Je kan lekker ijs maken met Ahornsiroop, ik gebruik het bv in mijn walnotenijs.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:25 schreef chocolatelover het volgende:
minder vocht toevoegen dus, en sommige smaakcombinaties passen inderdaad niet bij elkaar maar dat is voornamelijk een smaakkwestie vind ik. Een beetje ahornsiroop in je vanille ijs kan lekker zijn, maar niet de hele hoeveelheid suiker vervangen. Dat is te.
Waarom zou je dat willen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:17 schreef Lyriella het volgende:
Kan je suiker in recepten altijd vervangen door ahorn of agavesiroop? Of zijn er bijvoorbeeld cakes/koeken waarbij je dat beter kunt laten?
Haagse hopjes zijn dan ook niet alleen caramel, maar ook koffie.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:37 schreef Isegrim het volgende:
Hmnee, het is niet alléén caramel, het heeft ook een soort aardsigheid. Ik vind de smaak verschrikkelijk lekker. Ik heb een keer een halve liter gekocht en het was best snel op, maar dat kwam omdat ik er steeds stiekem een lepel van snoepte.
Oh okee, heb die dingen al zó lang niet gehad. Wel lekker.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Haagse hopjes zijn dan ook niet alleen caramel, maar ook koffie.
Ja, maar dat was volgens mij maar 150 ml ofzo, en dan in verhouding weer wel duur. Maar goedquote:Op maandag 13 juni 2011 16:35 schreef Isegrim het volgende:
Het is duur, is zeer bewerkelijk spul om te maken.Dille & Kamille had het laatst niet al te duur.
Onzinquote:Op maandag 13 juni 2011 16:13 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Omdat het gezonder is dan witte geraffineerde suiker.
Op welke manier is het gezonder? De hoeveelheid mineralen die er nog inzitten is volgens mij verwaarloosbaar.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:13 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Ik haal het gewoon bij de natuurwinkel, en ja het is duur. Als je een iets minder sterke smaak ook lekker vindt kun je A kwaliteit kopen ipv C, die is goedkoper.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:14 schreef OneTeaspoon het volgende:
Weet iemand trouwens waar je het voor een schappelijke prijs kan halen? Ik zie het meestal voor 26 euro per liter. Dat is wel vrij prijzig...
Dat is ook weer schromelijk overdreven. Bovendien, taart en koek moet niet gezond zijn maar lekker.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:13 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:55 schreef Erasmo het volgende:
Ahornsiroop bestaat nog steeds voor 60% uit suikers.
Ok my bad.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat is ook weer schromelijk overdreven. Bovendien, taart en koek moet niet gezond zijn maar lekker.
Als je echt zo bang bent voor geraffineerde suiker gebruik dan gewoon ongeraffineerde suiker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |