abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:34:50 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_97928362
Het is alweer een tijd geleden dat ik op "de club van 100" een profiel van iemand tegen kwam die graag mensen met psychische problemen wilde helpen bij oa het opzetten van een eigen bedrijfje.

Ik heb hem toen gemaild maar zonder resultaat

De GGZ heeft mijn vraag om een coach of om hulp op het gebied van een bedrijfje opzetten wel in het behandelplan gezet maar na al die jaren hebben ze er nooit iets mee gedaan

Toen ik op de radio een reclamespotje hoorde van de Bart de Graaf Foundation werd ik weer een beetje wakker geschud, en realiseerde ik me dat het al weer een tijd verder is en ik niets verder ben gekomen dan toen.

Maar omdat de Bart de Graaf Foundation enkel mensen met lichamelijke beperkingen helpt wend ik me weer tot FOK om te kijken of iemand misschien een ander idee heeft waar ik terecht kan als schizofreen met een " bedrijfswens"

dus bij deze : Waar kan ik terecht ?
Save Us From Fashion !
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:45:52 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97928721
UWV?

Ik weet dat ze daar dit soort trajecten wel doen met mensen die WW krijgen. Geen idee of jij er ook een ingang kunt krijgen.

En heb je al eens geïnformeerd bij een MEE-organisatie bij jou in de buurt? Die kunnen je misschien ook verwijzen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97928847
Een schizofreen met een eigen bedrijf? Dit wordt denk k wel lastig. Misschien in combinaite met iemand anders? Kan je de werkdruk beetje afwisselen.

In ieder geval succes! ^O^
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:53:57 #4
151199 tinoz
Alter Reality
pi_97929022
Ja , hier zei ook iemand UWV.

Moet ik dan gewoon eens binnen lopen of telefonisch een afspraak maken ?
Save Us From Fashion !
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:27:18 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97932283
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:53 schreef tinoz het volgende:
Ja , hier zei ook iemand UWV.

Moet ik dan gewoon eens binnen lopen of telefonisch een afspraak maken ?
Laten we eens beginnen bij, krijg je een uitkering?

Mensen die je een uitkering geven vinden het namelijk over het algemeen heel fijn als ze dat niet meer hoeven doen. Met andere woorden, je kunt ondersteuning vinden, financieel qua opleiding etc etc etc bij je uitkeringsinstantie als je die hebt.

Zo is mijn pa met een zak geld uit de WAO gestapt om een eigen zaak te beginnen. Hij had geloof ik zelfs 3 jaar om terug te keren in de WAO met behoudt van oud inkomen als hij het niet zou trekken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:53:21 #6
151199 tinoz
Alter Reality
pi_97933117
Dat klinkt erg goed , alleen vraag ik me af hoe dat zo een traject precies werkt. Moet je dan alles zelf doen en krijg je gewoon een " zak geld" of helpt er iemand mee om het busenissplan op te zetten en markt onderzoekt te doen ? Misschien huren ze iemand hier voor in ?
Save Us From Fashion !
  donderdag 9 juni 2011 @ 13:52:07 #7
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97935214
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:53 schreef tinoz het volgende:
Dat klinkt erg goed , alleen vraag ik me af hoe dat zo een traject precies werkt. Moet je dan alles zelf doen en krijg je gewoon een " zak geld" of helpt er iemand mee om het busenissplan op te zetten en markt onderzoekt te doen ? Misschien huren ze iemand hier voor in ?
Zomaar een zak geld krijgen kun je natuurlijk wel vergeten. Ze kunnen je waarschijnlijk aan connecties helpen, maar om een lening te krijgen moet je sowieso een goed businessplan hebben.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:01:38 #8
151199 tinoz
Alter Reality
pi_97938171
Snap ik

maar wie helpt me dan bij het omschrijven van mijn idee?
Save Us From Fashion !
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:11:54 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97938577
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:01 schreef tinoz het volgende:
Snap ik

maar wie helpt me dan bij het omschrijven van mijn idee?
De jobcoach.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:15:17 #10
151199 tinoz
Alter Reality
pi_97938716
Kan ik daar gratis een beroep op doen ? of eist tie 10% van mijn inkomen over de komende 10 jaar ?
Zijn vast veel jobcoaches..... heb jij ervaring met een bepaalde jobcoach .?
Save Us From Fashion !
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:18:02 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97938833
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:15 schreef tinoz het volgende:
Kan ik daar gratis een beroep op doen ? of eist tie 10% van mijn inkomen over de komende 10 jaar ?
Zijn vast veel jobcoaches..... heb jij ervaring met een bepaalde jobcoach .?
UWV.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:08:28 #12
151199 tinoz
Alter Reality
pi_97941123

Dit is iets anders :
quote:
Wanneer een medewerker met een licht verstandelijke beperking goed wordt begeleid en werk doet dat goed past bij zijn of haar wensen en mogelijkheden, kan de medewerker prima werk verrichten. De werknemer kan werkzaamheden verrichten als schoonmaakwerk, vakken vullen, opruimen en sorteren. Voordat een werknemer wordt voorgesteld, heeft de jobcoach de mogelijkheden van de kandidaat in kaart gebracht. Het is dan duidelijk wat de vaardigheden en leermogelijkheden van de medewerker zijn. De werkzaamheden en de aard van het werk kan dan goed worden afgestemd op de medewerker en vice versa.
Save Us From Fashion !
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:11:33 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97941264
En heb je al eens gegoogeld op UWV en jobcoach?
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:13:42 #14
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97941392
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:11 schreef Lienekien het volgende:
En heb je al eens gegoogeld op UWV en jobcoach?
Ik denk dat je je iets te veel voorstelt van wat een "jobcoach" doet. Het is weinig meer dan iemand die mensen achter de broek aan zit om te solliciteren. Het is ook helemaal niet hun opzet om je als zelfstandige te laten starten. Als je dat wil zul je zelf met een businessplan aan moeten kloppen bij een bank.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:17:28 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97941614
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:13 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik denk dat je je iets te veel voorstelt van wat een "jobcoach" doet. Het is weinig meer dan iemand die mensen achter de broek aan zit om te solliciteren. Het is ook helemaal niet hun opzet om je als zelfstandige te laten starten. Als je dat wil zul je zelf met een businessplan aan moeten kloppen bij een bank.
Wat ik eerder zei was: als je bij het UWV komt omdat je recht hebt op WW, dan kun je wel degelijk gerichte begeleiding krijgen om je eigen onderneming van de grond te tillen. En of tinoz daar vanuit zijn situatie ook een ingang kan vinden, dat weet ik niet.

Maar ik merk wel dat het wel lukt om tinoz op een spoor te zetten, maar hij komt niet zo gemakkelijk zelf in beweging.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:18:50 #16
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97941704
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:17 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik eerder zei was: als je bij het UWV komt omdat je recht hebt op WW, dan kun je wel degelijk gerichte begeleiding krijgen om je eigen onderneming van de grond te tillen. En of tinoz daar vanuit zijn situatie ook een ingang kan vinden, dat weet ik niet.
Kan best (dan zie ik graag daar meer info over) maar dat is niet wat een normale jobcoach doet.

quote:
Maar ik merk wel dat het wel lukt om tinoz op een spoor te zetten, maar hij komt niet zo gemakkelijk zelf in beweging.
Er is wel meer mis met Tinoz, o.a. dat hij continue 'ideeen' heeft voor bedrijfjes maar nooit enig idee heeft in hoeverre er winst gemaakt kan worden.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:19:17 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97941729
quote:
ZZP worden vanuit een arbeidsongeschiktheidsuitkering
Bent u (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt verklaard en heeft u een uitkering op grond van de WIA, WAO, WAZ of Wajong? Misschien heeft u er al eens aan gedacht een bedrijf te beginnen. Mogelijk heeft u zelfs al plannen voor uw eigen winkel of eenmanszaak.

Er zijn mogelijkheden om begeleiding en financiering te krijgen voor uw bedrijf met behoud van uw arbeidsongeschiktheidsuitkering. Neemt u wel altijd voordat u gaat starten, contact op met de UWV. Zij kunnen u vertellen wat de mogelijheden zijn en welke gevolgen het starten van een eigen bedrijf heeft voor uw uitkering. Zo kunt u ook met uw arbeidsdeskundige afspreken dat u een tijd lang niet hoeft te solliciteren. Zo heeft u meer tijd om uw bedrijf goed op te zetten.
http://starters.zzpnodig.nl/starters/wao.html

UWV, dus.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:20:58 #18
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97941827
quote:
Daar staat dat je het bij het UWV moet melden, niet dat zij je helpen een bedrijf op te zetten inclusief beoordeling van je businessplan enzo.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:21:20 #19
151199 tinoz
Alter Reality
pi_97941848
ik heb dit gevonden
Save Us From Fashion !
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:23:17 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97941954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:20 schreef Catbert het volgende:

[..]

Daar staat dat je het bij het UWV moet melden, niet dat zij je helpen een bedrijf op te zetten inclusief beoordeling van je businessplan enzo.
Volgens mij heeft hij een ingang nodig. En ik probeer een beetje mee te denken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:28:19 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97942217
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:23 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij heeft hij een ingang nodig. En ik probeer een beetje mee te denken.
Da's fijn, en niks mis mee. Maar wat hij wil is iemand die hem actief helpt met z'n businessplan enzo, en dat doet het UWV dus niet.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:31:37 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97942383
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:28 schreef Catbert het volgende:

[..]

Da's fijn, en niks mis mee. Maar wat hij wil is iemand die hem actief helpt met z'n businessplan enzo, en dat doet het UWV dus niet.
Maar toch wel een heel eind.

quote:
De eerste stappen naar een eigen bedrijf vanuit een uitkering:
1. Bespreek met uw werkcoach uw plannen om voor uzelf te beginnen. Of met
uw (ex-)werkgever of uw re-integratiebedrijf als u als ambtenaar of in het
onderwijs heeft gewerkt.
2. Onderzoek uw plannen in een onderzoeksperiode:
• Test samen met uw werkcoach uw kwaliteiten.
• Onderzoek uw idee (haalbaarheid, financiering, locatie, verzekeringen,
vergunningen).
• Onderzoek welke ondersteuning u van UWV kunt krijgen (krediet,
vergoedingen, aanvulling inkomen).
• Vraag informatie bij de Belastingdienst.
• Vraag informatie en advies bij de Kamer van Koophandel.
• Stel een ondernemingsplan op.
3. Bespreek met uw werkcoach of uw plannen haalbaar zijn.
4. Besluit of u gaat beginnen als zelfstandig ondernemer.
Ik zou adviseren om hiermee te starten. Als mensen blijven steken bij het opstellen van het ondernemingsplan kan de werkcoach daar vast wel een advies over geven, dus waar daarvoor eventueel begeleiding is te krijgen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:44:45 #23
151199 tinoz
Alter Reality
pi_97942997
Dat staat in de brochure toch ?

Ik heb net weer gevraagd hoe het zat aan de begeleiding .... maarja,
Save Us From Fashion !
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:47:52 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97943147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:44 schreef tinoz het volgende:
Dat staat in de brochure toch ?

Ik heb net weer gevraagd hoe het zat aan de begeleiding .... maarja,
Ja, komt uit de brochure in jouw linkje.

Kun je niet rechtstreeks zelf contact zoeken met de UWV? Moet de begeleiding daar altijd tussen zitten?
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:27:18 #25
151199 tinoz
Alter Reality
pi_97944858
Dat weet ik ook niet ....

Ik zal ze morgen maar eens bellen !
Save Us From Fashion !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')