abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98122578
Mensen,

sinds 2 weken hebben we een nieuw klein poesje erbij. (13 weken nu, vrouwtje)
Echter onze kat van 8 jaar (Europees lapje, ook vrouwtje) wil niets met haar te maken hebben.
Constant blazen en meppen.

Het kleine poesje wil wel. Die is opgegroeid met nog 8 katten en een paar honden. Echter de moeite zit het in onze oudere poes.

Hoe zorgen we er nou voor dat ze met elkaar door één deur kunnen. Nu is de poes van 8 jaar vaak buiten, maar blijft maar een hekel hebben aan onze jonge poes...

Tips? Of gewoon afwachten...

Bedankt vast !
  maandag 13 juni 2011 @ 18:46:38 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_98122681
Gewoon afwachten. Het duurde een hele tijd voordat mijn lapje m'n nieuwe kitten accepteerde, maar nu zijn ze de dikste vriendinnen.
  maandag 13 juni 2011 @ 18:48:33 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98122780
Afwachten. Rangordebepaling moeten ze zelf uitvechten. En ik vind het niet zo gek dat die oude kat dat mormel er niet bij wil... Mijn kitty wil ook de enige zijn!
censuur :O
pi_98122830
Heeft tijd nodig, maar 2 vrouwtjes gaat over het algemeen moeizaam.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  maandag 13 juni 2011 @ 18:54:10 #5
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_98123033
twee tips?

weet niet of ze werken maar

*extra veel lekker ( en veel ) eten in huis halen....dan word het een beetje feest voor de katten.....

of ik zou proberen * doe een aantal druppeltjes van katten kruid op de kitten....weinig katten kunnen kattenkruid weerstaan....en dan worden ze wel vliendjes...

gr gr
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
  maandag 13 juni 2011 @ 18:57:12 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98123183
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:54 schreef meisjeonderbroekje het volgende:
of ik zou proberen * doe een aantal druppeltjes van katten kruid op de kitten....weinig katten kunnen kattenkruid weerstaan....en dan worden ze wel vliendjes...
Catnip?! Dat is niet bedoeld om op beessies te spuiten... Als ik zie wat m'n poes met een speeltje doet...
censuur :O
pi_98123217
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:54 schreef meisjeonderbroekje het volgende:
twee tips?

weet niet of ze werken maar

*extra veel lekker ( en veel ) eten in huis halen....dan word het een beetje feest voor de katten.....

gr gr
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Catnip?! Dat is niet bedoeld om op beessies te spuiten... Als ik zie wat m'n poes met een speeltje doet...
dat dusm, dan vreet die kat de kitten op, niet handig :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 13 juni 2011 @ 18:58:12 #8
pi_98123232
nee ik bedoel kattenrkuid.... dat is gewoon natuurlijk product uit een plant....
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 juni 2011 @ 18:58:58 #9
163650 Greys
pi_98123265
Feliway stekker halen en in het stopcontact prikken :)
Soms doet het wonderen en kwaad kan het sowieso niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 juni 2011 @ 19:02:20 #10
pi_98123426
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:57 schreef Mirjam het volgende:

[..]

[..]

dat dusm, dan vreet die kat de kitten op, niet handig :')
nee hoor de kat eet de kitten niet op....alleen de oude kat word in de maling genomen.....want de kitten ruikt opeens als een engel....en niet als een nieuwkomer....
pi_98124636
Twee lapjesdames bij elkaar, da's pittig! Lapjes staan erom bekend dat ze eigenwijze eigenheimers zijn. O+ Maar een kitten is vaak minder bedreigend dan een volwassen kat dus het zal best een heel stuk goedkomen. Geef je oude lapje voldoende aandacht en creëer momenten waarop het kitten er niet bij is en ze jullie exclusief voor zichzelf heeft.
Verder -zoals Gres zei- een feliway stekker halen en je zou je oude lapje evt. Bach rescue druppels kunnen geven, dat haalt de scherpste kantjes van de agressie en stress af.
En speel als baasje een actieve rol in het leven van beide dames. Pak een speeltje en probeer ze samen aan het spelen te krijgen, dat verbroedert.

Ik heb hier een (rood) kitten katertje bij een lapjesdame gezet, lapje was toen 10 jaar. Zelfde scenario als bij jou. Met hulp van Bach en Feliway heb ik ze door zijn puberteit heen geholpen. Toen katertje eenmaal puber af was, tolereerden ze elkaar, maar dikke vriendjes zijn het nooit geworden. Heel anders als de cyperse poes die na haar dood in huis is gekomen. Zij was acuut verliefd op mijn rooie en die heeft er echt aan moeten wennen dat een kat ook gewoon zonder bijbedoelingen aardig kan doen en lief kopjes kan geven.

Het is een bijzonder slag, lapjespoezen. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98124711
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:02 schreef meisjeonderbroekje het volgende:

[..]

nee hoor de kat eet de kitten niet op....alleen de oude kat word in de maling genomen.....want de kitten ruikt opeens als een engel....en niet als een nieuwkomer....
Vergis je niet: sommige poezen reageren heel heftig op kattekruid. En dan maakt het niet uit of het een speeltje of een levende poes is, die moet flink onderhanden worden genomen. Dan zou ik eerder een speeltje met kattekruid kopen en ze daar samen mee laten spelen.

En dan maar hopen dat het lapje niet één van die poezen is die niet reageert op kattekruid. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 13 juni 2011 @ 19:35:17 #13
pi_98125139
ha ha nou ik heb nog nooit een kat gezien die moordlustig werd bij kattenkruid....meestal worden ze beetje dronken van de geur en rollen over het plantje heen en in het ergste geval bijten ze er ( zachtjes ) in...
pi_98126360
Hier een schildpadpoes van een jaartje of 5 bij een schildpadpoes van 7 gezet. Dat was een paar maanden bonje, maar echt hard gevochten is er gelukkig nooit. Intussen zijn het nog steeds geen echte vriendinnen, maar ruzie maken ze eigenlijk alleen als de oudste wil spelen (de jongste wil/durft dat niet) en da's altijd snel voorbij.
pi_98142663
Hier is een kitten (kater) bij een 8 jaar oude poes gekomen, in het begin moest de poes ook niets van het kitten hebben (veels te speels) maar nu toleert ze de kater wel, zolang hij haar maar met rust laat.
Af en toe is er wat geblaas en wordt er uitgehaald maar dat is alles, we zijn wel 4 jaar verder nu echte dikken vrienden zullen het wel nooit worden.
pi_98158961
Tjonge... Bedankt iedereen. We gaan een paar tips maar eens proberen.
Verder lees ik hier wel dat het soms maar gewoon zo is dat ze niet bevriend worden met elkaar...

We zullen zien.. nogmaals bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')