Stap twee zou dan een AV-aanpassing zijn waarbij er wel vermeld wordt dat een rekening tijdelijk geblokkeerd wordt? Ik snap ook niet dat er nu niet duidelijk een gevolg bij staat.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:40 schreef Drassss het volgende:
Op deze manier ram je alle hoppers uit je klantenbestand en heb je gewoon zoveel % stabiel spaargeld op je balans staan.
Kortom, bij ASN Bank ben je verplicht om wekelijks je saldi en mutaties te controleren. Daar hoor je niemand over. Blijkt dus een hele normale voorwaarde te zijn, die meerdere banken in hun algemene voorwaarden hebben opgenomen.quote:Hoofdstuk 3. Berichtgeving en controle
7. Berichtgeving en controle
1. De Bank stelt informatie over het verloop van de
Rekening beschikbaar via ASN Online Bankieren. De
Klant heeft via ASN Online Bankieren altijd inzage
in het saldo en de mutaties van de Rekening(en) die
vallen onder de Overeenkomst. Hij is verplicht om de
saldi en saldomutaties periodiek, maar minstens één
keer per week, te controleren.
quote:Minimaal 1 x per dag te controleren of
hij zijn eigen Bankkaart nog heeft;
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef BertV het volgende:
Triodos:
[..]
Over internetbankieren kan ik niks vinden.
Maar het lijkt op de digitale versie van het ouderwets indekken tegen alle risico's.
Daar had ik vroeger ook een rekening, waren die niet gestopt .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:02 schreef AQuila360 het volgende:
Heb het meeste gewoon lekker bij Argenta staan. Een saaie bank!
Neequote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daar had ik vroeger ook een rekening, waren die niet gestopt .
ING heeft dat ook, continue controleren of je pasjes nog in je portemonnee zitten... Ze vinden zichzelf echt heel interessant en belangrijk blijkbaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef BertV het volgende:
Triodos:
[..]
Over internetbankieren kan ik niks vinden.
Maar het lijkt op de digitale versie van het ouderwets indekken tegen alle risico's.
Nu, bij verlies van de kaart kun je de klant verwijten dat hij te laat heeft gereageerd maar bij internetbankieren valt er niet te liegen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
ING heeft dat ook, continue controleren of je pasjes nog in je portemonnee zitten... Ze vinden zichzelf echt heel interessant en belangrijk blijkbaar.
quote:MoneYou draait strenge inlogverplichting terug
Laatste update: 5 juli 2011 16:19 info.
DEN HAAG - MoneYou zal de maatregel dat klanten elke tien dagen verplicht moeten inloggen, terugdraaien.
''Volstrekt onhandig en onduidelijk gecommuniceerd'', noemt financieel dienstverlener MoneYou de mededeling aan spaarders dat zij eens in de tien dagen verplicht moeten inloggen op de persoonlijke pagina.
Na alle ophef die dinsdag door de oproep ontstond, heeft de ABN Amro-dochter besloten de beslissing terug te draaien.
Oude regel
Klanten van MoneYou krijgen dinsdag opnieuw een e-mail van de onlinebank. Daarin staat dat de oude regel dat klanten de eigen rekening eens per maand dienen te checken, blijft gelden.
Volgens een woordvoerder van MoneYou hebben de meeste onlinebanken die regel opgenomen in hun algemene voorwaarden. ''Voor alle duidelijkheid: niet inloggen eens per maand betekent niet dat je geen klant meer bent bij MoneYou'', aldus de e-mail.
Raarquote:
Die zijn zich geheid kapot geschrokken van de vele spaarders die vertrokken zijn. Oops!quote:
quote:Beste heer X,
Vanochtend heb je een e-mailbericht van ons gekregen over onze nieuwe voorwaarden. Wij betreuren het dat de daarin genoemde verplichting om voortaan iedere tien dagen op de Persoonlijke pagina van MoneYou in te loggen (in plaats van eens per maand), tot verwarring heeft geleid. Wij hebben daarom besloten dat de oude termijn van eens per maand blijft gelden. Onze excuses voor de ontstane onduidelijkheid.
Waarom wel deze termijn?
MoneYou is een online dienstverlener. De communicatie verloopt hoofdzakelijk via e-mail en de Persoonlijke pagina. Ook de dienstverlening zoals adreswijzigingen, saldo checken, telefoonnummer aanpassen en tegenrekening wijzigen, gebeuren online. Daarom vinden we het belangrijk dat klanten geregeld inloggen om op de hoogte te blijven van berichten die via de Persoonlijke pagina gecommuniceerd worden. MoneYou onderschrijft de regels van veiligbankieren.nl en wil met deze termijn benadrukken dat je als klant hierin ook een eigen verantwoordelijkheid hebt.
Voor alle duidelijkheid: ook als je niet eens per maand inlogt, blijf je klant bij MoneYou.
Zijn er vragen?
We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je vragen hebben, dan verwijzen wij je naar de veelgestelde vragen te vinden op onze website. Je kunt natuurlijk ook bellen met de MoneYou Klantenservice op 0800 - 666 3993 (kosteloos). Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 21:00 en op zaterdag van 10:00 tot 17:00.
Wat willen ze dan met die regel?quote:Ook als je niet eens per maand inlogt blijf je klant.
Op het moment dat je account wordt geplunderd, heeft er wel iemand ingelogd...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:24 schreef BertV het volgende:
[..]
Nu, bij verlies van de kaart kun je de klant verwijten dat hij te laat heeft gereageerd maar bij internetbankieren valt er niet te liegen...
Dan kan het alleen naar mijn vaste tegenrekening, daar kijk ik vaak genoeg.quote:stel: je bankrekening wordt online-leeg gehaald maar je keek niet regelmatig...
Net als veel andere banken dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |