de Wii U
als ik op de verschillende gamesites naar de comments van de usercommunity kijk zie ik veel wisselende meningen. Al met al denk ik dat nintendo zwaar wordt onderschat.
De controller met beeldscherm zit er al veel langer aan te komen. Ver voor arrival van de Ipad. De Ipad is een graadmeter van het succes van tablets. Apple springt er een gat mee in de lucht.
In de gaming wereld had de dreamcast de VMU. Geniaal in zijn tijdperk, zwaar ondergebruikt. Sterk gelimiteerd in zn capaciteiten (met een paar bits kom je er niet), maar enorme potentie.
Met een HD tablet controller van je console in je handen; moet je voorstellen wat de mogelijkheden zijn:
- games portable spelen met console dienend als hardware (niet full HD maar die tijd komt nog wel, let op full HD controller update).
- tv /film kijken/ games spelen op je scherm in je hand of wisselend met tv
- games met extra informatie op je scherm. dit werd op VMU al minimaal gebruikt maar neem sportspellen, hardcore games etc etc . voor alles kun je wel dit soort info gebruiken. Voor mij maar een kleine gimmick en overbelicht, de andere mogelijkheden zijn vele malen interessanter
- nintendo heeft nog nooit gefaald met een controller. Ok, in mijn beleving was de gamecube niet echt lekker (als hardcore gamer), maar hey ze hebben hun ding er mee gedaan en genoeg die er wel van hebben genoten. Ik weet ZEKER dat deze tablet controller lekker zal spelen. Al is het alleen maar omdat ze de traditionele layout erin hebben verwerkt.
Ik heb geen Wii, zal er nooit een kopen, is niet mijn markt en is niet interessant voor mij. MAAR, nintendo heeft een gigantische markt aangeboord, console gaming uitgebreid weten te krijgen naar families en kids en het meest belangrijk voor een onderneming: veel geld ermee verdiend.
De ondergang van Sega was niet rechtvaardig vanuti gamersperspectief, de dreamcast is in mijn beleving nog altijd de beste console ever in een tijdspan, ZEKER voor hardcore gamers. Maar een goed voorbeeld waarom je cash nodig hebt: business. Nintendo heeft die visie.
Ik ben begonnen met de ZX spectrum, heb geen enkele computer/console overgeslagen behalve de Wii (en eerlijkheid gebied me te zeggen de PS1 en gamecube maar dit omdat ik die overal waar ik kwam kon spelen) en ik denk dat Nintendo weet wat ze doen met dit vervolg.
Ik voorspel dat vele mensen met deze (of vergelijkbare) controller op hun schoot zitten over een paar jaar. Geintegreerd en al. Zoals Nintendo zelf zegt, een nieuwe vorm van entertainment. Maar dit keer eentje die de traditionele gamer ook aan zal spreken (in tegenstelling tot de Wii) .