Limburgs gebrabbel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:50 schreef KrokanteKrab het volgende:
Wel grappig dat de meeste van die limburg-haters nooit in limburg zijn geweest laat staan met de mensen daar ooit gepraat te hebben .
De laatste keer dat ik keek, was Nederland een geheel... Dus dat geld komt vanzelf wel hierheen, hoef ik niet voor naar dat overbevolkte, overgewaardeerde gebied beneden alle (zee)peil te gaanquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Om geld te halen omdat Limburg niet op eigen benen kan staan?
Oh, dan voor bijvoorbeeld de zoveelste bouwfraudezaak door al het nepotisme en vriendjespolitiek daar.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:02 schreef Sjeen het volgende:
De laatste keer dat ik keek, was Nederland een geheel... Dus dat geld komt vanzelf wel hierheen, hoef ik niet voor naar dat overbevolkte, overgewaardeerde gebied beneden alle (zee)peil te gaan
Daar heb ik toch geen last van, ik ben er mee opgegroeid... Alleen de buitenstaander (lees: hollander die in een mooie omgeving wil gaan wonen) heeft daar last vanquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oh, dan voor bijvoorbeeld de zoveelste bouwfraudezaak door al het nepotisme en vriendjespolitiek daar.
Lol. Vergeet daarbij even niet dat Nederland door Limburg en haar steenkool wel op de kaart is gezet ten koste van tienduizenden stoflongpatienten. En toen Holland uit de stront getrokken was sloten ze de mijnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Om geld te halen omdat Limburg niet op eigen benen kan staan?
Die zachte G klinkt idd niet, maar het is nog altijd beter dan een Hollander met een mocro accent.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:00 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik eis een speciale TAX op de zachte G, ieder die met zo een G praat dient 20e te dokken bij aankomst in de Randstad en 50e bij vertrek! wat denken ze wel niet, met hun Wilderskom nou 1 en al ellende daar in het zuiden, lopen de kantjes er vanaf eten elke dag vlaai en verpesten de taal met hun uitspraak
DSM en SABIC zijn twee verschillende bedrijven.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:12 schreef Lyzio het volgende:
Blijkbaar wel sympathieke tokkies: http://www.spitsnieuws.nl(...)urg_scoort_het_beste
.html
En overigens snap ik die haat van Randstedelingen jegens Limburg totaal niet. Misplaatst, ondoordacht, doorspekt met vooroordelen en stereotyperingen. Achja, zoals iemand boven mij al zei, als het niet aan de Limburgers en hun kolen had gelegen stond Nederland heden ten
dagen inderdaad niet zo op de kaart als nu. Denk maar even aan wat daar van overgebleven is: DSM. Of zoals het nu heet 'Sabic'.
Speciaal hiervoor een account aangemaakt?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:15 schreef ikwoonhier het volgende:
ik wil even tegen iedereen uit de rest van nederland kwijt dat wij limburgers gewoon bij nederland horen. Ik ga ook niemand uit groningen friesland of waar dan ook discrimineren omdat ze een raar taaltje hebben. En ik kom zelf uit landgraaf maar de woonwagens zijn hier echt super weinig. En die mensen zijn ook mensen en aso mensen heb je overal dus niet perse iemand van het kamp. Ik woon graag in landgraaf en als jullie allemaal zo'n hekel hebben aan limburg landgraaf of wat dan ook in limburg BLIJF DAN WEG. ga niet naar pinkpop jullie hoeven niet te komen als het zo'n straf is hoor! En mijn opa's en oma's hebben wel gezorgd dat nederland na de oorlog weer nederland werd dus wij horen er ook bij.
Niet bepaalt goede reclame voor Limburg...quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:19 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Speciaal hiervoor een account aangemaakt?
QFT. Maar dat zijn we wel gewend in Limburg. Het is ook al-tijd hetzelfde als Limburg in het nieuws is op de commerciële zender of op de NOS. Ze halen altijd iemand met het meest dikke accent uit de regio Parkstad voor de camera. Terwijl er genoeg Limburgers zijn die weliswaar met een accent spreken, maar die je derhalve nog heel behoorlijk kunt verstaan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:23 schreef eight het volgende:
Niet bepaalt goede reclame voor Limburg...
Toch altijd sneu dat dergelijke faalhazen dan zelf taalfouten maken in hun aantijgingen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:23 schreef eight het volgende:
[..]
Niet bepaalt goede reclame voor Limburg...
Kan me er iets bij voorstellen, maar zo gaat het altijd met de goedkoop scorende media die op bezoek zijn in de provincie. Wel nog een puntje van de goede orde: de betekenis van het woord 'derhalve' is je volgens mij niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:30 schreef Lyzio het volgende:
[..]
QFT. Maar dat zijn we wel gewend in Limburg. Het is ook al-tijd hetzelfde als Limburg in het nieuws is op de commerciële zender of op de NOS. Ze halen altijd iemand met het meest dikke accent uit de regio Parkstad voor de camera. Terwijl er genoeg Limburgers zijn die weliswaar met een accent spreken, maar die je derhalve nog heel behoorlijk kunt verstaan.
Daar bedoel ik 'ondanks' mee. In de zin van: ondanks dat ze een accent hebben. En wat is er overigens mis met een accent? Niemand spreekt Nederlands in Nederland.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:40 schreef PfenisBaron het volgende:
Kan me er iets bij voorstellen, maar zo gaat het altijd met de goedkoop scorende media die op bezoek zijn in de provincie. Wel nog een puntje van de goede orde: de betekenis van het woord 'derhalve' is je volgens mij niet helemaal duidelijk.
Ja precies, terwijl derhalve toch echt daarom betekent.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:41 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Daar bedoel ik 'ondanks' mee. In de zin van: ondanks dat ze een accent hebben. En wat is er overigens mis met een accent? Niemand spreekt Nederlands in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |