abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97858248
Beste klussers.

NAV een ander topic van mij hier even een subvraag, omdat toch niemand daar kijkt :)

Ik heb een nieuw huis gekocht en wil daar iets met de gevel in de woonkamer doen.
de huidige situatie is als volgt :')

Super mooi dus. De verwarmingen gaan verdwijnen ivm vloerverwarming.
Eerst wilde ik een schuifpui over de hele lengte, maar had me wat vergist in de kosten, de goedkoopste offerte kwam uit op 12K en daar had ik mn twijfels over de kwaliteit..

Dus dat doen we maar niet.

De tussenmuur moet eigenlijk blijven en wil ik iets met de kozijnen doen.
Voor de volledigheid, de huidige gevel met maten en op schaal:

optie 1:
Waarbij ik 2 enorme deuren krijg en het onnodige raampje links verwijder

Optie 2:
waarbij ik de middenlijn van de deuren terug laat komen in het linker kozijn:

Optie 3:
Waarbij ik de ramen laat lopen tot het einde van het glas van de openslaande deuren en het ventialtie rooster loopt tot de bovenkant van het glas van de deuren:

Optie 4:
Idem als 3 maar dan 1 groot raam:

Optie 5:
Waarbij ik 2 deuren van 1 bij 2,5 meter toch aardig groot vind en er een bovenlicht in prop

Over smaak valt te twisten, mijn voorkeur gaat naar optie 4, maar wat zouden jullie doen of zouden jullie het anders doen?

Poll: Welke gevel layout zouden jullie kiezen?
Optie 1
Optie 2
Optie 3
optie 4
Optie 5
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 8% gewijzigd door RanTheMan op 07-06-2011 21:22:22 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_97858780
ter aanvulling optie 4 is mijn favo maar ten opzichte van optie 1 scheelt me dat wel een bult tijd en geld omdat ik niets aan de gevel hoef aan te passen omdat ik dan simpelweg alleen het kozijn ga vervangen en niet in mn gevel hoef te zagen... en dat voor 40cm meer raam :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_97858890
ik vind het zelf prettig om een raam open te kunnen zetten... dus ik zou niet kiezen voor een groot raam uit 1 geheel.
verder is het formaat afhankelijk van je inrichting. wil je iets onder/bij dat raam zetten dan zou ik hem niet tot aan de grond doen. het staat raar als een tafel of bank voor dat raam moet zetten.
pi_97859190
Hoi Loecje, Dank voor je reactie!

Als ik een raam open wil zet ik wel een deur open, daarnaast heb ik wel een ventilatierooster en in den haag kan ik toch geen raam open laten staan als er niemand thuis is :) :(
Dus vandaar een groot raam

verder komt er niets tegen de achtergevel aan, in de woonkamer komt een enorme bank vrij in de kamer te staan met 2 salontafels een tv aan de muur en een enorm schilderij van 2 bij 3 meter, lekker persoonlijk zeg maar :)
pi_97859337
een draai-kiep-raam met slot kan je gewoon open laten staan. wel in kiepstand en op slot natuurlijk.

maar als er verder niets tegen die muur komt te staan zijn grote ramen wel mooi:D (wel met bijpassende mooie tuin ;) )
pi_97859418
@loecje
weet ik :) maar dan heb ik weer geen uniformiteit/symetrie, dat stoort me aan het huidige linker kozijn, dat het ene raam groter is dan het andere, autistisch eh :)

de vloer in de kamer leg ik volgend jaar door in de tuin, en met een groot open raam kan ik dan op t terras een enorme pot plaatsen waardoor ik buiten visueel weer naar binnen haal :)
pi_97859695
oke ik stel mijn mening bij. groot raam! (optie 4 of 5)
pi_97859861
waarom zou je een bovenlicht doen dan? dan krijg je dus 2 deruen van 1 bij 2 meter he ipv 1 bij 2,5 meter
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:33:28 #9
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_97859915
Ik dacht echt aan een heel ander topic bij het lezen van de titel.. -O-
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 21:35:49 #10
236264 crew  capricia
pi_97860082
Optie 4 is erg mooi en rustig voor het oog. Veel lichtopbrengst.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_97860110
Een volledig glazen achtergevel is mijn favoriet. Die variant zit er niet tussen, dus kies ik voor de variant die er het dichtst bij komt: nummer 4.
pi_97860117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:32 schreef RanTheMan het volgende:
waarom zou je een bovenlicht doen dan? dan krijg je dus 2 deruen van 1 bij 2 meter he ipv 1 bij 2,5 meter
ik weet het niet, daarom zeg ik 4 of 5 ;)
ik vind met bovenlicht er op het plaatje wel mooi uit zien, maar geen idee of dat in het echt ook zo is.
pi_97860388
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:33 schreef Bill_E het volgende:
Viespeuk :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een volledig glazen achtergevel is mijn favoriet. Die variant zit er niet tussen, dus kies ik voor de variant die er het dichtst bij komt: nummer 4.
De mijne ook hoor, maar ik vind het gewoon veel te veel geld, deze oplossingen kosten nog niet eens de helft, heb ik toch weer de vloer in woonkamer en tuin voor :)
pi_97860529
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:33 schreef Bill_E het volgende:
Het is en blijft FOK!, dus ik had eerlijk gezegd hetzelfde. :')

Maar nu ik er toch ben: optie 4 zou ook mijn favoriet zijn. Die middenlijn is het glas (in optie 2 en 3) vind ik eerlijk gezegd overbodig en bovendien druk ogen. En het kleine raam (uit optie 1 en 2) vind ik sowieso een stuk minder fraai dan de grote varianten.

Blijven dus 4 en 5 over; het bovenlicht vind ik dan weer overbodig en lijkt het rustige beeld uit optie 4 te verstoren. Numero 4 dus. :)
pi_97860588
optie 4 is in mijn ogen erg mooi,wij hebben ook 2 van die grote deuren.
Wat ik niet heb gezien en wat ook erg mooi is,zijn 2 paar tuindeuren.
Dan heb je toch het idee van een hele glazen wand.
Ik heb het gezien en kijkt erg ruimtelijk.
pi_97860899
@djamaro

heb ik aangedacht, maar dan is links aanzienlijk smaller dan rechts 2 deuren van 50cm ofzo, of ik moet weer zoveel in mn gevel aanpassen om ze ook groot te maken dat het bijna net zo duur wordt als een schuifpui... tsja

@ allen, we kunnen natuurlijk de lange ramen ook tot aan de grond doortrekken, veel schoonmaken, maar wat zouden jullie daar van vinden? Ik denk zelf dat dat het lijnenspel nogal verpest, jullie?

[ Bericht 30% gewijzigd door RanTheMan op 07-06-2011 21:54:21 ]
pi_97863618
Wij hebben wel een glazen pui over heel de achtergevel, hartstikke mooi en echt niet zo duur.. Tenminste, 12000 is echt belachelijk veel.. Mocht je regio brabant / limburg wonen dan pm me gerust als je dat nog eens wil proberen bij een ander adresje :)
pi_97863929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:48 schreef RanTheMan het volgende:
@ allen, we kunnen natuurlijk de lange ramen ook tot aan de grond doortrekken, veel schoonmaken, maar wat zouden jullie daar van vinden? Ik denk zelf dat dat het lijnenspel nogal verpest, jullie?
Dat zou mijn keuze ook zijn ja. Vind het altijd wel mooi als ramen tot de grond doorgetrokken zijn, heb je ook een wat symmetrischer beeld. :)
pi_97875353
Ik hou niet van grote ramen die niet openkunnen, dus zou voor optie vier3 (fuuuuuck, verkeerd gestemd) gaan. Ik vind het ook veel natuurlijker ogen dan een groot raam met een vlak glas en dan de deuren die in 2 delen zijn verdeeld.
pi_97892622
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:03 schreef Dzjonka het volgende:
Ik hou niet van grote ramen die niet openkunnen, dus zou voor optie vier3 (fuuuuuck, verkeerd gestemd) gaan. Ik vind het ook veel natuurlijker ogen dan een groot raam met een vlak glas en dan de deuren die in 2 delen zijn verdeeld.
Bij optie 3 kunnen de ramen ook niet open hoor :) onze voorkeur gaat uit naar een vast raam, de deuren kunnen immers wel open :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')