abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98222661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:32 schreef GSbrder het volgende:
CPB verteld BS, natuurlijk jongens, jullie weten het ongetwijfeld beter :)
2040 als argument hebben! Dude....
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:34:29 #177
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98222702
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

2040 als argument hebben! Dude....
Oh, dat is te ver voor je?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:34:47 #178
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98222713
Ik vind alles prima zolang ik er ook maar eentje heb :7
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_98222814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:32 schreef GSbrder het volgende:
CPB verteld BS, natuurlijk jongens, jullie weten het ongetwijfeld beter :)

Schatte het Centraal Planbureau (CPB) eind 2007 nog dat er in 2040 400.000 zijn (tegenover 168.000 op dit moment), nu zou het om 500.000 uitkeringen gaan, zo denkt Hans Kamps, kroonlid van de Sociaal-Economische Raad, de SER. Dat komt ook doordat de uitstroom extreem laag is. Van de mensen met een Wajong-uitkering vindt slechts 9 procent een normale baan.

Dag en nacht, het hele jaar door, komen bijna twee jongeren per uur in de Wajong terecht, schetste Piet Hein Donner, CDA-minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vorige week in Dordrecht. De Wajong kost de samenleving nu 1,75 miljard euro aan uitkeringen. Feitelijk zijn de kosten nog hoger, aangezien deze jongeren niet werken en dus geen belasting afdragen. Ook geeft de overheid tientallen miljoenen uit aan de reïntegratie van deze jongeren en 2,2 miljard euro aan sociale werkplaatsen waar 15 procent van de Wajong'ers werkt.

Daar durf ik wel wat voor te zeggen.

De mensen die nu in de wajong zitten, zijn dezelfde mensen die 10 jaar terug nog in de bijstand zaten. Vertekend beeld dus
pi_98223044
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh, dat is te ver voor je?
Ja. Beter heb je het dan over de aow uitkeringen van de komende jaren. Dat is namelijk korte termijn, daarmee een stuk zekerder te voorspellen en gaat zeker nog onderwerp van discussie worden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:40:34 #181
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Daar durf ik wel wat voor te zeggen.

De mensen die nu in de wajong zitten, zijn dezelfde mensen die 10 jaar terug nog in de bijstand zaten. Vertekend beeld dus
De bijstand is minder gekrompen dan de spectaculaire stijging van de Wajong.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:41:56 #182
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_98223187
Mooie klote, Ik heb meerdere malen werk gehad tijdens mijn wajong periode,
Maar het probleem is de werkgever neemt je nooit serieus en laat je allemaal kut klusjes doen.
Solicteer je bijvoorbeeld bij de Albert Heijn mag je op je 21ste met het grut van 15 gaan vakken vullen. En met de trotsheid die asperger met zich mee brengt gaat dat natuurlijk nooit lang goed.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_98223231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De bijstand is minder gekrompen dan de spectaculaire stijging van de Wajong.
En dat komt omdat de bijstand zeer sterk afhankelijk is van *tromgeroffel* de werkgelegenheid! :D
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:42:35 #184
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja. Beter heb je het dan over de aow uitkeringen van de komende jaren. Dat is namelijk korte termijn, daarmee een stuk zekerder te voorspellen en gaat zeker nog onderwerp van discussie worden.
Ik kreeg net te horen dat we hier in het Wajong-topic zaten.
Dus ik moet me beperken tot de prognoses die we daarvoor hebben.
En de bijstelling van het voorspelde aantal Wajong-ers is dus steeds hoger, in plaats van steeds lager.
pi_98223327
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En de bijstelling van het voorspelde aantal Wajong-ers is dus steeds hoger, in plaats van steeds lager.
ah. Ok als je dat begrijpt dan begrijp je vast ook dat je hier in r&p zit, niet in pol of aex.
pi_98223334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

200 argumenten die gebaseerd zijn op BS mogen wat voor waarde-multiplier hebben dan ook, maar als de vermenigingfactor NUL blijft, blijft de uitkomst ook gewoon lekker nul
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:45:30 #187
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98223465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

200 argumenten die gebaseerd zijn op BS mogen wat voor waarde-multiplier hebben dan ook, maar als de vermenigingfactor NUL blijft, blijft de uitkomst ook gewoon lekker nul
Sjonge jonge jonge. Flink hoor.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98223486
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind alles prima zolang ik er ook maar eentje heb :7
Je wilt het niet, echt niet.. en zo zijn we weer helemaal on topic :Y
Wajong is niet leuk..
Al ben ik wel blij met de ondersteuning om weer aan werk te komen en te behouden :Y
-weg-
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:45:51 #189
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En dat komt omdat de bijstand zeer sterk afhankelijk is van *tromgeroffel* de werkgelegenheid! :D
En de Wajong is daar dus blijkbaar *tromgeroffel* minderrrrr van afhankelijk,
want de uitstroom van 9% is eenderde lager dan de uitstroom naar werk vanuit de bijstand (14%).
pi_98223651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En de Wajong is daar dus blijkbaar *tromgeroffel* minderrrrr van afhankelijk,
want de uitstroom van 9% is eenderde lager dan de uitstroom naar werk vanuit de bijstand (14%).
Heeft er op zich niks mee te maken. Zodra de conjunctuur aantrekt, zal de uitstroom van de bijstand harder toenemen dan die van de wajong, zie in theorie veel minder sterk afhankelijk zou moeten zijn van de conjunctuur dan de bijstand
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:49:13 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223740
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Terwijl de stroom uit de bijstand op den duur opdroogt, geldt dat niet voor nieuwe Wajong’ers die van het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkscholen komen. Met de toename van het aantal leerlingen op deze scholen, groeit ook het aantal jonggehandicapten dat een beroep doet op de Wajong-uitkering. Hoewel UWV-onderzoekers dat niet hebben kunnen aantonen, is het aannemelijk dat de netwerken rond deze jongeren, die hen begeleiden, daarin een rol spelen.

Dat is geen bullshit, maar onderzoek van het UWV, CPB en andere betrokken instanties.
Prima als jij het beter weet hoor, je zit er zelf in en ik kan enkel uit gaan op statistici.
pi_98223816
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef Auti het volgende:

[..]

Wajong is niet leuk..
Al ben ik wel blij met de ondersteuning om weer aan werk te komen en te behouden :Y
Naja, ik vind vooral die F****N KL**E K*T psychische problemen van mij waar ik al jaren mee zit door te ***** niet leuk. Wat de wajong voor mij betekend is dat ik in elk geval een kans heb nu om daarmee aan de slag te gaan ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:50:57 #193
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223876
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heeft er op zich niks mee te maken. Zodra de conjunctuur aantrekt, zal de uitstroom van de bijstand harder toenemen dan die van de wajong, zie in theorie veel minder sterk afhankelijk zou moeten zijn van de conjunctuur dan de bijstand
De werkloosheid in Nederland is al gigantisch laag. Daarnaast is het aannemelijker dat een aantrekkende economie zich op werklozen richt, niet jonge arbeidsongeschikten zonder werkervaring of langdurige bijstandgerechtigden. No offense.
pi_98223877
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Terwijl de stroom uit de bijstand op den duur opdroogt, geldt dat niet voor nieuwe Wajong’ers die van het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkscholen komen. Met de toename van het aantal leerlingen op deze scholen, groeit ook het aantal jonggehandicapten dat een beroep doet op de Wajong-uitkering. Hoewel UWV-onderzoekers dat niet hebben kunnen aantonen, is het aannemelijk dat de netwerken rond deze jongeren, die hen begeleiden, daarin een rol spelen.

Dat is geen bullshit, maar onderzoek van het UWV, CPB en andere betrokken instanties.
Prima als jij het beter weet hoor, je zit er zelf in en ik kan enkel uit gaan op statistici.
En dan is het circeltje weer rond, namelijk dat HET UWV hierop aangesproken moet worden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:51:13 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98223902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef Auti het volgende:

[..]

Wajong is niet leuk..
Ligt er maar net aan hoeveel je mag bij verdienen.

OT: zolang ik het niet nodig heb maak ik er geen gebruik van.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_98223948
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De werkloosheid in Nederland is al gigantisch laag. Daarnaast is het aannemelijker dat een aantrekkende economie zich op werklozen richt, niet jonge arbeidsongeschikten zonder werkervaring of langdurige bijstandgerechtigden. No offense.
Ik had het niet over hoge of lage werkloosheid ten opzichte van de ons omringende landen, ik had het over de deviatie van het aantal werklozen ten opzichte van de periodes voor en na! -_-

Jezus f*****n christus, als de economie ENORM BAGGER SLECHT gaat, kan de conjunctuur toch ook gewoon aantrekken??

De totale werkloosheid is een momentopname, een totaalplaatje. De VERANDERING van de werkloosheid is waar ik het over had.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:03:03 #197
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98224795
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had het niet over hoge of lage werkloosheid ten opzichte van de ons omringende landen, ik had het over de deviatie van het aantal werklozen ten opzichte van de periodes voor en na! -_-

Jezus f*****n christus, als de economie ENORM BAGGER SLECHT gaat, kan de conjunctuur toch ook gewoon aantrekken??

De totale werkloosheid is een momentopname, een totaalplaatje. De VERANDERING van de werkloosheid is waar ik het over had.
En die verandering van de werkloosheid zal dus vooral WW'ers uit hun uitkering trekken en relatief weinig Wajong'ers. Je hoeft niet op het sprookje te gaan wachten dat ze op de arbeidsmarkt smeken om de Wajong'ers, want dat is sinds 1998 niet gebeurd (ook niet tijdens de topjaren 2003 en 2005).

Je hebt vooral last van het hoge minimumloon, zeker zodra je 23+ bent. Deze is in Nederland dusdanig hoog dat iemand die in Nederland 75% van het minimumloon waard is, in een ander Europees land gewoon 100 - 110% van het WML zou verdienen. Daar zijn Wajongers de dupe van, jullie betalen de werkloosheid door het hoge salaris van mensen met een minimumloon / vlak daarboven.
pi_98224980
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En die verandering van de werkloosheid zal dus vooral WW'ers uit hun uitkering trekken en relatief weinig Wajong'ers.
Exactemundo!!
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:06:45 #199
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98225065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Exactemundo!!
Dus u bent het haasje door het hoge minimumloon
verwoord ik het netjes
pi_98225130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:
Je hebt vooral last van het hoge minimumloon, zeker zodra je 23+ bent. Deze is in Nederland dusdanig hoog dat iemand die in Nederland 75% van het minimumloon waard is, in een ander Europees land gewoon 100 - 110% van het WML zou verdienen. Daar zijn Wajongers de dupe van, jullie betalen de werkloosheid door het hoge salaris van mensen met een minimumloon / vlak daarboven.
Het hoge minimumloon is noodzakelijk omdat voor Nederlanders de vaste lasten hoger zijn dan in de meeste andere landen. Dank de graaiers hier maar voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')