abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:22:34 #1
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_97830591
wij zijn al een tijdje op zoek naar een poes, of kater, uit asiel. Eentje die goed met onze hond overwegkan en van kroelen houdt.

Op een gegeven moment kwam onze buurkat steeds vaker langs en inmiddels woont hij overdag zowat bij ons. Zijn baasje is nooit thuis, hij is overduidelijk eenzaam en af en toe heeft hij thuis ook geen eten denken we.

Nu zijn er eiglk twee optie's:

optie 1 is dat we heel lief aan de buurman vragen of we zijn poes mogen adopteren. Het nadeel daarvan is dat de poes erg veel hoest, en ook slijm ophoest. Mijn moeder is daardoor bang dat we al met n zieke kat beginnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
optie 2 zou zijn dat we alsnog een kat uit het asiel halen, eentje die bij honden en katten kan. Maar van wat ik hoor accepteren twee katten elkaar vaak niet, en dan zou de buurkat dus weer terug bij af zijn.

Hoe denken jullie hierover?
1 Minuut stilte voor de storm
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:28:39 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_97830750
Als je nu begint de buurkat een dagelijkse portie water over z'n donder te gooien, zal een kat uit het asiel geen concurrentie op jullie gebied hebben :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:33:35 #3
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_97830890
huh ik wil de buurkat niet weg, wil hem juist helpen
pi_97830957
Die kat is overduidelijk ziek, kaart dat eens aan bij je buurman (vragen of die ziek is ofzo..beetje vissen) als hij het niet weet, dan weet jij genoeg.. namelijk dat hem die kat niet boeit.
Stel dan eens voor om hem naar de dierenarts te brengen omdat je je zorgen maakt, als hij niks doet of niet geinteresseerd is gewoon zeggen dat jij dan gaat en die kat meteen ownen :P
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:42:05 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97831116
Als je de kat zou mogen adopteren, dan krijg je er de verantwoordelijkheid voor zijn gezondheid gewoon bij.

Alleen is het natuurlijk niet gezegd dat de huidige eigenaar van zijn kat afwil.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:49:39 #6
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_97831303
nee dat is idd zeker niet zeker.

T probleem is dat we de buurman eiglk nooit zien, dus vissen is niet zo makkelijk. Ik zou wel n briefje bij hem in de bus kunnen gooien natuurlijk.

Is slijm op hoesten een simpel te verhelpen probleem of kan het ook duiden op een serieuzere aandoening.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:55:17 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97831434
Als hij dat al lang doet, lijkt het iets chronisch.

Beetje een open deur. Maar als de klachten iets van de laatste tijd zijn en je het idee hebt dat het erger wordt, is bezoek aan de dierenarts dringender.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:09:07 #8
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_97831775
nee hij doet het al langer.

Weet iemand of het waar is dat als je er een tweede kat bijhaald ze elkaar de tent uit zullen vechten?
Deze kat is behoorlijk dominant en vecht ook af en toe met de buurtkatten.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:13:22 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97831906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:09 schreef Surf_Bunny het volgende:
nee hij doet het al langer.

Weet iemand of het waar is dat als je er een tweede kat bijhaald ze elkaar de tent uit zullen vechten?
Deze kat is behoorlijk dominant en vecht ook af en toe met de buurtkatten.
Die kans zit er natuurlijk wel in.
pi_97832992
Weet die buurman dat zijn kat vaak bij jullie is?
Je kan toch gewoon een keer bij hem aanbellen en zeggen dat die kat vaak bij jullie aan komt lopen en dat je merkt dat 'ie slijm ophoest en dat je je afvraagt of hij daar al eens mee bij de DA is geweest. Misschien is die man wel gewoon dol op zijn kat, maar heeft niet in de gaten dat hij niet helemaal gezond is.
En misschien interesseert het hem geen hol en is hij alleen maar blij als je zegt dat jullie hem wel willen nemen. Maar dan moet je hem ook ziek en al op willen vangen natuurlijk.
Nou ja, je weet het pas als je het aan de buurman vraagt uiteindelijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:49:48 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97833093
Overigens ben je bij zo'n kat ook niet echt zeker of hij permanent bij jullie wil blijven. Het kan zo'n vrije geest zijn die het na een tijdje ook prima blijkt te hebben bij weer iemand anders in de buurt en dan ben je 'm kwijt.

Wij hadden vroeger ook zo'n kat in de buurt. Die had overal vrienden. Uiteindelijk is hij 'geadopteerd' door een pleintje huizen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:25:49 #12
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_97834089
als het aan de kat zou liggen zou die wel graag bij ons wonen denk ik. S ochtends vroeg zit hij al voor dendeur, en s avonds moeten we hem vaak buiten zetten.

Ik weet eigenlijk niet of de buurman van z'n hoesten op de hoogte is, hij is eigenlijk nooit thuis. Ik zal het zekertegen hem zeggen alsik hem zie. Hij bedoeld het allemaal niet slecht, waarscjijnlijk heeft hij toen hij de kat kocht gedacht dat er genoeg katten in de buurt wonen voor gezelschap. Maar hij is duidelijk eenzaam :(

ik vind het ook niet zo'n probleem als hij n chronische aandoening blijkt te hebben, een gezonde asielkat kan immers morgen ook ziek worden. Maar m'n moeder maakt zich een beetje zorgen om het financiele plaatje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')