abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115424705
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 14:50 schreef sigme het volgende:
Het gaat uitstekend met de goudkuikentjes, dus hun wederopstanding is redelijk succesvol gebleken. Met hun kloek gaat het minder goed. We hebben alle kippen en kuikens wat verhuisd, zodat ze uiteindelijk met z'n allen in 1 ren zitten. Eerst de zilverkuikens in een afgeschermd gedeelte, en de kloek met haar goudkuikens bij de haan en de twee hennen. Dat ging prima, totdat de haan bedacht dat hij eigenlijk altijd al de pik had op die kip. Ik weet niet wŕt het stomme beest gedaan heeft, maar de kloek heeft nu een gebroken poot.
Ik weet ook niet wat de haan in z'n kop had, maar die kop is er nu dus af. Goed. 1 Haan minder.
Goede nieuws is dat van de 5 zilverkuikens er 2 haantjes zijn, en dus 3 hennetjes. Dat wordt dus 1 soephaantje.

Ik hoop dat de kloek zich nog een paar weken in leven weet te houden zodat ze haar kuikens warm kan houden. En wie weet herstelt ze nog wel wat, maar op dit moment is ze heel hulpeloos, al kan ze van wel de ene naar de ander kant van de ren hinkelen.
Deze kloek is de oudste kip die we hebben, in 2008 gekocht. Ik denk niet dat ze haar 5e verjaardag haalt.

Inmiddels lopen alle kippen en kuikens door elkaar in 1 grote ren en dat gaat best aardig. De 2 gewone kippen slapen in het kippehok, op stok. De kloek met de kuikens in een kistje onder het hok en de zilverkuikens met z'n vijven in een kattereismand in de ren.
Ach, wat sneu dat ze haar poot heeft gebroken. Is het een optie om haar te vangen en de poot in te tapen of te spalken?

Hier hebben ook wel eens kippen gehad die ineens moeite hadden met lopen, de poot zelf was dan nog recht maar ze hadden blijkbaar een teen gebroken (waarschijnlijk een schaap of geit op gestaan). Een kip die ik een paar weken geleden zeer moeilijk zag lopen/hinken doet het nu weer goed zonder hulp van buiten af. Met genoeg voer en enige rust herstelt het zichzelf wel meestal.

Bij een breuk in de poot zelf zou ik toch proberen te spalken of tapen. Dan heeft ze er ook minder pijn aan. Vooral omdat ze kuikens heeft zal ze vast veel willen bewegen en zichzelf misschien forceren anders.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_115425342
Ik vind de doodstraf voor zware mishandeling wel wat ver gaan hoor. :+
pi_115425383
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 15:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind de doodstraf voor zware mishandeling wel wat ver gaan hoor. :+
Volgende keer laat ik zo'n rotbeest eerst een briefwisseling in hanepoten met jou voeren, ok?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_115425475
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 15:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgende keer laat ik zo'n rotbeest eerst een briefwisseling in hanepoten met jou voeren, ok?
Ok. ^O^
pi_115528031

Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:10:02 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115528284
Gloucester old spots?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115528292
Ah gos, wat een boel oor met een beetje big er tussen :D

Leuke biggen hoor! Hebben ze al namen?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_115528323
quote:
11s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:10 schreef Lienekien het volgende:
Gloucester old spots?
Die zijn in NL niet te krijgen helaas ;(
pi_115529627
Bunte Bentheimers, naamloos.
1 Borgje heeft een bloemkooloor.
pi_115530953
Oh wat een leukerds weer. O+
pi_115535197
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:53 schreef Isegrim het volgende:
Oh wat een leukerds weer. O+
Mjammie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115862087
Wat leuk om het zo te kunnen volgen! Leuke varkens zijn dat, dat lijkt me nou ook nog wel wat, een stel varkens erbij. Eigenlijk wil ik een leuk dierenweitje, en dan een vleeskoe aanhouden en daarneer zetten, stel kippen, konijnen, varkens etc. Toekomstdromen moet kunnen toch?

Zijn de koeien al geinsemineerd inmiddels? Enig idee waar je ze mee gaat dekken?
pi_116262293
De koeien zijn niet geinsemineerd of op andere wijze bevrucht. Misschien volgend jaar.
Waarmee weet ik nog niet. De blaarkop met blaarkop denk ik, maar de zwartwitkoe?

De varkens groeien als kool, en vermaken zich uitstekend. De twee borgjes zijn knuffelkonten, het zeugje beduidend minder.

We hebben een aantal schapen verkocht. 4 Ooilammeren van deze lente, en de volwassen ooi met het kleine lammetje. De lentelammeren waren wat schuw, en de kopers wilden een koppeltje schapen om op te kunnen oefenen met hun honden. Dan is het wel makkelijker als ze er ook een volwassen, minder schuw, leidschaap bij hebben. En die met het kleine lammetje was voor ons een beetje lastig, omdat ze beiden (ooi en lam) zo uit het ritme lopen. Wel een beetje jammer, het kleine lammetje was een vrolijk gezicht en de ooi erg mooi.

Verder hebben we de grote ram bij de ooien weggehaald, omdat we zeker willen weten dat volgend jaar pas vanaf maart lammeren komen. Nu loopt de grote ram bij de drie ramlammeren. Vanaf oktober mag hij weer naar z'n kudde. Daar moeten dan wel de drie overgebleven ooilammeren uit, dus daar moeten we nog liefhebbers voor vinden.

De kippen en kuikens maken het goed. De kloek is aardig hersteld van de aanval van de haan; tot mijn verbazing is de poot hersteld en loopt ze weer bijna helemaal gewoon. We hebben de ren weer tot 1 geheel gemaakt en ook de andere twee volwassen kippen hakken niet meer op de kloek in nu ze niet meer gewond is. En de kloek kan nu weer in het hok, waar ze ook op stok gaat. Wij vroegen ons af hoe dat dan met de kuikens zou gaan. Die blijken op stok onder die kloek te kunnen gaan zitten! Geen gezicht :D.
Van die goudkuikens kunnen we nog niet goed zien wat haan en hen is, dus dat blijft nog even afwachten. De zilverkuikens zijn 3 hennen, 2 haantjes.
pi_116903177
Van de zeven goudkuikens, waarvan we dus vijf stuks voor de poorten van de hel hebben weggesleept, wordt nu redelijk zichtbaar wat het zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116907176
:') Nou, dat wordt lekker veel kippensoep. :D
pi_116922234
Ik krijg spontaan trek in een gebrade half haantje :-D
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_117162316

En toen waren er nog maar 5. Een goudhaantje sneuveld: in de bek van de hond.

In de loop van deze week gaan de drie laatste ooilammeren weg. Voor het leven, dus da's mooi. Is het zowaar gelukt om alle 8 ooilammetjes te verkopen zonder ze naar de slacht te brengen.
Voor de slacht hebben we dan nog de drie ramlammeren. Drie is een mooi aantal om te slachten. Dan hebben we genoeg vlees voor onszelf en de paar liefhebbers in de familie, maar niet zoveel dat we ermee moeten leuren. Maar slachten doen we pas in de winter.
Als de ooilammetjes weg zijn kan de grote ram weer naar de kudde, en dan kan de kudde, dit jaar dan bestaand uit 6 ooien en de ram, naar de grote koeienweide.

De koeien kunnen over een maandje naar hun winterverblijf; wij zijn hard bezig met de verharding gereed te maken. Ziet er mooi uit, ben heel benieuwd of het een koe (of twee) houdt.

We hebben de oppervlakte (zo'n 80m2) afgegraven, scherp zand in teruggebrachten, aangetrild, en daar liggen dan nu de kunstoftegels over. Daar komt dan weer scherp zand in, en dan nog wat zwart zand erop. We zijn nu bezig de tegels te vullen met zand.

Varkens maken het prima, ik heb geen nieuwe foto van ze gemaakt.
Wel een bonusfoto'tje van de poezen.
  zondag 23 september 2012 @ 20:27:10 #168
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117166443
^O^ Altijd weer leuk om je updates te lezen.
Ik hoop voor de hond dat het een smakelijk haantje was. Kan eigenlijk niet anders, jong en sappig. :9

Oh en poezels O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117179636
Maar hoe kwam dat dan? Een eigen haantje sneuvelen in de bek van de hond? Snapt hij niet dat ze bij de roedel horen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117190591
Stoute hond :( Ik ben blij dat onze drie dames zich een beetje in kunnen houden met de kippen en kuikens die hier los rondlopen door de wei en de tuin. De wei van de koeien ziet er mooi uit trouwens! Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als er gras door de tegels heen groeit en of het goed werkt tegen het kapot trappen van de wei als het nat wordt :)
pi_117207857
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 00:30 schreef Kees22 het volgende:
Maar hoe kwam dat dan? Een eigen haantje sneuvelen in de bek van de hond? Snapt hij niet dat ze bij de roedel horen?
Nee, Hond is niet zo tolerant in het accepteren van vreemd gedierte in de roedel. Hij weet best dat hij geen kippen mag doodbijten en zolang ze het niet uitlokken doet hij dat ook niet. Maar kuikens zijn een heel ander verhaal. Zolang ze piepen als kuikens vind Hond ze onmiskenbaar prooi.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^O^ Altijd weer leuk om je updates te lezen.
Ik hoop voor de hond dat het een smakelijk haantje was. Kan eigenlijk niet anders, jong en sappig. :9
Hond mocht het haantje niet opeten. Ik weet ook niet of hij dat wel goed zou hebben gedaan. Hoewel hij wel rauw vlees gewend is en muizen vangt en opeet en laatst ook een konijn, wist hij vorig jaar toch niet goed wat hij moest met zijn zelfgevangen eend.
Die eend, en het haantje van nu, zijn schoon opgeruimd door de varkens. Blijft geen spoortje, zelfs geen veertje van over.
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:54 schreef Miss_Isis het volgende:
De wei van de koeien ziet er mooi uit trouwens! Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als er gras door de tegels heen groeit en of het goed werkt tegen het kapot trappen van de wei als het nat wordt :)
Oh, ik ben ook zo benieuwd hoe het zich houdt! Als het goed werkt is het wel geweldig spul. Beetje duur, maar vergeleken met het storten van een betonvloertje valt zelfs dat mee.
pi_117221299
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, Hond is niet zo tolerant in het accepteren van vreemd gedierte in de roedel. Hij weet best dat hij geen kippen mag doodbijten en zolang ze het niet uitlokken doet hij dat ook niet. Maar kuikens zijn een heel ander verhaal. Zolang ze piepen als kuikens vind Hond ze onmiskenbaar prooi.

[..]

Hond mocht het haantje niet opeten. Ik weet ook niet of hij dat wel goed zou hebben gedaan. Hoewel hij wel rauw vlees gewend is en muizen vangt en opeet en laatst ook een konijn, wist hij vorig jaar toch niet goed wat hij moest met zijn zelfgevangen eend.
Die eend, en het haantje van nu, zijn schoon opgeruimd door de varkens. Blijft geen spoortje, zelfs geen veertje van over.

[..]

Oh, ik ben ook zo benieuwd hoe het zich houdt! Als het goed werkt is het wel geweldig spul. Beetje duur, maar vergeleken met het storten van een betonvloertje valt zelfs dat mee.
Hihi.
Ik moest lachen bij het schoon opgeruimd door de varkens.

Cradle to cradle: van wieg tot wieg, hergebruik in optima forma.
  dinsdag 25 september 2012 @ 01:04:52 #173
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117221338
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hihi.
Ik moest lachen bij het schoon opgeruimd door de varkens.
Haha, ik ook.
Dat vind ik nou juist zo leuk aan sigme's posts over haar diergaarde - altijd vol liefde, maar nooit overdreven 'sentimenteel'.
Mijn complimenten. ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117221395
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar een hond die pijn heeft piept ook en wordt dus meteen losgelaten door de bijtende hond.
Zou de piep zo verschillend zijn dat hond de pijnpiep van een kuiken anders interpreteert dan de pijnpiep van een pup?
pi_117222510
Het piept wel allebei, maar net als wij denkt een hond duidelijk niet dat het hetzelfde is.
Dat typische kuikengepiep trekt trouwens rovers van heinde en verre aan. Geen idee welke kronkel in de evolutietheorie heeft gedacht dat dat handig was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')