abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97848726
en hoop dat jullie me kunnen helpen het zit als volg:ik ben gecontroleerd tijdens een algemene alcoholcontrole , bij de blaastest bleek dat ik teveel gedronken had maar gelukkig NET niet teveel dat me rijbewijs werd ingenomen(wel 4 uur rijontzegging) en ik ben beginnend bestuurder, doordat ik zo zenuwachtig was heb ik op dat moment niet gehoord hoeveel promille/ugl ik geblazen had maar ik wist dus dat het gelukkig net niet teveel was om me rijbewijs kwijt te zijn. vervolgens kreeg ik een brief voor de emacursus(netjes betaald en vandaag voor het eerst deelgenomen) maar.. nu nu las ik net het volgende op internet:

Het rijbewijs van de beginnende bestuurder moet al worden ingevorderd als meer dan 350 ugl. (0,8 promille) wordt geblazen. Het rijbewijs wordt door de officier van justitie ingehouden als dat resultaat hoger was dan 570 ug/l. (1,3 promille).

Ook met betrekking tot de vorderingsprocedure van het CBR worden beginnende bestuurders anders behandeld. U moet al een EMA cursus volgen als u de eerste keer meer dan 350 ug/l. (0,8 promille) heeft geblazen, of als er in een periode van 5 jaar tenminste twee keer overtreden artikel 8. lid 3, waarvan één keer meer dan 220 ugl. (0,5 promille) wordt geconstateerd. Met een hoger alcoholgehalte dan 570 ug/l. (1,3 promille) moet u voor een onderzoek naar een arts van het CBR.

De emacursus moet dus gevolgd worden als er meer dan 0,8 promille is geblazen, maar dan word zoals in dit stukje beschreven is dus ook je rijbewijs in beslag genomen. Maar ik had blijkbaar dus onder die 0.8 promille geblazen anders had ik me rijbewijs niet mogen behouden. (in de uiteindelijke brief stond dat ik 0,805 promille had geblazen) maar als dit dus echt het geval was bij de controle dan had ik dus me rijbewijs kwijt geweest? dus nu is mijn vraag: is er inderdaad wat verkeerd gegaan? en heb ik terplaatse dus minder promille geblazen dan in de brief vermeld is waardoor ik de ema-cursus moet volgen? of interpiteer(zoiets haha) ik het allemaal verkeerd? en zouden jullie hier maatregelen mee nemen? zo ja bij cbr of politie?
Ondanks dat het ingewikkelt is hoop ik dat jullie het begrijpen en me ff willen helpen! tnxss
jajaja
pi_97848846
> WGR.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_97848886
Bij deze: vuige alcomobilist!!!
pi_97848961
Je hebt dus bezopen achter het stuur gezeten en zoekt nu een uitweg op technische gronden?

Kneus. :')
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_97849026
Je antwoord staat al in de OP:

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:35 schreef yesoke het volgende:
en hoop dat jullie me kunnen helpen het zit als volg:ik ben gecontroleerd tijdens een algemene alcoholcontrole , bij de blaastest bleek dat ik teveel gedronken had maar gelukkig NET niet teveel dat me rijbewijs werd ingenomen(wel 4 uur rijontzegging)

Het rijbewijs van de beginnende bestuurder moet al worden ingevorderd als meer dan 350 ugl. (0,8 promille) wordt geblazen.

Dus je hebt 0,85 promille geblazen, je rijbewijs is 4 uur ingevorderd (door de politie), je moet de curusus doen en gaat nooooooit meer met een slok op achter het stuur zitten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97849036
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:35 schreef yesoke het volgende:
of interpiteer(zoiets haha) ik het allemaal verkeerd?
Zoiets, ja.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  PR/Manusje van alles dinsdag 7 juni 2011 @ 18:42:26 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_97849070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:40 schreef bas-beest het volgende:
Je hebt dus bezopen achter het stuur gezeten en zoekt nu een uitweg op technische gronden?

Kneus. :')
Lezen is lastig. Ik weet dat het nederlands in de OP niet echt geweldig is. Maar dát staat er niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:43:46 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_97849144
Euhm

het beste wat je kan doen is je bek houden tegen het CBR en de politie en in het vervolg niet meer drinken sufkut.

Als de politie moeilijk wil doen pakken ze gewoon alsnog je RBW af, want meer dan 0,8.
Als het CBR moeilijk wil doen ga je elk jaar voor controle, op eigen kosten, bij de psych. en ja dat kan, ze gooien het gewoon onder alcoholmisbruik.

Iets met slapende honden enzo.
Dum de dum
pi_97849479
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dus je hebt 0,85 promille geblazen, je rijbewijs is 4 uur ingevorderd (door de politie), je moet de curusus doen en gaat nooooooit meer met een slok op achter het stuur zitten.
Nee, een rijontzegging is iets anders dan een invordering rijbewijs.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_97849534
interpiteer het maar als stom zijn, die cursus doen voordat je iemand doodrijdt!
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 18:52:39 #11
236264 crew  capricia
pi_97849685
Wat kost zo'n geintje nou bij elkaar, TS?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_97849796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:52 schreef capricia het volgende:
Wat kost zo'n geintje nou bij elkaar, TS?
te weinig.

alcohol mogen ze wat mij betreft veel strenger mee zijn in het verkeer. :(
pi_97850839
Eey mensen, ff antwoord op alle vragen: jaa het is dom geweest en terecht dat ik bestraft word, en nee ik zoek geen uitweg maar naar mijn mening klopt het dus niet? en met de vraag wat het kost.. genoeg om er van te leren: cursus 720 euro en boete 290 (terechttt!!!) maar zoals in me verhaal vermeld is: me rijbewijs is niet ingevorderd!!!! dusss moet ik onder de 0.8 geblazen hebben maaaaar dan hoef ik dus die cursus niet te doen. zo bedoel ik het.. en niet om een uitvlucht te zoeken mja wil wel gerechtigheid en eerlijkheid snap je daarom!
jajaja
pi_97850886
Autorijden is een serieuze bezigheid en daar hoort ABSOLUUT geen alcohol bij.
Iedereen met drank op levenslang rijbewijs afpakken!

Verder:
Je rijbewijs wordt dus ingevorderd boven de 0.8 promille, en je moet een ema-cursus volgen ook boven die 0,8.
TS bedoelt dus dat hij de de ema-cursus moet volgen, dus hij zat boven de 0.8. Dat betekent dus dat TS' rijbewijs ook ingevorderd had moeten worden??
5 Ferrari's op videoband!
pi_97850904
Ojaaa en ik ben al begonnen aan de cursus hoor! maar toen vertelde andere dus dat het niet klopte vandaar dat ik dus ben gaan zoeken en hier achter ben gekomen..
jajaja
pi_97850970
Ferrare tape.. dat bedoel ik inderdaad! dus ik denk nu dat ik dus onder de 0.8 geblazen heb en de cursus onterecht is.. daar gaat het mij om. want als het wel boven de 0.8 was was ik hem kwijt geweest en dat was ik niet vandaar.. en iedereen nogmaals: JA HET IS DOM EN HEB ER HEEEL GOED VAN GELEERD! maar voordat jullie denken dat ik straalbezopen was. 0.8 is 4 glaasjes! (teveel dus voor beginnend) maar dus niet dronken!
jajaja
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 19:17:28 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_97851077
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:15 schreef yesoke het volgende:
Ferrare tape.. dat bedoel ik inderdaad! dus ik denk nu dat ik dus onder de 0.8 geblazen heb en de cursus onterecht is.. daar gaat het mij om. want als het wel boven de 0.8 was was ik hem kwijt geweest en dat was ik niet vandaar.. en iedereen nogmaals: JA HET IS DOM EN HEB ER HEEEL GOED VAN GELEERD! maar voordat jullie denken dat ik straalbezopen was. 0.8 is 4 glaasjes! (teveel dus voor beginnend) maar dus niet dronken!
vier glazen mn reet. Vier glazen als je ze allemaal in 1x opdrinkt, ja. :')... overigens vind ik dat je niet eens moet rijden, al heb je maar 1 glas op.
pi_97851120
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

nee 0.805 dus afgerond 0.81 maaar elke drankje is achteraf teveel
jajaja
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 19:18:43 #20
236264 crew  capricia
pi_97851141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:17 schreef erikkll het volgende:

[..]

vier glazen mn reet. Vier glazen als je ze allemaal in 1x opdrinkt, ja. :')... overigens vind ik dat je niet eens moet rijden, al heb je maar 1 glas op.
voor 0,8? Klopt wel hoor, volgens mij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_97851160
Heb ik al gezegd dat je dom bent om met alcohol achter het stuur te stappen? Nee? Ok dan doe ik het niet :P

Goed te lezen dat je je lesje geleerd hebt en blijkbaar is er iets niet goed gegaan bij de afhandeling van jouw zaak. Of je rijbewijs had ingevorderd moeten worden ( het was immers nu slechts een rijontzegging ) of het PV is niet goed ingevuld door een tikfout oid.

Ik ben wel bang dat je er niet onderuit komt om die cursus te gaan volgen, omdat de "bewijzen" tegen je spreken. Wat natuurlijk ook van belang was, was het écht je eerste keer met drank op?
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_97851251
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:17 schreef erikkll het volgende:

[..]

neee dat ontken ik ook niet, maar volgens de statistieken is 1 glas 0.2 promillie dus tja dan zal 0.8 net ietsje meer zijn.. en 1 glas heeft 2.5 uur nodig om uit je bloed te gaan. dus stel ik heb 5 glazen op (was het geval!) in 3 uur tijd was het.. dan blaas je dus die 0.8 snap je.. maaaaarrrr nogmaals pleasee geen commetaar op nie drinken achter het stuur enzo.. jullie hebben gelijk! iedereen maakt fouten en heb er ook van geleerd! zal het nooit meer doen. heb niet voor niks boete en cursus meteen betaalt. mja tot ik hier achter kwam ik wil gewoon gerechtigheid
jajaja
pi_97851385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:19 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Heb ik al gezegd dat je dom bent om met alcohol achter het stuur te stappen? Nee? Ok dan doe ik het niet :P

Goed te lezen dat je je lesje geleerd hebt en blijkbaar is er iets niet goed gegaan bij de afhandeling van jouw zaak. Of je rijbewijs had ingevorderd moeten worden ( het was immers nu slechts een rijontzegging ) of het PV is niet goed ingevuld door een tikfout oid.

Ik ben wel bang dat je er niet onderuit komt om die cursus te gaan volgen, omdat de "bewijzen" tegen je spreken. Wat natuurlijk ook van belang was, was het écht je eerste keer met drank op?
ja was echt me eerste x en de laatste(had pas 4 weken me rijbewijs!!!) maar, ze hebben in hun systeem vast staan dat me rijbewijs niet is ingenomen? en dan moeten ze dus snappen dat ik onder de 0.8 promille geblazen heb lijk mij.. dus ik dacht dat ik dat eventueel als ''bewijs'' zou kunnen gebruiken.
jajaja
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:24:07 #24
67670 Skv
Cynist.
pi_97851430
yesoke, je weet dat je nu een strafblad hebt en geen verklaring van goed gedrag meer kan krijgen? Lekker als je een baan zoekt. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_97851535
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:15 schreef yesoke het volgende:
Volgens je OP had je 0,805 geblazen en zit je dus boven de grens.
Wellicht dat de agent van dienst niet goed had opgelet en was 'vergeten' je rijbewijs in beslag te nemen.
Dus waarschuw morgen het CBR even hierover zodat je alsnog je rijbewijs kan afgeven op het politieburo.
5 Ferrari's op videoband!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')