abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97854653
Hoihoi,

Ik ben een half jaar geleden verhuisd.
Het huis is nu helemaal klaar. maar nu de tuin nog.

Nu willen we op de plek waar het terras moet komen van die houten terras tegels neerleggen.
maar het moet goed water doorlaatbaar zijn. Nu zaten we eerst aan kiezels eronder te denken.. Maar volgens mij is dat niet erg stabiel?

Andere optie is worteldoek.. Maar dat helpt volgens mij alleen tegen het onkruid?

Heeft er iemand misschien nog goede tips?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:22:53 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97855027
Vastschroeven op hardhouten balken? Dan kan er genoeg water onder weg.
censuur :O
pi_97855594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Vastschroeven op hardhouten balken? Dan kan er genoeg water onder weg.
En hoe kan ik die dan het beste neerleggen? Want kan ze niet vastzetten aan het huis. (zit met m'n terras echt tussen muren van m'n huis) kan er niet in gaan boren want het is huur.
pi_97856291
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

En hoe kan ik die dan het beste neerleggen? Want kan ze niet vastzetten aan het huis. (zit met m'n terras echt tussen muren van m'n huis) kan er niet in gaan boren want het is huur.
Sinds wanneer mag je niet boren in de muren van een huurhuis?

Je kan het beste de hardhouten of geimpregneerde balken op een stoeptegel leggen en daarop de houten terrastegels.

Zie tekening.

pi_97856826
Balken op (donkere) straattegels leggen die je om de paar meter neerlegt.
Of, mooier maar meer werk, paaltjes in de grond zetten waar de balken op steunen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_97859780
hm van die stoeptegels heb ik nog wel liggen. dat is wel een idee. denk dat we dat maar eens gaan proberen dankjewel :)

Hier mag je niks aan de buitenkant van het huis doen.. nog geen gat boren :(
pi_97861527
leg dan wel iets tussen de stenen, wortel doek met split o.i.d. want anders wordt het een soort van ongewenste moestuin ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_97863178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef RanTheMan het volgende:
leg dan wel iets tussen de stenen, wortel doek met split o.i.d. want anders wordt het een soort van ongewenste moestuin ;)
kan ik er ook gewoon turf ofzo op gooien? of is dat niet effectief genoeg?
pi_97864916
worteldoek is het effectiefst
pi_97866894
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

kan ik er ook gewoon turf ofzo op gooien? of is dat niet effectief genoeg?
Turf? En dan af en toe je kachel opstoken ermee? :)

Wat schilder bob zegt, maar bedenk wel, met worteldoek en split zullen er als je niet met regelmaat gif er op pleurt na enige tijd ook plantjes gaan groeien, er waait altijd zand en zaden in nml, Wees niet te pietleuterig met worteldoek en pas op met naden of randjes anders heeft het geen zin
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_97869104
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:18 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Turf? En dan af en toe je kachel opstoken ermee? :)

Wat schilder bob zegt, maar bedenk wel, met worteldoek en split zullen er als je niet met regelmaat gif er op pleurt na enige tijd ook plantjes gaan groeien, er waait altijd zand en zaden in nml, Wees niet te pietleuterig met worteldoek en pas op met naden of randjes anders heeft het geen zin
Komt wel goed, zal alles goed afdichten en er af en toe wat onkruidbestrijding overheen gooien :) thanx voor de tips allemaal :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')