abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97882500
Misschien een wat rare vraag omdat je natuurlijk zelf in de hand hebt in welke periodiek je gaat komen, alleen vraag ik het me wel af. Stel je zit volgens de CAO in schaal 7 periodiek 1 bij werkgever 1, en je hebt uitzicht op een nieuwe baan bij een andere werkgever die start in schaal 8, is het dan "standaard" zo dat je minimaal daar ook gelijk in periodiek 1 zit?

Of wordt je geheel opnieuw ingeschaald, het gaat namelijk om dezelfde CAO.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97882590
Volgens mij heeft het niks met elkaar te maken omdat het een andere werkgever is.
Die schaalt je gewoon ergens in.
Lijkt mij hoor. :)
pi_97883460
"bij ons" gaat men horizontaal over. Nu is 7-1 lager dan 8-0, dus ga je er altijd op vooruit. Maar bijvoorbeeld 7-7 zal overeen komen met bv 8-3. De salarisschalen staan trapsgewijs, dus dan kun je dat vaak zelf bekijken.
pi_97883556
Je gaat er inderdaad sowieso op vooruit, alleen dacht ik dat de periodieken vaak meeliepen omdat het soms ook wordt gezien als ervaringsjaren? Iemand zelf ervaring met zo een situatie, werd je dan op 8-0 gezet of nam je de periodieken mee naar de hogere schaal.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:27:02 #5
297320 Foktokkie
Stop. Hamertijd.
pi_97884229
Als dit volgens een CAO gaat, kun je als het goed is inzage krijgen in een ''tredestelsel'' dat de nieuwe werkgever handteert. Het ligt er aan of je bedrijf bijvoorbeeld overgaat in een ander bedrijf, of dat je ergens anders gaat werken.
Ieder bedrijf handteert een ander stelsel. Zo ga je bij onderwijs per jaar telkens een trede omhoog. Maar nogmaals, ik denk dat je voor het antwoord op jouw specifieke situatie het beste de vraag kan neerleggen bij jouw werkgever.
ADHD. Omdat alles beter is in HD.
Tevens omdat: Hamer.
Dat was echt fantastisch.
Een bijzonder en gevoelig kristalkind.
pi_97884730
In principe wordt je opnieuw ingeschaald.

Bij overheid wil dat nog wel eens anders benaderd worden. Gangbaar is dan bij overgang naar een andere schaal dat je niet je periodiek houdt (zou ook vreemd zijn) maar de periodiek die gelijk is aan je huidige salaris, plus eentje extra.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:54:53 #7
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_97909796
Het is mij opgevallen dat je tegenwoordig iig moet oppassen met de termen horizontaal en diagonaal overgaan :)

Mijn salarisschalen stonden eerst getrapt (8-8 staat naast 9-3) en nu allemaal in gelijke kolommen (8-8 staat naast 9-8). Het eerste geeft van die hele grote lijsten, maar laten wel snel zien wat een hoger salaris is. Het laatste is natuurlijk veel prettiger werken en te printen. Scheelt een hoop papier ;)

Als je naar een nieuwe werkgever gaat dan geef je meestal aan dat je niet minder wilt verdienen dan je op dat moment verdient. Je zal dan meestal in de periodiek komen die net boven je huidig salaris zit.

Als je intern van functie veranderd of een salarisverhoging krijgt probeert men je meestal in de periodiek te krijgen die het dichtste bij je huidige salaris ligt.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:21:56 #8
345332 zitroen
maar dan suurder!
pi_97912026
Inderdaad wat de vorige posters ook zeiden, je gaat normaal gesproken in de volgende schaal naar die periodiek die gelijk of net hoger ligt dan je huidige salaris, de hogere schaal maakt dat je verder door kunt groeien.
pi_97912402
En dat geldt volgens mij allemaal alleen maar als je bij dezelfde werkgever blijft.
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:48:30 #10
345332 zitroen
maar dan suurder!
pi_97918269
Ja, dat moet je natuurlijk wel aangeven bij je salarisbespreking voordat je aangenomen bent! Dat gaf FF toch aan...

quote:
Als je naar een nieuwe werkgever gaat dan geef je meestal aan dat je niet minder wilt verdienen dan je op dat moment verdient. Je zal dan meestal in de periodiek komen die net boven je huidig salaris zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')