel verlamd bent of om een andere reden lichamelijk niet kan werken, kom je ook in de IVA. Mocht het alsnog beter gaan, dan word je overgeplaatst naar de WGA.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:11 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik geloof er ook niet zo in, Ik ben niet terminaal ziek of zo. Maar de artsen willen zich er wel voor inzetten.
Mijn problemen liggen op psychisch vlakquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet terminaal ziek voor te zijn. Als je door een ongeval voor een groot deel verlamd bent of om een andere reden lichamelijk niet kan werken, kom je ook in de IVA. Mocht het alsnog beter gaan, dan word je overgeplaatst naar de WGA.
Wat voor problemen dan? Dus je bent 'gedoemd' tot een uitkering?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:35 schreef seasushi het volgende:
[..]
Mijn problemen liggen op psychisch vlakDaarom geloof ik nooit dat UWV daar wat mee gaat doen, ondanks alle rapporten.
Dan kans is groot dat je dan in de WGA komt, omdat het UWV dat waarschijnlijk als een 'tijdelijk' probleem ziet. Overigens kun je dan alsnog voor >80% arbeidsongeschikt verklaard worden. Mocht je na de WIA alsnog arbeidsongeschikt zijn en geen werk hebben, dan krijg je een vervolguitkering.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:35 schreef seasushi het volgende:
[..]
Mijn problemen liggen op psychisch vlakDaarom geloof ik nooit dat UWV daar wat mee gaat doen, ondanks alle rapporten.
Niet onder controle te krijgen bipolaire stoornis..quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat voor problemen dan? Dus je bent 'gedoemd' tot een uitkering?
hm oke, heftige shit. En waarin uit zich die bipolaire stoornis dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:56 schreef seasushi het volgende:
[..]
Niet onder controle te krijgen bipolaire stoornis.. De afgelopen 8 jaar elke keer me na een episode weer teruggeknokt het werk in, maar bijna 2/3 van de totale tijd ziek geweest. Elke behandeling uitgeprobeerd, van alle mogelijke medicatiecocktails, tot ect aan toe. Het plan is om nu zonder werk te kijken of het stabieler wordt
Tenzij je laatstverdiende loon hoger is dan het maximum dagloon. Sowieso kom je alleen in de IVA terecht als je nog niet eens zelfstandig naar de wc kunt. En dat ook niet in de toekomst zou kunnen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:55 schreef schaal_9 het volgende:
IVA is 75% van de laatstverdiende inkomen en dat tot je 67e. In sommige gevallen komt daar nog 5% bij van de werkgever (invaliditeitspensioen). Financieel gezien niet slecht.
Oja, die vervolguitkering krijg je dan tot je AOW.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:55 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dan kans is groot dat je dan in de WGA komt, omdat het UWV dat waarschijnlijk als een 'tijdelijk' probleem ziet. Overigens kun je dan alsnog voor >80% arbeidsongeschikt verklaard worden. Mocht je na de WIA alsnog arbeidsongeschikt zijn en geen werk hebben, dan krijg je een vervolguitkering.
Dat lukt meestal nog wel alleenquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:58 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Tenzij je laatstverdiende loon hoger is dan het maximum dagloon. Sowieso kom je alleen in de IVA terecht als je nog niet eens zelfstandig naar de wc kunt. En dat ook niet in de toekomst zou kunnen.
en jij bent keuringsarts???? en of arbeidsdeskundige?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:58 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Tenzij je laatstverdiende loon hoger is dan het maximum dagloon. Sowieso kom je alleen in de IVA terecht als je nog niet eens zelfstandig naar de wc kunt. En dat ook niet in de toekomst zou kunnen.
dat is wat ik ook links en rechts hoor Missy. Vandaar mijn opmerking dat ik niet terminaal ben....quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:54 schreef missyB het volgende:
[..]
en jij bent keuringsarts???? en of arbeidsdeskundige?
Het is een onderdeel van mijn studie.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:54 schreef missyB het volgende:
[..]
en jij bent keuringsarts???? en of arbeidsdeskundige?
de bedrijfsarts en de arbeidsdeskundige delen de mening dat ik in de IVA moet komen. Toch blijft het afwachten wat het UWV zegtquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:42 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het is een onderdeel van mijn studie.
Dat is waar. Het maximumdagloon is omgerekend naar een maandinkomen 3833 euro (exclusief vakantiegeld), na aftrek van pensioenpremies. Bij sommige werkgevers (waaronder de overheid) zijn mensen bijverzekerd voor het meerdere (WIA-exedentverzekering).quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:58 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat klopt. De WIA is gewoon een basis waar je als werknemer verzekerd voor bent. Er is ook nog de arbeidsongeschiktheidspensioen en arbeidsongeschiktheidsverzekering om een hiaat te voorkomen, maar je moet er voor in aanmerking komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:10 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is waar. Het maximumdagloon is omgerekend naar een maandinkomen 3833 euro (exclusief vakantiegeld), na aftrek van pensioenpremies. Bij sommige werkgevers (waaronder de overheid) zijn mensen bijverzekerd voor het meerdere (WIA-exedentverzekering).
Wat de IVA betreft: als je door een psychische beperking uitvalt en het vervolgens een beetje rustig aan doet, wordt de soep dan minder heet gegeten dan ze wordt opgediend?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |