Goed koud houden? De "max. +7" wat op het pak staat is niet genoeg om de houdbaarheidsdatum te halen. +2 tot +4 is beter.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:18 schreef Yaros het volgende:
Toen ik vanochtend melk uit de koelkast wou pakken en op wou warmen voor een kommetje brinta, bleken er allerlei witte stukjes in de melk te zitten na opwarming. De melk was niet over datum... Wat is hiervan het probleem, en beter nog: Hoe kan dat voortaan voorkomen worden?
Wanneer komen ze dan weer samen, want hoe goed ik ook roerde het was nog steeds gescheidenquote:Op zondag 12 juni 2011 12:30 schreef machtpen het volgende:
Dat is melkvet wat samenklontert. Geen probleem in feite hoort dat zo. Melk wordt gehomogeniseerd waarbij de klontjes oplossen maar daarna klonteren ze weer samen.
De koelkast staat wel ietwat laag... maar even omhoog zetten dus..quote:Op zondag 12 juni 2011 12:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Goed koud houden? De "max. +7" wat op het pak staat is niet genoeg om de houdbaarheidsdatum te halen. +2 tot +4 is beter.
Roeren zal niet gaan helpen.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:55 schreef Yaros het volgende:
[..]
Wanneer komen ze dan weer samen, want hoe goed ik ook roerde het was nog steeds gescheiden
Maar de melk is vrijwel doorzichtigquote:Op zondag 12 juni 2011 13:18 schreef trovey het volgende:
Je kunt de melk gewoon drinken hoor...als de stukjes je storen giet je het even door een fijne zeef heen...opgelost.
Komt omdat het nu heel magere melk is.quote:
Dat vroeg TS niet.quote:
Maar dat was de vraag nietquote:Op zondag 12 juni 2011 14:04 schreef Yaros het volgende:
Nee, het is niet lekker! Vooral niet voor de brinta..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |