abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98166799
Hallo mede fokkers!

Ik heb een vraag.

Ik wil heel graag een HBO opleiding gaan volgen en ben dus aan het zoeken naar een geschikte opleiding. Ik kwam in de zoektocht deze opleiding tegen een zo genaamde HBO leergang.

Nu staat deze opleiding mij wel aan maar ik heb echt geen flauw idee wat een HBO leergang is. is dit hetzelfde als je propedeuse hallen of is het meer een soort van periode in 1 complete HBO opleiding van 4 jaar?

Ik hoop dat jullie me een bruikbaar antwoord kunnen geven.
pi_98168026
Niemand die enig idee heeft??
pi_98168069
Het is zo te zien een deel van een HBO-opleiding waar je een certificaat voor krijgt wat ze "HBO Network Engineering" noemen. Erg misleidend, die naamgeving, maar het is dus maar een deel van een bachelor. Ze schrijven er niet bij hoeveel ECTS (studiepunten) dit diploma oplevert. Er zitten 60 punten in een jaar, dus aan het aantal punten wat ervoor staat kun je zien of het verkort is of gewoon normale duur.

quote:
De module Werkplekbeheer en kantoorautomatisering rondt u af met een schriftelijk examen, de overige modules met een opdracht. Als u alle modules met een voldoende afrondt, ontvangt u het NCOI-diploma 'HBO Network Engineering'. Met deze opleiding rondt u een belangrijk deel af van een volledig Bachelorprogramma. U kunt deze opleiding bovendien inbrengen in een vervolgopleiding naar de volledige HBO Bachelor Informatica van Hogeschool NCOI. Hogeschool NCOI is een door het Ministerie van OCW erkende HBO-instelling.
Waarschijnlijk kun je een volledige bachelor halen als je een aantal van dit soort modules volgt, maar hoeveel tijd dat dan kost, daar zijn ze niet duidelijk over.
Het is ook belangrijk om te informeren naar mogelijkheden voor studiefinanciering als je daar in principe recht op hebt, studiefinanciering is vaak alleen mogelijk als je een voltijdopleiding volgt.
pi_98168138
Leren en werken tegelijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98168295
OK, bedankt voor de antwoorden, Recht op studiefinanciering heb ik niet omdat ik een volledige baan heb. Ik heb die lui van NCOI ook een mail gestuurd met eenzelfde soort vraag maar tot op heden nog geen bericht terug gehad. Mocht ik nog een berichtje terug krijgen dan post ik die hier ook zodat het duidelijk is wat er mee bedoeld wordt.

Nogmaals bedankt voor de informatie.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:07:31 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98197970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:25 schreef skipmeister het volgende:
OK, bedankt voor de antwoorden, Recht op studiefinanciering heb ik niet omdat ik een volledige baan heb.
Dat zegt niets ;) Het gaat er om hoe jij als student staat ingeschreven :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:18:02 #7
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_98198415
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat zegt niets ;) Het gaat er om hoe jij als student staat ingeschreven :)
Als je meer dan ¤ 13.215,83 bruto verdient heb je er geen recht meer op. En met een volledige baan mag je toch hopen dat je daar over heen gaat ;).
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:57:55 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98202673
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:18 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Als je meer dan ¤ 13.215,83 bruto verdient heb je er geen recht meer op. En met een volledige baan mag je toch hopen dat je daar over heen gaat ;).
Fout. Je hebt er geen recht meer op zodra je meer dan die 13k verdient. De eerste maanden zul je er dus nog wel recht op hebben ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')