werkt dat nou een beetje?quote:
plaats eens een foto als je wil?quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
werkt dat nou een beetje?
ik was vandaag ook weer in de action. (het is echt een drama om een action vlak bij je werk te hebben)
ze hadden weer tuinposters en nu heb ik er nog een met de koeien gekocht. ik heb er nu twee naast elkaar. veel beter
en ik zit nog te twijfelen of ik nog een klaprozenposter zal kopen. dan heb ik er vier naast elkaar.
doen of niet doen?
(ik weet het, ik heb er echt veel gekocht, maar ik heb dan ook een megaschutting om ze tegenaan te hangen)
en ik twijfel of ik er nog een met fietsen bij zal kopen. daar heb ik er nu twee van hangen.
Een tuin vol met hekken en palen waar doeken aan hangen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
plaats eens een foto als je wil?
ik ben zooo nieuwsgierig naar hoe dat er uit ziet
ja, ik ben wel benieuwd hoe die dingen er bij hangenquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:29 schreef lady-wrb het volgende:
de tuin is nog volop 'under construction' dus echt netjes is het nog steeds niet. maar ik heb toch al eens foto's gemaakt? gaat het nu speciaal om de tuinposters?
Ik zeg doen!quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:57 schreef lady-wrb het volgende:
ik zal zo eens kijken wat ik voor je kan doen. maar dan verwacht ik ook wel een antwoord op mijn vraag: moet ik er nog een vierde poster bij ritselen of niet? (moet hij er morgen natuurlijk nog wel liggen)
je hebt het nog niet eens gezienquote:Op woensdag 6 juli 2011 19:07 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zeg doen!
Één van mijn lampionnesnoeren is gebroken. Heb je ze nog zien liggen? En mijn tulpen verkleuren ook!
Heb weer een rondje gelopen maar niet gevonden? Of weet iemand hier toevallig waar ze zouden moeten liggen bij de Action in Eindhoven (in de buurt van de tongelresestraat)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:03 schreef lady-wrb het volgende:
misschien komen ze weer binnen. of hebben ze ze verplaatst. bij mijn action scheppen ze er een satanisch genoegen in dingen door de winkel heen te verplaatsen.
GEK word ik ervan
dan kan je beter een stier als icoontje nemen dan een konijn!quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:35 schreef Qwea het volgende:
dat intex zwembaden die posters zijn vet grappig
Alleen die rozen nietMaar dat ligt aan mij want ik word lichtelijk agressief van rood
quote:'Action bedreigt supermarkt'
Laatste update: 7 juli 2011 09:52
info
DONGEN - Supermarkten en drogisterijen in Nederland ondervinden steeds meer concurrentie van de 'winkel van Sinkel', Action. dat stelt onderzoeksbureau GfK donderdag.
Foto: ANP
Action telt volgens GfK inmiddels 256 winkels in Nederland en daar komen in rap tempo filialen bij.
Bij een op de drie huishoudens heeft volgens GfK in het afgelopen jaar iets bij Action uit het supermarktassortiment gekocht. ''Gemiddeld bezochten ze Action 6,3 keer.'' Per bezoek ging er 9,42 euro naar zaken die ook in de supermarkt te koop zijn.
Op jaarbasis zou Action al 137 miljoen euro aan omzet wegsnoepen bij de supermarkten. ''Ten opzichte van 2006 is dit een stijging van 170 procent.'' In 4,5 jaar ging de 'supermarktomzet' van Action van 51 miljoen naar 137 miljoen euro.
Action haalt vooral klanten weg bij Aldi en Lidl. Bij de drogisterijen heeft vooral DA last van ze.
Eind juni werd bekend dat investeringsfonds 3i een meerderheidsbelang neemt in Action, onder andere met het doel het aantal vestigingen versneld verder op te voeren.
Omzet
Uit cijfers blijkt verder dat de supermarkten hebben in de eerste zes maanden van het jaar 2 procent meer omzet behaald, in totaal 15,9 miljard euro.
In de maand juni groeide de omzet met 2,6 procent naar 3,18 miljard euro. In de maand mei bleven de inkomsten op jaarbasis nog gelijk, in maart en april was er een groei van 1,6 procent, in januari en februari kwam er 2,8 procent meer geld in het laatje.
Kassabon
Mensen gingen in juni minder vaak naar de supermarkt, maar als ze gingen, gaven ze per keer wel meer uit. Het gemiddelde bedrag op de kassabon nam dan ook toe van 22,11 euro in juni vorig jaar tot 22,76 euro afgelopen maand. Het was voor het eerst dit jaar dat mensen minder vaak de supermarkt binnenliepen.
GfK verwacht dat de supermarktomzet over heel dit jaar 2,5 procent hoger uitkomt dan die van vorig jaar. ''Mede door de stijging van de prijzen zal de omzet per kassabon in het tweede halfjaar verder toenemen'', aldus GfK.
Action heeft denk ik de potentie om echt groot te worden als ze ook in de rest van europa weten door te dringen. Geen idee of dat mogelijk is, maar ik zou er niet van opkijken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:00 schreef athlonkmf het volgende:
De supermarkten zijn niet de enige die last van de action krijgen (die van ons is trouwens in dezelfde pand als Jumbo en Aldi)
Huishoudwinkels en kleine electronicawinkels zullen veel meer last van action moeten ondervinden. Ik koop al tijden niks meer bij de blokker of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |