Laten we eens beginnen bij, krijg je een uitkering?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:53 schreef tinoz het volgende:
Ja , hier zei ook iemand UWV.
Moet ik dan gewoon eens binnen lopen of telefonisch een afspraak maken ?
Zomaar een zak geld krijgen kun je natuurlijk wel vergeten. Ze kunnen je waarschijnlijk aan connecties helpen, maar om een lening te krijgen moet je sowieso een goed businessplan hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:53 schreef tinoz het volgende:
Dat klinkt erg goed , alleen vraag ik me af hoe dat zo een traject precies werkt. Moet je dan alles zelf doen en krijg je gewoon een " zak geld" of helpt er iemand mee om het busenissplan op te zetten en markt onderzoekt te doen ? Misschien huren ze iemand hier voor in ?
De jobcoach.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:01 schreef tinoz het volgende:
Snap ik
maar wie helpt me dan bij het omschrijven van mijn idee?
UWV.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:15 schreef tinoz het volgende:
Kan ik daar gratis een beroep op doen ? of eist tie 10% van mijn inkomen over de komende 10 jaar ?
Zijn vast veel jobcoaches..... heb jij ervaring met een bepaalde jobcoach .?
quote:Wanneer een medewerker met een licht verstandelijke beperking goed wordt begeleid en werk doet dat goed past bij zijn of haar wensen en mogelijkheden, kan de medewerker prima werk verrichten. De werknemer kan werkzaamheden verrichten als schoonmaakwerk, vakken vullen, opruimen en sorteren. Voordat een werknemer wordt voorgesteld, heeft de jobcoach de mogelijkheden van de kandidaat in kaart gebracht. Het is dan duidelijk wat de vaardigheden en leermogelijkheden van de medewerker zijn. De werkzaamheden en de aard van het werk kan dan goed worden afgestemd op de medewerker en vice versa.
Ik denk dat je je iets te veel voorstelt van wat een "jobcoach" doet. Het is weinig meer dan iemand die mensen achter de broek aan zit om te solliciteren. Het is ook helemaal niet hun opzet om je als zelfstandige te laten starten. Als je dat wil zul je zelf met een businessplan aan moeten kloppen bij een bank.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:11 schreef Lienekien het volgende:
En heb je al eens gegoogeld op UWV en jobcoach?
Wat ik eerder zei was: als je bij het UWV komt omdat je recht hebt op WW, dan kun je wel degelijk gerichte begeleiding krijgen om je eigen onderneming van de grond te tillen. En of tinoz daar vanuit zijn situatie ook een ingang kan vinden, dat weet ik niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:13 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik denk dat je je iets te veel voorstelt van wat een "jobcoach" doet. Het is weinig meer dan iemand die mensen achter de broek aan zit om te solliciteren. Het is ook helemaal niet hun opzet om je als zelfstandige te laten starten. Als je dat wil zul je zelf met een businessplan aan moeten kloppen bij een bank.
Kan best (dan zie ik graag daar meer info over) maar dat is niet wat een normale jobcoach doet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:17 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik eerder zei was: als je bij het UWV komt omdat je recht hebt op WW, dan kun je wel degelijk gerichte begeleiding krijgen om je eigen onderneming van de grond te tillen. En of tinoz daar vanuit zijn situatie ook een ingang kan vinden, dat weet ik niet.
Er is wel meer mis met Tinoz, o.a. dat hij continue 'ideeen' heeft voor bedrijfjes maar nooit enig idee heeft in hoeverre er winst gemaakt kan worden.quote:Maar ik merk wel dat het wel lukt om tinoz op een spoor te zetten, maar hij komt niet zo gemakkelijk zelf in beweging.
http://starters.zzpnodig.nl/starters/wao.htmlquote:ZZP worden vanuit een arbeidsongeschiktheidsuitkering
Bent u (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt verklaard en heeft u een uitkering op grond van de WIA, WAO, WAZ of Wajong? Misschien heeft u er al eens aan gedacht een bedrijf te beginnen. Mogelijk heeft u zelfs al plannen voor uw eigen winkel of eenmanszaak.
Er zijn mogelijkheden om begeleiding en financiering te krijgen voor uw bedrijf met behoud van uw arbeidsongeschiktheidsuitkering. Neemt u wel altijd voordat u gaat starten, contact op met de UWV. Zij kunnen u vertellen wat de mogelijheden zijn en welke gevolgen het starten van een eigen bedrijf heeft voor uw uitkering. Zo kunt u ook met uw arbeidsdeskundige afspreken dat u een tijd lang niet hoeft te solliciteren. Zo heeft u meer tijd om uw bedrijf goed op te zetten.
Daar staat dat je het bij het UWV moet melden, niet dat zij je helpen een bedrijf op te zetten inclusief beoordeling van je businessplan enzo.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:19 schreef Lienekien het volgende:
http://starters.zzpnodig.nl/starters/wao.html
UWV, dus.
Volgens mij heeft hij een ingang nodig. En ik probeer een beetje mee te denken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Daar staat dat je het bij het UWV moet melden, niet dat zij je helpen een bedrijf op te zetten inclusief beoordeling van je businessplan enzo.
Da's fijn, en niks mis mee. Maar wat hij wil is iemand die hem actief helpt met z'n businessplan enzo, en dat doet het UWV dus niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:23 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij heeft hij een ingang nodig. En ik probeer een beetje mee te denken.
Maar toch wel een heel eind.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Da's fijn, en niks mis mee. Maar wat hij wil is iemand die hem actief helpt met z'n businessplan enzo, en dat doet het UWV dus niet.
Ik zou adviseren om hiermee te starten. Als mensen blijven steken bij het opstellen van het ondernemingsplan kan de werkcoach daar vast wel een advies over geven, dus waar daarvoor eventueel begeleiding is te krijgen.quote:De eerste stappen naar een eigen bedrijf vanuit een uitkering:
1. Bespreek met uw werkcoach uw plannen om voor uzelf te beginnen. Of met
uw (ex-)werkgever of uw re-integratiebedrijf als u als ambtenaar of in het
onderwijs heeft gewerkt.
2. Onderzoek uw plannen in een onderzoeksperiode:
• Test samen met uw werkcoach uw kwaliteiten.
• Onderzoek uw idee (haalbaarheid, financiering, locatie, verzekeringen,
vergunningen).
• Onderzoek welke ondersteuning u van UWV kunt krijgen (krediet,
vergoedingen, aanvulling inkomen).
• Vraag informatie bij de Belastingdienst.
• Vraag informatie en advies bij de Kamer van Koophandel.
• Stel een ondernemingsplan op.
3. Bespreek met uw werkcoach of uw plannen haalbaar zijn.
4. Besluit of u gaat beginnen als zelfstandig ondernemer.
Ja, komt uit de brochure in jouw linkje.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:44 schreef tinoz het volgende:
Dat staat in de brochure toch ?
Ik heb net weer gevraagd hoe het zat aan de begeleiding .... maarja,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |