Ik vind het alleen maar interessant, omdat ik vaak thuis op de ds zit. Zo'n controller zou het - voor mij - mogelijk maken om handheld gamen tot een nieuw niveau te brengen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 02:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben ik de enige die de controller een drama vindt?
Je kan geen films kijken op je Wii U. Althans geen DVD en geen Blu-ray en het is nog de vraag of je wel films kan streamen naar de Wii U zonder modificaties. Op de Wii moet je dacht ik ook het Homebrew channel geinstalleerd hebben en een aparte applicatie om het wel te kunnen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:45 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
op game gebied naast het feit dat de Wii U dus mee gaat kunnen draaien met de multiplatform titels met een paar losgeslagen gimmicks (a la VMU dreamcast) zal er dus een scala aan originele titels komen. Zie een paar voorbeelden in dit topic die best wel tot de verbeelding spreken. Maw developers kunnen hun massading doen in deze markt van 3 consoles, en industrie game visionairen kunnen hun ei kwijt in de Wii U.
Die nieuwe vormen van entertainment zie ik vooral als het op de bank zitten met een 'bijna ipad' die de rekenkracht heeft van een next gen, switchen met multimonitor entertainment tussen je TV en je 6,5 inch beeldscherm voor je neus. Ik zie dingen voor me als je portable meenemen naar de keuken of WC tijdens het kijken van een film. Als ze het goed doen maken ze van de controller net zon hebbeding als de Ipad, iets waar je mee gezien wil worden in je huis. Als ze het goed doen op 'local' gamegebied, gamen met 4 man in je huis, geeft dat ding je zon gevoel wat je vroeger had: paas me die joypad (rouleren en lol hebben, 1vs1, 1vs3 etc).
Op de Wii kan het via de browser en wat software op je pcquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:29 schreef Tain het volgende:
[..]
Je kan geen films kijken op je Wii U. Althans geen DVD en geen Blu-ray en het is nog de vraag of je wel films kan streamen naar de Wii U zonder modificaties. Op de Wii moet je dacht ik ook het Homebrew channel geinstalleerd hebben en een aparte applicatie om het wel te kunnen.
Heb je daar een linkje van? Ben wel benieuwd hoe dat werktquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Op de Wii kan het via de browser en wat software op je pc
http://www.redkawa.com/mediacenters/wiimediacenterx/quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje van? Ben wel benieuwd hoe dat werkt
Wat maak je je allemaal drukquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:04 schreef wrmookniet het volgende:
geen film is een misser. Ik stream vaak films via mn 360. Bluray voor PS3 wordt ook goed gebruikt. 360 is gedubt als beste mediaplayer en ps3 (ooit) als goedkoopste bluray player
ik ga er om eerlijk te zijn vanuit dat nintendo zo slim is om verdere "ipad achtige" hebbeding eigenschappen mee te nemen.
Maar zo niet, dan weten we iig dat nintendo totaal geen aspiratie heeft om de massa markt van mediaentertainment op te gaan en zich richt op de niche vorm van game only entertainment.
Dan voorspel ik dat MS of Sony, (of misschien zelfs Apple???) dit gat op langere termijn gaat vullen. Want om een of andere reden denk ik echt dat we met grote portable schermpjes in huis rond komen te lopen
Ik gebruik echt letterlijk nooit mijn xbox360 om te streamen en hebben thuis een gewone blu-ray speler/streamer voor al mijn films en series. Denk ook niet dat apple een echte optie is voor gamers dan zou je dus naast je xbox720 of ps4(die je al voor stream/blu-ray gebruikt) nog een systeem hebben lopen.quote:
de geruchten voor een apple console zijn al een tijdje gaande.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:15 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Ik gebruik echt letterlijk nooit mijn xbox360 om te streamen en hebben thuis een gewone blu-ray speler/streamer voor al mijn films en series. Denk ook niet dat apple een echte optie is voor gamers dan zou je dus naast je xbox720 of ps4(die je al voor stream/blu-ray gebruikt) nog een systeem hebben lopen.
als je sinds klein af aan de groei van consoles mee hebt gemaakt is het leuk om te filosoferen over de mogelijkhedenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:07 schreef arucard het volgende:
[..]
Wat maak je je allemaal drukKoop hem als je hem tof vind, koop hem niet als je hem niet tof vind.
Hier ook nog nooit gebruikt. De meeste mensen die echt fanatiek streamen hebben wel een dikke media speler.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:15 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Ik gebruik echt letterlijk nooit mijn xbox360 om te streamen en hebben thuis een gewone blu-ray speler/streamer voor al mijn films en series. Denk ook niet dat apple een echte optie is voor gamers dan zou je dus naast je xbox720 of ps4(die je al voor stream/blu-ray gebruikt) nog een systeem hebben lopen.
quote:Nintendo: We Should Have Explained Wii U Better
Nintendo has admitted that it put too much emphasis on the controller for the newly revealed Wii U console, noting that it "should have made more effort" to explain the console better.
The company has seen its share price fall two days in a row to the lowest in five years, as analysts said that "market expectations [for the console] had been far too high".
Talking to the London Evening Standard, Nintendo president Satoru Iwata admitted that the company should have shown off the console first, rather than jumping straight to the controller, although he made the point that "Wii U is about the controller".
"Because we put so much emphasis on the controller, there appeared to be some misunderstandings," he said. "We should have made more effort to explain how it works."
"We haven't made any kind of blunder, but I should have shown a single picture of the new console, then started talking about the controller," he continued. "The console is not drastically different, and Wii U is about the controller. The console itself will be almost invisible."
Iwata said that the press was also to blame, noting that it's not possible to see how important the Wii U console is unless you've actually given it a try.
"There have been two groups of people writing about our announcement - those who have been able to experience the Wii U, and those who have not, and are simply writing about it from wire stories and pictures," he mused.
"They cannot see how this can be a game changer. It reminds me of 2006, when we introduced the Wii for the first time. Here in LA, people enjoyed it, but in Japan, the atmosphere was very different. It seems to be the same this year."
"What Wii U will offer is very different, but I believe we have the strong potential to change the entire format of videogames and of entertainment," he concluded.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wii should have explained better so U would understand.
Sorry.
Misschien deden ze dat vooral om mensen te laten speculeren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:28 schreef nomar83 het volgende:
Vond het inderdaad best stom dat er tijdens de presentatie geen foto werd getoond van het apparaat zelf, of een demonstratie ter plekke was. Sowieso was het wel opvallend dat Nintendo dit jaar alles door middel van video's toonde. Zeker bang voor weer zo'n communicatie-flater als vorig jaar met Zelda?
Het design gaat vooral om de controller en ik denk dat er nog niet veel te zien was... Er waren alleen maar tech demo's en kleine test games voor de pers op de beursvloer.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:28 schreef nomar83 het volgende:
Vond het inderdaad best stom dat er tijdens de presentatie geen foto werd getoond van het apparaat zelf, of een demonstratie ter plekke was. Sowieso was het wel opvallend dat Nintendo dit jaar alles door middel van video's toonde. Zeker bang voor weer zo'n communicatie-flater als vorig jaar met Zelda?
Ik heb het idee dat het systeem nog in een ontwerpfase zit. Het lijkt erop dat Nintendo pas volgend jaar van plan was de WiiU te tonen. Begin dit jaar hebben ze besloten dit een jaar eerder te doen. De controller was al gereed maar de console nog niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:28 schreef nomar83 het volgende:
Vond het inderdaad best stom dat er tijdens de presentatie geen foto werd getoond van het apparaat zelf, of een demonstratie ter plekke was. Sowieso was het wel opvallend dat Nintendo dit jaar alles door middel van video's toonde. Zeker bang voor weer zo'n communicatie-flater als vorig jaar met Zelda?
quote:The Wii U Might Be Too Little, Too Late
In 2005, Nintendo showed off the controller for its then-upcoming home console at the Tokyo Game Show. The console was still codenamed the Revolution, and the motion controller was nothing short of just that. The debut blew people's minds. You could feel it in the room.
For the first several years of this console generation, Nintendo dominated. Back in 2005, Nintendo stressed how it was going to let Sony and Microsoft duke it in the HD area. The Wii, and Nintendo, wanted to have fun.
That initial Wii Remote trailer showed all the amazing things you could do with the Wii Remote—stuff I'd never seen a home console controller do. The concept was easy to grasp, and easily copied by rivals (even if the promise of that initial trailer wasn't actually met until Nintendo finally released a more accurate Wii Remote).
Wii games were never as interactive as that initial trailer promised—we never jumped behind sofas. The console ended up with a heavy casual game focus, and there was poor third party support—both of which Nintendo hopes to rectify with the Wii U. And we still haven't gotten that lime green Wii console. The Wii has been a mixed bag: sometimes brilliant, sometimes less so, rarely consistent.
This week, Nintendo unveiled its latest controller for the forthcoming console now officially known as the Wii U. The console addresses gripes that have developed over this console generation, namely the Wii's lack of HD graphics. The concept is a little harder for the general public to grasp, and the addition of a second screen will both simplify and complicate things.
The whole concept of the Wii was that players could enjoy something with their family and friends. The Wii U continues that, but adds the idea that here's something you can do by yourself. This is the "U" part of Wii U. So while your family is watching television, you can play a console video game. Alone. Neat, sure, but it's not on message for what Nintendo's been saying for the past five or six years.
With that touch screen, the Wii U will provide new gaming experiences, and don't be surprised if rival hardware makers release similar products of their own. They've done it in the past. The PS Vita offers a somewhat similar experience, but If Sony and Microsoft release game controllers with touch screens, that will undercut Nintendo's novelty factor. But as long as Nintendo churns out Mario and Zelda games, that doesn't matter. If Sony and Microsoft do not release controllers with touch screens, that could actually encourage developers not to support the feature to its fullest. The second screen element makes Wii U game development more complicated and more expensive.
The Wii U is a hi-def game console. The trailer Nintendo showed of third party games were, more or less, target renders. Since developers are just getting to work on Wii U titles, Nintendo used footage of PS3 and Xbox 360 games.
It's a ballpark. The end product might be better than current gen titles, but without finished product, it's impossible to judge how much better. The Wii U does put Nintendo on a level playing field with Sony and Microsoft, meaning that titles released for the Xbox 360 and PS3 can also appear on the Wii U.
It also puts Nintendo in an awkward position. The Wii, released in 2006, is the first console of this generation to get a successor. Nintendo stated that the Wii isn't going away, meaning that the company will probably support both the Wii and the Wii U (at least for the immediate future). Combined with the DSi and 3DS, this means Nintendo will be supporting four different hardware platforms at once. Four!
It also means that the Wii U won't be launching against new, rival hardware. Sony and Microsoft, while no doubt working on new hardware, have given no indications that they'll be ready to launch new consoles in 2012. That's probably smart. Next year is looking to be a bad year to launch new hardware, with only this year being worse.
The U.S. economy remains sluggish. As the government attempts to tackle the national debt, the mood in the U.S. is encouraging people to save money, not spend it. And the Wii U won't be as cheap as the Wii.
"I don't think we can charge the same price as we currently do for the Wii," Nintendo president Satoru Iwata told Japan's Nikkei Newspaper. The Wii is currently priced at under ¥20,000 (US$250) in Japan.
The Wii launched at ¥25,000 in Japan, and $249.99 in the U.S. This is the same price at which Nintendo recently launched its DS successor, the 3DS. Unless the 3DS gets a price cut, it's doubtful Nintendo will launch the Wii U for $249.99. Retailing from ¥30,000 (US$299.99) is more realistic, but the Wii U, with its fancy touch-screen controller, could be even more expensive.
In 2011, ¥30,000 isn't US$299.99. It's $375. Try launching the Wii U in the U.S. for that price.
The value of the American dollar has cratered since the original Wii launched, cutting into Nintendo's profits in the U.S., the world's biggest video game market. Internally, Nintendo is attempting to negate the effects of the strong yen. The yen might dip later this year—it also might continue to remain strong.
Worried about jobs and the future, Americans are less likely to shell out for a hi-def game system—when they might already have an Xbox 360 or PS3. And when the new Xbox and new PlayStation finally do launch, the Wii U will already be a few years old, meaning it could be out of step for future improvements in video game graphics, once again putting Nintendo behind the curve in console horsepower.
Nintendo will argue that its new console is future-proof, that it can render graphics that can compete with upcoming console, or maybe even, like before, that graphics ultimately aren't everything. They aren't, but they are important, because if Sony and Microsoft begin playing at a higher level, that could mean Nintendo will once again miss out on multiplatform titles or get lower res versions of them.
The new controller is interesting, sure, but is it compelling like the original Wii Remote was back in 2005? Does it cause the same buzz? Is the excitement there? For someone who still feels slightly burned on the Wii, I'd say, no.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |