Ja, maar schimmels groeien in een paar dagen, bacteriën idem en daar kan je dus wel ziek van worden...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:05 schreef stephano_mc het volgende:
Het onderhoud mankeert niets aan volgens mij,
eens per jaar komt de monteur en dan maakt hij hem ook schoon.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Airconditioningquote:Ook kan een airconditioner (vooral wanneer het slecht onderhouden is door bijvoorbeeld de luchtfilter nooit of zelden te reinigen) aanleiding geven tot allerlei ziekten en allergieën (het zogenaamde Sick building syndrome).
Ja doe dat ook altijd zo.. heel even maar anders de volgende dag echt hondsberoerd. En heb dat niet alleen met de airco van de auto maar echt overal waar maar airco te vinden is.. Klimaatbeheersing in supermarkten enzo is ook echt knuddequote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:27 schreef R2R het volgende:
Ja hier nog 1...... Bij elkaar alweer zo'n 2 weken met dichte neus en schrapende keel rondgelopen. Ik ontloop airco's zoveel mogelijk. Als ik hem in de auto aan heb dan altijd met het raampje ook een stukje open, en dan weer uit zodra het afgekoeld is.
Nee zulke mensen ken ik ook maar goed helaas..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:35 schreef R2R het volgende:
Ja klinkt bekend allemaal, ik heb thuis ook altijd een raam of deur open en alle ventilatieroosters, en in de auto ook bijna altijd een raampje open.
En de fout die veel mensen maken is de airco lekker koel zetten, kom je daarna buiten dan krijg je lekker een klap van 10-15 graden warmer. Daar is het niet voor bedoeld.
Van schimmels en bacterien word je niet verkouden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef netolk het volgende:
[..]
Ja, maar schimmels groeien in een paar dagen, bacteriën idem en daar kan je dus wel ziek van worden...
Als je een lage weerstand hebt en je mede huisgenoten niet zullen zei er niks van merken en jij dus wel
Je vader wat voor arts is die? Je kan namelijk wel degelijk ziek worden van airco (voor 22 graden valt dat denk wel mee zolang die goed schoon is)
Wel door het rhinovirus dat zich snel weet te vermeerderen bij grote temperatuurswisselingen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Van schimmels en bacterien word je niet verkouden.
Ja klopt. Een virus. Dus geen schimmels en/of bacterien.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:47 schreef Ikzanik het volgende:
[..]
Wel door het rhinovirus dat zich snel weet te vermeerderen bij grote temperatuurswisselingen.
Wat een airco wel doet is je neus en keel uitdrogen en dat maakt je weer meer gevoelig voor virussen of allergieen, misschien is het wel een allergie die in combinatie met de airco komt "bovendrijven"quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef stephano_mc het volgende:
Ik merk al een paar jaar dat ik iedere zomer ziek ben.
Echter valt het me vooral op dat als ik een tijdje van huis ben, dat ik weer snel herstel.
Ik had al het vermoeden dat het misschien met de airco in huis te maken kon hebben, maar nu weet ik het zeker!
De laatste dagen heb ik namelijk m'n airco af en toe weer aan gehad vanwege het weer, en ondanks de temperatuur, ben ik nu ineens verkouden!
Maar het rare is, mijn ouders hebben nergens last van.
En mijn vader (die arts van beroep is) zegt dat het daar niet van kan komen.
Nou is mijn vraag, is het mogelijk dat je ziek word van de airco?
en zo ja, hoe komt het dat ik hier als enige last van lijk te hebben?
overigens zet ik m'n airco niet bijzonder koud (22 graden) en ik zit ook een aardig eind van de unit vandaan dus het is ook niet zo dat hij recht in m'n gezicht blaast of zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |