abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97854888
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:19 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tsja. Ligt dat niet snappen aan de rest van de wereld, of aan jezelf ;) ?
Inderdaad. Verdiep je dan eerst even ergens in of zo, al is het maar een klein beetje....
pi_97854981
Voor veel mensen gaat het vooral om controle, niet eens om aandacht. Het merendeel van de 'serieuze snijders' zal dit ook niet kenbaar maken.
pi_97855183
Ik vind het aandachttrekkerij, anders maakt ze er ook geen topic over. De reacties zijn namelijk voorspelbaar; zoek professionele hulp, vertel 't aan je ouders enzovoort. Zelf ken ik overigens ook twee meisjes die dit hebben gedaan en mogelijk nog doen, ik heb d'r geen medelijden mee.

Wij kunnen TS ook niet verder helpen.

Maar, controle over jezelf door middel van jezelf te snijden? :?
pi_97855347
Het is al vastgesteld dat het hier een lemming betreft. Dus er valt sowieso weinig te helpen.

En inderdaad controle is één van de onderdelen. Straffing speelt bij andere weer een rol. Neem bijvoorbeeld anorexia; controle door niet te eten.
pi_97855400
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Dr.Cooper het volgende:
Het is al vastgesteld dat het hier een lemming betreft. Dus er valt sowieso weinig te helpen.
Nee, dit topic is het origineel. Genoemde drie andere topics zijn de lemmings.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:29:45 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97855448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Dr.Cooper het volgende:

En inderdaad controle is één van de onderdelen. Straffing speelt bij andere weer een rol. Neem bijvoorbeeld anorexia; controle door niet te eten.
die andere zijn lemmingen :')...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97855466
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:25 schreef Mpj het volgende:
Ik vind het aandachttrekkerij, anders maakt ze er ook geen topic over. De reacties zijn namelijk voorspelbaar; zoek professionele hulp, vertel 't aan je ouders enzovoort. Zelf ken ik overigens ook twee meisjes die dit hebben gedaan en mogelijk nog doen, ik heb d'r geen medelijden mee.

Wij kunnen TS ook niet verder helpen.

Maar, controle over jezelf door middel van jezelf te snijden? :?
Ik heb het niet over TS, maar over snijden in het algemeen. Ik dacht dat jij het daar ook over had.
pi_97855535
Wat zijn lemmingen..
pi_97855536
Zo, dikke faal van mij dan ;(.
pi_97855561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:30 schreef Mpj het volgende:
Wat zijn lemmingen..
Newbie! O+
pi_97855863
Ondanks mijn faal blijf dan wel bij mijn originele verhaal:

De mensen die daadwerkelijk een groot probleem hebben met 'snijden' zullen dit over het algemeen niet zo snel delen. Dat is mijn persoonlijke ervaring. Van de mensen die het wel deelde, en dan vooral via bijvoorbeeld vrienden, ging het hoofdzakelijk om aandacht.

Je erkent momenteel al dat je een probleem hebt. Dat is stap één.
pi_97856093
Ik heb het trouwens aan mn vader verteld.
what's worth living without u :s
pi_97856185
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Newbie! O+
Ik wist het echt niet. :6

Ik bedoelde ook over het algemeen, ik vind snijden wel een soort van aandacht vragen. Ik snap ook niet dat mensen iets doen, om maar controle over jezelf te hebben. Kan toch ook op positieve en fijne manieren controle over jezelf krijgen..

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:38 schreef chloekebab het volgende:
Ik heb het trouwens aan mn vader verteld.
Nu moeten wij allemaal vragen wat hij zei. Vermeld het dan meteen.. :D
pi_97856259
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:39 schreef Mpj het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook over het algemeen, ik vind snijden wel een soort van aandacht vragen. Ik snap ook niet dat mensen iets doen, om maar controle over jezelf te hebben. Kan toch ook op positieve en fijne manieren controle over jezelf krijgen..
Ja denk jij als je moeder overlijd aan postitieve en fijne manieren ?? Dan ben je best raar.
pi_97856299
sry voor botte reacties.
pi_97856408
Hij moest huilen ;s,hij huilt nooit. Ik vond het echt zielig. Maar hij was niet echt boos. Hij wil me helpen en we gaan morgen na school naar de '' psychiater ''.
Ik ben blij als deze toestanden zijn afgelopen.
pi_97856470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:39 schreef Mpj het volgende:

[..]

Die manieren hebben ze dan blijkbaar niet gevonden.

Ik heb het vroeger gedaan door haren uit te trekken en nagels. Dan kwam ik tot rust o.a. Verder nooit iemand mee lastig gevallen en doe het nu uiteindelijk niet meer omdat ik gelukkiger ben. Maar als je echt met jezelf in de knoop zit, is het wel verstandig met een psych te gaan praten ipv aan te modderen wat in mijn geval dan niet zo verkeerd heeft uitgepakt.
pi_97856490
quote:
Ja denk jij als je moeder overlijd aan postitieve en fijne manieren ?? Dan ben je best raar.
In dit geval neem ik aan dat je moeder trots op je is. Denk jij dat zij hiervan gelukkig zou worden? Je kunt het uiteraard nooit van het één op het andere moment achter je laten, maar je moet wel in je achterhoofd houden; zou zij dit willen of accepteren?
pi_97856610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:40 schreef chloekebab het volgende:

[..]

Er is geen fijne manier om daarmee om te gaan. Bij het verliezen van je moeder hoort pijn. Maar je kan er wel op een minder zelfdestructieve en verslavende manier mee omgaan dan jij nu doet. Dat zal je moeten leren bij de gezonde verwerking, hopelijk met een psych.
pi_97856617
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:43 schreef Dr.Cooper het volgende:

[..]

In dit geval neem ik aan dat je moeder trots op je is. Denk jij dat zij hiervan gelukkig zou worden? Je kunt het uiteraard nooit van het één op het andere moment achter je laten, maar je moet wel in je achterhoofd houden; zou zij dit willen of accepteren?
Ja,dat is wat mijn vader ongeveer ook zei. Ik hoop dat ik mijn moeder trots maak door dit te doen.
Ik hou van deze lieve fokers O+
pi_97856671
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:42 schreef chloekebab het volgende:
Hij moest huilen ;s,hij huilt nooit. Ik vond het echt zielig. Maar hij was niet echt boos. Hij wil me helpen en we gaan morgen na school naar de '' psychiater ''.
Ik ben blij als deze toestanden zijn afgelopen.
Mooi. Je doet nu stappen in de goeie richting, op naar herstel. :)
pi_97856687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er is geen fijne manier om daarmee om te gaan. Bij het verliezen van je moeder hoort pijn. Maar je kan er wel op een minder zelfdestructieve en verslavende manier mee omgaan dan jij nu doet. Dat zal je moeten leren bij de gezonde verwerking, hopelijk met een psych.
Dat is achteraf. Ik ben blij dat ik morgen naar de psychiater ga. Maar om alles nou te vertellen hoelang ik eral mee bezig ben,laat ik denk ik me vader teleurstellen.
pi_97856754
Ik hoop dat ik snel herstel. En niet door iedereen meer emo genoemd wordt. Op naar een nieuwe kans in een vertyfd leven.
pi_97856795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:45 schreef chloekebab het volgende:

[..]

Ja,dat is wat mijn vader ongeveer ook zei. Ik hoop dat ik mijn moeder trots maak door dit te doen.
Ik hou van deze lieve fokers O+
Je moeder ziet jou liever gezond en gelukkig. Hopelijk zal je een manier vinden om dat te bereiken.
pi_97856819
Het klinkt altijd cliché, maar zij zal waarschijnlijk ook willen dat je op een zo gewoon mogelijke manier doorgaat met je leven. Zonder dat je hieronder teveel te lijden hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')