Er zijn sterren die al miljoenen of miljarden jaren langer bestaan dan ons zonnestelsel. Ze zouden dus al een enorme technologische voorsprong kunnen hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja intelligent buitenaards leven bestaat.
Maar we worden niet bezocht omdat zij ook nog geen oplossing hebben voor het overbruggen van de enorme afstanden. Of ze kunnen het wel, maar negeren ons omdat we te primitief zijn.
Je bent bekent met de denkwijze van ons compleet vreemde wezens?quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja intelligent buitenaards leven bestaat.
Maar we worden niet bezocht omdat zij ook nog geen oplossing hebben voor het overbruggen van de enorme afstanden. Of ze kunnen het wel, maar negeren ons omdat we te primitief zijn.
Die op ufo lijkende afbeeldingen in allerlei oude kunst, zijn idd intrigerend.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:51 schreef BasOne het volgende:
Het universum is zo onmetelijk groot dat de kans dat er ergens anders intelligent leven is vrijwel vast staat.
Of wij bezocht worden is een 2de, mijn gevoel zegt van niet, maar er bestaan toch hints dat we bezocht worden of werden.
http://www.alien-ufo-pictures.com/ancient_aliens.html
Het kan natuurlijk ook gewoon wishfull thinking zijn.
Maar het blijft een leuke materie op over na te denken
Ik ben benieuwd naar hoe jij naar het filmpje kijkt dat ik hierboven heb gepost? (Nogmaals, ben oprecht geinteresseerd in je mening)quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:56 schreef arucard het volgende:
Wie weet kijken zij naar ons zoals wij naar een worm kijken.
Oh en ufo's![]()
Dan zijn het dus tijdreizigers?quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:54 schreef BasOne het volgende:
[..]
Je bent bekent met de denkwijze van ons compleet vreemde wezens?
En waarom zou een ander ras deze ontiegelijk grote afstanden niet kunnen overbruggen?
Misschien zijn er wel duizenden rassen in staat 10 lichtjaar in een uur te reizen, het universum is zo groot dat die rassen elkaar in 10.000 jaar elkaar nog niet tegen zouden komen, laat staan dat ze tegen onze aardkloot aanvliegen.
Jij denkt dat Astrofysicussen, die over de hele wereld de ruimte aan het verkennen zijn op leven, toevallig dat youtubefilmpje hebben gemist?quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar hoe jij naar het filmpje kijkt dat ik hierboven heb gepost? (Nogmaals, ben oprecht geinteresseerd in je mening)
Ehmquote:
Een lichtjaar is een afstand niet tijd.quote:
Ufologie wordt niet serieus genomen. Zo gauw je daar als professional in je vakgebied over begint, loop je het risico imago schade op te lopen. Daarom zullen veel mensen het nalaten zich in te laten met dit onderwerp. Ik kan dat mensen niet kwalijk nemen, want ik zou precies hetzelfde doen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:59 schreef arucard het volgende:
[..]
Jij denkt dat Astrofysicussen, die over de hele wereld de ruimte aan het verkennen zijn op leven, toevallig dat youtubefilmpje hebben gemist?
Massahysterie komt in me op.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ufologie wordt niet serieus genomen. Zo gauw je daar als professional in je vakgebied over begint, loop je het risico imago schade op te lopen. Daarom zullen veel mensen het nalaten zich in te laten met dit onderwerp. Ik kan dat mensen niet kwalijk nemen, want ik zou precies hetzelfde doen.
Maar 62 schoolkinderen die allemaal op overtuigende wijze vertellen (sommigen zijn oprecht angstig zo gauw ze er over praten) dat ze een ufo en een alien gezien hebben, hoe wil je dat in scene zetten?
Weet ik. Maar waar ga je dan heen als je sneller dan het licht reist?quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:02 schreef BasOne het volgende:
[..]
Een lichtjaar is een afstand niet tijd.
De kant op waar de neus van je schip heen wijst.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:08 schreef arucard het volgende:
[..]
Weet ik. Maar waar ga je dan heen als je sneller dan het licht reist?
http://yesterday.sg/detail/the_great_koro_epidemic_of_1967/quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Maar 62 schoolkinderen die allemaal op overtuigende wijze vertellen (sommigen zijn oprecht angstig zo gauw ze er over praten) dat ze een ufo en een alien gezien hebben, hoe wil je dat in scene zetten?
Massahysterie waarbij iedereen precies dezelfde hallucinatie heeft?quote:
serieus, google op koro.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Massahysterie waarbij iedereen precies dezelfde hallucinatie heeft?
Wat ik wel grappig vind is dat massahysterie vaak wordt gebruikt voor het verklaren van ufo-sightings, maar waarom zien mensen door massahysterie bijv. geen smurfendorp of iets anders wat redelijk duidelijk aanwezig is in onze cultuur? Waarom is er nog nooit massahysterie geweest waarbij mensen in grote getalen een bankoverval zagen gebeuren bijv.?
Simpel zat, al vanaf de jaren 50 zijn ufo's en aliens het grote onbekende, niet meer het monster onder het bed maar de alien die meeneemt om met je te experimenteren.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Massahysterie waarbij iedereen precies dezelfde hallucinatie heeft?
Wat ik wel grappig vind is dat massahysterie vaak wordt gebruikt voor het verklaren van ufo-sightings, maar waarom zien mensen door massahysterie bijv. geen smurfendorp of iets anders wat redelijk duidelijk aanwezig is in onze cultuur? Waarom is er nog nooit massahysterie geweest waarbij mensen in grote getalen een bankoverval zagen gebeuren bijv.?
Waarom zouden zequote:Op woensdag 15 juni 2011 19:12 schreef JustRocking het volgende:
Als er intelligenter buitenaards leven was had het wel contact met ons opgenomen.
Ik heb net je link doorgelezen en zie niet in hoe dit 1 op 1 kunt vergelijken met dat verhaal van die school.quote:
Wubbo Ockels heeft een interessant TEDxamsterdam talk over lichtjaren, dat onze interpetatie van lichtjaren nergens op slaat en de afstanden misschien ook wel veel kleiner (of veel groter) kunnen zijnquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:02 schreef BasOne het volgende:
[..]
Een lichtjaar is een afstand niet tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |