abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98235577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:55 schreef speknek het volgende:
Ik vind geen blu-ray ondersteuning wel echt een gemis.

Aan de andere kant, ik stream tegenwoordig al alles.
Precies. Ik dacht ook "yay blu ray" etc toen de opvolgers van de DVD werden aangekondigd, maar nu het in de praktijk een beetje betaalbaar begint te worden (is het nog steeds eigenlijk niet voor gooi en smijt werk), ben ik allang overgestapt op superieure methoden zoals streamen.
Of toch du vader?
  donderdag 16 juni 2011 @ 08:08:50 #277
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_98237034
Sommige films wil je echter ook op schijf hebben, en schijven stream je niet...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_98237261
En streamen gaat vooralsnog ook niet naar de Wii U. Althans als ze al geen DVD/Blu-ray licenties nemen zullen ze ook geen AVI/MKV/etc licenties nemen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 16 juni 2011 @ 08:37:45 #279
335564 w0nderboi
20-9-5-20-5-14
pi_98237372
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Sommige films wil je echter ook op schijf hebben, en schijven stream je niet...
Mensen die graag films op schijf(dvd en of blu-ray) willen hebben toch al een afspeel apparaat lijkt me?
-- Schrijf ook mee!
All ur base belong to us.
pi_98237595
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:37 schreef w0nderboi het volgende:

[..]

Mensen die graag films op schijf(dvd en of blu-ray) willen hebben toch al een afspeel apparaat lijkt me?
Ja? En het is dus niet mogelijk dat mensen bijv beperkte ruimte in hun tv-meubel dat ze het liefst het oude apparaat vervangen door een ander apparaat wat toevallig ook spelletjes kan afspelen? Bij mijn ouders is het door hun tv-meubel nu gewoon niet mogelijk om er een console bij te plaatsen naast de digitale tv-ontvanger en de dvd/blu-ray speler. Zo zijn er vast nog wel meer situaties te bedenken waardoor het wel makkelijk was geweest dat de Wii U ook gewoon dvd/blu-ray's kan afspelen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:20:07 #281
12888 Skull-splitter
pi_98238091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Wat vaag; CPU, GPU?
En 50% is niet veel voor zes jaar...
Ze doen de Wii dus dunnetjes over: oude hardware in een nieuw jasje, maximum profit, en dan janken om licentiekosten van een fricking DVD speler :')

Mij lijkt ie wel interessant hoor, vooral het doorspelen op je eigen scherm lijkt me in een gezin/huis met vriendin wel hendig. But it just lacks ambition...
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:20:58 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_98238102
Ik heb inderdaad nog geen blu-ray speler. En had geen zin meer een PS3 te kopen. Nou weet ik voor mezelf dus niet of ik nog veel schijfjes zou kopen.. Ik heb een fikse verzameling dvds die verstoffen.. Maar er past inderdaad ook geen apparaat meer bij in de kast.
Overigens toen ik zei streamen bedoelde ik dat ik een hdmi kabel aan m'n netbook hing
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:28:37 #283
12888 Skull-splitter
pi_98238265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:37 schreef w0nderboi het volgende:

[..]

Speciaal voor jou:
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Tof dat alle nintenboys hun favoriete console verdedigen op het dvd/bluray punt, maar de argumenten erbij ook echt...

-de keuze maakt de WiiU goedkoper.
Ja, voor Nintendo, en die licentie kunnen ze wel lijen hoor. Jij betaalt uiteindelijk hetzelfde. Bovendien kosten de componenten, 150% van de ps360, helemaal geen kut in vergelijking.
-ik heb al een blu-ray speler
Ik ook, maar vooral omdat de 360 herrie maakt en mijn buren ook wel eens zonder het volume op 80% willen zitten. Daarnaast had de 360 geen blu, dus dat scheelt ook weer.
-ik wil niet NOG een apparaat met dvd ondersteuning hebben
Maar wel een apparaat wat schijfjes slikt, een stroomvoorziening nodig heeft en een hdmipoort wil. Dan kan dat apparaat, mits stil genoeg, oom prima aan de slag als mediastreamer en dvdspeler voor de vaste content. Bovendien is de WiiU niet het probleem, maar je aantal apparaten dat jij kennelijk naast elkaar nodig acht om een film te kijken, een spel te spelen en om muziek te luisteren.

Ik zou gewoon een semi-stil apparat willen dat zowel games leuk aanbiedt als mijn media zonder teveel gedoe kan weergeven. De 360 is daar gewoon niet geschikt voor, de ps3 al veel beter, en de WiiU pist buiten de boot. Blu-ondersteuning op de ps3 heeft tevens gezorgd voor marktpenetratie en de toenemende betaalbaarheid van het medium.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:32:09 #284
12888 Skull-splitter
pi_98238340
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:20 schreef speknek het volgende:
Ik heb een fikse verzameling dvds die verstoffen..
Klinkt bekend, maar das meer omdat ik sowieso al een backlog aan films heb. Of dat nou op schijf of op HD is maakt weer niets uit.
quote:
Overigens toen ik zei streamen bedoelde ik dat ik een hdmi kabel aan m'n netbook hing
Ik zou graag een fatsoenlijke mediaspeler hebben die dat ook trekt, maar voorlopig nog even niet. TZT een NAS en een mediaspeler naast TV/versterker, die blu-ray speler kan de deur uit mij betreft als er een console komt die EN stil is EN blu ondersteunt.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:45:21 #285
335564 w0nderboi
20-9-5-20-5-14
pi_98240348
Ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die geen plek hebben maar blijkbaar is dat toch geen groot probleem als je kijkt naar de sales van de Wii ook geen officiële playback en toch staat er bij menig huishouden een naast de tv etc.

Ik kan zelf niet uit ervaring spreken over ruimte gebrek omdat ik geen tv kast gebruik maar een hele muur waar al mijn consoles/games etc. staan.

maar als ik ga kijken naar het tv meubel in de woonkamer staat ie idd wel aardig vol met een blu-ray speler, streamer, digitale tv en audio receiver. Opzich vindt ik het wel een gemis dat er geen streaming mogelijkheden in gaan zitten dat zou dan idd wel schelen in een woonkamer.

Dus Skull je hebt me er van overtuigd dat het Nintendo wel eens duur kan komen te staan door geen dvd/blu of streaming aan te gaan bieden.

Sidenote: geen Nintendo fanboy hier, ben juist meer een Xbot die huilt van binnen door Kinect ;(
-- Schrijf ook mee!
All ur base belong to us.
pi_98240683
http://tweakers.net/nieuw(...)in-free-to-play.html

quote:
Iwata: 'Nintendo niet geïnteresseerd in free to play'

Satoru Iwata, directeur van Nintendo, heeft in een interview aangegeven dat zijn bedrijf niet is geïnteresseerd in gratis speelbare games. Het zou de waarde van software verminderen en het systeem zou het bovendien niet lang volhouden.

Satoru Iwata, directeur van Nintendo"Ik ben niet geïnteresseerd in software die gratis wordt aangeboden", stelt Nintendo's Satoru Iwata in een interview met The Wall Street Journal. De topman is bang dat voor het freemium-model geen lange toekomst is weggelegd. "Als we de waarde van software gaan vernietigen door het gratis weg te geven, is het moeilijk om weer van die situatie te herstellen. Er zijn inderdaad voorbeelden van bedrijven die geld verdienen via in-game-advertenties of microtransacties, maar is dat een systeem dat op de lange termijn volgehouden kan worden? Ik weet het niet; ik wil die kant niet op in ieder geval."

Iwata stelt bovendien dat Nintendo graag een eigen lijn trekt. Het bedrijf wil zich onderscheiden van de concurrentie. "Voor Nintendo is het vooral belangrijk om iets unieks te maken, dat nog niet eerder is gedaan", stelt de directeur. Over mobiele en sociale games zegt hij: "Als je me bijvoorbeeld zou vragen of ik geïnteresseerd ben in dit systeem of dat systeem, dan moet ik zeggen dat dat niet het geval is. En als we zoiets zouden doen, zullen we daarvoor zelf een compleet andere oplossing verzinnen."
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:26:52 #287
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98244045
Ik koop hem enkel en alleen voor de games. Dat gejank altijd over die randfuncties :')
O)))
pi_98244160
Insert quote van Skull-splitter
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:35:19 #289
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_98244354
Ik wil dat mijn spelconsoles ook brood kunnen roosteren! :(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_98244796
quote:
99s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil dat mijn spelconsoles ook brood kunnen roosteren! :(
Dat kan toch met je 360 of heb je een te nieuw model?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_98244958
Ik hoop dat de WiiU wel als bekerhouder is te gebruiken...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:27:28 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_98246140
Nee het is een slotloader net als de Wii, zOmg Nintendo sloopt alle features van andere consoles eruit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:33:56 #293
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_98246384
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:27 schreef speknek het volgende:
Nee het is een slotloader net als de Wii, zOmg Nintendo sloopt alle features van andere consoles eruit.
Ik meen me te herinneren dat Reggie ooit had gezegd dat zo'n slotloader juist een toffe feature was van Wii. Kan het alleen niet terugvinden nu -O-
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:39:18 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_98246584
Is het ook natuurlijk. Ik zou het alleen zelf liever omruilen voor bluray playback, en ik denk iedereen wel, dus dat is vrij suf.
pi_98296962
http://tweakers.net/revie(...)opige-conclusie.html
quote:
Voorlopige conclusie

Zo levert de Wii U wat gemengde gevoelens op. Het is waarschijnlijk voor alle partijen goed dat Nintendo met een console op de markt komt die zich in grafische kracht kan meten met de concurrentie. Het kan alleen maar betekenen dat het goedkoper wordt om games op alle drie de consoles uit te brengen en daar kunnen alle uitgevers van profiteren. Dat komt ook omdat Nintendo zich heeft geconformeerd aan de standaard-knoppenindeling van de controller. Toch is er een adder onder het gras, want de Wii U heeft een aanraakscherm en om gebruik te kunnen maken van het speciale karakter daarvan, moeten er natuurlijk wel games worden ontwikkeld die daarop zijn aangepast. Dat is iets dat uiteraard niet voor de andere consoles geldt. Verder is natuurlijk de grote vraag hoe lang Nintendo van de gelijke positie kan genieten. Zodra Microsoft en Sony met nieuwe consoles komen, is Nintendo weer terug bij af.

Voorlopig zit Nintendo echter goed. De beelden die de console uit kan spugen, zien er prima uit, zelfs beter dan die van de Xbox 360. De controller is een flink plakkaat van 26 bij 17 cm, waarvan het grootste gedeelte in beslag wordt genomen door het scherm, dat een resolutie heeft van 854 bij 480 pixels. De controller voelt nog niet heel prettig aan. De twee analoge sticks lijken wat fragiel en de plaatsing van de vier schouderknoppen is niet heel erg prettig, al is het nog lang niet zeker dat we in Los Angeles het definitieve ontwerp hebben gezien.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:03:10 #296
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_98297174
Rare conclusie van Tweakers. Ze kunnen nog helemaal niet bepalen of het mooier is dan Xbox 360 en ze zijn de eerste die ik hoor over het feit dat de controller niet prettig aanvoelt. Zelfs Koei vond 'm fijn in de hand liggen...

De analoge sticks mogen misschien wel echt sticks worden ipv sliders en we hebben triggers nodig. Maar dat zeggen ze dan weer niet.
pi_98297273
Het lijkt haast wel of ze met een andere versie van de dev-console hebben gespeeld als ik dit stukje vergelijk met dat van Koei. Al is het wel of niet fijn in de hand liggen van een controller heel erg persoonlijk. Een aantal mensen hier vindt de cube controller de beste controller ooit en ik kreeg na ongeveer een half uur kramp bij het spelen van Metroid...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_98456760
quote:
Miyamoto: Wii U may not be much more powerful than current gen
Nintendo's Shigeru Miyamoto has revealed that cost considerations mean that the Wii U may not be significantly more powerful than either the 360 or the PS3 - instead insisting that a balance must be struck between price and performance.

Speaking in a new interview with website GameSpot, Miyamoto again focused on the importance of the controller to the appeal of Nintendo's new machine - seemingly indicating that the company would again be avoiding a confrontation in terms of raw computational power.

"When you look at what we're trying to do this time, which is I think maybe to a certain degree somewhat reckless, because we're trying to include this somewhat kind of tablet-like device - this controller with the screen," said the producer.

"We're trying to do that by finding the right balance between the CPU and the GPU, the graphics processor, and bringing all of that together with the ability to take advantage of the HD capabilities of the system, and wanting to do the most that we can on that front as well.

"We're very sensitive, of course, to trying to do all of this at an appropriate price. So I don't know that we would be able to sit here and say that it's going to necessarily dramatically outperform the systems that are out now. It's part of the balance that we strike in terms of trying to find entertainment that is new and unique."

Miyamoto also insisted that the iPad was not a direct influence on the Wii U controller, describing its similarity to tablets in general as a "coincidence".

"Even at this point last year at E3, we had done a lot of work on this, and it was pretty far along, and we had been working on the concept for several years," he said. "And so we felt it was kind of a funny coincidence that, while we had been working on this, all of a sudden right as we're getting ready to bring it to the public, there's this tablet boom."

"From a kind of a visual point and an initial kind of conceptual starting point, the two seem similar, [but] because of the unique structure of the console and the new controller and the TV, that when people start playing with it and interacting with it, especially in the living room, they're going to find that it opens up a great deal more possibilities," he added.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_98459156
Neogaf, die reacties daar :')
pi_98467365
ff meelezen hierzo :9

Als-ie er is, dan wil ik hem toch wel gaan halen *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')