Zo ga je toch nooit afvallen?

Het is gewoon de grootste onzin die een mens kan verkondigen.
Allereerst zou elke dikzak wel af willen vallen, maak de kat toch wijs dat je op deze manier gelukkig bent met jezelf. Elke keer als je in de spiegel kijkt, schaam je je voor jezelf. Je ziet die ranzige vetkwabben en die onderkin verpest je hele gezicht. Je weet dat geen mens dit mooi vindt, behalve een stel gekken die een fetisj voor bbw hebben.
Ten tweede is overgewicht gewoon belemmerend voor je dagelijkse routine. Bij elke trap die je moet beklimmen, hijg je al alsof je een triatlon gelopen hebt. Je kleren knellen, ik vermoed dat zelfs voor de buis hangen vermoeiend voor je is, omdat die dikke pens al je organen dichtdrukt en het ademhalen bemoeilijkt.
Ten derde ga je hoogstwaarschijnlijk ook eerder dood dan als je niet zo dik was. Je krijgt allerlei kwalen, je levenskwaliteit gaat omlaag. Diabetes en hart- en vaatziekten liggen op de loer. Kanker waarschijnlijk ook, gezien de troep die je eet.
Dus nee, ik geloof het niet als dikzakken 'blij met zichzelf zijn'. Elke keer als je jonge, slanke mensen ziet, weet ik dat je vol afgunst naar hun gespierde lichamen kijkt. Je wil net als elke dikzak tientallen kilo's kwijt. Terwijl de ene dikzak daar wat voor doet, kan de andere niet stoppen met eten en krijgt hij/zij spijt na elke ranzige maaltijd en begint te zeuren dat hij/zij te dik is. Maar de laatste heeft tenminste zelfkennis en geeft toe dat hij/zij te dik is. Jij daarentegen? Jij liegt je omgeving én jezelf voor dat je blij bent met jezelf, waardoor je nog dikker wordt en het vertikt om af te vallen. Als je nu mocht kiezen, zou je dan voor overgewicht kiezen? Dacht het niet.