Waar lees jij "manisch"?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef drvc het volgende:
Uit je verhaal lees ik, dat je manisch depressief bent(Onderbuik gevoelens).
Nouja, denk niet dat je een diagnose zo snel kunt stellenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef drvc het volgende:
Dat ook inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:58 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik raad je aan om terug te gaan naar je huisarts en om een doorverwijzing te vragen. En om langzaam maar zeker minder financieel afhankelijk van je vriendin te worden ik denk dat dat je eigenwaarde een boost zal geven.
Nee. Ik heb nooit echt vrienden gehad.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:57 schreef Crutch het volgende:
Als het uitgaat met je vriendin, heb je dan nog wel vrienden om op terug te vallen?
Daar kun je tenminste nog eens iets mee ondernemen ipv steeds maar uit eten gaan shoppen of bioscoopje bezoeken.
Doorverwijzing naar wat? En ik ben niet echt afhankelijk van mijn vriendin, maar het is wel makkelijk aangezien ik dan beter in staat ben om andere mensen te vermijden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:58 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik raad je aan om terug te gaan naar je huisarts en om een doorverwijzing te vragen. En om langzaam maar zeker minder financieel afhankelijk van je vriendin te worden ik denk dat dat je eigenwaarde een boost zal geven.
Ja die ken ik al. Maar dan ben ik dus al bijna mijn hele leven manisch depressief. En dat gaat er bij mij niet helemaal in.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef drvc het volgende:
Ik wilde in mijn jeugd altijd militair worden. Maar dat is er vrij snel uitgegaan toen ik afgekeurd werd omdat ik te emotioneel was bij mijn keuring. Dit kwam door de periode waarin ik zat. En lag buiten mezelf. Sindsdien slinger ik eigenlijk van baan naar baan en van opleiding naar opleiding. Ik heb nooit echt iets gehad waarvan ik dacht: "Dit is het".quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:00 schreef Sushimonster het volgende:
Je klinkt erg depressief. Vaak is het zo dat mensen met jouw probleem éigenlijk wel weten wat ze willen, maar tegen zichzelf hebben gezegd dat het stom is/ze het toch niet kunnen/het niet mag, waardoor ze dan maar helemaal niks meer doen.
Wat wilde je vroeger worden? Ooit was je vast wel blij, wat deed je toen? Als er dingen zijn mislukt moet je misschien leren (met behulp van een psycholoog maybe) om daarmee om te gaan, en trots weer op te staan en dingen weer op te pakken.
Ik weet dat het lastig is, het is herkenbaar. Maar ik geloof erin dat je diep van binnen nog wel weet wat je leuk vindt (niet wat je zóu moeten vinden of zóu moeten studeren van anderen). Je merkt het als je weer een sprankje blijdschap voelt. Kom op, you can do it!
Ik weet wel waar het vandaan komt. Ik heb een hele chaotische jeugd gehad en weinig emotionele ontwikkeling doorgemaakt. Daardoor heb ik ook geen vrienden. De meeste mensen jaag ik weg door mijn gedrag of bewust. Ik denk dat het ook met mijn eigenwaarde te maken heeft. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik gerespecteerd wordt of überhaupt naar me geluisterd wordt. Ik heb denk ik de rollen omgekeerd door anderen buiten te sluiten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:01 schreef Iannn het volgende:
Hoe oud ben je TS? En wat heb je hiervoor gedaan qua school/werk, misschien dingen gebeurd in je verleden waarvan je denkt dat deze gevoelens hebben kunnen veroorzaken?
Omdat ik mensen vaak maar dom vind. Ze hebben me niets te vertellen of te bieden. Het is wat arrogant, maar zo ervaar ik vriendschappen vaak. Of het de oorzaak is dat er een hoop mis is gegaan in mijn leven? Ik denk dat het er wel aan bij heeft gedragen, maar niet de oorzaak is. Ik heb weleens gedacht aan een sociale fobie, maar dan heb ik dat al mijn hele leven.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:03 schreef Sushimonster het volgende:
Waarom wil je mensen vermijden? Vind je sociaal contact moeilijk, en wat vind je dan precies moeilijk? Is dat ook waarom de dingen die je probeert steeds mis gaan? Want dan kan er meer aan de hand zijn, een sociale fobie of wellicht iets autistisch?
De vragen die me elke dag bezighouden zijn vooral: "Waarom is de mensheid zo dom?" en "Wat moet ik met mijn leven?". Iets hebben om voor te leven zou wel fijn zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:03 schreef drvc het volgende:
Wat zijn de vragen die je elke avond bezig houden? Gaat het echt alleen om een doel?
Hmm, dan denk ik dat ze wel een goede keuze hebben gemaakt door je af te keuren. Het leger gaat je ook geen respect en eigenwaarde brengen namelijk, als je met die reden in het leger wilde...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:07 schreef Joost_54 het volgende:
[..]
Ik wilde in mijn jeugd altijd militair worden. Maar dat is er vrij snel uitgegaan toen ik afgekeurd werd omdat ik te emotioneel was bij mijn keuring. Dit kwam door de periode waarin ik zat. En lag buiten mezelf. Sindsdien slinger ik eigenlijk van baan naar baan en van opleiding naar opleiding. Ik heb nooit echt iets gehad waarvan ik dacht: "Dit is het".
[..]
Ik weet wel waar het vandaan komt. Ik heb een hele chaotische jeugd gehad en weinig emotionele ontwikkeling doorgemaakt. Daardoor heb ik ook geen vrienden. De meeste mensen jaag ik weg door mijn gedrag of bewust. Ik denk dat het ook met mijn eigenwaarde te maken heeft. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik gerespecteerd wordt of überhaupt naar me geluisterd wordt. Ik heb denk ik de rollen omgekeerd door anderen buiten te sluiten.
Heb je al eens hulp gezocht bij een psycholoog of iets dergelijks? Zijn genoeg instellingen hiervoor.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:07 schreef Joost_54 het volgende:
Ik weet wel waar het vandaan komt. Ik heb een hele chaotische jeugd gehad en weinig emotionele ontwikkeling doorgemaakt. Daardoor heb ik ook geen vrienden. De meeste mensen jaag ik weg door mijn gedrag of bewust. Ik denk dat het ook met mijn eigenwaarde te maken heeft. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik gerespecteerd wordt of überhaupt naar me geluisterd wordt. Ik heb denk ik de rollen omgekeerd door anderen buiten te sluiten.
Halverwege de 20.quote:
Het leven heeft geen doel. Het is een kosmische grap. Ik ken ze allemaal... Je geeft je leven doel en dat is nou net wat mij niet lukt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Maarja er is dan ook geen doel in het leven waarom zou je op zoek gaan naar een doel. Misschien leren accepteren dat er geen doel is en genieten van alle mooie dingen
Die ken ik. Dan kan een ander mij gaan vertellen wat ik weet. Ik heb één keer bij een psycholoog gelopen en dat ga ik dus nooit meer doen. Die gast vertelde me alleen maar wat ik al wist.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:10 schreef MalaCocinera het volgende:
Joost, hier ga jij niet alleen uitkomen, je hebt iemand nodig die het allemaal in perspectief plaatst.
Vooral het masculine van het leger sprak mij aan. En dat geldt nog steeds, maar ik wil überhaupt niet meer in het leger of iets in die trant. Daar ben ik veel te liberaal voor.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:10 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Hmm, dan denk ik dat ze wel een goede keuze hebben gemaakt door je af te keuren. Het leger gaat je ook geen respect en eigenwaarde brengen namelijk, als je met die reden in het leger wilde...
Of heb je een buitengewone interesse voor tanks/wapens en tactische missies? Want daarin zijn nog wel andere beroepen te vinden toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |