Twee lapjesdames bij elkaar, da's pittig! Lapjes staan erom bekend dat ze eigenwijze eigenheimers zijn.

Maar een kitten is vaak minder bedreigend dan een volwassen kat dus het zal best een heel stuk goedkomen. Geef je oude lapje voldoende aandacht en creëer momenten waarop het kitten er niet bij is en ze jullie exclusief voor zichzelf heeft.
Verder -zoals Gres zei- een feliway stekker halen en je zou je oude lapje evt. Bach rescue druppels kunnen geven, dat haalt de scherpste kantjes van de agressie en stress af.
En speel als baasje een actieve rol in het leven van beide dames. Pak een speeltje en probeer ze samen aan het spelen te krijgen, dat verbroedert.
Ik heb hier een (rood) kitten katertje bij een lapjesdame gezet, lapje was toen 10 jaar. Zelfde scenario als bij jou. Met hulp van Bach en Feliway heb ik ze door zijn puberteit heen geholpen. Toen katertje eenmaal puber af was, tolereerden ze elkaar, maar dikke vriendjes zijn het nooit geworden. Heel anders als de cyperse poes die na haar dood in huis is gekomen. Zij was acuut verliefd op mijn rooie en die heeft er echt aan moeten wennen dat een kat ook gewoon zonder bijbedoelingen aardig kan doen en lief kopjes kan geven.
Het is een bijzonder slag, lapjespoezen.