quote:
Het gaat over mijn broer hij is 27 woont nog bij mijn ouders ( als enige ) en hij doet zo raar...
al een aantal jaren heb ik het gevoel dat hij niet lekker in zijn vel zit. Hij gaat nooit uit, weinig vrienden en wisselende werkgevers.
Voor iemand die voor ieder feestje in is - zoals jij - zal het inderdaad raar zijn dat je broer hier juist niet van houdt. Het maakt in principe niet zoveel uit: als hij niet van uitgaan en feestjes houdt, dan maakt dat hem nog niet ongelukkig of vreemd.
Maar dat ie steeds van werkgever wisselt zou er wel op kunnen duiden dat hij daar óf geen fijne relatie heeft met zijn collega's (of sociaal gezien moeite heeft om contact te maken) óf niet precies weet wat hij wil op werkgebied en dus fladdert van de ene naar de andere baan. Wel erg vervelend voor hem, wat de oorzaak ook is.
Schotel hem anders een deze site onder z'n neus:
http://www.mee.nl. Er zijn genoeg mensen die moeite hebben met het opbouwen van sociale contacten of anderzijds niet volledig gelukkig zijn. Of iets mankeren zonder dat ze weten wat het is.
Kan me wel voorstellen dat het het moeilijk is om je broer zo te zien stoeien met zichzelf. Maar hij is op een leeftijd dat je niet meer voor hem kunt bepalen dat ie hulp moeten zoeken. Hij moet het zelf inzien.