Precies. Ik dacht ook "yay blu ray" etc toen de opvolgers van de DVD werden aangekondigd, maar nu het in de praktijk een beetje betaalbaar begint te worden (is het nog steeds eigenlijk niet voor gooi en smijt werk), ben ik allang overgestapt op superieure methoden zoals streamen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:55 schreef speknek het volgende:
Ik vind geen blu-ray ondersteuning wel echt een gemis.
Aan de andere kant, ik stream tegenwoordig al alles.
Mensen die graag films op schijf(dvd en of blu-ray) willen hebben toch al een afspeel apparaat lijkt me?quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Sommige films wil je echter ook op schijf hebben, en schijven stream je niet...
Ja? En het is dus niet mogelijk dat mensen bijv beperkte ruimte in hun tv-meubel dat ze het liefst het oude apparaat vervangen door een ander apparaat wat toevallig ook spelletjes kan afspelen? Bij mijn ouders is het door hun tv-meubel nu gewoon niet mogelijk om er een console bij te plaatsen naast de digitale tv-ontvanger en de dvd/blu-ray speler. Zo zijn er vast nog wel meer situaties te bedenken waardoor het wel makkelijk was geweest dat de Wii U ook gewoon dvd/blu-ray's kan afspelen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:37 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Mensen die graag films op schijf(dvd en of blu-ray) willen hebben toch al een afspeel apparaat lijkt me?
Ze doen de Wii dus dunnetjes over: oude hardware in een nieuw jasje, maximum profit, en dan janken om licentiekosten van een fricking DVD spelerquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Wat vaag; CPU, GPU?
En 50% is niet veel voor zes jaar...
Speciaal voor jou:quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:37 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Mensen die graag films op schijf(dvd en of blu-ray) willen hebben toch al een afspeel apparaat lijkt me?
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Tof dat alle nintenboys hun favoriete console verdedigen op het dvd/bluray punt, maar de argumenten erbij ook echt...
-de keuze maakt de WiiU goedkoper.
Ja, voor Nintendo, en die licentie kunnen ze wel lijen hoor. Jij betaalt uiteindelijk hetzelfde. Bovendien kosten de componenten, 150% van de ps360, helemaal geen kut in vergelijking.
-ik heb al een blu-ray speler
Ik ook, maar vooral omdat de 360 herrie maakt en mijn buren ook wel eens zonder het volume op 80% willen zitten. Daarnaast had de 360 geen blu, dus dat scheelt ook weer.
-ik wil niet NOG een apparaat met dvd ondersteuning hebben
Maar wel een apparaat wat schijfjes slikt, een stroomvoorziening nodig heeft en een hdmipoort wil. Dan kan dat apparaat, mits stil genoeg, oom prima aan de slag als mediastreamer en dvdspeler voor de vaste content. Bovendien is de WiiU niet het probleem, maar je aantal apparaten dat jij kennelijk naast elkaar nodig acht om een film te kijken, een spel te spelen en om muziek te luisteren.
Ik zou gewoon een semi-stil apparat willen dat zowel games leuk aanbiedt als mijn media zonder teveel gedoe kan weergeven. De 360 is daar gewoon niet geschikt voor, de ps3 al veel beter, en de WiiU pist buiten de boot. Blu-ondersteuning op de ps3 heeft tevens gezorgd voor marktpenetratie en de toenemende betaalbaarheid van het medium.
Klinkt bekend, maar das meer omdat ik sowieso al een backlog aan films heb. Of dat nou op schijf of op HD is maakt weer niets uit.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:20 schreef speknek het volgende:
Ik heb een fikse verzameling dvds die verstoffen..
Ik zou graag een fatsoenlijke mediaspeler hebben die dat ook trekt, maar voorlopig nog even niet. TZT een NAS en een mediaspeler naast TV/versterker, die blu-ray speler kan de deur uit mij betreft als er een console komt die EN stil is EN blu ondersteunt.quote:Overigens toen ik zei streamen bedoelde ik dat ik een hdmi kabel aan m'n netbook hing
quote:Iwata: 'Nintendo niet geïnteresseerd in free to play'
Satoru Iwata, directeur van Nintendo, heeft in een interview aangegeven dat zijn bedrijf niet is geïnteresseerd in gratis speelbare games. Het zou de waarde van software verminderen en het systeem zou het bovendien niet lang volhouden.
Satoru Iwata, directeur van Nintendo"Ik ben niet geïnteresseerd in software die gratis wordt aangeboden", stelt Nintendo's Satoru Iwata in een interview met The Wall Street Journal. De topman is bang dat voor het freemium-model geen lange toekomst is weggelegd. "Als we de waarde van software gaan vernietigen door het gratis weg te geven, is het moeilijk om weer van die situatie te herstellen. Er zijn inderdaad voorbeelden van bedrijven die geld verdienen via in-game-advertenties of microtransacties, maar is dat een systeem dat op de lange termijn volgehouden kan worden? Ik weet het niet; ik wil die kant niet op in ieder geval."
Iwata stelt bovendien dat Nintendo graag een eigen lijn trekt. Het bedrijf wil zich onderscheiden van de concurrentie. "Voor Nintendo is het vooral belangrijk om iets unieks te maken, dat nog niet eerder is gedaan", stelt de directeur. Over mobiele en sociale games zegt hij: "Als je me bijvoorbeeld zou vragen of ik geïnteresseerd ben in dit systeem of dat systeem, dan moet ik zeggen dat dat niet het geval is. En als we zoiets zouden doen, zullen we daarvoor zelf een compleet andere oplossing verzinnen."
Dat kan toch met je 360 of heb je een te nieuw model?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil dat mijn spelconsoles ook brood kunnen roosteren!
Ik meen me te herinneren dat Reggie ooit had gezegd dat zo'n slotloader juist een toffe feature was van Wii. Kan het alleen niet terugvinden nuquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:27 schreef speknek het volgende:
Nee het is een slotloader net als de Wii, zOmg Nintendo sloopt alle features van andere consoles eruit.
quote:Voorlopige conclusie
Zo levert de Wii U wat gemengde gevoelens op. Het is waarschijnlijk voor alle partijen goed dat Nintendo met een console op de markt komt die zich in grafische kracht kan meten met de concurrentie. Het kan alleen maar betekenen dat het goedkoper wordt om games op alle drie de consoles uit te brengen en daar kunnen alle uitgevers van profiteren. Dat komt ook omdat Nintendo zich heeft geconformeerd aan de standaard-knoppenindeling van de controller. Toch is er een adder onder het gras, want de Wii U heeft een aanraakscherm en om gebruik te kunnen maken van het speciale karakter daarvan, moeten er natuurlijk wel games worden ontwikkeld die daarop zijn aangepast. Dat is iets dat uiteraard niet voor de andere consoles geldt. Verder is natuurlijk de grote vraag hoe lang Nintendo van de gelijke positie kan genieten. Zodra Microsoft en Sony met nieuwe consoles komen, is Nintendo weer terug bij af.
Voorlopig zit Nintendo echter goed. De beelden die de console uit kan spugen, zien er prima uit, zelfs beter dan die van de Xbox 360. De controller is een flink plakkaat van 26 bij 17 cm, waarvan het grootste gedeelte in beslag wordt genomen door het scherm, dat een resolutie heeft van 854 bij 480 pixels. De controller voelt nog niet heel prettig aan. De twee analoge sticks lijken wat fragiel en de plaatsing van de vier schouderknoppen is niet heel erg prettig, al is het nog lang niet zeker dat we in Los Angeles het definitieve ontwerp hebben gezien.
quote:Miyamoto: Wii U may not be much more powerful than current gen
Nintendo's Shigeru Miyamoto has revealed that cost considerations mean that the Wii U may not be significantly more powerful than either the 360 or the PS3 - instead insisting that a balance must be struck between price and performance.
Speaking in a new interview with website GameSpot, Miyamoto again focused on the importance of the controller to the appeal of Nintendo's new machine - seemingly indicating that the company would again be avoiding a confrontation in terms of raw computational power.
"When you look at what we're trying to do this time, which is I think maybe to a certain degree somewhat reckless, because we're trying to include this somewhat kind of tablet-like device - this controller with the screen," said the producer.
"We're trying to do that by finding the right balance between the CPU and the GPU, the graphics processor, and bringing all of that together with the ability to take advantage of the HD capabilities of the system, and wanting to do the most that we can on that front as well.
"We're very sensitive, of course, to trying to do all of this at an appropriate price. So I don't know that we would be able to sit here and say that it's going to necessarily dramatically outperform the systems that are out now. It's part of the balance that we strike in terms of trying to find entertainment that is new and unique."
Miyamoto also insisted that the iPad was not a direct influence on the Wii U controller, describing its similarity to tablets in general as a "coincidence".
"Even at this point last year at E3, we had done a lot of work on this, and it was pretty far along, and we had been working on the concept for several years," he said. "And so we felt it was kind of a funny coincidence that, while we had been working on this, all of a sudden right as we're getting ready to bring it to the public, there's this tablet boom."
"From a kind of a visual point and an initial kind of conceptual starting point, the two seem similar, [but] because of the unique structure of the console and the new controller and the TV, that when people start playing with it and interacting with it, especially in the living room, they're going to find that it opens up a great deal more possibilities," he added.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |