abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97827371
Dit kwam van het weekend ter discussie, en wil toch wat meningen vragen van jullie.

Heeft er iemand ervaring met deze gewichten met rennen, of icm een andere sport?

Misschien ook varianten van een riem, broek, of vest? En hoeverre kan dit schade toebrengen aan je gewrichten?

Bedoeld om gewoon een beetje rennen, wandelen, wat oefeningen. Niet te extreem.
Ze zijn er van 0,5 tot 2,5kg.

Het is verleidelijk om meteen voor die 2kg te gaan, maar hoe moet ik dat precies vergelijken? Grote colaflessen aan mn pols en enkels vastbinden? Een halve kilo lijkt me weer een gewicht die je na een week al niet meer voelt :P

Wat zouden jullie aanraden?

Een nadeel dat er zou kunnen zijn, is dat er hyperextensie optreedt. Dit houdt in dat je na verloop van tijd aanpast op de gewichten, en wanneer je deze af doet, je spieren net zo veel kracht uitoefenen om je benen te bewegen. Dus geven je spieren nog kracht (om het zo maar te zeggen), terwijl het gewricht al niet verder kan, wat uiteindelijk het gevolg kan hebben, dat na verloop van tijd je je ledemaat verder kan strekken dan de bedoeling is.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 07:17:48 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97827645
Pak een rugzak, vul dit met 10kg aan spullen. Ga rennen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_97840757
Dan zou het een 20lb vest worden. Die zit tenminste strak om mn lijf, ipv dat het op en neer bungelt.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:42:42 #4
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97841254
Niet meteen voor de grote hoeveelheden gaan. Tis beter 10 km te kunnen rennen met 0.5 kg dan 2.5 km met 2 kg bij wijze van spreken.

Verder lijkt het me verstandig om zowel met als zonder gewrichten te rennen, zodat je lichaam inderdaad niet TE gewend raakt aan de gewichten.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_97841930
Het is niet alleen rennen. Wil het ook gewoon de hele dag dragen, zolang het niet te zichtbaar is.
Schaam me er niet voor, maar hoef er niet als een ME bij te lopen. Tijdens het rennen is dat weer iets dat me niet interesseert.

Ik wil et gewoon rustig opbouwen. Heb nu zeeën van tijd, dus wandel wat rond, en ren op stukken dat ik zin heb, om later als ik het gewend ben, mijn tijden te verbeteren.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:04:14 #6
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97842079
mjah, ook daar, rustig aan beginnen en ook periodes van rust nemen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_97852008
Gebruik momenteel enkelgewichten van 2,5 kilo (per enkel) voor thuisoefeningen, trainen van de beenspieren i.v.m. een blessure. Een enkele keer loop ik er ook mee rond. Ik kan je vertellen, dat loopt niet plezierig en lijkt mij ook niet goed voor je lichaam. Een halve kilo lijkt mij meer dan voldoende. En inderdaad zo af en toe eens om doen.
pi_97852425
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:33 schreef Krabs het volgende:
Gebruik momenteel enkelgewichten van 2,5 kilo (per enkel) voor thuisoefeningen, trainen van de beenspieren i.v.m. een blessure. Een enkele keer loop ik er ook mee rond. Ik kan je vertellen, dat loopt niet plezierig en lijkt mij ook niet goed voor je lichaam. Een halve kilo lijkt mij meer dan voldoende. En inderdaad zo af en toe eens om doen.
Zitten ze gewoon niet goed, of heb je het over het gewicht dat je de hele tijd moet slepen?
En wat voor manchetten heb je op je enkels?
pi_97852754
Ze zitten wel goed, maar die 2,5 kilo, daar zit het probleem. Vooral de landing komt vrij hard aan, lijkt mij niet echt goed voor o.a. je knieën.

Het is als het ware een soort gordel (opgedeeld in vakjes met in elk vak 250 gr.) welke ik d.m.v. klittenband aan mijn enkel kan bevestigen.
pi_97852965
Dat zijn dan denk ik de goedkopere. Comfortabel zitten ze wel?
Kan me niet bedenken hoe de landing hard kan zijn. Ik denk eerder dat je enkels er last van hebben, ipv je knieën? Of bedoel je bij het ophalen?
pi_97853824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:47 schreef nero7 het volgende:
Dat zijn dan denk ik de goedkopere. Comfortabel zitten ze wel?
Kan me niet bedenken hoe de landing hard kan zijn. Ik denk eerder dat je enkels er last van hebben, ipv je knieën? Of bedoel je bij het ophalen?
Dit is inderdaad wel de goedkopere versie. Voor mijn oefeningen zitten ze prima.

Door het gewicht plof je bij elke stap vrij hard neer op de ondergrond. Deze schok gaat bij mij in ieder geval door het hele been. Lijkt mij voor een lange trainingsduur niet echt goed.

Heb trouwens deze:
http://www.google.nl/imgr(...):53&biw=1280&bih=662

Edit: doel hier dan voornamelijk op looptrainingen trouwens. Voor de rest prima te gebruiken.
pi_97855192
Zoiets dacht ik al. Reebok heeft dan weer van die dingen van 2kg, en lijken mij veel comfortabeler te zitten. En veel duurder :')
pi_97855630
Ik heb een vest van 28kg en 6 gewichten van 2,25kg.

Gebruik het meer voor krachttraining als ik niet naar de sportschool kan (pushups, pullups, situps etc).

Rennen met zo'n vest is niet echt een slimme zet, je kan wel HIIT cardio er mee doen maar gewoon hardlopen zou echt retarded zijn.
pi_97869054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:32 schreef Physics het volgende:
Ik heb een vest van 28kg en 6 gewichten van 2,25kg.

Gebruik het meer voor krachttraining als ik niet naar de sportschool kan (pushups, pullups, situps etc).

Rennen met zo'n vest is niet echt een slimme zet, je kan wel HIIT cardio er mee doen maar gewoon hardlopen zou echt retarded zijn.
qua gezondheid? Zolang alles heel blijft maakt het mij niet bizar veel uit. Dat vest wil ik dan achterwege laten :P
pi_98070034
Ik ga van de week wat winkels af. Heb een merk gevonden met 5 jaar garantie, voorgevormd op pols of enkels, en kost niet zo heel veel. 40 euro voor de 2 sets (uiteindelijk afhankelijk van het gewicht).

Kijk ik later wel voor een vest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')