belangrijker bij dit soort verzakkingen is om te weten te komen of de grond verder blijft zakken, of dat het ergste al geweest isquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:26 schreef unlimitedzxr het volgende:
Het zouden inderdaad mijnverzakkingen kunnen zijn die de scheuren veroorzaken. Veel huizen die wij al hebben bekeken hier in de omgeving hebben hier last van. Ik ben eens benieuwd wat hun makelaar morgen te melden heeft.
Ik denk dat dat, vooral in ons geval, altijd een grote gok zal blijven. In onze omgeving, zuid-Limburg, is erg veel last van mijnverzakkingen door mijnwegen en kanalen die vanuit de mijnen onder de grond op willekeurige plaatsen zijn gegraven. Hier zijn in het verleden wel eens brieven over gestuurd door de gemeente maar het fijne weet ik daar ook niet van. In ieder geval heeft het over grote deel van Limburg hier last van voor zover ik weet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:28 schreef lipje het volgende:
[..]
belangrijker bij dit soort verzakkingen is om te weten te komen of de grond verder blijft zakken, of dat het ergste al geweest is
Ik ben inderdaad vandaag al bij de beste man langs geweest. Aardige kerel. Hij wist mij te vertellen dat het huis al erg lang te koop staat en dat de vrouw die er in gewoont heeft inmiddels overleden is. De vraagprijs is al enige tienduizenden euro's gezakt de afgelopen tijd en waarschijnlijk is er nog flink wat werk aan. Hij is echter ook al lang niet meer binnen geweest en was volgens mij ook niet helemaal op de hoogte van de actuele bouwkunde status van het huis. De garage mag in ieder geval wel al tegen de vlakte want die schijnt niets meer waard te zijn. Veel werk, ik weet het. Maar nogmaals, daar is de prijs ook wel enigsinds naar. Alleen die scheuren baren me toch een beetje zorgen. Asbest, oude keuken en een paar kozijnen daar zullen we nog wel vanaf komen. Verzakkingsproblemen zijn echter een ander verhaal.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:00 schreef R2R het volgende:
Ga eens langs bij de buren van het huis dat je wilt kopen. Die hebben er meestal niet zo'n belang bij of dat huis nu wel of niet verkocht wordt.
Kan je gelijk kennismaken voor het geval de koop doorgaat.
Mogelijk weten zij of er problemen zijn met verzakking etc.
Het heeft mij bij de aankoop van mijn huis destijds enorm geholpen omdat een buurman al van alles aan papieren van onderzoeken en keuringen bleek te hebben die ook op mijn nieuw huis van toepassing waren.
Hoe het zit met die grond kan je navragen bij het kadaster. Je hebt bijvoorbeeld soms ook stukken in bruikleen of in huur bij de gemeente. En dan kan je er niet zomaar van alles op zetten.
Waarom eigenlijk als ik vragen mag?quote:
Omdat het dak tevens een essentieel onderdeel is van een huis, met name de overgangen (lood, boeien, etc) Wordt nog wel eens vergeten..quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:35 schreef unlimitedzxr het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk als ik vragen mag?
Ik ben een leek, maar als ik er zo naar kijk... Het lijkt alsof die hoek iets verzakt is, waardoor de stenen boven het raam bleven hangen (scheur)..quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:35 schreef unlimitedzxr het volgende:
[..]
Waar de scheur bij het bovenraam vandaan komt is voor mij een raadsel.
Daar is handige harrie aan het werk geweest. Maargoed, zoiets is naar mijn mening allemaal te overzien.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:24 schreef dribbel79 het volgende:
Je kan het denk ik zien aan de overgang van huis naar aanbouw, hoe dat qua lood/ dak aansluit...misschien zie je daar iets aan?
Enneh, wat is dat spul onderaan de regenpijp?
Bied je toch gewoon een bodemprijs? (Tenzij hij rijp voor de sloop is natuurlijk)quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:12 schreef unlimitedzxr het volgende:
Topic kan gesloten worden want dit huis gaat het niet worden. Woning is de afgelopen jaren te vervallen geraakt wat van buitenaf niet goed te zien was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |