abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:36:39 #1
340455 Alle-Andere-Mensen
Dus, jij niet aandachtsgeilerd
pi_97913482
Ik ben altijd ongelooflijk bang geweest voor spinnen, sinds ik me kan herrineren.

Als ik een spin zie, al is 'ie nog geen millimeter groot, ik verstijf helemaal. Zo kan ik minuten lang verlamd blijven staren naar de spin totdat iemand ingrijpt en de spin doodt. Doodt hij de spin niet dan vermijd ik die ruimte een lange tijd, of blijf de hele kamer onderzoeken vanaf een "safe spot" zoals met pootjes opgetrokken op de bank. Als de spin te lang er is - 5 tot 10 minuten - barst ik in een huilaanval uit. -

Helpt niemand me, da slaat het om in gigantische paniek. Vroeger vluchtte ik minstens een paar honderd meter verder, en riep ik mijn moeder om me te helpen. Nu ik ouder ben in mijn tienerjaren stuur ik mijn vriend er op af, die weigert de spin te doden dat maakt me nog panischer. (Ik ben banger als ik de spin niet in de gaten kan houden dan dat ik hem zie, want je WEET dat dat beest er is) of ik bind zelf de strijd aan.

Een paar jaar geleden zat er een spin in mijn haar. Dat is het ergste wat mij kan overkomen. Zo'n spin vlak bij je hoofd, vast in je haar. Je kan niet kammen, of iets anders. GIGANTISCHE PANIEK. Ik sprong van mijn fiets af, midden op de autoweg. Het scheelde niets of ik had mezelf onder een auto geworpen.

Ik durf niet op een spin te gaan staan, al zijn de zolen nog zo dik, ook een bezemsteel kan niet, dan kan hij nog naar me toe kruipen. Het is dan meestal deodorant en haarlak, dan verstijft de spin en laat ik hem verdrinken vanaf een afstand.

Elke ruimte waar ik in kom inspecteer ik op aanwezigheid van spinnen, ik zie ze meteen. Ik kan niet met mijn vriend en de hond spelen in de natuur, uit angst voor spinnen. Laatste keer kroop er een hooiwagen op mijn broek tijdens het bramenplukken. Ik sloeg hem van me af, liep bijna een wijk verder, heel eng kalm volgens mijn vriend, en begon daar te janken en steeds mezelf slaand omdat ik dacht dat ik een spin voelde.

Ik kan geen leuke uistapjes ondernemen, neem Bavariastad, met de zelfgemaakte boot. We klommen erin, en er zat een kruisspin, vlak naast mijn hoofd. De groep liep weg, terwijl ik bijnn 10 minuten jankend en verstijft van angst die spin zat aan te staren. Mijn vriend moest me over zijn schouder nemen voordat ik iets kon ondernemen.

Hulp gezocht heb ik niet, ik hoorde dat je op het eind vogelspin op je hand krijgt. Bij de gedachte alleen wil ik al mezelf van kant maken. Ik weet dat spinnen niet iets is waar je bang voor hoeft te zijn, en ik kan ook niet zeggen wat er zo eng aan is.. Wat nu?
pi_97913910
Hier schijn je vrij gemakkelijk vanaf te kunnen komen dmv cognitieve therapie. En idd zal er dan waarschijnlijk een spin bij worden gehaald. Gewoon doen!
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:42:15 #3
pi_97913937
Er is te leven met deze angst, ik leef er immers nu al 15 jaar mee, mijn vriend wordt alleen heel gestoord ervan
pi_97913956
Er zijn vast toch ook nog andere soorten therapieën voor een fobie die niet uitgaan van meteen een confrontatie met je angst? Volgens mij wordt het ook gedaan met jezelf voorstellen met een spin eerst heel ver weg en dan stap voor stap steeds dichterbij en dan via ademtechnieken en ontspanningstechnieken je paniek proberen weg te ademen.

Kun je het niet eerst met je huisarts doorspreken en met hem samen kijken welke soort therapieën er zijn? het gaat je hele leven belemmeren en overheersen en de kans bestaat dat het dus steeds erger wordt. Dat wil je toch niet?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:44:28 #5
pi_97914109
Ik ben bang dat er ongelukken gaan gebeuren door mijn paniekaanvallen. Stel je voor dat mijn kinderen later ook angst voor spinnen hebben? Mama kan ze dan niet redden, wat voor voorbeeld is dat?
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:46:28 #6
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97914252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:44 schreef Alle-Andere-Mensen het volgende:
Ik ben bang dat er ongelukken gaan gebeuren door mijn paniekaanvallen. Stel je voor dat mijn kinderen later ook angst voor spinnen hebben? Mama kan ze dan niet redden, wat voor voorbeeld is dat?
Straks eten ze je kinderen nog op. :')

Is het anders niet iets om zoveel mogelijk met spinnen bezig te zijn ook al ben je bang?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_97914257
Ik zag gister die mentos reclame voor het eerst op tv en kroop helemaal in elkaar tegen de schouder aan van mn nieuwe vent :') Hij vond het wel schattig (wacht maar...).

Ik bel altijd mijn buurmannen om spinnen uit mn huis te halen. Laatst raakte ik per ongeluk een spin aan bij iemand thuis in de schuur, maar ik wist niet dat het een spin was tot ik daarop gewezen werd. Toen heb ik een kwartier lang over die arm staan vegen en rillingen door mn lijf gehad en ik kon ook niet meer normaal praten :')

Dus het valt allemaal best mee met jou!! Ik hou mezelf gewoon voor dat alle vrouwen zo zijn :P
Sarcasme. Herken het.
pi_97914352
Voor die grote ben ik ook schijtsbenauwd. Die kleine springspinnetjes zijn best grappig :D
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:48:32 #9
pi_97914397
Ik ben dus weer banger voor de kleinere. Ik wil mijn "aartsvijanden" in het oog houden, dat lukt niet met die kleintjes, die grote zie je beter
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:49:34 #10
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97914463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:48 schreef Alle-Andere-Mensen het volgende:
Ik ben dus weer banger voor de kleinere. Ik wil mijn "aartsvijanden" in het oog houden, dat lukt niet met die kleintjes, die grote zie je beter
Deze soort zie je niet aankomen totdat hij op je neus zit:

pi_97914550
spinnen zijn niet mijn vrienden, maar er is echt wel een verschil tussen bangig zijn en voortdurend bezig zijn met spinnen.
Het gaat haar leven beheersen.

Bovendien kost het veel energie om zo vaak zo angstig te zijn en in paniek. Het maakt het leven een stuk makkelijker en aangenamer als ze van die enorme angst af komt.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:53:22 #12
pi_97914727
Boeken met plaatjes van spinnen durf ik niet meer aan te raken, ik laat ze meteen los/vallen.

Dus plaats ALSJEBLIEFT geen plaatjes van spinnen. Ik krijg nog een hartaanval
pi_97914794
Misschien is dit iets om van je angst af te komen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97914804
_O- _O- _O-
hebben jullie ook niet het gevoel.. dat wanneer je een spin ziet... je een 2e persoonlijkheid aangaat? :@
ik maak echt de meest spastische bewegingen (springen, met mn armen paniekerig om me heen slaan) maar ik doe dit zonder er bij na te denken..
als dan later die spin weg is denk ik echt.. WTF heb ik gedaan was ik dat?! :{
vorige zomer ging ik met mijn vriend een dagje weg, het was zonnig dus ik zeg nog zo doe je zonneklep uit joh dat scheelt! hij wilde dit niet doen omdat hij al een zonnebril op had.. ik dacht naja dat kan wel :{
de terugweg zelfde verhaal...
kwamen we thuis, zet de motor uit..
zegt ie; schat niet schrikken (als hij dat zegt weet ik al genoeg) hij doet de zonneklep open aan de bijrijderskant en daar zat een fucking grote harige spin :'( :'( :'(
die heeft er de hele dag gezeten... en hij wist het :( :( :(
hij zei het expres pas thuis omdat ik een gevaar op de weg ben als het gaat om ongedierte in de auto... en hij was bang dat ik niet meer terug naar huis wilde rijden _O-

ik kon hem wel voor zn bek slaan :@
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:55:58 #15
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_97914893
Ik moest lachen om dit topic.

Wat een drama allemaal.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_97914896
Oh fuck dit was ook vragen om plaatjes he??

Tijdje terug in de apenheul hing er zo'n grote nepspin in een nepweb over het pad... jullie raden het zeker wel he? :@
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:56:51 #17
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_97914945
-edit- flame

[ Bericht 99% gewijzigd door Re op 09-06-2011 09:33:02 ]
pi_97914973
Hoe zat dat ook alweer met spinnen opeten in je slaap?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_97915036
als je relatie je lief is zoek je gewoon hulp..
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:58:22 #20
pi_97915058
dat is hartstikke onwaar.

Spinnen houden niet van donkere, vochtige plekken. >: (
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:58:39 #21
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_97915070
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:57 schreef Beach het volgende:
Hoe zat dat ook alweer met spinnen opeten in je slaap?
per jaar 3-4 toch?
Zoiets.
pi_97915077
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:54 schreef VdStouwe het volgende:
Misschien is dit iets om van je angst af te komen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:58 schreef Alle-Andere-Mensen het volgende:

:')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_97915079
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:58 schreef bushwackerish het volgende:
als je relatie je lief is zoek je gewoon hulp..
Whaha, niet-zo-ninja-edit :P
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:59:08 #24
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97915103
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:58 schreef Alle-Andere-Mensen het volgende:

Maar ze zijn wel gek op vrouwentranen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:59:19 #25
pi_97915114
Wat zit er in die spoiler? Een tarantula ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')