abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98139041
Hallo!

Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken en nu sta ik voor de keuze van de deurtjes, het gaat om de materiaal keuze:

Spaanplaat met folie, MDF of toch echte eiken deurtjes.

Het mooiste vind ik de eiken deurtjes, maar is het het extra geld waard? Wat zijn jullie meningen en ervaringen?

Ik denk zelf dat het vooral een kwestie van smaak is en de kwaliteit eigenlijk vergelijkbaar is.
Voor 't idee; meerprijs eiken is ongeveer 1500 euro, MDF ongeveer 750 euro

Zo moet 't er zo ongeveer uit komen te zien:
pi_98140596
Nou daar zit wel verschil in hoor, bij spaanplaat/folie krijg je vaak na een aantal jaar dat de randjes beschadigd zijn, stukje folie eraf springt enzo.
Bij MDF al een stuk minder, en bij eiken nagenoeg niet.....

Dus wil je die keuken er lang in laten zitten, dat bepaalt welk materiaal het moet worden.

MDF en eiken kan je ook nog een keer schuren als het moet, hoef je met beplakte spaanplaat niet te proberen.....
pi_98141272
Schuren en dan b.v. opnieuw een ander kleurtje geven... mmm goed idee!

Had begrepen van de verkoper (hoe erg kun je die vertrouwen...) dat bij 't soort folie dat hun verkopen er eigenlijk geen problemen bekend zijn.

Moet wel zeggen de keuken van m'n ouders (18 jaar oud) ook deurtjes van folie heeft en dat er eigenlijk nog nooit wat mee aan de hand is geweest. Vandaar m'n positieve gedachten wat betreft folie...

Ben erg benieuwd naar meningen/ervaringen van meer mensen!
pi_98145324
Zal erg aan de kwaliteit liggen van het folie...ik heb deurtjes gezien die echt bagger waren qua kwaliteit maar inderdaad ook exemplaren die niet onderdeden voor massief hout. Voordeel van hout blijft inderdaad dat je er ook meer mee kan doen als je b.v. de kleur zat bent en dat je beschadigingen beter kunt wegwerken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98147598
Ik zou zeggen: kijk eens goed naar massief eiken vs fineer. Massief eiken heeft zonder enige twijfel meer uitstraling. Met name op grotere oppervlakten merk je dat. Alleen al daarom zou ik massief eiken nemen.

Dat is naast de voordelen die al zijn genoemd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98148066
Het hangt er ook vanaf hoe je met de keuken omspringt. Ik ken een stel met kinderen, en zij maken binnen vijf jaar echt korte metten met een Ikea keuken. Overal hoekjes vanaf et cetera.

Vuistregel test: hoe doe jij de huiskamer deur dicht? Smijt je die achter je dicht? Of hou je de klink in je hand?

Indien dat laatste, dan hoef jij echt niet te betalen voor extra kwaliteit. Die heb je dan niet nodig.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')