abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juni 2011 @ 03:23:34 #1
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_98100979
Misschien is dit herkenbaar voor iemand. Ik heb er op dit moment last van.

Soms als ik gewoon rustig zit, of in be d lig voel ik plotseling steken in mijn rechter kant in mijn borstkas. Als ik dan diep in adem doet het ONTZETTEND veel pijn, alsof er een mes in me gestoken wordt.

Meestal ga ik even rustig liggen/zitten en een tijdje later voel ik plotseling een ''tik'', alsof er iets losspringt zegmaar? en dan is het weg. Ik heb het zeeeeer zelden, echt 1x per 2-3 maanden ofzo?

Volgens mij is het een kramp in een spiertje in mijn borstkas? Iemand die dit herkent? Zeer vaag dit.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_98100989
klinkt als je longen
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_98100996
misschien vocht in de longen?
Come To Daddy
  maandag 13 juni 2011 @ 03:26:41 #4
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_98101015
Ik ken het wel, dat is niks fijn. Als ik destijds fietste moest ik telkens op de ademhaling letten, als deze te ver ging voelde ik een steek waardoor je weer heel oppervlakkig/langzaam ging ademhalen.
Is gewoon een spiertje trouwens. ^O^
Ik geef hem je morgen wel terug.
  maandag 13 juni 2011 @ 03:27:10 #5
344884 monkyyy
pi_98101018
quote:
3s.gif Op maandag 13 juni 2011 03:26 schreef Ikbenserieus het volgende:
Ik ken het wel, dat is niks fijn. Als ik destijds fietste moest ik telkens op de ademhaling letten, als deze te ver ging voelde ik een steek waardoor je weer heel oppervlakkig/langzaam ging ademhalen.
Ja, ik ga ook meteen ''oppervlakkig'' ademhalen, diep ademhalen doet pijn
  maandag 13 juni 2011 @ 03:28:24 #6
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_98101025
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 03:27 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ja, ik ga ook meteen ''oppervlakkig'' ademhalen, diep ademhalen doet pijn
Heb dit ook wel vaak gehad, bij mij was het nogal stress-gerelateerd.
pi_98101031
Longspieren :?
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
  maandag 13 juni 2011 @ 03:32:53 #8
344884 monkyyy
pi_98101061
Gerustgevend dat het herkenbaar is, het is weer weg. :) Oke, nou, nu ga ik weer proberen te slapen. :')
  maandag 13 juni 2011 @ 03:36:53 #9
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_98101091

Komt wel goed, schatje. :*
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_98101139
Klinkt ernstig. Pics van je borsten ter beoordeling graag.

Groet,

Dokter
pi_98101159
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 03:43 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Klinkt ernstig. Pics van je borsten ter beoordeling graag.

Groet,

Dokter
14.gif
pi_98101205
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 03:24 schreef Stokstaart het volgende:
klinkt als je longen
Nee

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 03:25 schreef XIIY het volgende:
misschien vocht in de longen?
Nee :')
quote:
Precies.

En ga je maar alleen zorgen maken als je een drukkend gevoel op je borstkas hebt. Dan heb je een probleem, verder is het nagenoeg altijd onschuldig.
pi_98101807
Eerder weleens gehad, ja. Heel raar gevoel. Stiekem ademhalen, whehe. Uitrekken hielp bij mij, wat er dan ook aan de hand was, werd daarmee opgelost.
  maandag 13 juni 2011 @ 06:08:39 #14
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_98101811
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2011 06:07 schreef zarGon het volgende:
Eerder weleens gehad, ja. Heel raar gevoel. Stiekem ademhalen, whehe. Uitrekken hielp bij mij, wat er dan ook aan de hand was, werd daarmee opgelost.
Gewoon paar minuten op de ''knieperd'' adem halen, dan heeft't spiertje weer rust, en kun je dus gewoon rustig verder leven.
pi_98104157
Of tanden op elkaar, en heel hard heel diep in ademen. Dan verga je wel van de pijn maar je bent er ook meteen vanaf. :)

Maar goed om te lezen dat ik niet de enige ben :Y
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_98105532
Klinkt als hyperventilatie om eerlijk te zijn. Veel mensen denken bij hyperventilatie aan paniekerige mensen e.d.

Maar heb hetzelfde als jou ook een tijdje gehad, na de huisartsenpost gegaan en die vertelde me dat het hyperventilatie was. Ook vertelde hij erbij dat de mensen mensen het niet eens door hebben dat dit het probleem is.
  maandag 13 juni 2011 @ 14:13:59 #17
344884 monkyyy
pi_98111165
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:58 schreef Kandijfijn het volgende:

Maar heb hetzelfde als jou ook een tijdje gehad, na de...
Ik heb dit echt heeeel zelden, maar enkele keren per jaar. Het is niet 'continue' of 'dagelijks'...
pi_98111565
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ik heb dit echt heeeel zelden, maar enkele keren per jaar. Het is niet 'continue' of 'dagelijks'...
Same here, daarom viel het me natuurlijk ook niet op.

Tussenpoos van jaren tussen gehad zelfs.

Het meest domme is dat ik vanaf mijn 13e duursport heb gedaan en zelf een tijdje op redelijk hoog niveau. Dus ik weet tot detail hoe ik perfect moet ademen.
pi_98133871
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:58 schreef Kandijfijn het volgende:
Klinkt als hyperventilatie om eerlijk te zijn. Veel mensen denken bij hyperventilatie aan paniekerige mensen e.d.

Maar heb hetzelfde als jou ook een tijdje gehad, na de huisartsenpost gegaan en die vertelde me dat het hyperventilatie was. Ook vertelde hij erbij dat de mensen mensen het niet eens door hebben dat dit het probleem is.
Wanneer de emmer met ziektebeelden op is, kunnen de heren met de witte jassen altijd nog terugvallen op het onverklaarbare: 'meneer u heeft hyperventilatie, leer er maar mee leven, tot ziens' ...
pi_98134691
Kleine klaplong , die meteen weer terugklapt paar keer per jaar? Heb het zelf ook helaas.
<>
pi_98134963
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:52 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Wanneer de emmer met ziektebeelden op is, kunnen de heren met de witte jassen altijd nog terugvallen op het onverklaarbare: 'meneer u heeft hyperventilatie, leer er maar mee leven, tot ziens' ...
Dat inderdaad, ik geloof er geen zak van dat het hyperventilatie is.

Bovendien heeft volgens mij iedereen het weleens gehad, ook ik heb het 1-2x per jaar.
  maandag 13 juni 2011 @ 22:38:17 #22
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_98137271
Wees blij dat het niet aan de linkerkant zit.
Ik heb het ook alleen dan steeds links. Schiet elke keer in de stress erdoor.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  maandag 13 juni 2011 @ 22:52:24 #23
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_98138235
quote:
Dit, had het vroeger heel vaak. Nu nog maar eens in de paar maanden.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_98144246
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:52 schreef Samsonneke het volgende:

[..]

Dit, had het vroeger heel vaak. Nu nog maar eens in de paar maanden.
Het zit mijns inziens in de meeste gevallen gewoon tussen de oren, pijntjes in de borststreek, trekkende spiertjes die meteen aangezien worden als ernstige tumoren en kwalen des doods.

Ik heb gemerkt dat als je lekkerder in je vel komt te zitten (door bijv. veel te sporten, gezond eten) deze kwaaltjes op de achtergrond van je leven komen te draaien. Je merkt ze minder vaak op, ze spelen een minder grote rol in je leven en je denkt aan andere dingen dan die pijntjes.

Het is vaak zo dat je als hypochonder (om dat ziektebeeld even aan te houden) in een vicieuze cirkel terecht komt waar je maar moeilijk uitkomt. Je blijft doemdenken en bent de hele dag met je lichaam bezig, welke pijntjes voel ik, wat zou het kunnen betekenen, hoelang gaat het nog duren etc.
Als je je gedachten afwendt en je bezig houdt met positieve dingen (je gezondheid, je werk, je relatie) dan kun je deze gedachten eenvoudig verbannen naar de achtergrond van je bewustzijn.
pi_98147629
Ik geloof ook niet in dat hyperventilatie verhaal. Het gebeurt me zelfs als ik op de bank zit koffie te drinken, dus hyperventilatie? Neen. :N
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')