abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2011 @ 04:39:51 #176
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_98054208
Ik snap eigenlijk ook niet echt waarom het veel (op uberhaupt iets) aan je eigenwaarde zou moeten doen. Het is gewoon een ondersteuning voor wanneer het niet anders kan, niet meer en niet minder. Ik haal mijn eigenwaarde niet uit de hoeveelheid geld die ik eventueel door een reguliere baan zou kunnen verdiennen.
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
pi_98054218
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2011 04:36 schreef Grunge. het volgende:
Oh, en ik had er trouwens wel recht op. Dus ik 'trok' de uitkering niet puur omdat ik lui ben.
Ik denk dat er sowieso weinig mensen écht lui zijn. Meestal is er wel een achterliggende reden waarom mensen niet werken of niet gemotiveerd zijn om te gaan werken.
pi_98054235
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 04:39 schreef MajorTom. het volgende:
Ik snap eigenlijk ook niet echt waarom het veel (op uberhaupt iets) aan je eigenwaarde zou moeten doen. Het is gewoon een ondersteuning voor wanneer het niet anders kan, niet meer en niet minder. Ik haal mijn eigenwaarde niet uit de hoeveelheid geld die ik eventueel door een reguliere baan zou kunnen verdiennen.
Maar het feit alleen dat de "maatschappij" neerkijkt op mensen met een uitkering, geeft dat je niet een beetje klote gevoel en is het dan niet een stuk fijner als je onafhankelijker bent? De hoeveelheid maakt niet uit, maar volgens mij vinden de meeste mensen het toch prettig als ze weten dat ze elke cent die ze krijgen zelf verdiend hebben en niet leven bij gratie van de werkende burgers.
  zondag 12 juni 2011 @ 04:45:37 #179
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_98054239
quote:
Nee, daarom. Ik hoef sowieso niet altijd nuttig (relatief) te zijn van mezelf. Zolang ik mijn geest maar voed met allerlei kennis. Daar heb ik meer aan, denk ik.

Ik had trouwens wel last van een soort schuldgevoel toen ik een uitkering had omdat mijn ouders echte arbeiders zijn.
  zondag 12 juni 2011 @ 04:49:53 #180
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_98054256
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 04:40 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Ik denk dat er sowieso weinig mensen écht lui zijn. Meestal is er wel een achterliggende reden waarom mensen niet werken of niet gemotiveerd zijn om te gaan werken.
Misschien heb je daar wel gelijk in. Als ik niet een baan krijg die me aanstaat wil ik niet werken. Veel mensen zullen dat walgelijk vinden en ik kan me dat ook wel voorstellen. Plus ik had problemen die best wel heftig waren waardoor ik niet 'kon' werken. Dus ja, ik had er wel recht op in die zin. Een combinatie van de achterliggende reden en het niet gemotiveerd dus. Maar ik vind het zelf allemaal niet erg, ik heb wel geleerd alsof ik op school zat, alleen dan zelf. Ik voelde me geen parasiet, hoor.
  zondag 12 juni 2011 @ 04:50:16 #181
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_98054258
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 04:44 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Maar het feit alleen dat de "maatschappij" neerkijkt op mensen met een uitkering, geeft dat je niet een beetje klote gevoel en is het dan niet een stuk fijner als je onafhankelijker bent? De hoeveelheid maakt niet uit, maar volgens mij vinden de meeste mensen het toch prettig als ze weten dat ze elke cent die ze krijgen zelf verdiend hebben en niet leven bij gratie van de werkende burgers.
Nee, niet echt. Ik weet van mezelf dat ik zowel psychisch als lichamelijk niet in staat ben om een reguliere baan te behouden (heb wel regelmatig een poging gewaagd maar dat liep allemaal uit op niks) en tegenwoordig accepteer ik dat meestal ook wel. Wat bepaalde delen van onze maatschappij daarvan vinden doet er bij mij niet echt toe.
Wel zit ik er over na te denken om vrijwilligers werk te gaan doen, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept en ik weet ook niet hoe die mensen er tegenop kijken om iemand aan te nemen die niet al te betrouwbaar is en niet veel lichamelijk werk kan doen.
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
pi_98054327
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 04:50 schreef MajorTom. het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Ik weet van mezelf dat ik zowel psychisch als lichamelijk niet in staat ben om een reguliere baan te behouden (heb wel regelmatig een poging gewaagd maar dat liep allemaal uit op niks) en tegenwoordig accepteer ik dat meestal ook wel. Wat bepaalde delen van onze maatschappij daarvan vinden doet er bij mij niet echt toe.
Wel zit ik er over na te denken om vrijwilligers werk te gaan doen, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept en ik weet ook niet hoe die mensen er tegenop kijken om iemand aan te nemen die niet al te betrouwbaar is en niet veel lichamelijk werk kan doen.
Maar het zit je dus niet dwars dat anderen steeds zoveel invloed hebben op jouw leven? Ik heb ook een uitkering gehad en het onzekere gevoel dat een regering onder druk van de kiezers kon besluiten dat mijn leven er in een keer heel anders uit zou gaan zien, daar werd ik gek van. Ik wilde zelf verantwoordelijk zijn voor mijn inkomen en geen verantwoording aan anderen af hoeven te leggen over hoe ik mijn inkomen besteedde. Op dat moment had ik dat vangnet nodig en ik vind dat iedereen dat recht heeft, maar ik was me er wel van bewust dat een groot deel van de samenleving er toch anders over denkt.

Ik denk dat jij je erbij hebt neergelegd dat de dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn, maar jouw ideaal is toch verre van je huidige situatie?
  zondag 12 juni 2011 @ 05:14:06 #183
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_98054391
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 05:03 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Maar het zit je dus niet dwars dat anderen steeds zoveel invloed hebben op jouw leven? Ik heb ook een uitkering gehad en het onzekere gevoel dat een regering onder druk van de kiezers kon besluiten dat mijn leven er in een keer heel anders uit zou gaan zien, daar werd ik gek van. Ik wilde zelf verantwoordelijk zijn voor mijn inkomen en geen verantwoording aan anderen af hoeven te leggen over hoe ik mijn inkomen besteedde. Op dat moment had ik dat vangnet nodig en ik vind dat iedereen dat recht heeft, maar ik was me er wel van bewust dat een groot deel van de samenleving er toch anders over denkt.

Ik denk dat jij je erbij hebt neergelegd dat de dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn, maar jouw ideaal is toch verre van je huidige situatie?
Tuurlijk, ik zou dolgraag willen dat ik iedere dag normaal en zonder pijn uit bed kon komen, dat ik psychisch 'gewoon' stabiel was en dat ik een leuke baan als als daginvulling had (of dat ik uberhaupt wist wat ik kwa werk zou willen doen en ook nog eens geen rekening zou moeten houden met mijn beperkingen) echter valt daar over het algemeen weinig aan te doen en was ik een stuk ongelukkiger toen ik wel van alles en nog wat op mijn schouders probeerde te nemen.

De politieke situatie is wat dat betreft inderdaad kut en ik kan mij daar af en toe inderdaad druk om maken. Maar ik probeer me er momenteel zo min mogelijk mee bezig te houden..

Het enige waar ik mij af en toe wel schuldig over voel is dat ik ook nogsteeds thuis woon en dat mijn vader zichzelf iedere dag de tyfus inwerkt (magazijn werk) en ik dan soms pas om vijf/zes uur het bed uit kom rollen.

[ Bericht 3% gewijzigd door MajorTom. op 12-06-2011 06:30:33 ]
  zondag 12 juni 2011 @ 09:54:27 #184
297051 schaal_9
Caissière B
pi_98055623
Ik vond het niet fijn naar mijn ouders (die wel een normaal inkomen genieten) toe, omdat meerdere mensen in mijn familie van een minimuminkomen moesten rondkomen. Het risico zou kunnen ontstaan dat ze gaan denken dat bijstandsniveau geen uitzondering is. Ook heb ik erg lang thuis gewoond en kon ik nauwelijks mijn steentje bijdragen van het inkomen van mijn bijbaantje.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_98056716
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 04:50 schreef MajorTom. het volgende:

[..]

(Nu gaat magnetronkoffie zelf eens een keer een tip geven)
Nadat ik zelf werkloos was geworden, heb ik via via het adres en telefoonnummer gekregen van de locale vrijwilligerscentrale. Zij hebben een dikke map met allerlij verschillende vrijwilligers-vacatures uiteenlopend van zowat alles wat je kunt bedenken!
Zo ben ik zelf in tig verschillende VW baantjes terechtgekomen, er zat echt van alles tussen, ook qua "niveau" zeg maar ;)

quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 05:03 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Mij zit dat wel dwars ja, het is idd gewoon een eng gevoel, maar als je toch geen keus hebt kun je toch niks anders doen dan rustig afwachten en ondertussen gewoon je ding blijven doen ;)
pi_98057077
quote:
Nou ja, met een inkomen ben je onafhankelijk, dus in die zin snap ik de redenatie wel.
pi_98057235
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2011 04:45 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Nee, daarom. Ik hoef sowieso niet altijd nuttig (relatief) te zijn van mezelf. Zolang ik mijn geest maar voed met allerlei kennis. Daar heb ik meer aan, denk ik.

Ik had trouwens wel last van een soort schuldgevoel toen ik een uitkering had omdat mijn ouders echte arbeiders zijn.
Het Calvinsme helpt dat schuldgevoel ook geweldig wat dat betreft.

En oja, buitenlanders bashen mag niet meer, dan pakken ze toch gewoon mensen met een uitkering? *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 12-06-2011 12:31:39 ]
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 13:14:10 #188
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98060700
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het Calvinsme helpt dat schuldgevoel ook geweldig wat dat betreft.

En oja, buitenlanders bashen mag niet meer, dan pakken ze toch gewoon mensen met een uitkering? *O*
mja, t is maar waar je je iets van aantrekt natuurlijk. Je kunt je er ook niet druk om maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98060762
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

mja, t is maar waar je je iets van aantrekt natuurlijk. Je kunt je er ook niet druk om maken.
Ja, je moet wel er wel schijt aan krijgen. Maar het maatschappelijk klimaat is er wel eentje om van te kotsen intussen.
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 13:15:40 #190
16180 crew  CoolGuy
pi_98060770
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2011 04:49 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Misschien heb je daar wel gelijk in. Als ik niet een baan krijg die me aanstaat wil ik niet werken. Veel mensen zullen dat walgelijk vinden en ik kan me dat ook wel voorstellen. Plus ik had problemen die best wel heftig waren waardoor ik niet 'kon' werken. Dus ja, ik had er wel recht op in die zin. Een combinatie van de achterliggende reden en het niet gemotiveerd dus. Maar ik vind het zelf allemaal niet erg, ik heb wel geleerd alsof ik op school zat, alleen dan zelf. Ik voelde me geen parasiet, hoor.
Belachelijk. Dus je kúnt wel werken. Alleen moet dat werk wel exact zijn wat jou aanstaat, anders blijf je op je kont zitten en trek je een uitkering? Jij bent dus zo'n geval waarvan ik zou zeggen, werken, ook als je 't werk niet leuk vind. Je kúnt nl wel werken. Dan ga je maar je eigen centen verdienen.

Kan jouw uitkering naar iemand die écht niet kán werken.
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 13:17:34 #191
16180 crew  CoolGuy
pi_98060826
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, je moet wel er wel schijt aan krijgen. Maar het maatschappelijk klimaat is er wel eentje om van te kotsen intussen.
Maar jij hebt er dus geen schijt aan, want jij vind het 'om te kotsen'. Als 't je niet boeit hang je d'r ook niet zo'n gevoel aan zou ik zeggen :)

Kijk, ik heb ook een handicap, dus ik word geconfronteerd met mensen die daar uiteenlopende meningen over hebben. Als die er last van hebben, jammer dan, hun probleem.
pi_98060960
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar jij hebt er dus geen schijt aan, want jij vind het 'om te kotsen'. Als 't je niet boeit hang je d'r ook niet zo'n gevoel aan zou ik zeggen :)

Kijk, ik heb ook een handicap, dus ik word geconfronteerd met mensen die daar uiteenlopende meningen over hebben. Als die er last van hebben, jammer dan, hun probleem.
Daar heb je gelijk in... :)
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 13:25:43 #193
16180 crew  CoolGuy
pi_98061133
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in... :)
Kijk en ik zeg niet dat ik nooit momenten heb dat ik baal van het feit dat ik een handicap heb. Die heb ik. Letterlijk ongeveer 2x per jaar, en dan 20 min ofzo. Dan vind ik mezelf even heel zielig, maar dat is al gauw weer over.

Maar daarna denk ik, stel je niet zo belachelijk aan. Want, ik heb daar namelijk niks aan. Of ik me er nou druk om maak of niet, dat verandert niks aan de situatie. Het enige wat ik kan beinvloeden is de manier waarop ik er mee om ga. Nou, dan richt ik me liever op de leuke dingen etc, want het is veel leuker om daar energie in te steken, en dat levert ook wat op.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:11:44 #194
297051 schaal_9
Caissière B
pi_98062900
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar voel je er niet voor een en ander wat meer toe te lichten?
Gezien velen in dit draadje in het duister tasten wat nu precies jouw situatie is, hoe deze tot stand is gekomen etc.
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2011 @ 14:39:05 #195
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_98063917
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Gezien velen in dit draadje in het duister tasten wat nu precies jouw situatie is, hoe deze tot stand is gekomen etc.
Waarom zou ie? Als ie zegt dat het psychisch is dan hebben mensen daar commentaar op, is het lichamelijk dan kan ie altijd nog met zijn tong een knop bedienen. (Heb het allemaal niet echt meer bij gelezen sinds het nergens meer over gaat).
pi_98068352
Je kan wel schijt er aan hebben, net als andere mensen blijkbaar schijt aan jou hebben, maar als je graag zo normaal mogelijk wilt zijn en zo veel mogelijk mee wilt doen dan is het wel moeilijk om gewoon maar te denken dat het allemaal niet zo erg is.

Ik zak iig erg van in een depressie tot suicidaal aan toe en dat wil ik echt niet meer. Ik wil juist beginnen met leven ipv kwijnend afwachten tot het doek valt. Er zijn nog een hele hoop dingen in het leven die ik graag wil.
-weg-
  zondag 12 juni 2011 @ 16:34:56 #197
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98068513
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 16:31 schreef Auti het volgende:
Je kan wel schijt er aan hebben, net als andere mensen blijkbaar schijt aan jou hebben, maar als je graag zo normaal mogelijk wilt zijn en zo veel mogelijk mee wilt doen dan is het wel moeilijk om gewoon maar te denken dat het allemaal niet zo erg is.

Ik zak iig erg van in een depressie tot suicidaal aan toe en dat wil ik echt niet meer. Ik wil juist beginnen met leven ipv kwijnend afwachten tot het doek valt. Er zijn nog een hele hoop dingen in het leven die ik graag wil.
That is the spirit!
pi_98069243
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Omdat dit als een koeienvlaai op strontvliegen uitwerkt. :')

Men vindt het heerlijk- de uitzonderingen daargelaten- om met stront te gaan gooien en er heerlijk op in gaan hakken. Daar bedank ik voor. De uitkeringsgerechtigden worden gezien als uitschot van de maatschappij. Of iemand er terecht in zit of niet, maakt niet meer uit, ze worden botweg over 1 kam geschoren. Nuance is tegenwoordig als vloeken in de kerk. Die maatschappij is wmb allang afgedaan. :r

Men is WOII verrekte gauw vergeten. :r Zo erg is het gelukkig nog niet allemaal, maar het gevaar ligt duidelijk op de loer. :{

Griezelmaatschappij. Kan nooit lang meer goed gaan. Als je alleen nog maar een bestaanrechts mag hebben als je de economie kan vereren ?? . Dan ben je de beschaving allang voorbij. :N

Hoe diep zijn we eigenlijk met z'n allen dan gezonken?

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 12-06-2011 17:06:52 ]
  zondag 12 juni 2011 @ 17:24:51 #199
297051 schaal_9
Caissière B
pi_98070580
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2011 16:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Omdat dit als een koeienvlaai op strontvliegen uitwerkt. :')

Men vindt het heerlijk- de uitzonderingen daargelaten- om met stront te gaan gooien en er heerlijk op in gaan hakken. Daar bedank ik voor. De uitkeringsgerechtigden worden gezien als uitschot van de maatschappij. Of iemand er terecht in zit of niet, maakt niet meer uit, ze worden botweg over 1 kam geschoren. Nuance is tegenwoordig als vloeken in de kerk. Die maatschappij is wmb allang afgedaan. :r

Men is WOII verrekte gauw vergeten. :r Zo erg is het gelukkig nog niet allemaal, maar het gevaar ligt duidelijk op de loer. :{

Griezelmaatschappij. Kan nooit lang meer goed gaan. Als je alleen nog maar een bestaanrechts mag hebben als je de economie kan vereren ?? . Dan ben je de beschaving allang voorbij. :N

Hoe diep zijn we eigenlijk met z'n allen dan gezonken?

Het is vrij gemakkelijk om te veronderstellen dat we in een griezelmaatschappij leven. Jammer dat je waarschijnlijk met deze gedachte zult blijven worstelen. Ik ben ook niet roomser dan de paus. Maar nergens staat dat je pas bestaansrecht hebt als je betaald werk hebt.

Het Sociaal-Cultureel Planbureau (SCP) heeft onderzocht dat niet-werkenden gemiddeld minder gelukkig zijn dan werkenden. Werk geeft ook financiële voordelen: bovenop een oude Wajong-uitkering of een WAO-uitkering mag je 20 procent bijverdienen zonder dat je gekort wordt. Tenzij je kluizenaar bent, loont werken dus vrijwel altijd.
  zondag 12 juni 2011 @ 17:28:30 #200
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98070738
Ik zou iig niet trots zijn op mezelf, tenzij ik verlamd ben of iets anders mankeer dat het ''echt'' niet meer kan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')