abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98203169
Voor een nieuw op te zetten stichting in de wijk presikhaaf te arnhem zoek ik medeoprichters!
Naam:Stichting Wijkuitleenpunt Presikhaaf
Doel: Het uitlenen van goederen tbv wijkevenementen.

Even in het kort: De budgetten voor de krachtwijken in Arnhem houden dit jaar op.
NU hebben wij regelmatig gebruik gemaakt van zo n bewonersbudget en daardoor heb ik inzage gekregen in alle budgetten die er verstrekt zijn.
Wat mij opviel was dat er bijna bij alle evenementen een aanvraag werd gedaan voor bijv huur partytenten,biertafels, statafels, terrasheaters etc.
Dat vond ik zo n enorme verkwisting dat ik dacht dat kan anders.
Bijv een 1 malig budget om alles aan te schaffen voor gemiddeld wijkfeest en dan uit lenen aan andere wijken tegen borg en vrijwillige bijdrage.
Met dat idee ben ik naar het wijkplatform gegaan wat het een goed idee vond.
Alleen kreeg ik d evraag het verder uit te werken en dat is voor mij alleen moeilijk.
Ook werd er de voorwaarde aan verbonden een stichting op te zetten.
Maarja daar kan ik moeilijk alleen in gaan zitten he!

Wie heeft er tijd en zin om zich samen met mij hier eens even mee bezig te houden?

Als het wijkuitleenpunt 1 maal een feit is zul je er weinig omkijken naar hebben.
De dagelijkse gang van zaken zal door mij gerund worden in combi met iemand anders, jij bijv???
Maar ik heb nog een ideeenmachine nodig, een penningmeester of meesteres, voorzitter. you name it.

Mijn pm box staat wijdopen voor alle aanmeldingen diie natuurlijk zeker zullen volgen :)
pi_98203575
Krachtwijken :D ! Wat een woord, is dat net zoiets als kansjongeren en tegenwindjongeren?

Maar goed, succes verder!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_98203800
ja tis wat he, en toch als je kijkt hier in de wijk zou je dat niet denken.Gewoon zeer nette wijk zonder overlast of toestanden.Huur en koop door elkaar heen.
Wij mogen meeliften op de wijken die het wel nodig hebben maar hebben dan wel minder budget te besteden.
En wie die term bedacht heeft geen idee, vogelaar denk ik(het heet ook wel een vogelaarwijk)
Steek je hier bijv de drukke weg over kom je in een totaal andere wijk terecht lijkt het wel.
Onze wijk heet ook wel presikhaaf, over het lange water.
pi_98204996
Oh oke naja ik ga binnenkort naar Arnhem verhuizen, maar ik weet nog niet waar naar toe :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_98265878
Presikhaaf 1 2 of 3 of het geheel?

Woon zelf op 1.
Blessed be.
pi_98267076
Ik woon zelf , over het lange water, de stichting zelf zal ws zijn opslag hebben op het winkelcentrum presikhaaf(garagebox)
En de materialen kunnen door wijken uit heel Arnhem geleend worden.
pi_98282162
Dat is die hele lange weg toch? Is dat niet al Velp?
Blessed be.
pi_98284881
hahahaha, nee anders zou ik wel zeggen ik woon in Velp he,
Over het lange water is de wijk wat zeg maar allemaal grenst en in de buurt ligt van de middachtensingel, is dat de lange straat die je bedoeld?
Het grenst wel nagenoeg aan velp hoor, vanaf mijn balkon kan ik bijna het dierenasiel velp zien.
maarre zin om je in te zetten hiervoor?
pi_98285544
Nee, sorry, ik werk al van 08.00 tot 16.30/17.00 en ben bek af als ik thuis kom.
Blessed be.
pi_98294868
Het werk valt best mee hoor maar een stichting heeft nu eenmaal een bestuur nodig.
De eerste tijd zullen er een huishoudelijk reglement en statuten moeten worden opgesteld.
dat kost wel even tijd en uitwerken ja maar ik verwacht niet meer dan 3 avonden.
Ik heb zojuist het uitgewerkte plan inclusief begroting naar de wijkwinkel gemaild en gevraagd om een plaatsje op de agenda van 5 juli.
De uitkomst van die vergadering is bepalend of de stichting er ook daadwerkelijk komt.
Vanaf dat moment heb ik dus meerdere mensen nodig.
Als de stichting eenmaal een feit is draag ik zorg voor de dagelijkse gang van zaken(het uitlenen etc) en vergadert het bestuur een x aantal keer per jaar en vervangt mij bij vakantie of ziekte.
Ook zal er wat tijd gaan zitten in het opstellen van advertenties, flyers ontwerpen etc.
Dus mocht je nog ergens tijd vinden en het toch leuk vinden Pm me dan maar he!
  One tough cookie zondag 19 juni 2011 @ 14:20:34 #11
169210 liesje1979
pi_98369785
Hoi Missy,

Ik ga dit topic sluiten. Het initiatief is erg leuk maar het past niet in de policy. Het is niet toegstaan om diensten te vragen. In FHF mag je wel hulp vragen van andere fok!kers maar alleen voor persoonlijke doeleinden en niet voor het opzetten van een bedrijf of stichting. We hebben overlegd met een FA over hoe en wat en zijn tot de conclusie gekomen dat we het topic sluiten. Ik wens je heel veel succes met je project verder. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')