Eens, maar als ik jou dingen zie tentoonspreiden als ''liever os dat hoge uitkeringen'' dan heb ik toch het idee dat je het spoor wat dat betreft bijster bent, mensen met een uitkering verbrassen ook heel snel hun geld weer.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ik sla niet door, iedereen met een uitkering besefte, dacht ik, dat hij geld kostte.
Natuurlijk moet er enige solidariteit zijn, zolang we dit kunnen betalen en dat dit bij de juiste groep terecht komt.
De herverdeling??quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Juist, dat is een correcte conclusie, er moet geld worden verdient. Dit geld moet worden verdient omdat er bepaalde mensen zijn die niet kunnen werken en die krijgen, geheel terecht, een uitkering. Dat kost ons allemaal geld en natuurlijk geeft de uitkeringsgerechtigde weer een groot deel uit aan wonen, eten, ontspannen, maar nooit zoveel als de herverdeling kost.
Het is gecorrigeerd voor de koopkracht, dat betekent dus dat iedereen in het verhaal, dezelfde koopkrachtindexering krijgt. Het is een manier om de koopkracht van twee landen te vergelijken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de door jouw gequote tekst??
Geld van een werknemer naar een werkloze.quote:
Yep, ik verbras het heel snel aan huur, stroom, eten en kosten voor als de wasmachine o.i.d. kapot gaat.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens, maar als ik jou dingen zie tentoonspreiden als ''liever os dat hoge uitkeringen'' dan heb ik toch het idee dat je het spoor wat dat betreft bijster bent, mensen met een uitkering verbrassen ook heel snel hun geld weer.
Nee, want daar moet je ook geen geld voor krijgen. Het geld dat je krijgt is om in je primaire levensonderhoud te voorzien. Vakanties horen daar niet bij. Ik 'krijg' toch ook geen geld om op vakantie te gaan?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Yep, ik verbras het heel snel aan huur, stroom, eten en kosten voor als de wasmachine o.i.d. kapot gaat.
Na de vaste lasten is al meer dan de helft van het geld dat ik netto krijg, al weer op.
Dacht je nou echt dat ik op vakantie ging? Dat ik geld heb om uit te gaan?
Joh, lekker realistisch weer
Nou, als ik hoor wat bepaalde gemeentes nog betalen voor mensen zoals jij (nofi) dan is de rechtvaardigheid soms ook ver te zoeken, bedragen als 1500 netto zijn niet ongewoon.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Yep, ik verbras het heel snel aan huur, stroom, eten en kosten voor als de wasmachine o.i.d. kapot gaat.
Na de vaste lasten is al meer dan de helft van het geld dat ik netto krijg, al weer op.
Dacht je nou echt dat ik op vakantie ging? Dat ik geld heb om uit te gaan?
Joh, lekker realistisch weer
Ja, die doen ook hun mond open, maar komen dan met geklaag. Dat wordt saai naar een tijdje, en als je alleen maar zeurt komt dat je boodschap ook niet ten goede.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je moet blij zijn met wat je krijgt, maar dat wil nog niet zeggen dat je "je mond moet houden".
Helaas pindakaas, maar zo werkt het in NL niet. Ook uitkeringstrekkers zullen gewoon hun mond open doen, we zitten hier niet in Zimbabwe of zo
Bron?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is gecorrigeerd voor de koopkracht, dat betekent dus dat iedereen in het verhaal, dezelfde koopkrachtindexering krijgt. Het is een manier om de koopkracht van twee landen te vergelijken.
Als je zegt dat de welvaart hier hoger is dus er meer geld naar werklozen of arbeidsongeschikten moet, zou de koopkrachtpariteit gelijk moeten zijn voor beide landen. Nederland is echter aanvoerder, dus de arbeidsongeschikten in Nederland, zijn na Luxemburg en Zweden, de groepen in Europa met de beste koopkracht.
Dat zij hun geld verbrassen maakt niet uit, want het herverdelen an sich kost nog meer. Jij en MK hebben gelijk als je stelt dat iemand met een bijstandsuitkering of werkloosheidsuitkering relatief meer consumeert dan een miljonair, maar iemand met een miljoen heeft geen verlies door de herverdeling van het geld. Als hij 1000 euro uitgeeft, komt dat in de economie terecht en stimuleert hij daadwerkelijk de economie met 1000 euro. Als iemand met een uitkering 1000 euro uitgeeft met een uitkering van 1400 euro, kost hij de samenleving (2100 aan herverdelingskosten - 1000=) 1100 euro. Dat verliest de samenleving aan "welvaart" en dat is de prijs van gelijkheid, waar Bas Jacobs het over heeft.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens, maar als ik jou dingen zie tentoonspreiden als ''liever os dat hoge uitkeringen'' dan heb ik toch het idee dat je het spoor wat dat betreft bijster bent, mensen met een uitkering verbrassen ook heel snel hun geld weer.
Bron voor het principe van koopkrachtpariteit?quote:
Uitkeringen sociale bescherming per persoon, 2007, in koopkrachtpariteitenquote:Grote verschillen tussen Oost- en West-Europa
In 2009 ontvingen Nederlanders gemiddeld per persoon meer dan 10 duizend euro aan sociale-beschermingsuitkeringen. Dat is relatief veel. Uit de laatste Europese cijfers van 2007 (gecorrigeerd voor koopkrachtverschillen) blijkt dat alleen Luxemburgers en Zweden meer krijgen. In de Oost-Europese landen is het bedrag per inwoner over het algemeen het laagst. Roemenen ontvingen in 2007 gemiddeld het minst van alle Europeanen. Ook als percentage van het nationaal inkomen besteden Nederland en de meeste andere West-Europese landen in vergelijking tot andere EU-landen relatief veel aan sociale bescherming.
Heb je een voorbeeld? Ik neem aan dat die ¤1500 niet uit je duim gezogen is?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, als ik hoor wat bepaalde gemeentes nog betalen voor mensen zoals jij (nofi) dan is de rechtvaardigheid soms ook ver te zoeken, bedragen als 1500 netto zijn niet ongewoon.
Waarschijnlijk inclusief allerlei toeslagen en subsidies. Overigens vind ik het nog steeds veel voor iemand die niet werkt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, als ik hoor wat bepaalde gemeentes nog betalen voor mensen zoals jij (nofi) dan is de rechtvaardigheid soms ook ver te zoeken, bedragen als 1500 netto zijn niet ongewoon.
Als iemand met een miljoen 1 porche koopt, hoppa, weer een paar ton weg uit de Nederlandse economie!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:37 schreef GSbrder het volgende:
maar iemand met een miljoen heeft geen verlies door de herverdeling van het geld. Als hij 1000 euro uitgeeft, komt dat in de economie terecht en stimuleert hij daadwerkelijk de economie met 1000 euro. Als iemand met een uitkering 1000 euro uitgeeft met een uitkering van 1400 euro, kost hij de samenleving (2100 aan herverdelingskosten - 1000=) 1100 euro. Dat verliest de samenleving aan "welvaart" en dat is de prijs van gelijkheid, waar Bas Jacobs het over heeft.
Nee, hoezo?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als iemand met een miljoen 1 porche koopt, hoppa, weer een paar ton weg uit de Nederlandse economie!
Ik ga niet op een drukke studieavond heel het internet af maar ik wil best even met je rekenen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld? Ik neem aan dat die ¤1500 niet uit je duim gezogen is?
Dus....bron?
Ja, dat is allemaal wel leuk en aardig, maar ik zou dit graag in een objectieve bron willen tegenkomen i.p.v. zomaar door iemand gezegdquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:40 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Waarschijnlijk inclusief allerlei toeslagen en subsidies. Overigens vind ik het nog steeds veel voor iemand die niet werkt.
Het is veel meer dan minimumloon.. Zo'n hoge uitkering is echt absurd, het is gewoon een riant salarisquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:40 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Waarschijnlijk inclusief allerlei toeslagen en subsidies. Overigens vind ik het nog steeds veel voor iemand die niet werkt.
Je bedoelt dat er een porsche geimporteerd wordt?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus de porche fabrikant doet het allemaal voor niets wil je zeggen??
En zelfs al was dat wel zo? Wat dan nog? Mensen mogen geen dure spullen meer kopen omdat niet 'rechtvaardig' is ofzo? Iemand anders hoeft mij niet te vertellen wat ik met mijn eigen geld moet doen.quote:
Dat is in theorie het maximum aantal potjes misschien, maar dat wil toch niet zeggen dat 100% van de wajongers gebruik maken van 100% van de beschikbare potjes? Of wat?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga niet op een drukke studieavond heel het internet af maar ik wil best even met je rekenen.
wajong 75% 924 uit m'n hoofd.
Huurtoeslag zal ook rond de 200 per maand liggen?
PGB
Andere toeslagen mbt handicap?
Extra ondersteuning gemeente?
Potjes vanuit de overheid?
Liefdadigheid zoals voedselbank?
En hoeveel denk je dat de porche fabrikant er op verdient?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er een porsche geimporteerd wordt?
Hoeveel denk je dat zoiets de Nederlandse staat oplevert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |