Ach, wat sneu dat ze haar poot heeft gebroken. Is het een optie om haar te vangen en de poot in te tapen of te spalken?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:50 schreef sigme het volgende:
Het gaat uitstekend met de goudkuikentjes, dus hun wederopstanding is redelijk succesvol gebleken. Met hun kloek gaat het minder goed. We hebben alle kippen en kuikens wat verhuisd, zodat ze uiteindelijk met z'n allen in 1 ren zitten. Eerst de zilverkuikens in een afgeschermd gedeelte, en de kloek met haar goudkuikens bij de haan en de twee hennen. Dat ging prima, totdat de haan bedacht dat hij eigenlijk altijd al de pik had op die kip. Ik weet niet wŕt het stomme beest gedaan heeft, maar de kloek heeft nu een gebroken poot.
Ik weet ook niet wat de haan in z'n kop had, maar die kop is er nu dus af. Goed. 1 Haan minder.
Goede nieuws is dat van de 5 zilverkuikens er 2 haantjes zijn, en dus 3 hennetjes. Dat wordt dus 1 soephaantje.
Ik hoop dat de kloek zich nog een paar weken in leven weet te houden zodat ze haar kuikens warm kan houden. En wie weet herstelt ze nog wel wat, maar op dit moment is ze heel hulpeloos, al kan ze van wel de ene naar de ander kant van de ren hinkelen.
Deze kloek is de oudste kip die we hebben, in 2008 gekocht. Ik denk niet dat ze haar 5e verjaardag haalt.
Inmiddels lopen alle kippen en kuikens door elkaar in 1 grote ren en dat gaat best aardig. De 2 gewone kippen slapen in het kippehok, op stok. De kloek met de kuikens in een kistje onder het hok en de zilverkuikens met z'n vijven in een kattereismand in de ren.
Volgende keer laat ik zo'n rotbeest eerst een briefwisseling in hanepoten met jou voeren, ok?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind de doodstraf voor zware mishandeling wel wat ver gaan hoor.
Ok.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgende keer laat ik zo'n rotbeest eerst een briefwisseling in hanepoten met jou voeren, ok?
Die zijn in NL niet te krijgen helaasquote:
Mjammie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee, Hond is niet zo tolerant in het accepteren van vreemd gedierte in de roedel. Hij weet best dat hij geen kippen mag doodbijten en zolang ze het niet uitlokken doet hij dat ook niet. Maar kuikens zijn een heel ander verhaal. Zolang ze piepen als kuikens vind Hond ze onmiskenbaar prooi.quote:Op maandag 24 september 2012 00:30 schreef Kees22 het volgende:
Maar hoe kwam dat dan? Een eigen haantje sneuvelen in de bek van de hond? Snapt hij niet dat ze bij de roedel horen?
Hond mocht het haantje niet opeten. Ik weet ook niet of hij dat wel goed zou hebben gedaan. Hoewel hij wel rauw vlees gewend is en muizen vangt en opeet en laatst ook een konijn, wist hij vorig jaar toch niet goed wat hij moest met zijn zelfgevangen eend.quote:Op zondag 23 september 2012 20:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Altijd weer leuk om je updates te lezen.
Ik hoop voor de hond dat het een smakelijk haantje was. Kan eigenlijk niet anders, jong en sappig.![]()
Oh, ik ben ook zo benieuwd hoe het zich houdt! Als het goed werkt is het wel geweldig spul. Beetje duur, maar vergeleken met het storten van een betonvloertje valt zelfs dat mee.quote:Op maandag 24 september 2012 13:54 schreef Miss_Isis het volgende:
De wei van de koeien ziet er mooi uit trouwens! Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als er gras door de tegels heen groeit en of het goed werkt tegen het kapot trappen van de wei als het nat wordt
Hihi.quote:Op maandag 24 september 2012 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, Hond is niet zo tolerant in het accepteren van vreemd gedierte in de roedel. Hij weet best dat hij geen kippen mag doodbijten en zolang ze het niet uitlokken doet hij dat ook niet. Maar kuikens zijn een heel ander verhaal. Zolang ze piepen als kuikens vind Hond ze onmiskenbaar prooi.
[..]
Hond mocht het haantje niet opeten. Ik weet ook niet of hij dat wel goed zou hebben gedaan. Hoewel hij wel rauw vlees gewend is en muizen vangt en opeet en laatst ook een konijn, wist hij vorig jaar toch niet goed wat hij moest met zijn zelfgevangen eend.
Die eend, en het haantje van nu, zijn schoon opgeruimd door de varkens. Blijft geen spoortje, zelfs geen veertje van over.
[..]
Oh, ik ben ook zo benieuwd hoe het zich houdt! Als het goed werkt is het wel geweldig spul. Beetje duur, maar vergeleken met het storten van een betonvloertje valt zelfs dat mee.
Haha, ik ook.quote:Op dinsdag 25 september 2012 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hihi.
Ik moest lachen bij het schoon opgeruimd door de varkens.
Maar een hond die pijn heeft piept ook en wordt dus meteen losgelaten door de bijtende hond.quote:Op maandag 24 september 2012 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, Hond is niet zo tolerant in het accepteren van vreemd gedierte in de roedel. Hij weet best dat hij geen kippen mag doodbijten en zolang ze het niet uitlokken doet hij dat ook niet. Maar kuikens zijn een heel ander verhaal. Zolang ze piepen als kuikens vind Hond ze onmiskenbaar prooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |