Ben benieuwd.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:09 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik stuur je vanavond wel even een PM.
Het lijkt mij handiger om in dit topic puur in te gaan over de TT, dat er af en toe een uitstapje gemaakt wordt naar randzaken is dan geen probleem, maar anders is dit deze reeks echt gedoemd te mislukken aangezien het dan uiteindelijk uitkomt op de bekende punten: Waarom werk je niet, wat doe je dan wel, wat vinden we van Wajong en dat komt in veel andere topics al genoeg naar voren en nodigt niet uit om te praten over je eigen situatie wanneer je enkel dat soort kwesties voorbij ziet komen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus, iemand anders mag doorgaan op posts uit het vorige topic, maar jij mag wel posts uit deel 1 halen? Das nogal krom vind je niet?
[..]
Nergens voor nodig
Correct, ik heb al een voorzetje proberen te maken met mijn post richting Absurditeit toe, waarin ik hem ook vroeg wat het met hem deed. Nog geen antwoord op gehad helaas.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het lijkt mij handiger om in dit topic puur in te gaan over de TT, dat er af en toe een uitstapje gemaakt wordt naar randzaken is dan geen probleem, maar anders is dit deze reeks echt gedoemd te mislukken aangezien het dan uiteindelijk uitkomt op de bekende punten: Waarom werk je niet, wat doe je dan wel, wat vinden we van Wajong en dat komt in veel andere topics al genoeg naar voren en nodigt niet uit om te praten over je eigen situatie wanneer je enkel dat soort kwesties voorbij ziet komen.
Nee, vrijwel niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar je hebt voor jezelf nu kunnen accepteren dat het niet gaat? Was dat lastig? Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om dat onder ogen te zien, we worden toch aardig opgevoed met het idee later huisje/boompje/beestje te krijgen en te moeten werken. Ik zou zelf ook aardig moeite hebben met het feit dat ik niet meer in staat zou kunnen zijn om te werken. Heeft dat zo zijn weerslag op jou gehad?
Heeft dat te maken met de mate van de handicap die je ondervind?quote:
Dan ben ik wel eens benieuwd wat jouw bezigheden zijn en of die zo afwijkend zijn van de maatschappij. Heb je bijvoorbeeld een vriendin, kids, ben je getrouwd, woon je samen? Dat zijn toch bezigheden van diezelfde maatschappijquote:Ik vind het persoonlijk ook niet zo interessant wat bijv. jij je kunt voorstellen of wat doorgaans de bezigheden zijn van de 'maatschappij'.
Nee, dat heeft er geen fuck mee te makenquote:Op donderdag 9 juni 2011 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met de mate van de handicap die je ondervind?
[..]
Dan ben ik wel eens benieuwd wat jouw bezigheden zijn en of die zo afwijkend zijn van de maatschappij. Heb je bijvoorbeeld een vriendin, kids, ben je getrouwd, woon je samen? Dat zijn toch bezigheden van diezelfde maatschappij![]()
Oke, op die manier. Maar begreep je wat ik bedoelde te zeggen met die cliche`s? Dat we er mee opgroeien en dat het daarom heel normaal zou zijn dat als je niet zou voldoen aan 1 van die cliche`s je daar een teleurgesteld gevoel over zou kunnen krijgen? Verder ben je 1 van de eersten die normaal reageert, waarvoor hulde.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:28 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Nee, dat heeft er geen fuck mee te maken
Per definitie maak je deel uit van de maatschappij, maar jij refereerde aan het clichébeeld. Ik bedoel te zeggen dat mij weinig aan het idee, waarmee mensen doorgaans opgroeien, is gelegen. Ik ben een stuk jonger dan jij waarsch. denkt en ik woon (nog) niet samen met mijn vriendin.
Oke, kijk, dit is hands on ervaring. Ik vind dit een rotte situatie waar je in zit. Ik wil bijna zeggen 'zie je wel, dit is de situaties waar ik het steeds over heb'. Dit heeft te maken met de instelling van de persoon. Ik zeg niet dat je man zich aanstelt of wat dan ook! Laat ik daar heel duidelijk in zijn, dat is NIET wat ik zeg OF bedoel!quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:02 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ben getrouwd met een wajonger. Tot 100% afgekeurd wegens lichamelijke (rug en knieen) en psychische klachten. Hij is drummer, daar ligt z'n passie. Oefent elke week met z'n band. Ook heeft hij lessen via reintegratiebureau geregeld.
Met het reintegratiebureau zijn geen regelmatige afspraken (meer), al zou ik dat wel graag zien. En dat ze meer met hem bezig gaan richting werk zoeken en kijken wat hij leuk vindt. En aan zn verstand brengen dat hij gewoon eerst dingen moet proberen ipv meteen al een excuus te verzinnen. Mij lukt het namelijk niet. De regelmatige afspraken zijn er volgens mij niet meer, omdat ze eerst zijn second opinion willen afwachten, en dan daarmee verder.
Daarnaast heeft ie ook een ontregeld ritme, omdat er geen dagbesteding is. Hij ligt nu nog in bed, geen idee hoe laat ie erin is gegaan, maar ergens middenin de nacht.
Hij loopt ook bij een psychiater, daar hebben ze gekeken of hij ADHD heeft. Was niet het geval, wel raakvlakken. Nu bezig met second opinion ergens anders. Intake gesprek was half februari, en volgende zou begin september zijn. (duurt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang, ligt aan bureaucratie en wachtlijsten denk ik) Dit is nu 7 juli geworden, ivm omstandigheden.
Hij roept vaak dat hij begeleiding nodig heeft, anders kan ie niks doen. Maar ik merk ook dat het wel begeleiding moet zijn op de manier die hij graag wil. En ik probeer hem uit te leggen dat het zo zeer waarschijnlijk niet zal zijn.
Hoe krijg ik (of iemand anders) het aan zn verstand dat het slim is om een normaal ritme te krijgen, en zelf alvast te gaan orienteren op wat ie misschien wel wil gaan doen (voor hem is dat op dit moment energieverspilling). Daar wordt je toekomst namelijk gemakkelijker van, en kun je sneller weer terug de maatschappij in (is mijn visie dan weer). Natuurlijk heeft hij daarbij hulp nodig, dat snap ik ook wel. Maar een beetje voorwerk is toch handig?
Ik ben verder niet van plan om in te gaan op details, en commentaar op de relatie o.i.d. mogen ook achterwege blijven.
Het is zondermeer waar dat (veel) mensen teleurgesteld raken - of zich schamen etc. -, wanneer ze niet kunnen voldoen aan bepaalde verwachtingen / eisen. Zowel die van de maatschappij als hun directe omgeving. Welnu, het is ook belangrijk hoe je bent opgevoed en hoe je karakterologisch in elkaar zit.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, op die manier. Maar begreep je wat ik bedoelde te zeggen met die cliche`s? Dat we er mee opgroeien en dat het daarom heel normaal zou zijn dat als je niet zou voldoen aan 1 van die cliche`s je daar een teleurgesteld gevoel over zou kunnen krijgen? Verder ben je 1 van de eersten die normaal reageert, waarvoor hulde.
Absoluut. Dat is echt zo erg waar. Als je bent opgevoed dat je niet echt hoeft te pushen tot het uiterste, dan geef je sneller op, en ga je bevestiging zoeken dat het allemaal kut is en oneerlijk en dan blijf je in dat cirkeltje rondgaan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:36 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het is zondermeer waar dat (veel) mensen teleurgesteld raken - of zich schamen etc. -, wanneer ze niet kunnen voldoen aan bepaalde verwachtingen / eisen. Zowel die van de maatschappij als hun directe omgeving. [b][b]Welnu, het is ook belangrijk hoe je bent opgevoed en hoe je karakterologisch in elkaar zit.[/b][/b]
Nou, nou wat een relaas. Weet je wel zeker dat je psychisch helemaal in orde bent?quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Absoluut. Dat is echt zo erg waar. Als je bent opgevoed dat je niet echt hoeft te pushen tot het uiterste, dan geef je sneller op, en ga je bevestiging zoeken dat het allemaal kut is en oneerlijk en dan blijf je in dat cirkeltje rondgaan.
Ik ben anders opgevoed. I kheb een lichamelijke handicap. En ik zou allerlei dingen NIET kunnen. Ik zou niet kunnen lopen, niet kunnen kruipen, en al helemaal niet zwemmen, fietsen, autorijden, etc etc etc. Dat werd tegen mijn ouders gezegd. Mijn ouders hebben zich daar niets van aangetrokken. Ik zou volgens de artsen ook naar een speciale school moeten. Nee dus, ik ben naar een normale basisschool gegaan, etc etc.
Ik heb leren kruipen, lopen (ik loop anders dan normaal, maar ik loop iig!) fietsen (op een normale fiets, geen fratsen) autorijden (automaat) en mn zwemdiplomas heb ik ook. Als mijn ouders hadden toegegeven aan wat de artsen zeiden, was ik nu niet zo ver ontwikkeld geweest. Als ik had toegegeven aan wat artsen later tegen mij zeiden, was ik ook niet zo ver ontwikkeld geweest.
En dat wil niet zeggen dat ik het niet zwaar heb gehad. Ik ben verschillende keren geopereerd, maandenlang in revalidatie centra gezeten, maar dan wél doorzetten. Ik kreeg 2x per dag fysiotherapie, maar in de tussentijd oefende ik zelf ook. Dat deed pijn ja, maar daar moest ik doorheen. Had ik kunnen huilen dat het zwaar was, maar mijn doel was daar weg te komen.
De artsen zeiden dat ik daar minstens 6 maanden zou moeten revalideren voor ik met krukken kon lopen, en dan zou ik naar huis mogen. 2,5 maand later was ik daar weg.
En die mentaliteit, die 'can do' mentaliteit, die neem ik overal in mee. Het enige wat ik echt echt echt niet kan, is motorrijden op een racemotor. Sure, ik kan mn rijbewijs halen, met wat meer moeite dan gemiddeld, maar omdat je aan veiligheidseisen moet voldoen, kan ik nooit op een racemotor rijden, dat het binnen die veiligheidseisen valt.
Daar kan ik niks aan doen. Dat verlies moet ik nemen. Ik kan dat fysiek niet op zon manier uitvoeren dat ik daarmee voldoe aan wat de veiligheidseisen en normen zijn. Dan houdt het op. Shit happens, time to move on.
Dus ga me nou niet vertellen dat ik hier kom om te trollen of dat ik nergens iets vanaf weet, want jij bent niet de enige die shit heeft (gehad). Daar zijn er wel meer van, alleen sommige van die mensen huilen niet zoveel en trekken zich niet zoveel aan van de mensen om hen heen, maar trekken hun eigen plan. Zou je ook eens moeten proberen, in plaats van me hier proberen op te dringen dat ik nergens niks van weet en een wajonghater ben.
Een inhoudelijke reactie was te lastig zeker?quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nou, nou wat een relaas. Weet je wel zeker dat je psychisch helemaal in orde bent?
Niet iedereen is zoals jou een betere reactie dan?quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie was te lastig zeker?
quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie was te lastig zeker?
quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals ik gisteren al zei. Je kunt wel zo blijven lullen, maar steek die energie aub in aan jezelf werken. Daar heb je meer aan dan proberen de flinke jongen te zijn hier in dit topic
Nou, het ging me er om dat er hier door verschillende mensen wordt geroepen dat ik hier alleen maar ben om te bashen en te trollen. Dat is dus simpelweg niet waar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Niet iedereen is zoals jou een betere reactie dan?
Ik hoef niet meer aan mezelf te werken. Dat heb ik toen gedaan, daarom ben ik nu waar ik ben, ipv alleen maar te huilen hoe zwaar het is. Ik heb die uitkering al lang niet meer, en ik ben behoorlijk succesvol, zowel prive als zakelijk. Nu jullie nog.quote:
Misschien had je je verhaal dan wat eerder hier moeten neerzetten zodat die anderen ook weten waarom je zegt wat je zegt, dat had wellicht wat meer inzicht gegeven in je reacties.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, het ging me er om dat er hier door verschillende mensen wordt geroepen dat ik hier alleen maar ben om te bashen en te trollen. Dat is dus simpelweg niet waar.
maar als ik in die situatie was omgeven door alleen maar zachte heelmeesters, dan had ik een hoop dingen die ik nu heb niet gehad, want ik had dan allerlei prikkels niet gekregen. Ik zeg niet dat ik nooit heb gezegd 'het doet pijn', maar dan zeiden mijn ouders 'ja dat is heel vervelend, maar daar moet je doorheen als je X wil kunnen'. Daar heb ik achteraf meer aan gehad dan dat ze alleen maar hadden gezegd 'ja dat is zo, arme jongen'. Dat was op dat moment misschien wel prettig geweest, maar daar had ik niks aan gehad.
Maar als je hier ook maar laat vallen dat het ook te maken heeft met je eigen instelling en hoe mensen om je heen reageren, dan mag dat absoluut niet gezegd worden en da nben je aan het trollen want ow ow ow hoe durf je zoiets te zeggen?!
Jouw situatie met een lichamelijke handicap is maatgevend voor mensen met mentale problemenquote:Op donderdag 9 juni 2011 13:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik hoef niet meer aan mezelf te werken. Dat heb ik toen gedaan, daarom ben ik nu waar ik ben, ipv alleen maar te huilen hoe zwaar het is. Ik heb die uitkering al lang niet meer, en ik ben behoorlijk succesvol, zowel prive als zakelijk. Nu jullie nog.
Ik heb in het 1e of 2e topic al aangegeven dat ik wajong heb gehad, en waarom ik die heb gehad, en hoe ik daar mee om gegaan, en oa magnetronkoffie heeft dat oo kwel gelezen, maar hij doet net alsof van niet, want je kunt niet dat EN gelezen hebben, en tegelijkertijd roepen dat ik alleen maar aan het trollen ben en dat ik verder nergens verstand van heb m.b.t dit onderwerp, wat dat kan niet tegelijkertijd waar zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Misschien had je je verhaal dan wat eerder hier moeten neerzetten zodat die anderen ook weten waarom je zegt wat je zegt, dat had wellicht wat meer inzicht gegeven in je reacties.
Oh ik heb het over 'dat het zwaar is'. Of denk jij dat het hebben van een lichamelijke handicap geen invloed heeft op je psyche? De vraag is hoe je daar mee om gaat. En jij wil graag de hele tijd mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. ik zeg niet dat ik maatgevend ben.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jouw situatie met een lichamelijke handicap is maatgevend voor mensen met mentale problemen
Gaarne, want ik heb geen idee wat doorgaans je punt is!quote:
Nee jij stelt dat je succesvol bent om daarna te zeggen "nu jullie nog". Dat is zoiets van "ik kan het en dus jullie ook". En dan vraag ik denk ik terecht of jouw situatie maatgevend is voor anderen die een mentale handicap hebben..quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik heb het over 'dat het zwaar is'. Of denk jij dat het hebben van een lichamelijke handicap geen invloed heeft op je psyche? De vraag is hoe je daar mee om gaat. En jij wil graag de hele tijd mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. ik zeg niet dat ik maatgevend ben.
Jullie willen toch zo graag volledig ontopic, dus datgene wat in de TT staat? En jij kunt het heben van een handicap waardoor je wordt aan/nagekeken, uitgelachen etc, en wat dat voor invloed kan hebben op je eigenwaarde niet zelf bij elkaar bedenken, net zo min als hoezeer dat ontopic is? Moet ik 't voor je uitschrijven?
Zodat je daarna kunt roepen dat het off-topic is zeker?quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Gaarne, want ik heb geen idee wat doorgaans je punt is!
Hij is niet de enige persoon waar het mis mee ging, ook met personen die later een reactie hebben gegeven "ging het niet lekker". Bovendien is natuurlijk een lichamelijke kwaal niet te vergelijken met een geestelijk probleem. Jij hebt blijkbaar de geestelijke kracht gevonden om je lichamelijke problemen te lijf te gaan en hulde daarvoor, die personen met mentale problemen hebben natuurlijk de problemen op een heel ander vlak en hebben wellicht die kracht niet om er zoals jou mee om te gaan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb in het 1e of 2e topic al aangegeven dat ik wajong heb gehad, en waarom ik die heb gehad, en hoe ik daar mee om gegaan, en oa magnetronkoffie heeft dat oo kwel gelezen, maar hij doet net alsof van niet, want je kunt niet dat EN gelezen hebben, en tegelijkertijd roepen dat ik alleen maar aan het trollen ben en dat ik verder nergens verstand van heb m.b.t dit onderwerp, wat dat kan niet tegelijkertijd waar zijn.
Je kunt je dan natuurlijk wel afvragen waarom hij ervoor kiest om die info te negeren en zo te kunnen zeggen dat ik nergens verstand van heb.
Nee, het is niet per definitie zo dat iedereen dat kan. Wat ik wel weet is dat iedereen meer kan dan ie zelf denkt, zolang ie zich maar 200% geeft. En denken dat je je voor 200% geeft betekent niet DAT je je ook voor 200% geeft.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee jij stelt dat je succes vol bent om daarna te zeggen "nu jullie nog". Dat is zoiets van "ik kan het en dus jullie ook". En dan vraag ik denk ik terecht of jouw situatie maatgevend is voor anderen.
Ik stel dat je zoiets nooit kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |