Het lijkt me handig om Frankrijk in pot 2 te ontlopen, anders zou je zomaar een lekker zware (maar wel leuke) groep kunnen krijgen als:quote:• Pot 1: Spanje, NEDERLAND, Duitsland, Engeland, Portugal, Italië, Kroatië, Noorwegen en Griekenland.
• Pot 2: Servië, Slovenië, Rusland, Frankrijk, Montenegro, Zwitserland, Slowakije, Denemarken en Zweden.
• Pot 3: Turkije, Tsjechië, Israël, Ierland, Oekraïne, België, Roemenië, Bosnië-Herzegovina en Bulgarije.
• Pot 4: Litouwen, Albanië, Hongarije, Wit-Rusland, Georgië, Armenië, Noord-Ierland, Schotland en Polen.
• Pot 5: Oostenrijk, Estland, Letland, Finland, Macedonië, Moldavië, Cyprus, Azerbeidzjan en Wales.
• Pot 6: IJsland, Luxemburg, Farøer Eilanden, Kazachstan, Liechtenstein, Malta, Andorra en San Marino.
Ik denk dat Belgie sterker is dan Tjeschie en Polen, misschien nog niet nu maar wel over ongeveer 2 jaar. Schotland heb ik niet zo'n hoge pet van.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:51 schreef Underdoggy het volgende:
Tsjechië/Polen lijken me sterker dan België / Schotland
quote:liever b.v.
Nederland
Montenegro
Israël
Noord-Ierland
Cyprus
Farøer Eilanden
Het kan hard waaien op de Farøer Eilanden!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:53 schreef Mr.Mackey. het volgende:
[..]
![]()
Grapjas,dan ben je sowieso gekwalificeerd,kun je gewoon alle jonkies laten spelen.
Maak 25.000 euro over richting Blatter en het is geregeld.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:21 schreef TLC het volgende:
Noorwegen en Griekenland in pot 1 slaat nergens opzet dan de Zweden en Denen daar.
We kunnen niet bij spanje komen toch?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:30 schreef Ajacied422 het volgende:
• Pot 1: Spanje, NEDERLAND, Duitsland, Engeland, Portugal, Italië, Kroatië, Noorwegen en Griekenland.
• Pot 2: Servië, Slovenië, Rusland, Frankrijk, Montenegro, Zwitserland, Slowakije, Denemarken en Zweden.
• Pot 3: Turkije, Tsjechië, Israël, Ierland, Oekraïne, België, Roemenië, Bosnië-Herzegovina en Bulgarije.
• Pot 4: Litouwen, Albanië, Hongarije, Wit-Rusland, Georgië, Armenië, Noord-Ierland, Schotland en Polen.
• Pot 5: Oostenrijk, Estland, Letland, Finland, Macedonië, Moldavië, Cyprus, Azerbeidzjan en Wales.
• Pot 6: IJsland, Luxemburg, Farøer Eilanden, Kazachstan, Liechtenstein, Malta, Andorra en San Marino.
Spanje
Frankrijk
Turkije
Polen
Oostenrijk
Ijsland
Nee.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:22 schreef Mr.Mackey. het volgende:
[..]
We kunnen niet bij spanje komen toch?
nou, er zijn er hier toch een paar die niets liever willen dan met het waardeloze voetballand Belgie in de groep te zitten hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt me handig om Frankrijk in pot 2 te ontlopen, anders zou je zomaar een lekker zware (maar wel leuke) groep kunnen krijgen als:
Nederland
Frankrijk
België
Schotland
Wales
IJsland
liever b.v.
Nederland
Montenegro
Israël
Noord-Ierland
Cyprus
Farøer Eilanden
Het kan anders aardig spoken in Vilnius.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:08 schreef Decrease het volgende:
Voor België:
Noorwegen
Slowakije
Litouwen
Moldavië
San Marino
Ik wil godverdomme nog 's naar een eindtornooi.
Afgelopen jaren de voetbalprestaties van Frankrijk een beetje gevolgd?quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:08 schreef Caland het volgende:
Hoe kan Noorwegen nou in pot 1 zitten en Frankrijk niet?
Ja, maar kom op hey...Noorwegenquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:55 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Afgelopen jaren de voetbalprestaties van Frankrijk een beetje gevolgd?
Die waren wel op WK's/EK'squote:Op woensdag 8 juni 2011 10:55 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Afgelopen jaren de voetbalprestaties van Frankrijk een beetje gevolgd?
Noorwegen staat in ieder geval wel 11e en de 9 landen in pot 1 zijn de 9 hoogste landen op de lijst. Dus ik denk dat het op ranglijst gaat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:03 schreef BramKVO het volgende:
Ik snap de indeling ook niet goed. Heeft iemand exacte details over de bepaling vd groepen? Of is dit louter op basis van de FIFA-ranking ?
Kijk jij nou maar uit dat je Griekenland niet treftquote:
Servië Montenegro.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:02 schreef hvan het volgende:
Wat doet Montenegro in pot 2 ?!?!?!? die gasten hebben net 3 interlands gespeeld ofzo!
Ja lekker tegen non landen voetballen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland
Montenegro
Israël
Noord-Ierland
Cyprus
Farøer Eilanden
Dit is alleen europa trouwens, ik denk al, er klopt iets nietquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:12 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ranking Zonal Ranking Team Pts
May 11 +/- Ranking
Apr 11 +/- Pts
Apr 11
1 1 Spain 1857 0 0
2 2 Netherlands 1702 0 0
4 3 Germany 1413 0 27
6 4 England 1163 0 0
8 5 Portugal 1052 0 0
9 6 Italy 1019 0 0
10 7 Croatia 991 0 0
11 8 Norway 987 0 0
12 9 Greece 985 0 0
Beetje vaag weergegeven, maar dit is de top 9
http://www.fifa.com/world(...)ation=27275&rank=204
The world ranking staat er naast.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:00 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dit is alleen europa trouwens, ik denk al, er klopt iets niet. Maar goed, kwalificaties per continent was ik even vergeten
Met die gast de te laat bij een wedstrijd aankwam tegen NL omdat ie nog een muurtje moest stucen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:03 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik hoop trouwens dat luxemburg doorgaat.
quote:Oranje stuit mogelijk op Fransen en Rode Duivels
27/07/2011 15:15
Het Nederlands elftal loopt kans komende zaterdag bij de loting voor de WK-kwalificatiereeks gekoppeld te worden aan Frankrijk en België. Ook een confrontatie met het Rusland van bondscoach Dick Advocaat en het Turkije van Guus Hiddink behoort tot de mogelijkheden.
De loting voor het WK van 2014 vindt zaterdag plaats in Rio de Janeiro. Op basis van de meest recente FIFA-wereldranglijst zijn negen Europese landen geplaatst als groepshoofd. Nederland hoort bij dit negental. Het betekent dat Oranje niet kan loten tegen de andere acht: Spanje, Duitsland, Engeland, Portugal, Italië, Kroatië, Noorwegen en Griekenland.
Nederland krijgt vier of vijf tegenstanders toegewezen. Alle groepswinaars plaatsen zich rechtstreeks, de acht beste nummers twee maken via play-offs uit wie het Europese deelnemersveld van dertien landen completeert.
Uit de onderstaande potten komt een tegenstander voor Nederland:
Pot 2 Frankrijk, Montenegro, Rusland, Zweden, Denemarken, Slovenië, Turkije, Servië, Slowakije.
Pot 3 België, Zwitserland, Israël, Ierland, Tsjechië, Bosnië-Herzegovina, Wit-Rusland, Oekraïne, Hongarije.
Pot 4 Bulgarije, Roemenië, Georgië, Litouwen, Albanië, Schotland, Noord-Ierland, Oostenrijk, Polen.
Pot 5 Armenië, Finland, Estland, Cyprus, Letland, Moldavië, Macedonië, Azerbeidzjan, Faroër.
Pot 6 Wales, Liechtenstein, IJsland, Kazachstan, Luxemburg, Malta, Andorra, San Marino
Hopelijk wel ja, zo'n slachtpartij tegen de Belgjes is altijd wel geinig.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:50 schreef BramKVO het volgende:
Hopelijk opnieuw een derby der Lage Landen !
Ook altijd leuk als NL op voorhand dergelijke zaken zegt/denkt en vervolgens de boot ingaatquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja, zo'n slachtpartij tegen de Belgjes is altijd wel geinig.
Ja maar België is tegenwoordig wel héél erg slecht hoor, voetballend gezien stelt het echt niets meer voor. Het zou me niet verbazen als ze zich ook niet kwalificeren voor het WK 2014.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:11 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ook altijd leuk als NL op voorhand dergelijke zaken zegt/denkt en vervolgens de boot ingaat:p
Gelukkig voor de Belgen dat het EK nog meer landen gaat toelaten. Anders waren ze er nooit meer bijgeweest op een eindtoernooiquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja maar België is tegenwoordig wel héél erg slecht hoor, voetballend gezien stelt het echt niets meer voor. Het zou me niet verbazen als ze zich ook niet kwalificeren voor het WK 2014.
Het volgende EK is pas in 2016, het is de vraag of België dan nog wel bestaat. Misschien hoort Vlaanderen dan gewoon bij Nederland en Wallonië bij Frankrijkquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelukkig voor de Belgen dat het EK nog meer landen gaat toelaten. Anders waren ze er nooit meer bijgeweest op een eindtoernooi
Onzin. België heeft nu een prima lichting met talentvolle spelers. Ze hebben nu alleen wel de pech dat ze zo laag staan op de ranking waardoor ze automatisch een zware loting krijgen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja maar België is tegenwoordig wel héél erg slecht hoor, voetballend gezien stelt het echt niets meer voor. Het zou me niet verbazen als ze zich ook niet kwalificeren voor het WK 2014.
Dat hoor ik ook al 10 jaarquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:40 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Onzin. België heeft nu een prima lichting met talentvolle spelers. Ze hebben nu alleen wel de pech dat ze zo laag staan op de ranking waardoor ze automatisch een zware loting krijgen.
Hebben we eindelijk een harde verdedigingslinie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het volgende EK is pas in 2016, het is de vraag of België dan nog wel bestaat. Misschien hoort Vlaanderen dan gewoon bij Nederland en Wallonië bij Frankrijk
quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:40 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Onzin. België heeft nu een prima lichting met talentvolle spelers. Ze hebben nu alleen wel de pech dat ze zo laag staan op de ranking waardoor ze automatisch een zware loting krijgen.
Zo'n onzin betreft het niet. Immers, altijd dat geleuter dat België wel zulke goede talenten heeft. Ten eerste: met talenten alleen red je het niet. Ten tweede: zolang er geen goede bondscoach is ( dat wil zeggen een bondscoach die afdurft van zogenaamde 'zekerheden' en die aanvallend durft te denken en daar ook naar selecteert ) kan je nog zoveel talent hebben, maar dan gaat het niet werken. Ten derde: zolang er geen échte leiders in het veld staan, kun je het bij voorbaat op je buik schrijven. Ik denk dan aan een 3 a 4-tal leiders.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:40 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Nederland kan zich beter opladen voor wedstrijden tegen goede landen ipv de Noorwegens en Schotlanden van deze tijd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:04 schreef Devv het volgende:
Geef mij maar een paar "zware" landen. Dat is beter dan hoe ze nu door de poulefase heen freewheelen.
Zalig, mensen die het voetbal niet volgen en toch denken dat ze er iets vanaf weten.quote:
We zullen het zien...in 2016 misschien, als België dan nog bestaat.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:23 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Zalig, mensen die het voetbal niet volgen en toch denken dat ze er iets vanaf weten.
Belgie heeft wel degelijk een talentvolle lichting, daar zijn zowat alle volgers in Europa het over eens. Valt ook te zien aan het feit dat er meer en meer Belgen naar goede (sub)toppers in Europa gaan.
Of het talent er ook als ploeg zal uitkomen, dat wordt dan weer afwachten.
Vertonghenquote:Op woensdag 27 juli 2011 19:01 schreef J2T het volgende:
[..]
Hebben we eindelijk een harde verdedigingslinie.
Precies mijn gedachte. Ik denk dat na 2012 de tijd gaat aanbreken waarin alles niet meer zo vanzelfsprekend is als nu. De toppers zijn dan allemaal bijna 30 of 30+. Ik zie een soort herhaling van de generatie '90. Die bleven ook heel lang vast bij elkaar (zie je nu ook, basis is sinds 2008 nauwelijks veranderd) en toen ze na 2000 minder werden en er weinig beters voor handen lag, ging het mis richting 2002.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:08 schreef J2T het volgende:
Lijkt me niet verstandig om in een zware poule te komen voor de kwalificaties. Met de gouden generatie die wij nu hebben is het bijna over en uit, en de opkomende generatie is best wel fail tot nu toe ( Wijnaldum, Fer, Wolfswinkel, Anita, Luuk en Siem de Jong etc.) . Gooi NL maar lekker in een bagger poule met landen als San Marino en Moldavie, zodat wij ons in ieder geval plaatsen voor het WK.
Nee, ik hoop dat de Belgen in de zwakste poule komen. Zo hebben ze de meeste kans om het te halen. Wordt tijd dat de Rode Duivels weer eens op een eindronde staanquote:
Ja ik gun het ze ook van harte, daar niet van. Maar het is gewoon leuk om tegen die gasten te spelen tochquote:Op donderdag 28 juli 2011 01:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, ik hoop dat de Belgen in de zwakste poule komen. Zo hebben ze de meeste kans om het te halen. Wordt tijd dat de Rode Duivels weer eens op een eindronde staan
Zwakke of sterke poule, je moet het toch zelf doen. Wel qua namen een aparte indeling zeg. Noorwegen bijvoorbeeld als groepshoofd. Alsof die veel gepresteerd hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2011 01:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, ik hoop dat de Belgen in de zwakste poule komen. Zo hebben ze de meeste kans om het te halen. Wordt tijd dat de Rode Duivels weer eens op een eindronde staan
Ja, leuk. Een poule met Spanje, Nederland, Duitsland, Italie, Engeland en Portugal. Een andere poule met Liechtenstein, Faeroer, Kazachstan, Malta en Luxemburg... Zo wordt een EK ook interessanter.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:49 schreef Karina het volgende:
Schaf die "potjes" gewoon af, alle landen in 1 bak en huppetee loten. Maar dat zal wel te simpel zijn.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:49 schreef Karina het volgende:
Schaf die "potjes" gewoon af, alle landen in 1 bak en huppetee loten. Maar dat zal wel te simpel zijn.
We hebben bijna dezelfde groepen geloot.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dan zeker een groep met Nederland, Spanje, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Portugal en Italië. En dan ook nog een groep met San Marino, Liechtenstein, Luxemburg, Faroer, Malta, Andorra en Kazachstan.
Edit: gvd Halcon, wij zijn het iets te vaak eens de laatste tijd
Ik heb geen reputatie hier, dat scheelt!quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
We hebben bijna dezelfde groepen geloot.
Slecht voor je reputatie, gast.
Iets minder sturing zou wel prettig zijn.. Bijvoorbeeld door drie potten te hebben ipv 6 en dan twee landen per pot naar de groepquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:49 schreef Karina het volgende:
Slechte prestatie tijdens de Azie-cup.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:17 schreef Halcon het volgende:
Noord Korea in pot 4, terwijl die het afgelopen WK hebben gehaald... Best opvallend.
En dan meteen in pot 4? Gaat hard daar.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:21 schreef Piebe het volgende:
[..]
Slechte prestatie tijdens de Azie-cup.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, leuk. Een poule met Spanje, Nederland, Duitsland, Italie, Engeland en Portugal. Een andere poule met Liechtenstein, Faeroer, Kazachstan, Malta en Luxemburg... Zo wordt een EK ook interessanter.
Dat zou wel heel toevallig zijn, maar nu wordt er wel HEEL veel gestuurd.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dan zeker een groep met Nederland, Spanje, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Portugal en Italië. En dan ook nog een groep met San Marino, Liechtenstein, Luxemburg, Faroer, Malta, Andorra en Kazachstan.
Edit: gvd Halcon, wij zijn het iets te vaak eens de laatste tijd
Ja zoiets dan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Iets minder sturing zou wel prettig zijn.. Bijvoorbeeld door drie potten te hebben ipv 6 en dan twee landen per pot naar de groep.
Ze staan 115 op de ranking, en dat was voor het WK 100. Die Azie cup heeft ze wel wat plekken gekost.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan meteen in pot 4? Gaat hard daar.
Loting is zaterdagavond om 8 uur.quote:
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:20 schreef Micson het volgende:
Maar serieus, waar slaat het dan op dat Noorwegen in pot 1 zit?
Telden die gerichte schoten op doel van Anders Breijvik soms ook mee?
Sorry voor de ongepaste en niet grappige grapquote:
I lol'dquote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:20 schreef Micson het volgende:
Maar serieus, waar slaat het dan op dat Noorwegen in pot 1 zit?
Telden die gerichte schoten op doel van Anders Breijvik soms ook mee?
Bedankt man, voor de waardering .quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:23 schreef Caland het volgende:
Ja, dat is mij ook een raadsel.
Stiekem moest ik ook wel glimlachen om je garp.
Een soort Songfestival? Dan wordt het nooit meer wat voor NLquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben er ook wel een voorstander van om sommige landen zich automatisch te laten kwalificeren, sowieso de titelverdediger zoals het ook vroeger was
Die ranking blijft een beetje raar. Sommige landen staan soms absurd hoog.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:41 schreef borisz het volgende:
[..]
Ze staan 115 op de ranking, en dat was voor het WK 100. Die Azie cup heeft ze wel wat plekken gekost.
Ongepast inderdaad, nu hun scherpschutter waarschijnlijk niet beschikbaar is voor het WK 2014.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:22 schreef Micson het volgende:
[..]
Sorry voor de ongepaste en niet grappige grap
Maar ik bedoelde het serieus. Over welke resultaten van Noorwegen moet ik me gaan buigen om te zien waar ze die plek in pot 1 aan verdienen ?
Noorwegenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die ranking blijft een beetje raar. Sommige landen staan soms absurd hoog.
2000 voor het laatst bij een eindronde en in 1998 voor het laatst op een WK. Geeft wel aan dat er iets mis is met die puntentelling.quote:
WTF ? Dat is zowaar nog slechter dan Belgie ? Hoe komen die dan zo hoog ?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
2000 voor het laatst bij een eindronde en in 1998 voor het laatst op een WK. Geeft wel aan dat er iets mis is met die puntentelling.
Zo nu en dan wedstrijden winnen...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:13 schreef BramKVO het volgende:
[..]
WTF ? Dat is zowaar nog slechter dan Belgie ? Hoe komen die dan zo hoog ?
Grappemaker.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:26 schreef byah het volgende:
[..]
Een soort Songfestival? Dan wordt het nooit meer wat voor NL
Neem dit lijstje van de UEFA http://www.uefa.com/Multi(...)1640771_DOWNLOAD.pdfquote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
2000 voor het laatst bij een eindronde en in 1998 voor het laatst op een WK. Geeft wel aan dat er iets mis is met die puntentelling.
Dat lijkt me ook logisch ja, vriendschappelijke wedstrijden waar de teams slechts met hun B-elftal spelen moet je ook niet meetellen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Neem dit lijstje van de UEFA http://www.uefa.com/Multi(...)1640771_DOWNLOAD.pdf
Daar staan ze netjes 24ste (!). UEFA telt volgens mij alleen maar de zinnige duels mee.
Beter, maar ook hier staat Griekenland absurd hoog. Wat heb ik gemist?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Neem dit lijstje van de UEFA http://www.uefa.com/Multi(...)1640771_DOWNLOAD.pdf
Daar staan ze netjes 24ste (!). UEFA telt volgens mij alleen maar de zinnige duels mee.
Misschien nog profitieren van het EK 2004?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 04:30 schreef msnk het volgende:
[..]
Beter, maar ook hier staat Griekenland absurd hoog. Wat heb ik gemist?
Zou dat dan niet bovenaan moeten staan bij die percentages?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 04:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien nog profitieren van het EK 2004?
Ze hebben zich gekwalificeerd voor het EK2008 en het WK2010. Ook bij de kwalificatie voor het Ek2012 doen ze het uitstekend. Aangezien alleen de prestaties van de laatste 4 jaar meetellen, is het dus logisch dat ze in de Top-15 van de FIFA-lijst staan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 04:30 schreef msnk het volgende:
[..]
Beter, maar ook hier staat Griekenland absurd hoog. Wat heb ik gemist?
Wat is het nouquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Aanstaande zondag dus de loting in Brazilië.
Het Nederlands elftal loopt kans komende zaterdag bij de loting voor de WK-kwalificatiereeks gekoppeld te worden aan Frankrijk en België.
16.15 local time? Dan is het hier al 23.15... Duurt dat zolang?quote:The first procedure to take place at the Marina da Gloria is a short but important one. As the Asian, North, Central America and Caribbean, Oceanian and South American Zones all have a place open to them via a two legged play-off, a draw will be made to see which confederations are paired together.
Five minutes later, Cafu and Neymar will take to the stage to assist with the draw for the African qualifying zone. The 24 lowest-ranked participating associations from the region will contest Round One. Those teams will be allocated to two pots of 12 teams based on the FIFA/Coca-Cola World Ranking of July 2011; the 12 highest ranked teams and the 12 lowest ranked teams. They will be then be drawn against each other to play over two legs on a home and away basis between 11 and 15 November 2011. The winners of those matches advance to Round Two, where they will join the remaining 28 teams from the region. The 40 teams will be drawn into ten round-robin, home-and-away groups, each consisting of four nations. The ten group winners advance to Round Three.
On to Asia
The qualification for the Asian Zone has already reached Round Three following the results of this week’s matches, with the 15 winners of the latest round of qualification (Singapore, China PR, Syria, Uzbekistan, Indonesia, Qatar, Kuwait, Jordan, Oman, Lebanon, UAE, Iraq, Iran, Saudi Arabia and Thailand) joining the five teams who received a bye in the next phase (Japan, Australia, Korea Republic, Bahrain and Korea DPR). Those 20 teams will be allocated to four pots of five teams based on the FIFA/Coca-Cola World Ranking of July 2011. The top five teams will be placed in Pot 1, the next five best teams will be placed in Pot 2, and so on. The teams will be drawn into five groups of four teams for Round Three by Zico and Lucas, with the teams in Pot 4 placed in position 4 of each group; the teams in Pot 3 in position 3; the teams from Pot 2 in position 2; and the teams from Pot 1 in position 1. The five Round Three group winners and five group runners-up will contest Round Four.
Bebeto and Michel Bastos will then take to the stage to draw the teams for the North, Central America and the Caribbean region. The five Round One winners (Belize, Dominican Republic, US Virgin Islands, St. Lucia and Bahamas) join the 19 next highest-ranked participating teams (based on the FIFA/Coca-Cola World Ranking of March 2011) which received a bye from Round One. Those teams are will be drawn into six groups of four teams, with the six group winners advancing to Round Three. USA, Mexico and Honduras have been allocated to Pot One, Jamaica, Costa Rica and Cuba in Pot Two, with the six group winners comprising Pot Three. The teams will be drawn into three groups of four for Round Three.
The Oceanian Zone draw will be conducted by Lucas Piazon and Mario Zagallo. In Oceania, the four lowest-ranked Member Associations (based on the FIFA/Coca-Cola Ranking of July 2011, and for sporting reasons) will contest Round One, which will be a central tournament based on a league system and will be played between 21-26 November 2011. The winner of this tournament advances to Round Two, which is also the group stage of the 2012 OFC Nations Cup. These eight teams play in a central tournament between 1-12 June 2011 based on a league system. The four highest-placed teams advance to Round Three. The draw date, location, and procedure for Round Three will be confirmed by the end of Round Two by the Organising Committee for the FIFA World Cup Brazil 2014.
Situation in South America
Given that Brazil, as the Host Nation, do not need to qualify, the South American Zone will consist of nine teams competing for 4.5 places from a single group. All nine teams will be placed in one group and will play each other on a home and away basis between 7 October 2011 and 15 October 2013. The top four teams qualify for the 2014 FIFA World Cup, while the fifth-placed team advances to an intercontinental play-off.
At approximately 16.15 local time, arguably the highlight of the Preliminary Draw takes place when Ronaldo and Paulo Henrique Ganso take to the stage for the European Zone draw. With the pot allocations announced on Wednesday, all it requires is for the 53 teams to be allocated to eight groups of six teams and one group of five teams. However, in consideration of the delicate political relationship between Russia and Georgia, UEFA has requested that FIFA maintain the current UEFA policy of not drawing these teams into the same qualification groups.
Ja leuk voor je, maar ze staan achtste. Toch heel wat anders dan "Top-15".quote:Op zaterdag 30 juli 2011 07:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hebben zich gekwalificeerd voor het EK2008 en het WK2010. Ook bij de kwalificatie voor het Ek2012 doen ze het uitstekend. Aangezien alleen de prestaties van de laatste 4 jaar meetellen, is het dus logisch dat ze in de Top-15 van de FIFA-lijst staan.
Top 15 slaat op de FIFA-lijst waar ook landen buiten Europa op staan. Daar staan ze momenteel 13e. Het indelen in potten gebeurt a.d.h.v. die FIFA-lijst.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:30 schreef msnk het volgende:
[..]
Ja leuk voor je, maar ze staan achtste. Toch heel wat anders dan "Top-15".
Ik heb je post inderdaad verkeerd gelezen, blijft absurd hoog maar dat de FIFA-lijst op onzin berust is wisten we al.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Top 15 slaat op de FIFA-lijst waar ook landen buiten Europa op staan. Daar staan ze momenteel 13e. Het indelen in potten gebeurt a.d.h.v. die FIFA-lijst.
Welke Europese landen hebben de laatste 4 jaar beter gepresteerd? Als je sec naar de cijfers kijkt, dan hoort Griekenland daar wel ongeveer te staan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:47 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik heb je post inderdaad verkeerd gelezen, blijft absurd hoog maar dat de FIFA-lijst op onzin berust is wisten we al.
Maar dat ze op de UEFA-lijst 8ste staanNaja.
2008 onzichtbaar, 2010 afwezig. Mja 2012 kwalificaties is 8ste plek waard?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Welke Europese landen hebben de laatste 4 jaar beter gepresteerd? Als je sec naar de cijfers kijkt, dan hoort Griekenland daar wel ongeveer te staan.
Griekenland speelde vorig jaar ook het WK. Ze wonnen zelfs nog een potjequote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:01 schreef msnk het volgende:
[..]
2008 onzichtbaar, 2010 afwezig. Mja 2012 kwalificaties is 8ste plek waard?
Is dat dan zoveel beter dan Portugal, Slowakije, Frankrijk en Denemarken? Die stonden tenminste nog op het WK van vorig jaar.
Serieus? Kun je nagaan hoe onzichtbaar ze warenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Griekenland speelde vorig jaar ook het WK. Ze wonnen zelfs nog een potje
20.00 hier. Online stream van de NOS.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:32 schreef J2T het volgende:
Hoe laat begint de loting? En is dit ergens live te volgen? BVD.
Tegen Slovenië heb je een grotere kans te winnen dan tegen Frankrijk. Het liefst uit iedere pot het zwakke broertje dus.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:44 schreef Contador_The_Best het volgende:
Graag de zwaarst mogelijke poule voor Nederland. Nederland is typisch zo'n voetballand dat zich beste kan opladen tegen de 'sterkst mogelijke' landen. Dus hopelijk loot Nederland iig Frankrijk.
Grappig dat je in die zaal in totaal maar 2 mensen hoorde klappen toen Blatter aangekondigd werd.quote:
ik heb geluid uitquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:05 schreef YazooW het volgende:
[..]
Grappig dat je in die zaal in totaal maar 2 mensen hoorde klappen toen Blatter aangekondigd werd.
ja dat was een heel erg matig applausquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:05 schreef YazooW het volgende:
[..]
Grappig dat je in die zaal in totaal maar 2 mensen hoorde klappen toen Blatter aangekondigd werd.
Voetjebalquote:
Villa BVDquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:13 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Voetjebal. Hoe heette dat EK/WK programma van Barend ook alweer?
Precies, net alsof een of andere Rus Spaans probeert te praten.quote:
Met mn Spaans en ooit eens een Brasiliaanse vriendin verstond ik het prima... Maar het mooiste woord blijft "voetsjebol"quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies, net alsof een of andere Rus Spaans probeert te praten.
Veel later dan we nu allemaal denken (of hopen).quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:19 schreef Lily1987 het volgende:
Hoe lang gaat dit spektakel duren? Of beter gezegd...wanneer begint de echte loting?
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ze beginnen dus nu met de Afrikaanse loting.
Het lot van Oranje is in handen van een oude bekende. Niemand minder dan Ronaldo, onlangs gestopt met voetballen, gaat Nederland koppelen aan zijn tegenstanders.quote:
Dat is een lange zit.....quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:26 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Het lot van Oranje is in handen van een oude bekende. Niemand minder dan Ronaldo, onlangs gestopt met voetballen, gaat Nederland koppelen aan zijn tegenstanders.
De oud-PSV'er krijgt bij de loting assistentie van Adryan, één van de spelers van Brazilië onder 20.
De loting van de Afrikaanse zone wordt verricht door Cafu, aanvoerder van het team dat in 2002 wereldkampioen werd. Hij wordt bijgestaan door het nieuwste Braziliaanse pareltje Neymar
De loting van de Aziatisch zone is in handen van Zico en Lucas.
Mario Zagallo en Felipe Bastos verrichten de loting voor CONCACAF.
Bebeto, de voormalige spits van Brazilië en Lucus Piazon, ster van het Braziliaanse elftal onder 17 jaar, nemen Oceanië voor hun rekening.
Beelden waren wel Brasilie maar ja idd geen slopenwijken... Maar daar wil je ook liever niet gezien worden hoorquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:18 schreef RemcoW23 het volgende:
Iets zegt me dat dit niet helemaal Brazilie is wat ze nu laten zien.. Laat die sloppenwijken dan ook zien. Wel eerlijk blijven![]()
.
Nee idd. Beetje verkoopfilmpje haalt dat er uiteraard uit. Toch geeft dat perfect weer hoe ze te werk gaanquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:27 schreef chufi het volgende:
[..]
Beelden waren wel Brasilie maar ja idd geen slopenwijken... Maar daar wil je ook liever niet gezien worden hoor
Ofniet danquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:31 schreef Lily1987 het volgende:
Hahaha ja je leert nog eens landen kennen zo hèGoed voor je geografie.
Mensen die landen nog niet kennen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:31 schreef Lily1987 het volgende:
Hahaha ja je leert nog eens landen kennen zo hèGoed voor je geografie.
Zo zie je maar dat voetbal heel goed kan zijn voor je kennis. Dankzij voetbal ken ik elk land ter wereld, in elk geval van naam.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:33 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ah jij kent Djibouti en Sao Tomé en Principe wel?
Nou ik inderdaad na vanavond ook. Het zijn er nog maar 2 die ik niet kende...eens kijken wat de score aan het eind van de avond is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat voetbal heel goed kan zijn voor je kennis. Dankzij voetbal ken ik elk land ter wereld, in elk geval van naam.
Ik vind mezelf wel aardig geografisch onderlegd, maar bij die naam krabbelde ik me ook achter het oor.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:34 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Mensen die doen alsof ze Sao Tome e Principe kennen
Ja.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:33 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ah jij kent Djibouti en Sao Tomé en Principe wel?
Braziliaanse dames weten ook wel raad met ballen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:41 schreef BB-King het volgende:
Die Brazilianen kunnen goed ballen graaien trouwens.
Sudan blijft Sudan, en Zuid-Sudan zal nog geen lid zijn van FIFA.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:42 schreef YazooW het volgende:
We hebben voortaan toch een Noord en Zuid Sudan?
Dat was toch ook met Curaçao bij het IOC? Was geen tijd meer om een licentie aan te vragen. Daarom moesten de Antilliaanse atleten kiezen tussen Aruba en Nederland. Hoe is dat eigenlijk nu bij deze loting?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Sudan blijft Sudan, en Zuid-Sudan zal nog geen lid zijn van FIFA.
Ik weet niet hoe dat in z'n werk gaat maar meestal zit er nog wel wat tijd tussen een onafhankelijkheid en een FIFA-lidmaatschap. Zuid-Soedan zal moeten wachten tot het volgende WK in elk geval.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:48 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Dat was toch ook met Curaçao bij het IOC? Was geen tijd meer om een licentie aan te vragen. Daarom moesten de Antilliaanse atleten kiezen tussen Aruba en Nederland. Hoe is dat eigenlijk nu bij deze loting?
Staat in de urlquote:
Aruba en Curacao zie ik net. Geen Sint Maarten. De 3 eilanden die bijzondere gemeenten zijn, zullen nu wel onder Nederland vallen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat in z'n werk gaat maar meestal zit er nog wel wat tijd tussen een onafhankelijkheid en een FIFA-lidmaatschap. Zuid-Soedan zal moeten wachten tot het volgende WK in elk geval.
Verkeerde topic.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zie liever Anita op defensieve plek. Janssen komt snelheid te kort.
quote:ASIA QUALIFYING GROUPS:
Group A: China, Jordan, Iraq, Sinapore
Group B: Kuawit, UAE, Lebanon, S. Korea
Group C: Uzbekistan, Japan, Syria, Best Korea
Group D: Australia, Oman, Saudi Arabia, Thailand
Group E: Qatar, Bahrian, Indoneia, Iran
Is in Azië ook nauwelijks te verwachten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:53 schreef Strani het volgende:
Behalve een groep met Australië en Saoedi Arabië zie ik niet zo veel interessants in Azië.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Aan groep 3 te zien geschreven door een Noord-Koreaan!
Dat snap ik idd ook niet. Wat mij betreft maken ze van Oceanië/Azië 1 regio.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:55 schreef Lily1987 het volgende:
Vanuit welk opzicht heeft Australië eigenlijk toestemming gekregen om met het Aziatische continent mee te doen? Ik snap dat het qua competitie interessanter is voor Australië...maar is het alleen daarop bepaald?
Dacht ik ook...denk ik nog steeds als ik beeld niet zie :pquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:57 schreef YazooW het volgende:
WTF, ik dacht serieus dat het een vent was die aan het zingen was.
Totdat ze inzoomde...
Ja dat lijkt me inderdaad betere oplossing.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat snap ik idd ook niet. Wat mij betreft maken ze van Oceanië/Azië 1 regio.
Nee, dat kwam door het defensieve geklungel van Nederland.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:02 schreef BB-King het volgende:
Hey jakkie, Bebeto... door die eikel moeten we nu elke keer naar die stomme baby-wieg move kijken.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat kwam door het defensieve geklungel van Nederland.
Dat was Buitenspelquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat kwam door het defensieve geklungel van Nederland.
Als?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:58 schreef Strani het volgende:
Ik werk met CONCACAF dus voor mij wordt het nu ook wel interessant. Voor jullie wat minder denk ik.
Ik werk voor het bedrijf dat oa. de website van CONCACAF bijhoudt. Ik ben dan coordinator van de live tekst-commentaren (Engels en Spaans) voor de Gold Cup en CONCACAF Champions League.quote:
Cool!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik werk voor het bedrijf dat oa. de website van CONCACAF bijhoudt. Ik ben dan coordinator van de live tekst-commentaren (Engels en Spaans) voor de Gold Cup en CONCACAF Champions League.
Mooi werk, regel eens een stageplek voor mij ofzoquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik werk voor het bedrijf dat oa. de website van CONCACAF bijhoudt. Ik ben dan coordinator van de live tekst-commentaren (Engels en Spaans) voor de Gold Cup en CONCACAF Champions League.
Niet direct maar je kunt me als je wilt een PM sturen voor als we ineens wel verlegen zitten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:07 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Cool!Nog Spaanse/Engelse redacteuren nodig?
Hehe, het is inderdaad leuk werk.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:07 schreef YazooW het volgende:
[..]
Mooi werk, regel eens een stageplek voor mij ofzo
Ik spreek zowel Spaans als Engels, dus ik houd me aanbevolen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:07 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Cool!Nog Spaanse/Engelse redacteuren nodig?
Okee doe ikquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet direct maar je kunt me als je wilt een PM sturen voor als we ineens wel verlegen zitten.
Altijd goed om te weten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik spreek zowel Spaans als Engels, dus ik houd me aanbevolen.
Clubs lopen nu al te klagen over het drukke programma en bijbehorende reistijd...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:10 schreef Lily1987 het volgende:
Dit zijn toch ook allemaal landen waar je liever tegen loot dan een Oost-Europees team hè. Barbados, Curacao...heerlijk!
Haha en je maakt er nog eens wat geks mee, zoals spelers zonder rugnummers en stadions in het donker.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:10 schreef Lily1987 het volgende:
Dit zijn toch ook allemaal landen waar je liever tegen loot dan een Oost-Europees team hè. Barbados, Curacao...heerlijk!
Daarom juist! Weekje strand met een 'oefenpotje' zal ze goed doen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Clubs lopen nu al te klagen over het drukke programma en bijbehorende reistijd...
Dat hebben we in Rio gezien.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:12 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Daarom juist! Weekje strand met een 'oefenpotje' zal ze goed doen.
Hey, voor jullie werken we ookquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:12 schreef RemcoW23 het volgende:
En ik maar voor VI werken, jullie hebben het veel mooier daar![]()
Hm daar gaan ze dan weer over klagen natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha en je maakt er nog eens wat geks mee, zoals spelers zonder rugnummers en stadions in het donker.
Daar kun je het niet mee vergelijken hè. Uruguay en Brazilië zijn geen 'oefenpotjes' en bovendien mochten ze daarna nog eens 4 weken op vakantiequote:
Heerlijk, een vrouw met oprechte interesse in voetbal!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:15 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Daar kun je het niet mee vergelijken hè. Uruguay en Brazilië zijn geen 'oefenpotjes' en bovendien mochten ze daarna nog eens 4 weken op vakantie
Dank!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Heerlijk, een vrouw met oprechte interesse in voetbal!
Daar staat een mannetje bij jou naast je avatar tochquote:
lol, scherpquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:20 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Daar staat een mannetje bij jou naast je avatar toch?
Ohh haha ja. Maar heb nog nooit wat aan mijn profiel gedaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:20 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Daar staat een mannetje bij jou naast je avatar toch?
Geografisch wel inderdaad. Qua niveau sluit het wel meer aan op de Cayman Islands en Republica Dominicana dan op Paraguay of Argentinië.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:19 schreef Lily1987 het volgende:
Suriname tegen El Salvador, Kaayman eilanden en Dominicaanse republiek.
Nog zoiets...Suriname is toch Zuid-Amerika?
Ah dan kan half Oost-Europa ook beter bij de AFC aansluiten dan bij de UEFA.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geografisch wel inderdaad. Qua niveau sluit het wel meer aan op de Cayman Islands en Republica Dominicana dan op Paraguay of Argentinië.
Het is ook een culturele kwestie. In die drie landen (Suriname, Guyana en Frans Guyana) spreken ze andere talen dan in de rest van Zuid Amerika en ze zijn veel caribischer kwa cultuur. Ze passen wat dat betreft beter in de CONCACAF-zone met al die eilandnaties.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:23 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ah dan kan half Oost-Europa ook beter bij de AFC aansluiten dan bij de UEFA.
Kazachstan was voorheen ook aangesloten bij de AFC en Israel bij Oceanië.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:23 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ah dan kan half Oost-Europa ook beter bij de AFC aansluiten dan bij de UEFA.
Haha ik moet nu meteen denken aan een discussie die ik ooit met een Surinamer had. Ik vond namelijk Suriname er meer uitzien als een Caribisch eiland dan Zuid-Amerika. Hij kwaad, want hij was toch echt een Zuid-Amerikaan. Jammer dat ik toen nog niet wist dat Suriname qua voetbal ook bij het Caribisch gebied hoort.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is ook een culturele kwestie. In die drie landen (Suriname, Guyana en Frans Guyana) spreken ze andere talen dan in de rest van Zuid Amerika en ze zijn veel caribischer kwa cultuur. Ze passen wat dat betreft beter in de CONCACAF-zone met al die eilandnaties.
Haha, dan had je inderdaad een mooi argument gehad. Veel Zuid Amerikanen weten amper dat die drie landjes daar ook nog ergens tussengepropt liggen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:28 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Haha ik moet nu meteen denken aan een discussie die ik ooit met een Surinamer had. Ik vond namelijk Suriname er meer uitzien als een Caribisch eiland dan Zuid-Amerika. Hij kwaad, want hij was toch echt een Zuid-Amerikaan. Jammer dat ik toen nog niet wist dat Suriname qua voetbal ook bij het Caribisch gebied hoort.
Dat wist ik niet maar klinkt heel logisch inderdaadquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:30 schreef Halcon het volgende:
Suriname was toch ook lid van de CCCF en is zodoende daar terechtgekomen?
Ja Kazachstan ligt geloof ik ook voor bijna 100 % op Aziatische bodem. Wat ging er mis daar? Iets politieks? Israël vind ik ook zo'n moeilijk punt. FIFA zegt altijd dat politiek zich niet mag mengen met voetbal, maar ondertussen hoeft Israël niet tegen Islamitische landen te spelen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kazachstan was voorheen ook aangesloten bij de AFC en Israel bij Oceanië.
Kazachstan wilde volgens mij op hoger niveau spelen. Het geeft hun clubs ook de mogelijkheid om mee te doen aan de CL en de EL. Een beetje hetzelfde geval als Australië, al was Kazachstan absoluut niet overheersend in Azië.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:33 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ja Kazachstan ligt geloof ik ook voor bijna 100 % op Aziatische bodem. Wat ging er mis daar? Iets politieks? Israël vind ik ook zo'n moeilijk punt. FIFA zegt altijd dat politiek zich niet mag mengen met voetbal, maar ondertussen hoeft Israël niet tegen Islamitische landen te spelen.
Een derby Israël-Iran lijkt me niet echt handig hequote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:33 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ja Kazachstan ligt geloof ik ook voor bijna 100 % op Aziatische bodem. Wat ging er mis daar? Iets politieks? Israël vind ik ook zo'n moeilijk punt. FIFA zegt altijd dat politiek zich niet mag mengen met voetbal, maar ondertussen hoeft Israël niet tegen Islamitische landen te spelen.
Israel - Palestina.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een derby Israël-Iran lijkt me niet echt handig he
Op die manier zou Israel zich wel eens kunnen kwalificeren natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Israel - Palestina.Iran zou overigens weigeren die wedstrijd te spelen, dus dat zou een forfait worden.
Joduh!!!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Israel - Palestina.Iran zou overigens weigeren die wedstrijd te spelen, dus dat zou een forfait worden.
Ik snap het, maar ik vind het niet echt eerlijk tegenover andere landen die om politieke bemoeienis worden uitgesloten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kazachstan wilde volgens mij op hoger niveau spelen. Het geeft hun clubs ook de mogelijkheid om mee te doen aan de CL en de EL. Een beetje hetzelfde geval als Australië, al was Kazachstan absoluut niet overheersend in Azië.
Israel wil best tegen Islamitische landen spelen, maar de Islamitische landen willen dat niet. Geloof ook niet dat de veiligheid van Israel gegarandeerd kan worden in die landen en da's voor de FIFA wel een vereiste. Strikt genomen zouden dan die Islamitische landen niet mee mogen doen, maar het is denk ik makkelijker geweest om Israel bij Oceanië en later bij Europa te plaatsen.
Die krijgen toch altijd de makkelijkste landenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik kom weer even de loting voor NL kijken
Ja, als ze Zuid Korea, Japan en Australie ontlopen en tegen bv. Iran en Saudi Arabië loten zou dat kunnen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Op die manier zou Israel zich wel eens kunnen kwalificeren natuurlijk.
Hopelijk België inderdaad...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:39 schreef sausagin het volgende:
[..]
Die krijgen toch altijd de makkelijkste landen
Maar hoe zit dat nu met Australië. Stel dat zij bij Iran waren gekomen? Moeten zij dan in Teheran gaan spelen? Ik denk dat de Nederlandse selectie bij zo'n loting zich massaal geblesseerd zou afmelden.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is een beetje apart inderdaad. Zo zou bv. Slowakije ook er voor kunnen kiezen om mee te doen bij Oceanië.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:39 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ik snap het, maar ik vind het niet echt eerlijk tegenover andere landen die om politieke bemoeienis worden uitgesloten.
Ik vind het vreselijk om hem zo te zien. Het hele gevoel van 'held' wordt te niet gedaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:40 schreef BB-King het volgende:
Zo, Ronaldo pas echt nog maar net op het podium.
Ja, dan moeten ze in Teheran gaan spelen. Daar wordt wel vaker gevoetbald en over het algemeen overleven de voetballers het wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:40 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat nu met Australië. Stel dat zij bij Iran waren gekomen? Moeten zij dan in Teheran gaan spelen? Ik denk dat de Nederlandse selectie bij zo'n loting zich massaal geblesseerd zou afmelden.
Ik zou mijn mannetje 'per ongeluk' laten struikelen...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dan moeten ze in Teheran gaan spelen. Daar wordt wel vaker gevoetbald en over het algemeen overleven de voetballers het wel.
Zo gevaarlijk is Teheran niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:42 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ik zou mijn mannetje 'per ongeluk' laten struikelen...
In 2001 hadden ze daar graag tegen gevoetbaldquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:40 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat nu met Australië. Stel dat zij bij Iran waren gekomen? Moeten zij dan in Teheran gaan spelen? Ik denk dat de Nederlandse selectie bij zo'n loting zich massaal geblesseerd zou afmelden.
Staan in de EK-kwalificatie onderaan met 0 punten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:45 schreef Strani het volgende:
Wales in Pot 5 is ook gek, zo slecht zijn ze niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |