Jongeman, ik doe een master in economie, kan je alsjeblieft wat minder hard roepen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoeveel denk je dat de porche fabrikant er op verdient?
Elke cent die die fabrikant verdient moet toch ergens vandaan komen?
Of dacht je dat dat geld met de wind kwam aanwaaien of zo?
Sowieso huurtoeslag, alleen heb ik geen idee hoeveel dat precies is voor iemand met een laag inkomen, ik denk toch wel substantieel om het lage inkomen. En je krijgt natuurlijk een flinke hap zorgtoeslag, misschien nog het eea uit de awbz, al met al tik je de 1500 wel.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is in theorie het maximum aantal potjes misschien, maar dat wil toch niet zeggen dat 100% van de wajongers gebruik maken van 100% van de beschikbare potjes? Of wat?
Vervelend dat nergens op gebaseerde gevoel van je. Loop anders even een ommetje om tot rust te komen. Wie weet heb je dan wel wat productiefs in te brengen i.p.v. geklaag gebaseert op gedachtes van 1 persoontjequote:Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En zelfs al was dat wel zo? Wat dan nog? Mensen mogen geen dure spullen meer kopen omdat niet 'rechtvaardig' is ofzo? Iemand anders hoeft mij niet te vertellen wat ik met mijn eigen geld moet doen.
Ik bedoel, waar trek je de grens, niemand mag meer geld aan luxe goederen uitgeven tot dat de uitkeringsgerechtigden vinden dat hun uitkering hoog genoeg is dat ze niks meer te mekkeren hebben? Want ik heb een beetje dat gevoel.
"Anderen mogen geen porsche kopen want dat geld gaat (volgens die redenering) uit de economie en daar ondervind ik 'schade' door'. Ja, dag.
Zoiets dacht ik al.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jongeman, ik doe een master in economie, kan je alsjeblieft wat minder hard roepen?
No offense.
master in economie? geweldig! Dan kun je me zeker weten wel vertellen waar die porche fabrikant zijn geld aan verdient!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jongeman, ik doe een master in economie, kan je alsjeblieft wat minder hard roepen?
No offense.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vervelend dat nergens op gebaseerde gevoel van je. Loop anders even een ommetje om tot rust te komen. Wie weet heb je dan wel wat productiefs in te brengen i.p.v. geklaag gebaseert op gedachtes van 1 persoontje
Mooi, dan lachen er in elk geval 2 in deze topicquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]ik ben heel kalm hoor. Ik volg met een een glimlach en interesse het verloop van dit topic. Maar toch bedankt voor je bezorgdheid.
Ik ben wel benieuwd naar wat een porsche nou te maken heeft met jouw uitkering, in een notedop dan. Ik ben wel benieuwd of dat nou wat anders is dan wat ik denk dat je bedoeld.
Kijk, en het is dus deze houding waarmee je mensen tegen je in het harnas jaagt. Iemand die er een opleiding voor doet zal er allicht een pietsje meer van weten dan jij in dit geval. Misschien kun je wat lering trekken uit die kennis die met je gedeeld wordt in plaats weer in je oude gedoe te vervallen en per se gelijk willen krijgen in een discussie.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
master in economie? geweldig! Dan kun je me zeker weten wel vertellen waar die porche fabrikant zijn geld aan verdient!
Of ben je te beroerd om te zeggen dat dat geld dus uit de Nederlandse economie verdwijnt of zo? Want dat is waar het op neer komt.
Zelf heb ik zo'n 900 Euro netto per maand (uitkering, salaris en zorgtoeslag), maar dat komt doordat ik niet in aanmerking kom voor subsidies.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sowieso huurtoeslag, alleen heb ik geen idee hoeveel dat precies is voor iemand met een laag inkomen, ik denk toch wel substantieel om het lage inkomen. En je krijgt natuurlijk een flinke hap zorgtoeslag, misschien nog het eea uit de awbz, al met al tik je de 1500 wel.
Dat is geen antwoord op mijn ontopic vraagquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mooi, dan lachen er in elk geval 2 in deze topic
Ik ben benieuwd wanneer je echt het achterste van je tong laat zien trouwens
Een universaire studie is een prachtige manier om kennis op te doen, maar kennis is nutteloos als je het niet kunt delen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kijk, en het is dus deze houding waarmee je mensen tegen je in het harnas jaagt. Iemand die er een opleiding voor doet zal er allicht een pietsje meer van weten dan jij in dit geval. Misschien kun je wat lering trekken uit die kennis die met je gedeeld wordt in plaats weer in je oude gedoe te vervallen en per se gelijk willen krijgen in een discussie.
Ja, ik ben met je eens dat dat inderdaad geen vetpot is. Ik weet niet wat je kosten per maand zijn?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Zelf heb ik zo'n 900 Euro netto per maand (uitkering, salaris en zorgtoeslag), maar dat komt doordat ik niet in aanmerking kom voor subsidies.
Zie mijn vorige reactiequote:Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn ontopic vraag
Gevalletje armoedeval? En weet je zeker dat je alles wel goed hebt nagelopen qua aftrekposten e.d?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Zelf heb ik zo'n 900 Euro netto per maand (uitkering, salaris en zorgtoeslag), maar dat komt doordat ik niet in aanmerking kom voor subsidies.
De kunst zit 'm in het luisteren naar kennis. Niet 'kunnen' delen is relatief. Die kennis wordt nl al een tijdje gedeeld hier, maar jij bent dan aan 't zeiken op dat ie niet wil toegeven dat het kopen van een porsche geld uit de nederlandse maatschappij laat verdwijnen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Een universaire studie is een prachtige manier om kennis op te doen, maar kennis is nutteloos als je het niet kunt delen.
En op een forum als deze aangeven over dergelijke kennis te beschikken helpt an sich niet om kennis te delen. Kennis delen wel
Minder dan 900 Euro.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ik ben met je eens dat dat inderdaad geen vetpot is. Ik weet niet wat je kosten per maand zijn?
Ook dat is geen antwoord op mijn vraagquote:
Lees mijn post nog eens:quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
master in economie? geweldig! Dan kun je me zeker weten wel vertellen waar die porche fabrikant zijn geld aan verdient!
Of ben je te beroerd om te zeggen dat dat geld dus uit de Nederlandse economie verdwijnt of zo? Want dat is waar het op neer komt.
Ik erken dat er, op micro-niveau, geld verdwijnt uit Nederland doordat wij een Porsche moeten importeren. Jij stelde echter het volgende:quote:Er verdwijnt minder geld uit de Nederlandse economie wanneer er een Porsche gekocht wordt, dan wanneer er voor 100.000 euro aan sperziebonen geconsumeerd wordt. De BPM is enkel al de correctie voor de importtoeslag van bonen uit Nigeria, dus er verdwijnt veel meer kapitaal naar Nigeria dan er bij een Porsche naar Duitsland ontsnapt.
Een paar ton weg uit de Nederlandse economie. Huh? Wat had hij dan moeten doen, een Italiaanse Ferrari of Lamborghini, een Britse Bentley of Aston Martin, een Duitse Maybach of Mercedes-Benz? Er zijn in dit segment geen Nederlandse voertuigen, maar wat doet de Nederlandse overheid; zij heffen belasting over de import van dergelijke voertuigen, vergelijkbaar met belastingen die je moet betalen als je Spaanse sinaasappelen koopt of Nigeriaanse sperziebonen, alleen is deze heffing een tikje hoger als je een Porsche besteld in Zuffenhausen.quote:Als iemand met een miljoen 1 porche koopt, hoppa, weer een paar ton weg uit de Nederlandse economie!
Oke dus je bent wel uit de kosten. Tof. Dat is waar. Ik help je hopen dat dat luktquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:51 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Minder dan 900 Euro.Ik kan er wel van rondkomen en ik ben allang blij dat ik nu tijdelijk een uitkering heb. Verder kan het alleen maar meevallen als ik straks een volledige baan heb.
ik ben er druk mee bezig. Vandaag was de laatste dag van de cursus 'Werken aan werk' en ik zie steeds meer toekomstperspectief.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke dus je bent wel uit de kosten. Tof. Dat is waar. Ik help je hopen dat dat lukt
Jij weet nu donders goed dat ik wel degelijk luister, ook naar jouquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De kunst zit 'm in het luisteren naar kennis. Niet 'kunnen' delen is relatief. Die kennis wordt nl al een tijdje gedeeld hier, maar jij bent dan aan 't zeiken op dat ie niet wil toegeven dat het kopen van een porsche geld uit de nederlandse maatschappij laat verdwijnen.
Dus er wordt wel kennis gedeeld. Jij wil alleen niet luisteren. Dan moet je niet daarna heel schijnheilig gaan roepen dat het aan iemand anders ligt (daar heb je 'm weer) dat ie zijn kennis niet kan delen.
Dat je in dit opzicht geen keus hebt verandert niets aan het feit dat dit een manier is waarop er geld uit Nederland verdwijnt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:53 schreef GSbrder het volgende:
Een paar ton weg uit de Nederlandse economie. Huh? Wat had hij dan moeten doen, een Italiaanse Ferrari of Lamborghini, een Britse Bentley of Aston Martin, een Duitse Maybach of Mercedes-Benz?
Nou, wat bedoelde je dan met 'het achterste van mijn tong laten zien'?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij weet nu donders goed dat ik wel degelijk luister, ook naar jou
Ik ben niet iemand die haat gaat zitten zaaien "gewoon, omdat het kun". Je weet zelf ook donders goed dat, al post je 20 flames achter elkaar waarop ik "braaf" (let op de haakjes!) teruggreageer, maar je 21e post is iets inhoudelijks, dat ik dan ook inhoudelijk op je reageer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |