abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98184198
Ik kwam vanavond weer eens bij de dierenarts en het viel me alweer op dat mijn kat gewoon op die behandeltafel bleef liggen, hij maakte geen aanstalten om weg te rennen ofzo. Terwijl zo'n omgeving toch vreemd is( op de baas na dan). Hoe komt het dat mijn katten niet willen vluchten bij de dierenarts? Zijn er anderen die dit gedrag herkennen? Ik vind het altijd zo raar. :')
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:47:53 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_98184286
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:45 schreef TJV het volgende:
Ik kwam vanavond weer eens bij de dierenarts en het viel me alweer op dat mijn kat gewoon op die behandeltafel bleef liggen, hij maakte geen aanstalten om weg te rennen ofzo. Terwijl zo'n omgeving toch vreemd is( op de baas na dan). Hoe komt het dat mijn katten niet willen vluchten bij de dierenarts? Zijn er anderen die dit gedrag herkennen? Ik vind het altijd zo raar. :')
K'heb nu een kitten van 15 weken, heb hem al sinds 6 weken. Die van mij is hetzelfde, ben 3x verhuist ondertussen (Den Haag - Zutphen - Den Haag) en 2 keer naar de dierenarts geweest, en hij chillde hem dood.

Met de rest is het ook zo, nageltjes knippen, haren borstelen etc..
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:50:27 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_98184375
Ze zijn gewoon zwáár onder de indruk. Op de enkeling na die helemaal panisch wordt en de tent afbreekt ;)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_98184468
Dus als ik de nagels van mijn kat eenvoudig wil knippen moet ik indruk maken?

*rent naar sportschool
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_98184491
Katten die hier in huis onhandelbaar zijn worden mak als een lammetje bij de dierenarts :') ....terwijl je net minuten daarvoor de dierenarts heb zitten waarschuwen dat hij die kat echt met handschoenen moet vasthouden ;( :') .
Andersom komt uiteraard ook regelmatig voor....hoor je de dierenarts zeggen dat het beestje toch niet zo makkelijk was als ik zei....ondertussen zit hij zijn pleisters op zijn armen te vernieuwen. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 15-06-2011 00:16:37 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:54:44 #6
33954 ElisaB
pi_98184518
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:53 schreef TJV het volgende:
Dus als ik de nagels van mijn kat eenvoudig wil knippen moet ik indruk maken?

*rent naar sportschool
Nee, dat is gewoon een kwestie van doorpakken *)
pi_98184581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon een kwestie van doorpakken *)
Kat pakken, nagelschaar, knippen en klaar...geen gezeik. :{w :Y)
Optimist tot in de kist
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:57:56 #8
180174 Diemux
People vs Me
pi_98184645
Onze katten zijn ook rustig maar liggen wel te zweten :P. Hele vochtplakken op de tafel :')
pi_98184703
@trovey, ruilen van kat? :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:03:13 #10
33954 ElisaB
pi_98184846
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:56 schreef trovey het volgende:

Kat pakken, nagelschaar, knippen en klaar...geen gezeik. :{w :Y)
Psies *)

Nee, nagels blijven lastig, want dat vinden ze gewoon niet leuk. Maar ik ook niet en wat moet dat moet, dus hoppa!
pi_98185001
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Psies *)

Nee, nagels blijven lastig, want dat vinden ze gewoon niet leuk. Maar ik ook niet en wat moet dat moet, dus hoppa!
Nooit maar dan ook nooit aarzelen want dan nemen ze de situatie over en kan jij pleisters gaan plakken. :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:10:03 #12
33954 ElisaB
pi_98185101
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:07 schreef trovey het volgende:

Nooit maar dan ook nooit aarzelen want dan nemen ze de situatie over en kan jij pleisters gaan plakken. :')
Yups, zo zijn ze O+

Waarschijnlijk zijn ze daarom ook zo mak bij de DA; die aarzelen niet, maar pakken door. En ze doen enge dingen :D
pi_98185129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:59 schreef TJV het volgende:
@trovey, ruilen van kat? :')
Ik heb ze beide :P ...de kat die thuis zich niet laat vasthouden zonder dat ze je wil villen en waarmee de dierenarts alles kan doen in de praktijk en de kat die thuis zo mak als een lammetje is en in een monster verandert bij de dierenarts :'). Ik heb ook nog zo'n chihuahua in de aanbieding thuis is het O+ en bij de dierenarts }) ....tja als je bij je vorige eigenaar twee keer een keizersnede heb moeten ondergaan op het laatste moment dan is de dierenarts niet meer je beste vriend en grijp je hem voordat hij jou kan grijpen. ~O> Binnenkort weer de inentingen halen....mijn dierenarts zal zo blij met haar zijn. :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:16:14 #14
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_98185309
Hehe ik ging een tijdje geleden met een van mn katten naar de dierenarts (voor het eerst), voor een prikje en z'n nagels te knippen.
Na dat prikje zei de dierenarts heel overtuigend "eh weet je wat.. die nagels doen we een andere keer wel" :P

We moesten het deurtje van het reismandje met een stokje dichtdoen, want het beest greep alles wat er in z'n buurt kwam :')
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_98185702
Ik heb in het verleden mijn katten wel eens thuis laten inenten....was er eentje bij (in het wild geboren en dat nooit helemaal kwijtgeraakt) die ik een dag van tevoren in een bench moest zetten anders was ze op de dag zelf nergens te bekennen.....dierenarts kwam binnen, maakte spuit klaar...ik deed een greep in bench, kat in nekvel, spuit erin en loslaten en een volle dag een vuile blik krijgen van een kat. :') Later moest ze eens voor onderzoek naar een andere dierenarts toe, ik waarschuwen dat ze echt niet te hanteren was...kwam ik haar ophalen aan het einde van de dag, bang voor een dierenarts die helemaal in het verband zat :X ........liefste poesje van de wereld *; , ze zat te spinnen op tafel en liet echt alles met zich doen O+ ....soms, heel soms snap ik katten niet. :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:55:26 #16
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_98186719
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:26 schreef trovey het volgende:
Ik heb in het verleden mijn katten wel eens thuis laten inenten....was er eentje bij (in het wild geboren en dat nooit helemaal kwijtgeraakt) die ik een dag van tevoren in een bench moest zetten anders was ze op de dag zelf nergens te bekennen.....dierenarts kwam binnen, maakte spuit klaar...ik deed een greep in bench, kat in nekvel, spuit erin en loslaten en een volle dag een vuile blik krijgen van een kat. :') Later moest ze eens voor onderzoek naar een andere dierenarts toe, ik waarschuwen dat ze echt niet te hanteren was...kwam ik haar ophalen aan het einde van de dag, bang voor een dierenarts die helemaal in het verband zat :X ........liefste poesje van de wereld *; , ze zat te spinnen op tafel en liet echt alles met zich doen O+ ....soms, heel soms snap ik katten niet. :')
Mjah die etterbak van mij is dus ook in het wild geboren :P Heb hem 2 maanden geleden uit het asiel gehaald. Hij zat er ondertussen alweer een jaar en dat vond ik toch wel erg zielig ;( niemand wilde hem hebben omdat hij af en toe wel een zachtjes wil happen als je hem aait..
pi_98187009
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:55 schreef Civilian het volgende:

[..]

Mjah die etterbak van mij is dus ook in het wild geboren :P Heb hem 2 maanden geleden uit het asiel gehaald. Hij zat er ondertussen alweer een jaar en dat vond ik toch wel erg zielig ;( niemand wilde hem hebben omdat hij af en toe wel een zachtjes wil happen als je hem aait..
Aaien :? ...dat wilde die van mij pas na 5 jaar (ik haalde haar met 7 maanden uit het asiel) en dan nog maar 1 aai en weg was ze (en dan mocht ik haar nog alleen aaien, anderen mochten het helemaal niet) en op schoot zitten heeft ze 1 keer gedaan....een half jaar voor haar overlijden op 12-jarige leeftijd ;( zat ze ineens een 5 minuten op schoot, ik als een kind zo blij. :') Ze wilde wel heel graag aandacht maar aaien was zó eng voor haar. :{
Optimist tot in de kist
  woensdag 15 juni 2011 @ 01:07:03 #18
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_98187092
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Aaien :? ...dat wilde die van mij pas na 5 jaar (ik haalde haar met 7 maanden uit het asiel) en dan nog maar 1 aai en weg was ze (en dan mocht ik haar nog alleen aaien, anderen mochten het helemaal niet) en op schoot zitten heeft ze 1 keer gedaan....een half jaar voor haar overlijden op 12-jarige leeftijd. ;( Ze wilde wel heel graag aandacht maar aaien was zó eng voor haar. :{
Oh, nee die van mij is helemaal aandachtgeil. Als ik 'm optil kruipt hij het liefst in mn nek. Daar ben ik ook wel blij mee. Alleen de eerste paar dagen bij mij thuis moest hij niks weten van mij en mn andere poezebeest
pi_98187274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:07 schreef Civilian het volgende:

[..]

Oh, nee die van mij is helemaal aandachtgeil. Als ik 'm optil kruipt hij het liefst in mn nek. Daar ben ik ook wel blij mee. Alleen de eerste paar dagen bij mij thuis moest hij niks weten van mij en mn andere poezebeest
Tja, zo heb je ze in alle soorten en maten. :P Ik heb er nog eentje die vastpakken niet zo leuk vindt en aaien wil ze ook wel maar is ook eng. Jammer genoeg voor haar kan ze door een handicap haar vacht niet goed zelf bijhouden en ondanks het feit dat ze een korthaar is begint ze te klitten dus moet ik kammen en dat vindt ze niet leuk....dus kat in houdgreep in de nek en snel kammen kammen....dan kat weer op de 4 pootjes zetten want inmiddels ligt ze op de rug met de klauwen in de aanslag ...en weer een paar halen met de kam...dan is ze het zat en wil beginnen te bijten dus weer de houdgreep verstevigen en nog een poging doen om de kam door de vacht te halen...uiteindelijk gaat het me te link worden als ze begint te blazen en alle wapens klaar heeft staan met de tanden om mijn vinger heen :X ....loslaten dus en morgen weer een poging om de andere kant te kammen. :') Wonderlijk genoeg is ze het hele incident weer snel vergeten en zo zijn we nu sinds ze 1,5 jaar oud was en uit het asiel kwam bezig....ze is net 15 jaar geworden. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 15 juni 2011 @ 01:21:15 #20
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_98187439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Tja, zo heb je ze in alle soorten en maten. :P Ik heb er nog eentje die vastpakken niet zo leuk vindt en aaien wil ze ook wel maar is ook eng. Jammer genoeg voor haar kan ze door een handicap haar vacht niet goed zelf bijhouden en ondanks het feit dat ze een korthaar is begint ze te klitten dus moet ik kammen en dat vindt ze niet leuk....dus kat in houdgreep in de nek en snel kammen kammen....dan kat weer op de 4 pootjes zetten want inmiddels ligt ze op de rug met de klauwen in de aanslag ...en weer een paar halen met de kam...dan is ze het zat en wil beginnen te bijten dus weer de houdgreep verstevigen en nog een poging doen om de kam door de vacht te halen...uiteindelijk gaat het me te link worden als ze begint te blazen en alle wapens klaar heeft staan met de tanden om mijn vinger heen :X ....loslaten dus en morgen weer een poging om de andere kant te kammen. :') Wonderlijk genoeg is ze het hele incident weer snel vergeten en zo zijn we nu sinds ze 1,5 jaar oud was en uit het asiel kwam bezig....ze is net 15 jaar geworden. :P
lol zo kan borstelen nog best avontuurlijk zijn :P Ik moet die van mij druppelen in z'n oog. Maar als ik dat pipetje pak weet hij al hoever het is :')
Moet hem dus eerst een half uur lang eerst op mn schoot vertroetelen enzo en daarna heeeeeel voorzichtig dat pipetje uit mn zak halen en snel druppelen.
Die druppels belanden vaker op mn broek dan in zijn oog :P
pi_98187667
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:21 schreef Civilian het volgende:

[..]

lol zo kan borstelen nog best avontuurlijk zijn :P Ik moet die van mij druppelen in z'n oog. Maar als ik dat pipetje pak weet hij al hoever het is :')
Moet hem dus eerst een half uur lang eerst op mn schoot vertroetelen enzo en daarna heeeeeel voorzichtig dat pipetje uit mn zak halen en snel druppelen.
Die druppels belanden vaker op mn broek dan in zijn oog :P
Overvaltechniek. })
Optimist tot in de kist
  woensdag 15 juni 2011 @ 01:31:40 #22
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_98187715
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:29 schreef trovey het volgende:

[..]

Overvaltechniek. })
Hehe die paar posts terug he, dat mn dierenarts zijn nageltjes niet durft te knippen.. Diezelfde ongeknipte nageltjes hangen dan in mn arm :P
pi_98187774
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:31 schreef Civilian het volgende:

[..]

Hehe die paar posts terug he, dat mn dierenarts zijn nageltjes niet durft te knippen.. Diezelfde ongeknipte nageltjes hangen dan in mn arm :P
Wil je mijn littekens zien? :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 15 juni 2011 @ 01:38:55 #24
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_98187858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Wil je mijn littekens zien? :+
Och :9
pi_98187867
Mijn katten zijn ook ontzettend tam wanneer ze bij de dierenarts komen.

Op de weg er naartoe zijn ze behoorlijk vocaal, maar zodra ze bij de dierenarts zijn vinden ze het allemaal wel best. Ik heb dan ook een ontzettend lieve dierenarts die uitermate goed omgaat met de katjes en ze eerst een beeteje laat 'wennen' aan de omgeving door de katten gewoon hun gang te laten gaan terwijl zij voorbereidend werk doet (vastleggen wat het probleem zou zijn, of de spuit met desbetreffende vulling pakken en klaarmaken etc.)

Ondertussen hebben de katten in de plant gehangen, in het handdoekje naast het aanrecht, hebben ze uitvoerig alles afgesnuffeld en zijn ook allang gewend aan die aardige mevrouw die ze kroeltjes geeft. Dan maakt dat snelle prikje niets uit ook.

Ik heb wel een keer moeite gehad met het chippen van mijn katertje, Dexter. Dat werd door een invaller gedaan, wat opeens in de ogen van Dexter een "grote enge boeman" was, waardoor er drie pogingen nodig waren voor het chippen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')