quote:
Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef Spatzmann het volgende:[..]
Onzin, je moet je aan de limieten houden. Dat panische altijd over ee nbeetje alcohol in het verkeer. Zolang je de limiet aanhoudt is er weinig aan de hand. En dan moet je ook nog de situatie meerekenen. Beetje zelfverantwoordelijkheid mag ook wel. 0.5 promille na een dag hard werken zou ik niet doen want dan ben je al traag en gaar door het werken. Maar gewoon op een zaterdagmiddag? Waarom niet! je reactiesnelheid is dan nog sneller dan als je na 10 uur werken ozu gaan rijden.
Het vervelende is alleen dat de biologie in kwestie niet zo absoluut is. Zoals jij ook al schetst, een identieke hoeveelheid alcohol bij dezelfde persoon kan op verschillende momenten een lichter/zwaarder effect hebben, en dus is het méést verstandige om gewoon helemaal niet te drinken, ongeacht wat de percentages zeggen. Die effecten zijn nl nogal lastig in te schatten, en als je het mis hebt sta je op het parkeerterrein met een (fors) afgenomen rijvaardigheid, en dan is de kans groot dat men tóch gaat rijden.
Als ik 1 glaasje prosecco drink als aperitief op een nuchtere maag, of 5+ biertjes na een maaltijd, beïnvloed dat ene glaasje prosecco mijn rijvaardigheid meer (negatief) dan die biertjes, terwijl puur op promillage bekeken dat andersom zou moeten zijn. Mede daarom drink ik dus helemaal niet als ik moet rijden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07
schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.