abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98212271
Tot voor kort heb ik me nooit heel erg geinteresseerd voor dit onderwerp (met name het deel dat ze ons zouden bezoeken) maar na het zien van een aantal documentaires en persverklaringen begin ik toch langzaamaan steeds meer overtuigd te raken dat wij bezocht worden door buitenaards leven.

Het onderwerp buitenaards leven is natuurlijk erg intrigerend en dus vroeg ik me af hoe anderen tegen dit onderwerp aankijken. Het is op het moment ook een redelijk hot topic omdat verschillende overheden (o.a. Brazillie, Engeland, Belgie) hun UFO-files (gedeeltelijk) hebben vrijgegeven. Mijn vraag aan jullie is tweeledig; is er ander intelligent leven in het heelal en worden wij bezocht door buitenaardse bezoekers?

Poll: Bestaat er intelligent leven elders in het heelal?
Ja, het heelal is zo groot dat het eigenlijk onvermijdelijk is
Waarschijnlijk wel, maar eerst zien dan pas geloven
Waarschijnlijk niet, intelligent leven ontstaat niet zomaar
Nee, wij mensen zijn het enige intelligente leven in het heelal
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Worden wij bezocht door buitenaardse wezens?
Ja, zeker weten dat wij worden bezocht
Waarschijnlijk wel, er zijn bewijzen die hiernaar wijzen
Waarschijnlijk niet, vrijwel alle bewijzen zijn te weerleggen
Nee, het is zeker dat dit onzin is
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Donald Duck held woensdag 15 juni 2011 @ 18:25:00 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_98212548
Ja intelligent buitenaards leven bestaat.
Maar we worden niet bezocht omdat zij ook nog geen oplossing hebben voor het overbruggen van de enorme afstanden. Of ze kunnen het wel, maar negeren ons omdat we te primitief zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_98212665
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar we worden niet bezocht omdat zij ook nog geen oplossing hebben voor het overbruggen van de enorme afstanden. Of ze kunnen het wel, maar negeren ons omdat we te primitief zijn.
Er zijn sterren die al miljoenen of miljarden jaren langer bestaan dan ons zonnestelsel. Ze zouden dus al een enorme technologische voorsprong kunnen hebben.

En waarom zouden ze ons negeren? Wij staan zelf op het punt om een galactische beschaving te worden (binnen 50 en 200 jaar) dus waarom zouden ze niet willen kijken wie de nieuwe buren zijn?
pi_98213586
Het universum is zo onmetelijk groot dat de kans dat er ergens anders intelligent leven is vrijwel vast staat.

Of wij bezocht worden is een 2de, mijn gevoel zegt van niet, maar er bestaan toch hints dat we bezocht worden of werden.
http://www.alien-ufo-pictures.com/ancient_aliens.html

Het kan natuurlijk ook gewoon wishfull thinking zijn.
Maar het blijft een leuke materie op over na te denken :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_98213703
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Je bent bekent met de denkwijze van ons compleet vreemde wezens?

En waarom zou een ander ras deze ontiegelijk grote afstanden niet kunnen overbruggen?

Misschien zijn er wel duizenden rassen in staat 10 lichtjaar in een uur te reizen, het universum is zo groot dat die rassen elkaar in 10.000 jaar elkaar nog niet tegen zouden komen, laat staan dat ze tegen onze aardkloot aanvliegen.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_98213750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:51 schreef BasOne het volgende:
Het universum is zo onmetelijk groot dat de kans dat er ergens anders intelligent leven is vrijwel vast staat.

Of wij bezocht worden is een 2de, mijn gevoel zegt van niet, maar er bestaan toch hints dat we bezocht worden of werden.
http://www.alien-ufo-pictures.com/ancient_aliens.html

Het kan natuurlijk ook gewoon wishfull thinking zijn.
Maar het blijft een leuke materie op over na te denken :P
Die op ufo lijkende afbeeldingen in allerlei oude kunst, zijn idd intrigerend.

Wat ik zelf een geweldig verhaal vind is die van de 62 schoolkinderen in Zimbabwe die allemaal een ufo en ook aliens gezien hebben:

Ik ben (oprecht) benieuwd naar hoe de non-believers dit willen weerleggen...?
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:56:29 #7
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98213792
Wie weet kijken zij naar ons zoals wij naar een worm kijken.
Oh en ufo's :')
O)))
pi_98213881
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:56 schreef arucard het volgende:
Wie weet kijken zij naar ons zoals wij naar een worm kijken.
Oh en ufo's :')
Ik ben benieuwd naar hoe jij naar het filmpje kijkt dat ik hierboven heb gepost? (Nogmaals, ben oprecht geinteresseerd in je mening)
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:59:32 #9
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98213925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:54 schreef BasOne het volgende:

[..]

Je bent bekent met de denkwijze van ons compleet vreemde wezens?

En waarom zou een ander ras deze ontiegelijk grote afstanden niet kunnen overbruggen?

Misschien zijn er wel duizenden rassen in staat 10 lichtjaar in een uur te reizen, het universum is zo groot dat die rassen elkaar in 10.000 jaar elkaar nog niet tegen zouden komen, laat staan dat ze tegen onze aardkloot aanvliegen.
Dan zijn het dus tijdreizigers?
O)))
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:59:59 #10
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98213952
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar hoe jij naar het filmpje kijkt dat ik hierboven heb gepost? (Nogmaals, ben oprecht geinteresseerd in je mening)
Jij denkt dat Astrofysicussen, die over de hele wereld de ruimte aan het verkennen zijn op leven, toevallig dat youtubefilmpje hebben gemist?
O)))
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:02:02 #11
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98214065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:59 schreef arucard het volgende:

[..]

Dan zijn het dus tijdreizigers?
Ehm :?

Hoe kom je tot die conclusie?
Laboro te salutante
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:02:24 #12
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98214085
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:02 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ehm :?

Hoe kom je tot die conclusie?
10 lichtjaar in een uur
O)))
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:02:59 #13
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98214116
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:02 schreef arucard het volgende:

[..]

10 lichtjaar in een uur
Een lichtjaar is een afstand niet tijd.
Laboro te salutante
pi_98214193
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:59 schreef arucard het volgende:

[..]

Jij denkt dat Astrofysicussen, die over de hele wereld de ruimte aan het verkennen zijn op leven, toevallig dat youtubefilmpje hebben gemist?
Ufologie wordt niet serieus genomen. Zo gauw je daar als professional in je vakgebied over begint, loop je het risico imago schade op te lopen. Daarom zullen veel mensen het nalaten zich in te laten met dit onderwerp. Ik kan dat mensen niet kwalijk nemen, want ik zou precies hetzelfde doen.

Maar 62 schoolkinderen die allemaal op overtuigende wijze vertellen (sommigen zijn oprecht angstig zo gauw ze er over praten) dat ze een ufo en een alien gezien hebben, hoe wil je dat in scene zetten?
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:06:22 #15
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98214271
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ufologie wordt niet serieus genomen. Zo gauw je daar als professional in je vakgebied over begint, loop je het risico imago schade op te lopen. Daarom zullen veel mensen het nalaten zich in te laten met dit onderwerp. Ik kan dat mensen niet kwalijk nemen, want ik zou precies hetzelfde doen.

Maar 62 schoolkinderen die allemaal op overtuigende wijze vertellen (sommigen zijn oprecht angstig zo gauw ze er over praten) dat ze een ufo en een alien gezien hebben, hoe wil je dat in scene zetten?
Massahysterie komt in me op.
Laboro te salutante
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:08:18 #16
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98214363
quote:

[..]

Weet ik. Maar waar ga je dan heen als je sneller dan het licht reist?
O)))
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:10:25 #17
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98214469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:08 schreef arucard het volgende:

[..]

Weet ik. Maar waar ga je dan heen als je sneller dan het licht reist?
De kant op waar de neus van je schip heen wijst.

We weten niet wat er gebeurt als je sneller reist dan het licht, maar ik denk dat je gewoon rechtdoor de kant opgaat waar je heen gaat.
Laboro te salutante
pi_98214492
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

http://yesterday.sg/detail/the_great_koro_epidemic_of_1967/
oftewel, mensen lullen elkaar na.
Verder zien UFO enthousiastelingen inderdaad de dingen die ze zelfs willen zien. De meeste ufo "bewijzen" zijn redelijk makkelijk te debunken, iets waar spaceheads niets van willen weten, oogkleppen volk.
pi_98214543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:06 schreef BasOne het volgende:

[..]

Massahysterie komt in me op.
Massahysterie waarbij iedereen precies dezelfde hallucinatie heeft?

Wat ik wel grappig vind is dat massahysterie vaak wordt gebruikt voor het verklaren van ufo-sightings, maar waarom zien mensen door massahysterie bijv. geen smurfendorp of iets anders wat redelijk duidelijk aanwezig is in onze cultuur? Waarom is er nog nooit massahysterie geweest waarbij mensen in grote getalen een bankoverval zagen gebeuren bijv.?
pi_98214575
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat ik wel grappig vind is dat massahysterie vaak wordt gebruikt voor het verklaren van ufo-sightings, maar waarom zien mensen door massahysterie bijv. geen smurfendorp of iets anders wat redelijk duidelijk aanwezig is in onze cultuur? Waarom is er nog nooit massahysterie geweest waarbij mensen in grote getalen een bankoverval zagen gebeuren bijv.?
serieus, google op koro.
pi_98214601
Als er intelligenter buitenaards leven was had het wel contact met ons opgenomen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:14:29 #22
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98214696
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Simpel zat, al vanaf de jaren 50 zijn ufo's en aliens het grote onbekende, niet meer het monster onder het bed maar de alien die meeneemt om met je te experimenteren.
Dat is trouwens een welbekend sociologisch fenomeen, vreemd licht in de lucht, niet een ballon of een satelliet of weerkaatsing van een vliegtuig, het eerste wat iedereen roept is UFO.
Laboro te salutante
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:15:15 #23
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98214736
quote:
19s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:12 schreef JustRocking het volgende:
Als er intelligenter buitenaards leven was had het wel contact met ons opgenomen.
Waarom zouden ze
O)))
pi_98214743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:12 schreef allworknoplay het volgende:

[..]

serieus, google op koro.
Ik heb net je link doorgelezen en zie niet in hoe dit 1 op 1 kunt vergelijken met dat verhaal van die school.

Heb je geen andere gevallen van massahysterie waarbij een grote groep mensen tegelijkertijd dezelfde hallucinatie had en deze achteraf op precies dezelfde manier beschreven?
pi_98214756
quote:

[..]

Wubbo Ockels heeft een interessant TEDxamsterdam talk over lichtjaren, dat onze interpetatie van lichtjaren nergens op slaat en de afstanden misschien ook wel veel kleiner (of veel groter) kunnen zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')