abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98063004
Gister kreeg ik een huurcontract toegezonden met daarin vermeld dat de verhuurder zorgt voor de casco verzekering. Na een beetje googlen kom ik veel autoverzekeringen tegen en uiteindelijk tot de bevinding dat het betekent dat als je iets stalt in de opstalplaats dat het daar verzekert is (fiets bijv?).

Klopt dit? :P

Overigens offtopic maar er staat ook een wasmachine in het huis die ik kan gebruiken. Ik heb borg moeten betalen. Het lijkt mij niet dat als de wasmachine stuk gaat (door slijtage bijv) dat ik een nieuwe wasmachine moet kopen? Staat niets over apparaten in het contract alleen dat de borg wordt teruggegeven "zodra gezamenlijk geconstateerd is dat woning in oorspronkelijke staat van onderhoud wordt opgeleverd."
  zondag 12 juni 2011 @ 14:20:55 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98063247
Autoverzekeringen moet je niet naar kijken. Ik neem aan dat het een opstalverzekering is? En dat jijzelf een AVP en inboedelverzekering moet afsluiten?

Kleine reparaties zijn voor huurder (lekkende kraan, kapot scharniertje aan een keukenkastje), grote reparaties voor verhuurder (CV-ketel, wasmachine, etc.).
censuur :O
pi_98063351
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Autoverzekeringen moet je niet naar kijken. Ik neem aan dat het een opstalverzekering is? En dat jijzelf een AVP en inboedelverzekering moet afsluiten?

Kleine reparaties zijn voor huurder (lekkende kraan, kapot scharniertje aan een keukenkastje), grote reparaties voor verhuurder (CV-ketel, wasmachine, etc.).
Ah ok. Het gaat om deze tekst "Verhuurder zal zorgdragen voor Casco verzekering van het verhuurde". Ik moet inderdaad zorgdragen voor de inboedelverzekering. Ik wilde dat doen via ING en daarbij stond de optie om de ramen te verzekeren tegen glasschade. Is het gebruikelijk dat de verhuurder de ruiten vervangt als er bijv een steen door de ruit wordt gegooid of zal ik deze optie maar wel nemen?
  zondag 12 juni 2011 @ 14:26:18 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98063446
Het is gebruikelijk dat er geen steen door de ruit wordt gegooid... Of je je daartegen wilt verzekeren moet je zelf besluiten, de verhuurder doet het niet voor je.
censuur :O
pi_98064743
ik dacht dat het bij ruiten zo is, dat als ze van buitenuit breken de verhuurder verantwoordelijk is, omgekeerd de huurder, was toch alleszinds bij een huurhuis dat wij vroeger betrokken
pi_98065505
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:00 schreef Archont het volgende:
ik dacht dat het bij ruiten zo is, dat als ze van buitenuit breken de verhuurder verantwoordelijk is, omgekeerd de huurder, was toch alleszinds bij een huurhuis dat wij vroeger betrokken
Bij veel verhuurders is dit er al dan niet terecht uitgehaald en moet de huurder zorg dragen voor een glasverzekering.

Vaak is de daadwerkelijke oorzaak ook niet te achterhalen, volgens de huurder is het altijd van buiten afkomend onheil, ook al blijkt dat bijvoorbeeld een boze huisgenoot te zijn geweest.
En even opruimen voordat de melding gedaan wordt is een kleine moeite.
pi_98065876
Hoe vaak sneuvelt er nou een ruit? En een glasverzekering...tientje per jaar?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_98066130
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:29 schreef blomke het volgende:
Hoe vaak sneuvelt er nou een ruit? En een glasverzekering...tientje per jaar?
Bedoel je hiermee dat je beter geen of juist wel een glasverzekering moet nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')