abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98117095
Ik had het hier laatst met mijn vriendin al over, maar zij kon me ook niet precies uitleggen waarom het zo werkte, en waarom het vaak bij mannen toch meer verschillend is.

Als je een groep vrouwen ziet, die goede vriendinnen met elkaar zijn, lijkt het alsof ze ongeveer allemaal wel in dezelfde categorie vallen qua uiterlijk. Je ziet bijna nooit een heel diverse groep, met ontzettende lelijke en bloedmooie vrouwen die goede vriendinnen zijn. Nu lijkt me dit voornamelijk voortkomen uit een angst voor concurrentie aan de ene kant, en aan de andere kant het niet slecht voor de dag willen komen. Maar is dit bij mannen ook zo? Ik vind mijn vriendengroep heel divers namelijk, maar misschien is dat een uitzondering.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_98117394
bij mannen niet omdat we chill zijn
pi_98117713
Mannen zitten alleen achter FOK en de Console en komen nooit meer buiten
pi_98118158
Denk dat je gelijk hebt :Y
pi_98118432
Mannen zijn vrienden met andere mannen omdat ze die mensen relax vinden, niet het uiterlijk. Vrouwen vinden dat vriendinnen ook aan een bepaalt plaatje moeten voldoen.
pi_98118439
Ik denk op zich dat het best wel eens kan kloppen. Maar wanneer zie je nou groepen met alleen vrouwen? Mannen komt nog wel eens voor op zich.

Ikzelf heb een vriendengroep met vooral mannen en een paar meisjes. + soms wat vriendjes en vriendinnetjes die komen en gaan.
pi_98118467
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:09 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Ik denk op zich dat het best wel eens kan kloppen. Maar wanneer zie je nou groepen met alleen vrouwen? Mannen komt nog wel eens voor op zich.

Ikzelf heb een vriendengroep met vooral mannen en een paar meisjes. + soms wat vriendjes en vriendinnetjes die komen en gaan.
nou zie vaak genoeg groepen vrouwen hoor
pi_98118578
quote:
3s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:09 schreef Superlam het volgende:
Mannen zijn vrienden met andere mannen omdat ze die mensen relax vinden, niet het uiterlijk. Vrouwen vinden dat vriendinnen ook aan een bepaalt plaatje moeten voldoen.
Niet waar! Zij hoeven echt niet een bepaald uiterlijk te hebben dat maakt me niks uit. ik vind dat ze gewoon wel tof/lief aardig moeten zijn. Zodat ze in de groep passen. Maar ik ben daarin misschien anders dan andere dames.
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 18:08:29 #9
236264 crew  capricia
pi_98121097
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:12 schreef drunk_on_shadows het volgende:

[..]

Niet waar! Zij hoeven echt niet een bepaald uiterlijk te hebben dat maakt me niks uit. ik vind dat ze gewoon wel tof/lief aardig moeten zijn. Zodat ze in de groep passen. Maar ik ben daarin misschien anders dan andere dames.
ja, datheb ik ook als vrouw.
Bovendien heb ik verschillende vriendengroepen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_98122569
Mijn vrienden zijn qua uiterlijk ook anders dan ik. Sterker nog, ik vind het juist wel leuk als er wat diversiteit is.

Verder zie je dit vooral bij subculturen.
signatuurloos
pi_98122963
Vaak is het trouwens zo, dat mensen andere mensen als ''mooi of lelijk'' beschouwen, niet zozeer op basis van hun daadwerkelijke uiterlijk ( symmetrisch gezicht, mooie ogen ed ) maar meer op basis van hoeveel werk ze van hun uiterlijk maken...

Maak best vaak mee dat er bijvoorbeeld een alternatief type langsloopt waarvan door iemand wordt gezegd god wat een lelijkerd. Maar zo' n persoon hoeft dan helemaal niet lelijk te zijn maar straalt dit dmv een onverzorgd uiterlijk, piercings, lang dof pluizig haar en een baard, wel uit...

In een vriendinnengroep waarin alleen maar tutjes zitten die constant met hun bb' s handtasjes en vespa' s indruk proberen te maken zul je niet snel een normale nuchtere meid zien lopen. Maar dat betekent niet dat die meiden ook knapper zijn al zeggen oppervlakkige mensen dat helaas wel sneller...

Net zoals sommige jongens met oorbelletjes, strakgeschoren kapseltje en een burberry petje al gauw ''mooiboi'' :') worden genoemd, ookal is het eigenlijk een enorme lelijkerd. Maar dat valt dan kennelijk al niet eens meer op...
  maandag 13 juni 2011 @ 19:05:41 #12
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_98123583
Eerlijk gezegd denk ik dat het zwaar overdreven wordt.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_98123678
"League's" zijn voor personen die zelf in de categorie mooiboi/breezer thuishoren.
Lambo of Rekt
pi_98123921
Zou het ook niet een beetje groepsvorming zijn? Je zoekt toch over het algemeen mensen uit waarmee jij kenmerken overeen hebt. Als je al druk bezig bent met mode en uiterlijk zul je mensen gaan opzoeken die zo'n interesse met je delen. En als je uiteindelijk elkaars gewoonte en gedragingen over gaat nemen (groepsconformiteit), zal dat mogelijk nog wel een versterkende invloed hebben.

Als ik naar mijn jongste zusje kijk is zij altijd wel veel bezig geweest met mode. Op de middelbare school heeft zij allemaal vriendinnen gekregen die van spa-middagjes en winkelweekendjes houden. Omdat ze allemaal die interesse delen word het gedrag wel versterkt, omdat het een gemeenschappelijke interesse van die vriendinnengroep is.

Dus ik denk zeker dat op het gebied van mode en zelfverzorging een groepseffect kan ontstaan (mooi voorbeeld is ook de 'ongewassen skaters' stereotypering), wat ook weer invloed kan hebben op het beeld dat iemand uitstraalt. Eigenlijk een beetje wat Bartinhoo zegt.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
  maandag 13 juni 2011 @ 19:33:48 #15
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_98125038
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:08 schreef EggsTC het volgende:
"League's" zijn voor personen die zelf in de categorie mooiboi/breezer thuishoren.
Dit dus.
  maandag 13 juni 2011 @ 21:41:51 #16
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_98133120
Denk dat hier zeker wel wat in zit. Een groot deel is inderdaad aandacht er aan besteden. En ik denk dat vrouwen dit over het algemeen wel belangrijker vinden. Het idee is toch dat vrouwen die superveel aandacht aan kleding en make-up besteden dat voornamelijk 'voor zichzelf' of 'voor vriendinnen' doen in plaats van voor de mannen? Zo'n vriendinnengroep lijkt me bij uitstek iets waar door subtiele druk en een deel dezelfde dingen leuk vinden dat naar elkaar toe groeit.

Vrouwen besteden uberhaupt veel meer aandacht aan uiterlijk dan mannen. (Ik had het er laatst over met een--gemengde--groep vrienden, we kwamen er op uit dat het meer dan het vierdubbele is.) En als het een groter deel van je leven is, dan is het ook logisch dat het een groter deel van je vriendschap is.

Misschien nog een proefballonetje (warning! anecdotal evidence!) over vriendengroepen met mannen... wat ik denk is dat men zich een beetje qua intelligentieniveau sorteert. Natuurlijk is dat bij iedereen een beetje zo omdat je je vrienden op werk/school leert kennen. Maar, als ik terugdenk aan de verschillende 'groepjes' op de oude school en studie dan waren de vriendinnengroepen op dit gebied vaak vrij divers, met mensen die moeite hadden met van alles tot superslimme meiden. Dit terwijl de groepjes jongens vaak ongeveer op hetzelfde niveau zaten.
pi_98133246
Het fenomeen van TS zie ik vooral bij blonde meisjes van rond de 15 tot 25, zelfde spijkerbroek, jasjes en hippe gympies.
  maandag 13 juni 2011 @ 21:53:19 #18
337906 DvT1987
Better than cookies
pi_98133931
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:12 schreef drunk_on_shadows het volgende:

[..]

Ik sluit me hierbij aan. Ik denk niet dat een vriendschap die op uiterlijk gebaseerd is echt heel leuk kan zijn :S
I hope you guys are ready for some pie!
pi_98133959
Ach, mensen hebben vaak zelf niet eens door hoe erg ze elkaar na apen...

In mijn vriendengroep ziet inmiddels eigenlijk ook iedereen er hetzelfde uit, type brallerige corpslul. Met mijn korte kapsel ben ik inmiddels de enige nog overgeblevene die daarin niet mee is gegaan...

Soort zoekt soort, mensen zijn allemaal onzeker over hun uiterlijk lijkt het wel.. 2 Jaar geleden waren v halsjes nog voor nerds en vans nog voor skaters en nu rijden ze 50 km naar een winkel waar ze net dat ene model te koop hebben :{w
  maandag 13 juni 2011 @ 21:58:26 #20
337906 DvT1987
Better than cookies
pi_98134260
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:53 schreef JiggyJ het volgende:
Ach, mensen hebben vaak zelf niet eens door hoe erg ze elkaar na apen...

In mijn vriendengroep ziet inmiddels eigenlijk ook iedereen er hetzelfde uit, type brallerige corpslul. Met mijn korte kapsel ben ik inmiddels de enige nog overgeblevene die daarin niet mee is gegaan...

Soort zoekt soort, mensen zijn allemaal onzeker over hun uiterlijk lijkt het wel.. 2 Jaar geleden waren v halsjes nog voor nerds en vans nog voor skaters en nu rijden ze 50 km naar een winkel waar ze net dat ene model te koop hebben :{w
Nu we het toch over het corps hebben.. In mijn jaarclub lijkt niemand op elkaar, we hebben meiden die een beetje alternatief zijn met vans tot echte gooische hockeydames met alleen maar McGreggor tot hippige fashionata's. Maar er zijn inderdaad ook zat meidenclubs die allemaal extreem op elkaar lijken. Toch heb ik het gevoel dat er bij de meiden nog meer verschil in zit dan bij kerels, bij jongensjaarclubs kun je vaak lange matten en dezelfde kledingstijl verwachten.
pi_98135416
Nou zie dat als een zegen mensen die doen wat ze zelf willen ;)

Ik had het over mijn vriendengroep, jongens die al vanaf de kleuterschool met elkaar omgaan. 2 Daarvan gingen 2 jaar geleden bij het corps, en transformeerden dus in dat prototype corpsbal. Niet veel later volgde de rest van mijn vriendengroep, die zelf niet eens lid waren, ook dat voorbeeld...

Beetje geval van als er een in de sloot springt dan doet de rest dat ook.

Probleem is een beetje aan het worden dat ''doen wat de rest doet'' helemaal geen negatieve lading meer heeft. Het is zo normaal geworden dat het niet eens meer iets is om je voor te schamen oid..
  maandag 13 juni 2011 @ 22:30:52 #22
337906 DvT1987
Better than cookies
pi_98136649
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:14 schreef JiggyJ het volgende:
Nou zie dat als een zegen mensen die doen wat ze zelf willen ;)

Ik had het over mijn vriendengroep, jongens die al vanaf de kleuterschool met elkaar omgaan. 2 Daarvan gingen 2 jaar geleden bij het corps, en transformeerden dus in dat prototype corpsbal. Niet veel later volgde de rest van mijn vriendengroep, die zelf niet eens lid waren, ook dat voorbeeld...

Beetje geval van als er een in de sloot springt dan doet de rest dat ook.

Probleem is een beetje aan het worden dat ''doen wat de rest doet'' helemaal geen negatieve lading meer heeft. Het is zo normaal geworden dat het niet eens meer iets is om je voor te schamen oid..
Ja, ik ken het wel. Maar stoort het je echt heel erg? Het zijn toch je maten? Als ze verder alleen in uiterlijk veranderen en zich daar ook nog eens goed bij voelen zou ik me er niet teveel van aantrekken. Iedereen heeft volgens mij verschillende stijlfasen die bij verschillende leeftijden horen. Zeker bij studenten is het een beetje zo.
pi_98137421
Dat uiterlijke veranderen stoort me niet zo maar ze zijn qua karakter ook veel arroganter geworden. Niet zozeer binnen de groep, maar tegen oude vrienden in het dorp die niet zijn gaan studeren of een andere studentenstad hebben gekozen als amsterdam, dat vinden ze allemaal maar losers...

Beetje jammer vind ik dat wel, hopelijk is dat ook een fase en gaat dat wel weer over. Later op je werk zul je toch ook met allerlei typen mensen om moeten kunnen gaan...
  maandag 13 juni 2011 @ 22:47:40 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_98137924
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:40 schreef defamai het volgende:
Ik had het hier laatst met mijn vriendin al over, maar zij kon me ook niet precies uitleggen waarom het zo werkte, en waarom het vaak bij mannen toch meer verschillend is.

Als je een groep vrouwen ziet, die goede vriendinnen met elkaar zijn, lijkt het alsof ze ongeveer allemaal wel in dezelfde categorie vallen qua uiterlijk. Je ziet bijna nooit een heel diverse groep, met ontzettende lelijke en bloedmooie vrouwen die goede vriendinnen zijn. Nu lijkt me dit voornamelijk voortkomen uit een angst voor concurrentie aan de ene kant, en aan de andere kant het niet slecht voor de dag willen komen. Maar is dit bij mannen ook zo? Ik vind mijn vriendengroep heel divers namelijk, maar misschien is dat een uitzondering.
Vrouwen shoppen samen, praten elkaar hun eigen smaak aan en gaan naar dezelfde kapper. Mannen doen dit niet, en drinken ook graag bier met andere mannen die niet hun kledingstijl willen hebben. Opgelost, graag gedaan.
Resistance is futile.
pi_98138140
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vrouwen shoppen samen, praten elkaar hun eigen smaak aan en gaan naar dezelfde kapper. Mannen doen dit niet, en drinken ook graag bier met andere mannen die niet hun kledingstijl willen hebben. Opgelost, graag gedaan.
Wat een stereotype zet je nu neer zeg. Net alsof ik wil zijn zoals andere vrouwen of zij zoals mij. ik heb een eigen stijl en dat maakt mij mij. T zou wel gaar als iedereen tzelfde zou dragen als ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')