abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97880299
Beste mensen,

Sinds enkele maanden bezit ik een nieuwbouw appartement op zo'n 5 etages hoog. Het probleem wat ik nu ondervind is dat de warmte heel lang blijft hangen, terwijl het buiten lekker 17 graden is, blijft het bij mij binnen nog steeds zo rond de 22 graden, zodra de zon schijnt kan het hier zomaar 25/26 graden binnen zijn. Voor mijn gevoel is dit te warm, en ik wil dit graag 1 of 2 graden naar beneden hebben tot zo'n 20/21 graden. Ik ben al enkele weken opzoek naar opties om dit te realiseren en ben onder andere uitgekomen bij LuxaSolar, een folie op de ramen die de warmte boven de 21 graden tegen zouden moeten houden. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Daarnaast weet ik niet wat opties met airco zijn (energie onzuinig..) of bijvoorbeeld een TopCooler.

Kan iemand mij helpen?

Mijn appartement is uitgerust met:

- WTW met Bypass (Brink Climate systems) met in de slaapkamers elk 1 toevoer van lucht en in de woonkamer 3x toevoer en 2x afvoer
- HR Ketel
- Iedere slaapkamer (Oosten) heeft 2 grote kantelramen inclusief ventilatie optie
- De woonkamer (westen) heeft alleen een deur met aansluitend balkon en 3 ramen van 70cm breed en 2 meter hoog.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:37:00 #2
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_97882464
warmte buiten houden om te beginnen bv door zonewering is een goed begin dat de warmte blijft hangen wil zeggen dat de isolatie wel goed is! Persoonlijk zou ik eerder kijken voor een goede ventilatie optie. Wil je echt actief gaan koelen en het toch economisch houden zou ik gaan voor een omgekeerde warmtepomp! Varierend per type haal je daar behoorlijk rendement uit (tot 6 keer beter dan traditionele actieve koeling.)
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')