abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99509199
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 16:44 schreef placeholder het volgende:

(...)

Ondertussen ook nog 2 keer verdwaald geweest.

(...)

:D Onmogelijk in Wageningen. Hoe krijg je dat nou voor elkaar?

Zonder grappen: fijn dat je eerste indruk positief is en tof dat je blij bent met je nieuwe kamer. Een laag verf doet wonderen. Heb je nog wat mensen op de afdeling gesproken?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:10:57 #277
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99514245
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:40 schreef Sodium het volgende:
:D Onmogelijk in Wageningen. Hoe krijg je dat nou voor elkaar?

Zonder grappen: fijn dat je eerste indruk positief is en tof dat je blij bent met je nieuwe kamer. Een laag verf doet wonderen. Heb je nog wat mensen op de afdeling gesproken?
Weet ik ook niet. Ik heb twee keer een gigantische omtrekkende beweging gemaakt door woonwijken. Ik kwam wel steeds in het centrum uit, dus dat was prima :)

Ik ben mijn buurman tegengekomen. Die was druk aan het behangkrabben. Hij is ook nieuw op de afdeling. Ik geloof dat hij tweedejaars Biologie is. Aardige kerel.

Overigens; het woord afdeling klinkt alsof ik in een penitentiaire inrichting
woon. Het lijkt er iniedergeval niet op, de buurman zag er niet gevaarlijk uit... Dus laten we het bij gang houden :')

[ Bericht 4% gewijzigd door placeholder op 15-07-2011 20:45:54 ]
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:35:33 #278
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_99515251
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:10 schreef placeholder het volgende:

[..]

Weet ik ook niet. Ik heb twee keer een gigantische omtrekkende beweging gemaakt door woonwijken. Ik kwam wel steeds in het centrum uit, dus dat was prima :)

Ik ben mijn buurman tegengekomen. Die was druk aan het behangkrabben. Hij is ook nieuw op de afdeling. Ik geloof dat hij tweedejaars Biologie is. Aardige kerel.

Overigens; het woord afdeling klinkt alsof ik in een penitentiaire inrichting
woon. Het lijkt er iniedergeval niet op, de buurman zag er iniedergeval niet gevaarlijk uit... Dus laten we het bij gang houden :')
He he... eindelijk iemand die mijn mening over het woord afdeling deelt. Ik vind het ook vreselijk klinken. ^O^
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:47:12 #279
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99515860
Even wat anders: weet iemand hoe het zit met boeken kopen e.d. (moet ook nog een labjas/veiligheidsbril hebben geloof ik?)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:58:03 #280
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_99516517
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:47 schreef placeholder het volgende:
Even wat anders: weet iemand hoe het zit met boeken kopen e.d. (moet ook nog een labjas/veiligheidsbril hebben geloof ik?)
Krijg je allemaal op je studiedag te horen tijdens de AID. :)
Labjas en veiligheidsbril kun je iig in de eerste week gratis ophalen. (vroeger wel iig)
pi_99520566
Boeken kun je bij de WURshop (in Forum) kopen, alwaar je ook je gratis labjas en veiligheidsbril kunt ophalen. Meer informatie hierover krijg je tijdens de studiedag (AID-maandag).

:) Wat betreft het woord 'afdeling': zo noemt het gros van de Wageningse studenten dat nu eenmaal. Geen idee waar het vandaan komt. Het maffe is dat men het naar het Engels wel vertaalt als 'corridor'.
pi_99550335
Bleh, was ik afgelopen week op vakantie, kreeg ik woensdag een smsje dat ik die avond mocht komen hospiteren.. Van de 4 keer dat ik mocht komen, was ik nu dus 2 keer op vakantie XD
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:00:12 #283
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99551370
ben inmiddels ook overgestapt van afdeling naar gang :P
maar dat afdelingsgedoe komt van idealis af... en ja het klinkt idd alsof je in een gekkenhuis woont
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 17 juli 2011 @ 20:08:09 #284
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99588290
Ik heb (virtueel) een beetje lopen passen en meten met IKEA meubels, en 17m2 is best ruim eigenlijk. Angstaanjagende verhalen over veel te kleine studentenkamers gaan dus niet op :)
pi_99589772
back in town! *O*
pi_99595563
Yeah ik ook, Zwarte Cross was mooi... :D
  maandag 18 juli 2011 @ 10:35:04 #287
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99611282
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:08 schreef placeholder het volgende:
Ik heb (virtueel) een beetje lopen passen en meten met IKEA meubels, en 17m2 is best ruim eigenlijk. Angstaanjagende verhalen over veel te kleine studentenkamers gaan dus niet op :)
na 4 jaar en een boel zooi is het toch echt te klein hoor *spreekt uit ervaring*
Trotste mama van Ambar
pi_99612315
Mwa. Drie jaar Hoevestein (12m²), nu drieëneenhalf jaar Droef (13m², ongeveer 18 inclusief vlonder), nog nooit gedacht dat ik te weinig plek heb. En ik heb véél zooi. :)
pi_99615912
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:35 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

na 4 jaar en een boel zooi is het toch echt te klein hoor *spreekt uit ervaring*
dat! óf ik moet grondig op gaan ruimen, óf ik moet alweer naar een grotere kamer gaan verhuizen :P
  maandag 18 juli 2011 @ 16:58:08 #290
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99625224
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:10 schreef maen het volgende:

[..]

dat! óf ik moet grondig op gaan ruimen, óf ik moet alweer naar een grotere kamer gaan verhuizen :P
met een bed, bureau, stoel, tv, boekenkast, ladenkast, kledingkast, koelkast, schommelstoel en caviabak ben ik idd toe aan een grotere kamer...
Trotste mama van Ambar
pi_99645042
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:58 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

met een bed, bureau, stoel, tv, boekenkast, ladenkast, kledingkast, koelkast, schommelstoel en caviabak ben ik idd toe aan een grotere kamer...
ja! Stiekem verzamel je toch best wel veel in je studententijd...
pi_99971822
Ik ga naar de Zwarte Cross en daarna op vakantie en ik heb heeeeel veel gemist hier! Niet normaal! Ten eerste: Ieniminimuis gefeliciteerd!

Ik wilde wat dingen zeggen over wat ik las, maar weet niet alles precies meer..
Wat ik wilde zeggen:
-Mean zei dat SSR geen ontgroening maar een kamp heeft, geen enkele vereniging noemt het nog ontgroening, de meeste noemen het VIT (verenigings introductie tijd)

-Ik ben van mening dat een studentenvereniging zeker niet nodig is om het leuk te hebben in Wageningen (ervaring met lidmaatschap en zonder) (en ja, leden beweren dat het wel nodig is)

-Ik heb een beetje het idee dat de VITs allemaal een beetje op elkaar lijken. Als ik het goed heb gaat het allemaal om mensen leren kennen en de vereniging leren kennen. Ook zeggen ze overal dat je niet verplicht bent aanwezig te zijn op bepaalde avonden maar ze verwachten het wel van je..

-Je moet inderdaad goed kijken welke vereniging je het leukst vindt, wat je het meest trekt. Ik zou dat vooral doen door te praten met mensen van de vereniging. Mijn mening is dat het lastig is om het te bepalen aan de hand van de feesten, ik vind de feesten op de meeste verenigingen altijd leuk maar zou geen lid willen zijn.

-Iemand vroeg iets over Nji-sri, dat is van oorsprong een vereniging van hbo'ers, er mogen (en zijn geloof ik) nu ook wo'ers lid, toch is het grootste deel hbo. Als ik het goed heb is het bij Nji-sri wat boerser dan bij de andere verenigingen.

-Het ging nog over studieverenigingen, volgens mij krijg je je readers nooit met korting toch? In ieder geval niet bij BLT. Xeno jij ging dit studeren toch? Hele leuke studievereniging, leuke activiteiten enzo!
pi_99979555
Hier is Xeno weer!
Van mn andere account wist ik het wachtwoord niet meer, en het emailadres ook niet meer (A)
dus ik heb maar een nieuwe aangemaakt!

@Reflectionne: Ah, zwarte cross! En heb je je daar een beetje kunnen vermaken?
Dankje voor alle info! De kamerzoektocht gaat moeizaam.. Dus áls ik geen kamer heb tijdens de AID, dan blijf ik in 1 van de verenigingshuizen slapen van KSV, dan kan ik de mensen daar een beetje ondervragen ;)

En áls je bij een studentenvereniging gaat, kun je dan beter in je 1e jaar of later erbij gaan?
Btw, ik ga BBN studeren ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:52:33 #294
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99982052
studentenvereniging en studievereniging lid worden in het eerste jaar! studievereninging vooral om het 1ejaarsweekend vaak tof is! zekers van bosbouw... ben 5x meegeweest (waarvan 3x georganiseerd) dus dat is echt tof! dus vergeet je niet op te geven voor dat weekend tijdens de AID. Anders ga ik je persoonlijk spammen op FOK net zolang tot je na het weekend gaat.

en studentenverenigingen kennen vaak jaarclubs die bestaan uit leden die dat jaar lid geworden zijn, dus als je later lid wordt, maak je de kans dat je met alleen maar 1ejaars in een clubje zit. Ze hebben dezelfde regel voor masterstudenten, dus die zitten vaak ook in een clubje van 1ejaars. Heb er vaak discussie gehad over met mensen van verenigingen, maar zo waren de regels nou eenmaal.
Trotste mama van Ambar
pi_99982738
haha, neee ik was ook zeker van plan om lid te worden van de studievereniging! Dus jij staat ook ergens op 1 van de foto's op de sylvatica site;)!
pi_99992165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:41 schreef Reflectionne het volgende:
Het ging nog over studieverenigingen, volgens mij krijg je je readers nooit met korting toch? In ieder geval niet bij BLT.
Bij mij vragen ze altijd of ik lid ben van een studievereniging en als ik dan positief antwoord, krijg ik tien procent korting, geloof ik.

*O* Over 23 dagen AID! *O*
pi_99993520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:10 schreef Xenomyst het volgende:
Hier is Xeno weer!
Van mn andere account wist ik het wachtwoord niet meer, en het emailadres ook niet meer (A)
dus ik heb maar een nieuwe aangemaakt!

@Reflectionne: Ah, zwarte cross! En heb je je daar een beetje kunnen vermaken?
Dankje voor alle info! De kamerzoektocht gaat moeizaam.. Dus áls ik geen kamer heb tijdens de AID, dan blijf ik in 1 van de verenigingshuizen slapen van KSV, dan kan ik de mensen daar een beetje ondervragen ;)

En áls je bij een studentenvereniging gaat, kun je dan beter in je 1e jaar of later erbij gaan?
Btw, ik ga BBN studeren ;)
Heb me zeker vermaakt op de Zwarte Cross! Kan ook niet anders he? ;)
Pas wel op dat je je niet laat ompraten door KSV'ers, als je daar al slaapt tijdens de aid hebben zij natuurlijk een stapje voor op jou en kan het zijn dat je je niet echt meer heel hard richt op andere verenigingen. Mijn ervaring is ook dat veel mensen die in de AID mentoren hebben die lid zijn ook vaak daar lid worden.

Beter meteen bij een studentenvereniging dan ;) Maar het kan altijd later natuurlijk, als je te veel twijfelt ofzo ;).

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:56 schreef Sodium het volgende:

[..]

Bij mij vragen ze altijd of ik lid ben van een studievereniging en als ik dan positief antwoord, krijg ik tien procent korting, geloof ik.

*O* Over 23 dagen AID! *O*
Hmm, bij ons is het alleen op echte boeken niet op readers :(
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:57:14 #298
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99993830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:03 schreef Xenomyst het volgende:
haha, neee ik was ook zeker van plan om lid te worden van de studievereniging! Dus jij staat ook ergens op 1 van de foto's op de sylvatica site;)!
uhuh... maar vertel lekker niet welke!
Trotste mama van Ambar
pi_99994878
nee dat is waar, maar ik hoop natuurlijk dat ik binnekort al een kamer heb! Ik zit nu in het buitenland dus naar hospiteeravonden kan ik niet dus het schiet niet echt op...
pi_100003100
:s) Het topic is bijna vol, hierbij wat suggesties voor een OP-update:

- nieuwe eerstejaars toevoegen onder het kopje 'Met onder anderen';
- de niet-werkende foto van Zith eruit;
- link naar het huidige academisch jaarschema vervangen voor die van komend jaar. Zie hier;
- link naar de oude studiegids vervangen voor de nieuwe studiegids. Zie hier;
- link toevoegen voor huidige BSc-studenten. Zie hier;
- de oude link naar de 'wie-wat-waar-gids' vervangen voor de nieuwe link. Zie hier;
- een link naar WUR TV (een online kanaal waarop je promoties ed kunt bekijken) toevoegen. Zie hier;
- linkje naar deel 9 (het huidige deel) toevoegen.

:D :P EDIT: niemand die 'm vol durft te maken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sodium op 27-07-2011 22:27:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')