abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:18:45 #276
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98274312
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:15 schreef MaryMouse het volgende:
Ach en ik heb lekker makkelijk praten, alleen maar 'leen'-kids ;)
al heb je zelf geen kinderen kun je nog wel weten hoe je het niet zou willen.
Het is alleen lastig als je ervan overtuigd bent het beter te weten dan mensen met kinderen ;) _O-
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_98274361
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:17 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

zo was het hier ook. De oudste gaf nooit echt problemen, hem kon ik altijd wel uitleggen waarom iets niet netjes was, of waarom het beter zo kon. Die was en is ook heel rustig. De jongste pikte dat allemaal niet, die wilde zelf baas zijn, zei hij al toen hij 1 jaar was. Kon toen al duidelijk spreken en zeggen wat HIJ wilde
yep, heel gek, dat schijnt heel vaak zo te zijn met de jongste, hoor ik van mijn vriendinnen ook. Mijn jongste wilde toen ze baby was ook absoluut niet in de box liggen. Als ik haar in zo'n wipstoeltje rechtop in de box zette was het goed, als madam maar alles in de gaten kon houden. En als zij toen al iets wilde, nou, dan wist de hele buurt het hoor. Ik heb heel wat moeten negeren van die dame, lag zij krijsend op haar bed omdat ze niet wilde slapen, zat ik beneden met mijn vingers in mijn oren en de TV hard aan en liet haar krijsen.
Altijd de sarcasme modus aan
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:20:44 #278
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98274399
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:19 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

yep, heel gek, dat schijnt heel vaak zo te zijn met de jongste, hoor ik van mijn vriendinnen ook. Mijn jongste wilde toen ze baby was ook absoluut niet in de box liggen. Als ik haar in zo'n wipstoeltje rechtop in de box zette was het goed, als madam maar alles in de gaten kon houden. En als zij toen al iets wilde, nou, dan wist de hele buurt het hoor. Ik heb heel wat moeten negeren van die dame, lag zij krijsend op haar bed omdat ze niet wilde slapen, zat ik beneden met mijn vingers in mijn oren en de TV hard aan en liet haar krijsen.
soms...........denk je. waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen _O-
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 23:21:33 #279
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98274438
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:18 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

al heb je zelf geen kinderen kun je nog wel weten hoe je het niet zou willen.
Het is alleen lastig als je ervan overtuigd bent het beter te weten dan mensen met kinderen ;) _O-
Ik ga echt niet zeggen dat ik het beter weet. :N
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_98274542
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:20 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

soms...........denk je. waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen _O-
ja, zeker als je oudste zo gemakkelijk was. Maarja, de jongste is ook heel spontaan en hulpvaardig. Ze verdedigt als een van de weinigen in de klas kinderen die de stempel "stom" hebben gekregen (die zitten in elke klas wel). Ze heeft 1x meegedaan aan plagerijen tegen een jongetje dat niet zo "snel" was als de rest. Die moeder was wanhopig. Was op kleuterschool, dus die van mij wist totaal niet waar ze mee bezig was: ja, iedereen ging lachen, dus dat was toch leuk. Tot ik uitlegde dat dat kindje het helemaal niet leuk vond en niet meer naar school wilde door die plagerijen. Een uur later komt ze naar me toe: mama, mag ik naar Bjorn fietsen, ik heb een tekening voor hem gemaakt en ik wil sorry gaan zeggen. Dat heb ik haar laten doen. Ik hoorde vervolgens van de juf dat daarna iedereen die dat kindje nog maar enigszins belachelijk probeerde te maken, het met die van ons aan de stok kreeg. Dat vind ik dan wel weer stoer
Altijd de sarcasme modus aan
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:24:06 #281
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98274549
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:21 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik ga echt niet zeggen dat ik het beter weet. :N
dat heb ik ook niet gelezen, maakte maar een grapje, omdat dat juist zo vaak gebeurd. ;)
je moest een weten hoeveel mensen wel wisten hoe ze mijn zoon aan moesten pakken, zonder te weten wat er aan de hand was :{w . Dat is zo frustrerend.....
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 23:25:07 #282
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98274589
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:23 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

ja, zeker als je oudste zo gemakkelijk was. Maarja, de jongste is ook heel spontaan en hulpvaardig. Ze verdedigt als een van de weinigen in de klas kinderen die de stempel "stom" hebben gekregen (die zitten in elke klas wel). Ze heeft 1x meegedaan aan plagerijen tegen een jongetje dat niet zo "snel" was als de rest. Die moeder was wanhopig. Was op kleuterschool, dus die van mij wist totaal niet waar ze mee bezig was: ja, iedereen ging lachen, dus dat was toch leuk. Tot ik uitlegde dat dat kindje het helemaal niet leuk vond en niet meer naar school wilde door die plagerijen. Een uur later komt ze naar me toe: mama, mag ik naar Bjorn fietsen, ik heb een tekening voor hem gemaakt en ik wil sorry gaan zeggen. Dat heb ik haar laten doen. Ik hoorde vervolgens van de juf dat daarna iedereen die dat kindje nog maar enigszins belachelijk probeerde te maken, het met die van ons aan de stok kreeg. Dat vind ik dan wel weer stoer
Maar dat was ook heel stoer van haar om dat te doen :Y
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:26:05 #283
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98274638
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:23 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

ja, zeker als je oudste zo gemakkelijk was. Maarja, de jongste is ook heel spontaan en hulpvaardig. Ze verdedigt als een van de weinigen in de klas kinderen die de stempel "stom" hebben gekregen (die zitten in elke klas wel). Ze heeft 1x meegedaan aan plagerijen tegen een jongetje dat niet zo "snel" was als de rest. Die moeder was wanhopig. Was op kleuterschool, dus die van mij wist totaal niet waar ze mee bezig was: ja, iedereen ging lachen, dus dat was toch leuk. Tot ik uitlegde dat dat kindje het helemaal niet leuk vond en niet meer naar school wilde door die plagerijen. Een uur later komt ze naar me toe: mama, mag ik naar Bjorn fietsen, ik heb een tekening voor hem gemaakt en ik wil sorry gaan zeggen. Dat heb ik haar laten doen. Ik hoorde vervolgens van de juf dat daarna iedereen die dat kindje nog maar enigszins belachelijk probeerde te maken, het met die van ons aan de stok kreeg. Dat vind ik dan wel weer stoer
^O^ _O_ Dat is dan weer de mooie kant van zo'n sterk karakter. complimenten voor haar
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_98274682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:24 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

dat heb ik ook niet gelezen, maakte maar een grapje, omdat dat juist zo vaak gebeurd. ;)
je moest een weten hoeveel mensen wel wisten hoe ze mijn zoon aan moesten pakken, zonder te weten wat er aan de hand was :{w . Dat is zo frustrerend.....
mijn schoonzus is een tijd lang echt wanhopig geweest. Gescheiden, vader woont in Duitsland dus daar gaan ze alleen in vakanties en lange weekenden naartoe. Door scheiding werden kids ook erg dwars, daarbij nog opgestookt door mijn schoonmoeder tegen hun moeder. Oudste dochter flink aan het puberen, als ze haar zin niet kreeg ramde ze alles in elkaar, dreigde uit het raam te springen, die kon het niet meer bolwerken. Op een dag belde schoonzus naar Mark, of die alsjeblieft wilde komen, ze hing al met 1 been uit het raam. Mark is onderaan het raam gaan staan en heeft gezegd: kom maar, spring dan, ja, springen, je bent toch zo'n stoere meid.......... Ze heeft nooit meer zulke kuren vertoond daarna.
Altijd de sarcasme modus aan
pi_98274762
luitjes, ik ga nog een peukie roken
Altijd de sarcasme modus aan
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:30:12 #286
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98274829
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:27 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

mijn schoonzus is een tijd lang echt wanhopig geweest. Gescheiden, vader woont in Duitsland dus daar gaan ze alleen in vakanties en lange weekenden naartoe. Door scheiding werden kids ook erg dwars, daarbij nog opgestookt door mijn schoonmoeder tegen hun moeder. Oudste dochter flink aan het puberen, als ze haar zin niet kreeg ramde ze alles in elkaar, dreigde uit het raam te springen, die kon het niet meer bolwerken. Op een dag belde schoonzus naar Mark, of die alsjeblieft wilde komen, ze hing al met 1 been uit het raam. Mark is onderaan het raam gaan staan en heeft gezegd: kom maar, spring dan, ja, springen, je bent toch zo'n stoere meid.......... Ze heeft nooit meer zulke kuren vertoond daarna.
goed aangepakt ^O^ . Pubers blijven moeilijk en zeker als ze in zo'n rotsituatie zitten.
Ik heb mijn zus ook wel eens geholpen met haar zoon. Hij was ook heel erg opstandig tegen haar, dreigen met gooien en schelden. Belde mijn andere zus mij in paniek op, of ik wilde komen.
Hij was zo rustig, want ik ging niet opzij voor hem. Hij wist dat ik wel voor hetere vuren had gestaan
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 23:31:06 #287
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98274882
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:24 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

dat heb ik ook niet gelezen, maakte maar een grapje, omdat dat juist zo vaak gebeurd. ;)
je moest een weten hoeveel mensen wel wisten hoe ze mijn zoon aan moesten pakken, zonder te weten wat er aan de hand was :{w . Dat is zo frustrerend.....
Ik weet echt absoluut niet hoe je 'verantwoord' met kinderen omgaat. Ik ga gewoon op mijn intuitie af. Heb en zwaar gehandicapt buurjongetje die het geweldig vind om hier te zijn, mag gewoon op de piano rammen, moet je alleen (en probeer dat maar eens met een 10jarige) vasthouden als ie iets te enthousiast wordt en de boel iets te klein probeert te slaan. Andere buurjongetje is doof, komt hier geluiden luisteren (zit met zijn handjes voor de boxen). En dan mijn eigen nichtje.... (en echt zo'n slechte moeder is mijn zusje niet) wil graag bij mij komen wonen.... terwijl ze bij mij moet opruimen, helpen met koken en afwassen etc.....
Ik weet 't echt niet beter dan de pa's en ma's, maar probeer de kids die bij mij langs komen gewoon wel ff een paar goede uurtjes te geven :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:31:27 #288
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98274896
ik ga onze opvoedsessie ook beïndigen, topic is bijna vol _O-
lekker slapen voor straks :Z :W
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:33:13 #289
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98274990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik weet echt absoluut niet hoe je 'verantwoord' met kinderen omgaat. Ik ga gewoon op mijn intuitie af. Heb en zwaar gehandicapt buurjongetje die het geweldig vind om hier te zijn, mag gewoon op de piano rammen, moet je alleen (en probeer dat maar eens met een 10jarige) vasthouden als ie iets te enthousiast wordt en de boel iets te klein probeert te slaan. Andere buurjongetje is doof, komt hier geluiden luisteren (zit met zijn handjes voor de boxen). En dan mijn eigen nichtje.... (en echt zo'n slechte moeder is mijn zusje niet) wil graag bij mij komen wonen.... terwijl ze bij mij moet opruimen, helpen met koken en afwassen etc.....
Ik weet 't echt niet beter dan de pa's en ma's, maar probeer de kids die bij mij langs komen gewoon wel ff een paar goede uurtjes te geven :)
^O^ zo werkt het vaak wel hoor. thuis niet luisteren of lastig, bij een ander best te genieten. Denk dat de andere omgeving, aanpak voor elk kind wel eens fijn is
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 23:33:19 #290
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98274996
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:27 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

mijn schoonzus is een tijd lang echt wanhopig geweest. Gescheiden, vader woont in Duitsland dus daar gaan ze alleen in vakanties en lange weekenden naartoe. Door scheiding werden kids ook erg dwars, daarbij nog opgestookt door mijn schoonmoeder tegen hun moeder. Oudste dochter flink aan het puberen, als ze haar zin niet kreeg ramde ze alles in elkaar, dreigde uit het raam te springen, die kon het niet meer bolwerken. Op een dag belde schoonzus naar Mark, of die alsjeblieft wilde komen, ze hing al met 1 been uit het raam. Mark is onderaan het raam gaan staan en heeft gezegd: kom maar, spring dan, ja, springen, je bent toch zo'n stoere meid.......... Ze heeft nooit meer zulke kuren vertoond daarna.
Maar dat zijn geen leuke dingen voor een tiener om mee geconfronteerd te worden. Is misschien voor nu opgelost, maar weet jij hoe het bij haar inwendig vreet? Gaat het nu goed met Mark's nichtje?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_98275042
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik weet echt absoluut niet hoe je 'verantwoord' met kinderen omgaat. Ik ga gewoon op mijn intuitie af. Heb en zwaar gehandicapt buurjongetje die het geweldig vind om hier te zijn, mag gewoon op de piano rammen, moet je alleen (en probeer dat maar eens met een 10jarige) vasthouden als ie iets te enthousiast wordt en de boel iets te klein probeert te slaan. Andere buurjongetje is doof, komt hier geluiden luisteren (zit met zijn handjes voor de boxen). En dan mijn eigen nichtje.... (en echt zo'n slechte moeder is mijn zusje niet) wil graag bij mij komen wonen.... terwijl ze bij mij moet opruimen, helpen met koken en afwassen etc.....
Ik weet 't echt niet beter dan de pa's en ma's, maar probeer de kids die bij mij langs komen gewoon wel ff een paar goede uurtjes te geven :)
wat dacht je van exclusieve aandacht. Thuis moeten ze de aandacht van vader/moeder altijd delen met een ander. En vaders/moeders hebben niet altijd tijd/de puf om exclusieve tijd 1 op 1 met elk kind door te brengen
Altijd de sarcasme modus aan
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 23:34:41 #292
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98275054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef kaatje50 het volgende:
ik ga onze opvoedsessie ook beïndigen, topic is bijna vol _O-
lekker slapen voor straks :Z :W
He, dus dat ga je nu toch wel ff volhouden? Dit draadje volkrassen, nog 26 minuten voordat ik de peukjes moet verzuipen (en voor jou een kansje om een draadje te beginnen)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_98275166
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:33 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Maar dat zijn geen leuke dingen voor een tiener om mee geconfronteerd te worden. Is misschien voor nu opgelost, maar weet jij hoe het bij haar inwendig vreet? Gaat het nu goed met Mark's nichtje?
ja, wij hebben haar ook aangeraden naar een psycholoog te gaan. Mijn schoonzus zei altij: maar wij hebben nooit ruzie gemaakt, nee, alsof kids niet doorhebben dat het in huis niet lekker loopt tussen pa en ma. Als wij er kwamen, dan voelde je de spanning nog hangen tussen die twee, laat staan een kind dat er altijd tussen zit. Ze heeft een tijdje bij een speciale kinder psycholoog gelopen, en het gaat nu gewoon heel goed. Maar dat hield ook in dat mijn schoonzus bepaalde dingen heeft moeten aanpassen. Consequent zijn bijvoorbeeld, en duidelijk grenzen aangeven, dat deed ze namelijk nooit (als ze alles maar mogen, dan zijn ze wel tevreden). En zo werkt het ook niet altijd, want ze wilde meer en meer
Altijd de sarcasme modus aan
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:37:31 #294
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98275175
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

He, dus dat ga je nu toch wel ff volhouden? Dit draadje volkrassen, nog 26 minuten voordat ik de peukjes moet verzuipen (en voor jou een kansje om een draadje te beginnen)
ik wil best nog een peuk meeroken, maar ga echt geen nieuw draadje openen :N
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 23:37:42 #295
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98275189
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

wat dacht je van exclusieve aandacht. Thuis moeten ze de aandacht van vader/moeder altijd delen met een ander. En vaders/moeders hebben niet altijd tijd/de puf om exclusieve tijd 1 op 1 met elk kind door te brengen
Ligt met dit nichtje (maar ik kan het fout hebben) denk ik net ff anders. Waren met z'n allen in Disney, meiske had laarsjes die lek waren, en het was nat en koud dus koude natte voetjes. Tegen zusje gezegd ze moet nieuwe schoentjes hebben, geen geld voor zegt zusje. OK geef ik haar wel nieuwe schoentjes. Lopen winkel binnen, oudste, maar mama als zij nieuwe schoenen krijgt, mag ik die toch ook wél. Zusje koopt nieuwe sokken & nieuwe schoenen voor oudste (die gewoon goede schoenen had), en ik voor haar zusje.....
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_98275198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef kaatje50 het volgende:
ik ga onze opvoedsessie ook beïndigen, topic is bijna vol _O-
lekker slapen voor straks :Z :W
truste Kaatje, slaap lekker, tot morgen :W :W :W
Altijd de sarcasme modus aan
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 23:38:56 #297
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98275261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

ik wil best nog een peuk meeroken, maar ga echt geen nieuw draadje openen :N
He kom op.... doe nog een peukje mee.... mocht je LAPO hebben *O* *O* een suggestie voor nieuwe TT "zoveelste laatste peukje" :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:39:38 #298
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98275299
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

ja, wij hebben haar ook aangeraden naar een psycholoog te gaan. Mijn schoonzus zei altij: maar wij hebben nooit ruzie gemaakt, nee, alsof kids niet doorhebben dat het in huis niet lekker loopt tussen pa en ma. Als wij er kwamen, dan voelde je de spanning nog hangen tussen die twee, laat staan een kind dat er altijd tussen zit. Ze heeft een tijdje bij een speciale kinder psycholoog gelopen, en het gaat nu gewoon heel goed. Maar dat hield ook in dat mijn schoonzus bepaalde dingen heeft moeten aanpassen. Consequent zijn bijvoorbeeld, en duidelijk grenzen aangeven, dat deed ze namelijk nooit (als ze alles maar mogen, dan zijn ze wel tevreden). En zo werkt het ook niet altijd, want ze wilde meer en meer
wel fijn dat ze hulp gekregen heeft en dat het geholpen heeft. Kinderen zijn altijd de dupe bij een scheiding. Hoe netjes je het ook doet
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_98275300
of roken met supernennie
Altijd de sarcasme modus aan
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 23:40:07 #300
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_98275324
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:39 schreef Ceetje.. het volgende:
of roken met supernennie
He neeeeee, peuters die roken :N
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')