abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98057759
Ik heb een slijmbeursontsteking in de heupen (beide) al 2 jaar lang.
Ik zou dus (want die mogelijkheid bestaat) mijn slijmbeurs willen verwijderen.
Ik ben dan wel niet zo gecharmeerd van wandelen, maar als 15 minuten lopen al verrekte veel zeer kan doen, dan maar anders.

Ik heb jaren dus die verrotte cortisone gehad en de laatste keer was ik het zo beu want mijn menstruatie bleef uit.
En wil dus ook niet zwanger worden.

Nooit fysio gehad alleen die cortisone en diclofenac (schrijven ze ook maar voor alles voor)

Mijn vraag: is er ook iemand die zijn/haar slijmbeurs heeft laten verwijderen.
  zondag 12 juni 2011 @ 13:30:08 #3
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98061291
Afhankelijk van de locatie en verdere afwijkingen in dat gebied, kunnen ze het volgens mij ook met ultrasound behandelen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_98204377
@Tanin: hoe werkt dat.
Weet je dat misschien.
Ik ben het echt gewoon spuug beu.
Mijn huisarts (ook al zo een lieve vent )
Niet dus die denkt alles maar weg te werken bij mij met diclofenac en cortisone.

Bedankt voor jullie reactie's
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:56:08 #5
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98205400
Het veroorzaakt opening van bloedvaten (betere doorbloeding) en verhoogde celwand permeabiliteit. Daardoor wordt de lokale zwelling minder en het genezingsproces versneld. Is het idee.
Wordt oa ingezet bij tendonitis, bursitis en trigger points in spieren.

Ultrasound can produce many effects other than just the potential heating effect. It has been shown to cause increases in tissue relaxation, local blood flow, and scar tissue breakdown. The effect of the increase in local blood flow can be used to help reduce local swelling and chronic inflammation, and, according to some studies, promote bone fracture healing. The intensity or power density of the ultrasound can be adjusted depending on the desired effect. A greater power density (measured in watt/cm2 is often used in cases where scar tissue breakdown is the goal.
http://automailer.com/tws/ultrasound.html

Een (moderne) physiotherapeut of chiropractor zou ermee moeten kunnen helpen, misschien ook een radioloog.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')