abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4718657
Nou, dat was het dan ...Afgelopen donderdag heb ik een eind gemaakt aan de relatie met mijn 6 jaar oudere vriendin.

We hebben het samen erg goed gehad en we hebben een enorm leuke tijd gehad. Het probleem was dat ik echter altijd water bij de wijn heb gedaan voor mijn gevoel, en mij steeds meer wegcijferde om haar gelukkig te maken. Al die keren dat ik er over heb proberen te praten is het nooit goed uitgesproken, een beetje genegeerd naar mijn gevoel .

Nu, afgelopen week ging het dus helemaal mis. En donderdag heb ik het dan gezegd, het is over... Ik dacht dat ik er goed aan deed, maar hoe langer ik alleen in mijn bedje lig, hoe langer ik de dingen weer alleen doe die ik altijd samen met haar deed, hoe meer ik haar mis.

Ze had het er erg moeilijk mee nadat ik het heb gezegd, ze wilde mij terug, ze wilde een laatste kans, ze wilde alles veranderen in haar leven om mij ook gelukkig te maken, om samen gelukkig met elkaar te zijn. Ik heb het geen kans meer gegeven, maar waarom ...

Ik weet dat ze zielsveel van mij houdt, maar toch voel ik mij gekwetst door de dingen die er zijn gebeurd. We zouden op vakantie gaan, verjaardagen en afstudeerfeestjes te over, we hadden een hoop andere leuke dingen al gepland, en nu blijft er een groot gapend gat over...

Mijn vrienden zeggen dat ik er goed aan heb gedaan, maar het voelt niet zo. Het voelt alsof ik het toch nog een kans moet geven, het voelt zo doelloos nu... Ik huil en denk aan haar, hoe zij ook zit te huilen in de bank...

Wat moet ik toch doen .

pi_4718734
met haar erover wat de problemen waren en hoe je die kan oplossen, en dan met haar verder gaan.
  zondag 23 juni 2002 @ 21:11:02 #3
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_4718784
Je houdt duidelijk nog van haar, dus: goedmaken!!!

en laat die "vrienden" maar lullen

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_4718943
Uithuilen en beginnen met de rest van je leven.
knap, rijk, jong en een geweldige fantasie
pi_4719027
quote:
Op zondag 23 juni 2002 21:11 schreef Vivi het volgende:
Je houdt duidelijk nog van haar, dus: goedmaken!!!

en laat die "vrienden" maar lullen

Klopt, het staat ook onomstotelijk vast dat ik van haar houd.

Het probleem is dat ik mij zover over mij heen heb laten lopen (zonder dat zij dat bewust heeft veroorzaakt - omdat ik van haar houd wil ik er alles aan doen om haar gelukkig te maken)... Ik heb zegmaar mijzelf helemaal weggegeven aan haar. Daardoor ben ik mijzelf absoluut niet meer . Dat is zelfs zover gegaan dat ik met mijn zatte bek afgelopen week dingen heb gedaan die zij niet echt leuk vond , maar mij uiteindelijk wel heeft vergeven...

Iedereen om mij heen zegt dat ik het niet moet doen, dat tijd de wonden heelt en dat als we verder gaan het van te voren al een bekeken zaak is. Ik wil haar geen valse hoop geven door de zaak weer op te pakken. Ik ben mij er ook van bewust dat ik haar heel veel pijn en verdriet heb gedaan de afgelopen dagen. Desondanks hebben we toch nog regelmatig contact, ook van mijn kant uit...

zondag 23 juni 2002 @ 22:01:49 #6
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_4719755
Ik denk dat er in dit geval geen goede raad gegeven kan worden, wat ik wel kan doen is mijn ervaringen met het zelfde probleem.(ik liep op mijn tenen voor mijn ex en zij zag me niet staan bij wijzen van spreken)
Op een gegeven moment brak ik ook de relatie met de zelfde redenen die jij aangaf alleen gaf ik haar daarna een nieuwe kans. Mijn hart weer blij, zij blij, iedereen happy.
Alleen een paar maanden later begon het gezeik weer van voren af aan en moest ik weer breken met de relatie(alleen nu wel voorgoed) Ik heb veel gehad aan die extra tijd, het heeft mij goed gedaan omdat ik sommige dingen in ben gaan zien, die ik voor die tijd niet zag.
Als ik haar die tweede kans niet gegeven had, had ik nu misschien nog gedacht dat ik de ware had weggegooit.
Liefde, leven , geven!!!!
pi_4720269
Over wat je voelt kan ik niet oordelen...
Maar dingen als het gevoel dat er over je heen gelopen wordt. Daar zijn volgens mij maar 2 opties in.

Je laat over je heen lopen : Wees wat harder voor jezelf en voor de ander en zeg wat je wilt, voelt en verwacht.

Er wordt over je heen gelopen : Vraag je es af of je dat wilt. En uberhaubt of degene die dat doet, dat uit egoistisch oogpunt doet, of gewoon altijd gelijk wil hebben.

Vanuit mijn zienswijze, is het beide niet goed... Geven en nemen is de key, maar vooral jezelf zijn en voor jezelf opkomen
succes

pi_4720472
quote:
Op zondag 23 juni 2002 22:30 schreef Geblaat het volgende:
Je laat over je heen lopen : Wees wat harder voor jezelf en voor de ander en zeg wat je wilt, voelt en verwacht.
Misschien dat ik het verkeerd formuleer... ik geef makkelijk toe aan wat zij wil, ook al is dat tegen mijn zin in; ik houd van haar en wil er graag alles aan doen haar gelukkig te maken. Hier gaat het inderdaad ook fout: ik word er zelf niet gelukkig van. Mijn karakter is alleen dusdanig gevormd dat ik niet anders ben, ik ga nooit met de vuist op de tafel slaan om mijn punt te maken, ik zal mij neer leggen bij de situatie, ondanks het feit dat ik er zelf anders over denk of anders wil...

Ik weet alleen niet of wat zij zegt over dat ze zal veranderen, of dat wel werkelijk zal gaan gebeuren... Ik ben er eigenlijk ook nog steeds niet over uit... Ik heb haar wel een mailtje gestuurd (afgesproken dat ik dat zou doen trouwens) met de zin "ik mis je zo verschrikkelijk veel"....

pi_4740703
je kan wel altijd doen wat zij wil maar zo heb je geen tijd voor je eigen dingen want jij wou bv uit en zij naar de bios dan maak je het haar maar naar de zin en ga je maar naar de bios terwijl je daar helemaal geen zin in hebt je moet jezelf ook de tijd geven praat eerst met haar wat ze allemaal zou willen veranderen als je haar de kans zou geven dat houd dan nog niet in dat je haar die kans geeft maar dat je er achter kan komen of ze ook meer rekening met jouw zal gaan houden
pi_4740770
Zo, dat heb ik van de andere kant meegemaakt. Hoor je na 2 jaar van je (nu ex) vriendin dat ze zich al die tijd een beetje onderdrukt heeft gevoeld en nooit echt goed met me heeft kunnen praten. En daardoor was ze niet meer happy en heeft ze het uitgemaakt.

Nou, ik zou het wel weten als ik jou was: probeer het nog een keer. Maar dan moet je wel rustig aan doen en ALLES bepraten wat je wilt bepraten. Eerder kom je er niet uit.

Als het twee mensen enorm veel pijn doet zoals het nu is, kan het dan goed zijn?

dinsdag 25 juni 2002 @ 09:59:37 #11
26982 Wooly_Mammoth
More than just Wooly..
pi_4740930
hmm.. sja ook wel eens zo iets meegemaakt, best veel ingeleverd om een relatie in stand te houden, van iemand gaan houden, en je er op dat moment niet echt van bewust zijn dat je helemaal niet meer zo aan jezelf denkt, een paar keer op het punt gestaan het uit te maken. Daarna heeft zij het uitgemaakt, na een week weer eens gaan praten, toen het bijna goedgepraat, maar uiteindelijk toch niet samen verder gegaan.

Als je er zelf niet echt gelukkig van wordt, maar iemand wel heel erg mist op dat moment, gewoon er nu mee stoppen.

Dat 'missen' gaat vanzelf over en als je er over een tijdje meer afstand van kan nemen en weer door bent gegaan met leven, dan zie je pas echt dat je eigenlijk helemaal niet bij elkaar paste en dat je veel te veel moest inleveren en eigenlijk helemaal niet zo gelukkig met haar was.

Het is nu gewoon zo dat je nog heel erg gehecht bent aan elkaar, en nu is het gewoon even moeilijk, maar dat komt vanzelf weer goed.

Laat die gedachte maar even marineren...
pi_4803672
Hmmm, gemengde meningen dus... was ook wel te verwachten .

Enfin. Afgelopen dinsdag heb ik een vriend van mij geholpen bij een hockeyfeest en stond zij opeens voor mijn neus. Om scènes te voorkomen heb ik haar meegenomen richting de stad om in de kroeg een biertje te drinken . Grote fout dus, ik had zelf al genoeg gezopen om niet meer helder na te kunnen denken, dus je kan inmiddels wel raden wat er allemaal gebeurd is .

Tot en met a.s. woensdag zullen we elkaar in ieder geval niet meer zien, ik vraag mij af of we elkaar de eerste paar weken nog wel zullen zien. Het contact is echter nog wel op een dagelijkse basis, msn en de gsm doen het werk wel...

Ondanks alles wat er de afgelopen twee weken gebeurd is, voel ik mij toch zekerder van mijn zaak, dat het wel een verstandig besluit is geweest wat ik genomen heb. Enfin, het gemis zal de kop wel weer opsteken op het moment dat ik vakantie heb... (binnenkort).

zaterdag 29 juni 2002 @ 15:44:20 #13
30256 DrunkNMunkey
feest verslaafd!
pi_4809475
Het probleem ligt mij inziens ook voor een groot deel bij jezelf. Je geeft teveel toe in zaken die zij wil, omdat je haar gelukkig wil maken. Maar ondertussen knaagt dit wel aan je en wordt je gefrusteerd. (Met als gevolg een breuk in jullie relatie.) Lijkt me niet gezond en ook niet eerlijk tegenover jezelf en tegenover haar. Mijn advies luidt dan ook:

Grenzen stellen, jongen! Wees duidelijk in wat je wel en niet wilt. Dat maakt het voor beiden prettiger. Al is het niet met haar dan wel met een volgende partner.

Veel suc6 en sterkte!

Het is allemaal weer zo lekker boeijuh!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')